MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter wint de donderconstructed Modern op 2 november! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Belangrijke aanvulling Toernooiagenda

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 10:33

Jammer, alleen voor Martijn Hennink zal er een Standarddeck geregeld moeten worden (wat me geen probleem lijkt) , meer dan de helft van de deelnemers zal aan een peasantdeck moeten komen, dus op korte termijn schuiven is alleen maar gunstig. Maar dat is mijn mening..
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 11:22

Ik vind jullie bezwaren gegrond en achteraf was peasant niet de meest gelukkige keuze. Ik weet echter van een aantal spelers dat ze al kaarten hebben gekocht voor peasant en aan het testen zijn geslagen. Een week voor de GMT wil ik het niet meer aanpassen.

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1071
Leeftijd : 34
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 11:28

En iedereen speelt elke maand standard op hennink na. Maar goed... Ik vind het jammer. Zo is er wel meer kans voor een aantal van de mindere spelers.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 11:38

Jasper schreef:
Ik vind jullie bezwaren gegrond en achteraf was peasant niet de meest gelukkige keuze. Ik weet echter van een aantal spelers dat ze al kaarten hebben gekocht voor peasant en aan het testen zijn geslagen. Een week voor de GMT wil ik het niet meer aanpassen.

greetzz

Er zijn mensen die een heel peasantdeck nodig hebben. Kost ook geld. Bovendien kunnen ze altijd nog peasant gaan spelen :-)

Suggestie:

1 ronde peasant minder, 2 rondes standard er bij, 1 uur oid eerder beginnen.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 12:05

We moeten het probleem ook niet groter maken dan het is. De meeste van jullie hebben een actief peasant verleden, ondanks dat het misschien nu op een laag pitje staat. De kosten die komen kijken bij het aanschaffen van 8 peasants decks liggen onder de kosten van 1 standard deck voor Martijn H.
Zoals aangegeven blijft de opzet van het toernooi zoals oorspronkelijk is opgesteld. Het kan eventueel zijn dat ik 1 booster Dark Ascension per persoon in de silent auction ga opnemen, indien beschikbaar uiteraard

greetzz
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5786
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 12:39

@Andre Pannekoek schreef:
Ik wil win inderdaad een eerlijke competitie
Zo, fixed Smile

Ik vind peasant, commander en limited de leukste vormen van magic, en aangezien ik ook nog andere prioriteiten heb ben ik na het NKQ van vorig jaar gestopt met standard. Het is een beetje zot om een paar honder euro per jaar uit te geven zodat je met 3 of 4 toernooitjes kunt meespelen. Dat betekent niet dat ik standard niet leuk vind, dus als het formaat standard was geweest had ik best een deckje willen lenen.

Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 12:48

Het maakt ook niet uit. Jasper is heel duidelijk geweest. Hij wil het zo houden en hij bepaald dat. Jammer voor mij, maar het is niet anders.

Ik wil nog wel ff kwijt, dat ik het best wel een groot probleem vind. Ik vind dat ik nl een behoorlijke achterstand heb op Maarten. Maar goed, misschien moet ik het toernooi wel niet van uit een competatief punt bekijken. Wel lastig, omdat dit wat betreft de lading, het grootste toernooi is van Groningen.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 13:04

@Meddle schreef:
Het maakt ook niet uit. Jasper is heel duidelijk geweest. Hij wil het zo houden en hij bepaald dat. Jammer voor mij, maar het is niet anders.

Ik wil nog wel ff kwijt, dat ik het best wel een groot probleem vind. Ik vind dat ik nl een behoorlijke achterstand heb op Maarten. Maar goed, misschien moet ik het toernooi wel niet van uit een competatief punt bekijken. Wel lastig, omdat dit wat betreft de lading, het grootste toernooi is van Groningen.
Ik zie het GMT meer als de Invitational (zo jammer dat die niet meer bestaat). De sfeer op dat toernooi was altijd relaxed, het ging om het plezier in wacky formaten, niet om de winst. Het was een eer om te winnen en een kaart te mogen designen natuurlijk, maar als dat niet lukte had je in ieder geval een fantastisch weekend gehad!

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 13:09

@Hennink schreef:
Zo, fixed Smile

Ik vind peasant, commander en limited de leukste vormen van magic, en aangezien ik ook nog andere prioriteiten heb ben ik na het NKQ van vorig jaar gestopt met standard. Het is een beetje zot om een paar honder euro per jaar uit te geven zodat je met 3 of 4 toernooitjes kunt meespelen. Dat betekent niet dat ik standard niet leuk vind, dus als het formaat standard was geweest had ik best een deckje willen lenen.

Jij als moderator moet toch weten dat er 2x per maand een FNM standard is...

Een deck lenen kan altijd.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 13:11

Jasper schreef:
We moeten het probleem ook niet groter maken dan het is. De meeste van jullie hebben een actief peasant verleden, ondanks dat het misschien nu op een laag pitje staat. De kosten die komen kijken bij het aanschaffen van 8 peasants decks liggen onder de kosten van 1 standard deck voor Martijn H.
Zoals aangegeven blijft de opzet van het toernooi zoals oorspronkelijk is opgesteld. Het kan eventueel zijn dat ik 1 booster Dark Ascension per persoon in de silent auction ga opnemen, indien beschikbaar uiteraard

greetzz

Jij hebt vast wel een standarddeck te leen....

Je geeft aan dat het een fout is om peasant te kiezen, zet het dan recht. Problemen zal het niet opleveren. Je ziet duidelijk dat er meer mensen voor dan tegen een wijziging zijn.

Ik geef je nog een suggestie, maar die is blijkbaar irrelevant.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 13:16

@Hennink schreef:
Zo, fixed Smile

Jij als moderator moet toch weten dat er 2x per maand een FNM standard is...

Een deck lenen kan altijd.
Ik streef er naar twee toernooitjes in de maand te spelen, en mijn voorkeursvolgorde is prerelease, peasant, NKQ, draft, 2HG, standard. Dat kwam dus neer op 3 a 4 toernooitjes in het jaar. Qua toernooiagenda is het geen probleem om twee keer standard in de maand te spelen, dat weet ik ook wel.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 13:33

Ik was ook voor standard, maar heb deze redenen waarom ik dat nu niet meer zou willen:

- weekend dat Dark ascension uit komt (kaarten aanbod)
- het regelen van een peasant deck is makkelijker dan een standard deck
- sinds de bekendmaking van het formaat is er al 1 peasant toernooi geweest (gewonnen bij gmt deelnemer Desmond). En vanavond is er weer 1. Mensen zonder ervaring van het formaat hadden dus iig 2 toernooien kunnen oefenen.
- volgens mij hebben zowel Maarten, Hennink, Desmond en Oswin veel ervaring met het formaat (standaard deelnemers). Dat betekent dat niet alleen Maarten een oneerlijk voordeel zou hebben. Daarnaast hebben Johnny, André en ik het formaat genoeg gespeeld om in ieder geval een deck te kunnen bouwen. Alleen Jeroen is volgens mij in het nadeel (dat was Hennink geweest in het geval van Standard)

Volgens mij moet je nu 1 week van te voren niet meer switchen, ik zou mijn standard deck niet spelen op het gmt (daar ga ik hoogstens 1x mee winnen) en zou dus een nieuw standard deck moeten regelen. En daar heb ik gezien mijn budget niet echt de behoefte aan. Een peasant deck heb ik inmiddels wel geregeld.

Als je het echt eerlijk had willen doen, dan had je een wacky formaat moeten doen. Iets waar niemand ervaring mee heeft, maar ook dat kan je 1 week van te voren niet meer veranderen.

Ben net daarom nu wel eens met Jasper zijn beslissing, 1 ŕ 2 maanden geleden had je nog kunnen switchen, nu niet meer.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 13:44

Ik vind het onzin dat ik ervaring met peasant zou hebben. Ik heb maar een paar toernooitjes gespeeld. Ik vind niet eens dat je het kan testen. Er zijn zoveel commons. Hoe moet je daar in godsnaam een metagame van maken? Of een deck voor maken? Ik vind wat er in groningen gespeeld word ook niet echt relevant voor het eindtoernooi of om een metagame van te maken. De betere spelers uit gr spelen geen peasant, dat heeft ook wel een invloed op de meta. Ik denk dat je tijdens het eindtoernooi een totaal andere meta krijgt dan op een normaal peasant toernooi.

Ik vind dat dark ascension uitkomt wel een goede reden om geen standard te doen. Maar een zelf gemaakt formaat vind ik ook niet alles. Maar goed, nogmaals Jasper heeft zijn standpunt duidelijk gemaakt en het is aan iedere speler zelf wat hij hier mee wil doen.

Ik denk dat ook meer mensen het toernooi benaderen zoals hennink als een leuk toernooitje en ik denk dat jasper dat ook doet. Ik zag het als het eindtoernooi om "de groningse magic master" van de gmc te worden. Daar zit het verschil in visie denk ik ook.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 13:46

Jasper schreef:

greetzz

Jij hebt vast wel een standarddeck te leen....

Je geeft aan dat het een fout is om peasant te kiezen, zet het dan recht. Problemen zal het niet opleveren. Je ziet duidelijk dat er meer mensen voor dan tegen een wijziging zijn.

Ik geef je nog een suggestie, maar die is blijkbaar irrelevant.

Ik geef toe dat het een fout is en dat ik recht ga zetten voor 2013. Ik vind standard absoluut niet een wacky formaat (peasant is dat ook niet bijzonder maar wel iets meer). Als ik het constructed formaat voor dit toernooi al had willen aanpassen was het zeker geen standard geworden. Ik vermoed dat ik zo kort voor het toernooi daar niemand een plezier mee doe door een exotisch constructed formaat te kiezen.
Standard, Modern, legacy en block formaten zijn geen opties voor de GMT, ook niet volgend jaar.

Mijn doelstelling voor de GMT is vergelijkbaar met de Bramvitational. Bram maakte hier altijd iets heel bijzonders van met exotische formaten en mooie limited gedeeltes. Dat is de sfeer die ik probeer te zoeken. Het mag best competitief zijn, graag zelfs. Ik zou het erg leuk vinden als mensen hun best deden om te winnen.

greetzz

Laatst aangepast door Jasper op vr jan 27 2012, 13:50; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 13:48

Pauper is de oplossing!!!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 13:51

Doe er anders een normale draft bij, dat kunnen we allemaal, boosters van de prijssupport weghalen...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 13:53

@Meddle schreef:
Pauper is de oplossing!!!

Nee
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 13:59

Buiten dat het niet uit maakt, omdat Jasper niet meer gaat veranderen. Waarom niet?

Heeft alle voordelen van Peasant zoals goedkoop en dus makkelijk om een deck voor te regelen, zonder dat bepaalde mensen veel voordeel hebben van het formaat al heel veel gespeeld te hebben. Plus er zijn gewoon bestaande decklijsten en er is een formaat.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 14:17

@Meddle schreef:
Buiten dat het niet uit maakt, omdat Jasper niet meer gaat veranderen. Waarom niet?

Heeft alle voordelen van Peasant zoals goedkoop en dus makkelijk om een deck voor te regelen, zonder dat bepaalde mensen veel voordeel hebben van het formaat al heel veel gespeeld te hebben. Plus er zijn gewoon bestaande decklijsten en er is een formaat.
Ik geloof niet dat Jasper op zoek is naar een voorspelbaar formaat waarin de metagamen mogelijk is, ik geloof dat hij juist op zoek is naar een wacky constructed formaat waarin iedereen gelijke mogelijkheden heeft. Vandaar ook dat hij toegeeft dit jaar een inschattingsfout te hebben gemaakt met Peasant, omdat er juist wel een aanal deelnemers zijn die regelmatig spelen.

Misschien dat we volgend jaar een auction of the people kunnen houden, waarbij de constructed decklijsten worden aangeleverd door het publiek.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 15:23

Zullen we, heel Nederlands, ons even richten op het poldermodel en ons richten op het feit dat 2012 vast ligt en dat er nog meer dan voldoende tijd is om te kijken naar mogelijkheden voor 2013? Ik wil zelfs Bram wel mailen om input Wink

Verder... hallo! Dit ging over de GPT voor Lille Smile Ik zal Niels vragen om iedereen die off topic gaat met een zweepje te lijf te gaan, met natuurlijk een uitzonderingspositie voor mezelf. De laatste keer dat ik iets relevants heb gezegd is zo lang geleden dat de meeste mensen hier aanwezig toen nog in luiers rondhobbelden!
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   

Terug naar boven Go down

Belangrijke aanvulling Toernooiagenda
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Belangrijke aanvulling Toernooiagenda
» Toernooiagenda 2017

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: