MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Johnny Niemeijer wint de dondermodern van 29 juni **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

Belangrijke aanvulling Toernooiagenda

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   zo jan 15 2012, 22:46

In de toernooiagenda missen twee toernooien, die zeker de moeite waard zijn, namelijk de Grand Prix Trials!

Zondag 22-1-2012 Madrid Sealed

Zondag 19-2-2012 Lille (Standard)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   zo jan 15 2012, 22:59

Bij deze toegevoegd aan de lijst met toernooien
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 948
Leeftijd : 30
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 15:11

Over toernooiagenda's gesproken, is het mogelijk dat er een overzicht komt van wat er allemaal voor de GMC meetelt?
Ik vind het nogal onoverzichtelijk wat er wel en niet meetelt.
Hoe zit het bijvoorbeeld met Peasant? De GPT toernooien in de PD? De sideevents daarbij? En hoe zit het met het GMT en de sideevents (ook nog iets met een multiplier??)?

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 16:16

Hoi Sepp, ik heb vorige week een vergelijkbare vraag gesteld aan Jasper en ben zo vrij hem even te quoten:

Jasper schreef:
Hey Martijn

Sideevent is prima
Alle georganiseerde toernooien tellen mee

Greetzz en tot volgende week. Komende zondag vliegen we weer naar huis

Samengevat: alle in Groningen georganiseerde openbare evenementen tellen mee Very Happy

edit: openbare evenementen zijn alle toernooien die niet besloten zijn. Voor het gemak maak ik daar alle toernooien van waarvoor een inschrijflijst is geweest, zoals de FNM's, de launch parties, de game days, maar dus niet de big box drafts
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 16:58

Oke. Dus met het GMT zijn er constant side-events die ook nog eens dubbel meetellen? Gaat dat niet een beetje heel hard met maar 8 beschikbare plaatsen per flight?

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 17:51

@Sepp schreef:
Oke. Dus met het GMT zijn er constant side-events die ook nog eens dubbel meetellen? Gaat dat niet een beetje heel hard met maar 8 beschikbare plaatsen per flight?
da's een beslissing van Jasper waar ik het fijne niet van weet... die vraag zul je dus aan Jasper moeten stellen Smile

Ik weet wel dat dat echt een uitzondering is, ik vermoed dat Jasper graag een gezellig evenement wil en op deze manier probeert ook de niet-geplaatste spelers een reden te geven om langs te komen (wat ik persoonlijk alleen maar toejuich, want een GMT met maar 8 mensen is nou ook niet wat we willen)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 21:21

Volgens mij telt het eindtoernooi ook mee voor de ranglijst, wel vind ik dat de sideevents niet x2 moeten tellen, lijkt me niet eerlijk tov de deelnemers van het eindtoernooi,, maar ja....
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 21:49

@Andre Pannekoek schreef:
Volgens mij telt het eindtoernooi ook mee voor de ranglijst, wel vind ik dat de sideevents niet x2 moeten tellen, lijkt me niet eerlijk tov de deelnemers van het eindtoernooi,, maar ja....
aan de andere kant, de mensen die nu meedoen aan de GMT zouden die 'achterstand' gemakkelijk goed moeten kunnen maken Smile
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1070
Leeftijd : 33
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 21:51

Dus omdat je bij de top 8 zit, moet je maar met een achterstand beginnen? Ajax, Psv en Twente volgend jaar ook met min 7 beginnen?
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7231
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 22:04

Laten we even kijken wat Jasper zegt. Wie weet is deelname aan GMT ook x2.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 22:08

Nope GMT is 1 x , sideevents zijn dubbel. Waarom hebben we deze discussie nu als het al meer dan een maand bekend is?
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 22:10

Purperen Draak schreef:
aan de andere kant, de mensen die nu meedoen aan de GMT zouden die 'achterstand' gemakkelijk goed moeten kunnen maken Smile

Onzin, ieder punt die je hebt moet je verdienen. Dat ik er van uit kan gaan dat ik toch weer ergens bovenaan sta aan het einde wil niet zeggen dat anderen dan maar een voorsprong moeten krijgen. Ook het eindtoernooi x2 vind ik dus niet een goed idee.

@ Johnny. Nee ;-)

@ Chris. Waarom mogen de nr 1 en 2 van de voorgaande competitie hun mening niet geven?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 22:15

Jasper schreef:
Nope GMT is 1 x , sideevents zijn dubbel. Waarom hebben we deze discussie nu als het al meer dan een maand bekend is?

Hoe lang na zo'n mededeling mogen we er, voor zover het zin heeft, iets over zeggen?

Stel iemand doet mee en wint 2 sideevents, die harkt dan bijna 4 x zo veel punten binnen als de winnaar van het eindtoernooi.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 22:24

Purperen Draak schreef:

Onzin, ieder punt die je hebt moet je verdienen. Dat ik er van uit kan gaan dat ik toch weer ergens bovenaan sta aan het einde wil niet zeggen dat anderen dan maar een voorsprong moeten krijgen. Ook het eindtoernooi x2 vind ik dus niet een goed idee.

@ Johnny. Nee ;-)

@ Chris. Waarom mogen de nr 1 en 2 van de voorgaande competitie hun mening niet geven?

Je mag je mening altijd geven, alleen als je niet 100% weet hoe het zit heeft het zo weinig zin om een kant op te rennen als later blijkt dat je verkeerde informatie hebt. Overigens was dat niet het geval Very Happy :')
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 22:34

Jasper schreef:

Hoe lang na zo'n mededeling mogen we er, voor zover het zin heeft, iets over zeggen?

Stel iemand doet mee en wint 2 sideevents, die harkt dan bijna 4 x zo veel punten binnen als de winnaar van het eindtoernooi.

Behalve dat, die dag niet kunnen of geen zin hebben om een vermogen uit te geven om de hele dag maar te spelen betekend dat hoog eindigen al een moeilijke zaak gaat worden.

Ik ben pas net begonnen hier in Groningen, maar een kleine wijziging in de opzet van de GMC lijkt me eerlijker voor de betere spelers. Bijvoorbeeld een maximaal aantal toernooien dat meetelt (bijv. 50-60 toernooien met de hoogste score per jaar). Hiermee moedig je zowel aan om meer te spelen (immers, grotere 'pool' aan uitslagen waaruit je kan vissen), en beloon je hoge uitslagen meer dan heel veel middenmoot uitslagen. Een toernooi overslaan betekend dan ook gewoon 0 punten.

Ik snap dat dit extra werk is om bij te houden, maar als meer mensen hier iets in zien dan ben ik bereid om bij te dragen aan de administratieve last.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 22:48

Sepp, wanneer je de beste 50 resultaten dit seizoen zou meetellen kan ik je de top 8 van 2012 nu al geven, sorry, daar zit jij dan waarschijnlijk ook niet bij. Het geldaspect boeit me ook niet, dat is een keuze die iedereen zelf maakt. Mijn decks zijn ook niet altijd het duurst , mijn resultaten erg bovengemiddeld. Ik heb vorig seizoen niet meegedaan aan pauper, legacy en maar 1 x peasant, toch ben ik 1e geworden met 20+ toernooioverwinningen, dat heeft niks te maken met geld/tijd (ik werk ook fulltime, heb een vriendin etc) maar met goede prestaties.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 22:55

Ik vind de huidige opzet qua punten prima, echter x 2 voor de sideevents te veel van het goede
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 22:59

Ik heb Belangen die voor de spelers van de GMT niet belangrijk zijn, maar voor de organisatie wel. Martijn zit de hele zondag in de winkel voor de GMT en voor hem moet het ook interessant zijn. Met dubbele punten wil ik zo veel mogelijk spelers trekken zodat het financieel uit kan
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 23:00

Officieel zou de GMT niet meetellen voor 2012 en de sideevents wel. Nu telt de GMT wel mee en de sideevents dubbel. Geen verschil in mijn ogen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 23:02

Tja, financiele belangen.. I rest my case.

Het moet voor de PD geen kostenpost worden. Ben ik als winnaar van de competitie nu ook geplaatst voor het eidtoernooi 2012?

Laatst aangepast door Andre Pannekoek op wo jan 18 2012, 23:04; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 23:02

Ik bedoel dat ook zeker niet voor mezelf Wink Die illusie heb ik echt niet.
Maar het idee is toch juist om de beste spelers bovenaan te krijgen? Dan lijkt een opzet waarin op 1 dag een hele sloot punten binnengeharkt kan worden vanwege een ongelimiteerd aan flights met een beperkte deelname capaciteit (8) en een multiplier me niet ideaal.
In de praktijk kan dat op 4 flights de man neer komen. De eerste flight zit al vol, maar hoe zit het met de tweede flight? Stel, er zijn 3 spelers bijgekomen die ook graag willen spelen maar de 8 uit de eerste flight ook (vanwege de vele punten die ze kunnen pakken). Wie vallen er dan af en wie bepaald dat?

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 23:16

Edit: ik ben een whiner als ik te weinig slaap. Dus deze reactie maar ff weggehaald Very Happy

Laatst aangepast door afterparty05 op do jan 19 2012, 09:23; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 23:23

Chris, ik ben helemaal niet boos ofzo hoor. Ik voel me ook niet tekortgedaan, dus die neerbuigende toon/belerende vinger mag wel weg, je doet het overkomen alsof ik niemand wat gun. Ik heb het over niet iedereen dezelfde kansen geven mbt de te behalen punten, zoals het wel hoort in een competitie. Ik probeer gewoon een discussie hierover in gang te zetten, meer niet.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 23:35

T was niet de bedoeling neerbuigend over te komen, maar juist om perspectief te bieden. Sorry als dat het geval was, ik wil me niet bemoeien met dingen waar ik niet over ga. Ja, je hebt gelijk op een ideologisch vlak: in een competitie moet iedereen dezelfde kansen hebben. No hard feelings en ik zie je heus niet als een zeikerd *kus er op*.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 23:45

@afterparty05 schreef:
T was niet de bedoeling neerbuigend over te komen, maar juist om perspectief te bieden. Sorry als dat het geval was, ik wil me niet bemoeien met dingen waar ik niet over ga. Ja, je hebt gelijk op een ideologisch vlak: in een competitie moet iedereen dezelfde kansen hebben. No hard feelings en ik zie je heus niet als een zeikerd *kus er op*.

Kus mn kont, just the way we like it :-)

Cascade bluffs zit in mn map by the way
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   wo jan 18 2012, 23:53

Ik zal kijken wat ik kan doen met dit commentaar. Ik hoor graag eerst van de overige 6 deelnemers van de GMT hoe zij tegen deze situatie aankijken.

Greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 00:07

Jasper, ik kan me wel vinden in het financiele gedeelte van de reden om de multiplier x 2 te doen hoor. Alleen vind ik het voor een competitie niet verstandig om dit te doen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 00:07

Jasper schreef:
Ik heb Belangen die voor de spelers van de GMT niet belangrijk zijn, maar voor de organisatie wel. Martijn zit de hele zondag in de winkel voor de GMT en voor hem moet het ook interessant zijn. Met dubbele punten wil ik zo veel mogelijk spelers trekken zodat het financieel uit kan
dubbele punten is voor mij niet nodig! Als mensen niet willen komen, zal dubbele punten ze ook niet over de streep halen. Sterker nog, ik vind dat zelfs de discussie niet waard Very Happy

Dus als financieel de enige reden is, mag die multiplier er van mij wel af
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 00:19

Laat ik het anders stellen... Jasper heeft gevraagd om ik de winkel open wilde gooien voor de GMT. Dat heb ik toegezegd, maar wel aangegeven dat ik niet mag verkopen (en geloof me, ik ben een voorstander van een beperkt aantal koopzondagen om als kleine zelfstandige toch zo nu en dan thuis te zijn Very Happy)

Jasper heeft gevraagd of sideevents zoals drafts zouden helpen. Ja natuurlijk, de winstmarge is laag op fnm's en drafts maar meer kleine beetjes helpen altijd Very Happy

Wat voor mij veel belangrijker is, zeker na tien jaar IKEA, is dat ik weer lol heb in mijn werk en dat ik het gevoel heb dat mijn werk gewaardeerd wordt. Ik heb liever geen discussie, een geweldige sfeer en tien euro op mijn zondag dan 50 euro en een kutdag!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 08:48

Mij maakt het niks uit eigenlijk.

Als je max punten wilt halen op de side events, dan speel je maximaal drie side events en moet je 3x 3-0 gaan. Ik denk niet dat iemand dit gaat lukken.
Als je twee side events wint en zodoende 2x 3-0 (en dus 36 punten haalt), dan is dat al veel gok ik.

Op het master toernooi kan je 7x3 punten halen, wat neer komt op maximaal 21 punten.
Daar staat wel tegenover dat ik:
- Niks hoef te betalen
- Hoe dan ook iets win
- Twee zeer interessante formaten mag spelen (Die anders nooit aangeboden worden)
- Een leuke dag heb

Die 15 winstpunten die ik dan 'verlies' voor de ranglijst van de GMC neem ik wel voor lief voor hetgene wat ik krijg aangeboden.

Hoe de GMC wordt bijgehouden zou ik niks aan veranderen.
Gezien de prijzen die worden weggeven op het mastertoernooi (250 euro cash en ook nog boosters + de boosters voor de Silent Auction!), vind ik het niet raar om mensen te belonen die veel spelen. Uiteindelijk zijn het toch de beste spelers die bovenaan eindigen denk ik.
Daarnaast kunnen de spelers, die het qua tijd en geld niet redden om zich te kwalificeren via de ranglijst, zich ook kwalificeren via 4 qualifiers.

Ik vind deze opzet om die reden dan ook prima.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 09:15

De payout van het eindtoernooi lijkt me niet relevant voor een multiplier x2 tijdens een sideevent aangezien de payout gaat over prestaties tijdens het vorige seizoen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 09:45

Nu reageer je op 1 zinnetje:
- Hoe dan ook iets win

Maar hoe sta je tegenover de andere punten?

Ik denk namelijk dat het weer een storm in een glas water is.
Een ander punt wat ik veel interessanter vind is het constructed formaat. Ik had veel liever Standard gezien ipv. Peasant. Ik vind standard nu veel beter passen. Ook gezien de andere formaten (Silent Auction en Rotissery die volgens mij beide met Innistrad gedaan worden). Maar Jasper heeft de keuze gemaakt en daar leg ik me dan rustig bij neer Smile
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 10:05

My 2 cents dan:
- Ik ben dik tevreden over de opzet van de GMC afgelopen jaar. Ik heb het idee dat het de magicscene hier in Groningen een positieve boost heeft gegeven. Sterker nog, ik heb eigenlijk geen kritiek op de opzet en denk dat we het allemaal eens kunnen zijn dat Jaspers eerste opzet al meteen een schot in de roos was.
- Wel zou ik graag Jasper ook zien strijden om een felbegeerde plaats op het Master toernooi.
- Om gelijke kansen voor de competitie van 2012 te garanderen (andre's woorden) dan MAG het spelen van het eindtoernooi geen voordelen opleveren omdat deze natuurlijk invite based is.
- Alle 'open' toernooien, inclusief side events behoren natuurlijk mee te tellen voor de GMC
- Ik ben voor het positief stimuleren van veel side events tijdens het GMT, dit kan prijs technisch en prijssupport technisch gewoon niet uit en dus is extra punten voor de GMC een goede in mijn ogen
- compenseren van de impact van de 2x multiplier door de GMT ook te laten meetellen in de GMC lijkt me fair

Wanneer zouden we negatieve gevolgen ervaren van de multiplier?
a. als er een show-up bonus zou zijn dat grinden stimuleert zoals dat met de PWP was, dat is niet zo dus een non-issue
b. als een handvol spelers het presteert om 5+ events te spelen die dag, lijkt me tijdtechnisch niet mogelijk maar we zouden kunnen afspreken dat: 1. alleen een flight start (en meetelt) als er 8-man in zitten. 2. we het aantal side-events beperken (zou me verbazen als er na 5 nog vraag zou zijn) 3. de events niet single elimination zijn
c. 1 persoon ze allemaal wint; zolang er ook events parallel lopen is dit dus niet mogelijk

Kortom, ik kan me prima vinden in het voorgestelde en de kritiek op de multiplier overtrokken..
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 10:07

Ik kan me in alles wat iedereen heeft gezegd wel vinden. Iedereen heeft argumenten vanuit zijn/haar perspectief. Ik (en voor zover ik weet nog een paar) had ook veel liever standard gespeeld, maar dat is ook aan de organiser.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 10:11

Mooi gezegd Maarten.

Ik moet zeggen dat de x2 multiplier t.o.v. de kosten/baten niet in mij was opgekomen.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 10:12

Mooi gezegd Maarten.
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1798
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 10:20

Ik zie er verder ook geen problemen in. Ben het wel eens met wat Maarten en ES hebben beargumenteerd.
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 10:52

Top dat er een goed beargumenteerde discussie is!
Ik (en ik denk Andre ook) zou graag een zo eerlijk mogelijke competitie zien. Ook al kom ik hier zelf niet voor in aanmerking, zie ik wel graag de beste spelers bovenaan. Dat is belangrijk om het niveau in iedere vorm van competitie te stimuleren en om een ranglijst ook 'waarde' te geven.
Mijn gevoel was dat grinden nogal gestimuleerd wordt met de huidige opzet, maar als de afgelopen jaren heeft uitgewezen dat de beste spelers toch wel bovenaan eindigen vind ik het financiŽle argument zeker verdedigbaar.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 11:02

Ik wil inderdaad een eerlijke competitie
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 11:03

Ik vind de gmc ook prima. Ik merk ook dat het steeds meer gaat leven en denk dat er dit jaar meer mensen een gooi gaan doen naar plaatsing voor het eindtoernooi.

Ik vind het alleen raar dat alle toernooien 1x tellen en dat dan een side event 2x moet mee tellen. Helemaal omdat niet iedereen hier aan mee kan doen ivm een ander toernooi. En nu niet zeggen van je kunt er voor kiezen om niet mee te doen aan het hoofdtoernooi. Laat gewoon lekker alles mee 1x mee tellen. Ik denk toch niet dat het veel invloed zal hebben op de opkomst. En Martijn geeft zelf al aan, dat het hem niet uitmaakt.

Verder had ik ook liever standard gespeeld. Dat spelen we nl allemaal. Ik moet me nu gaan verdiepen in een formaat dat verder totaal irrelevant is. We hebben al standard, modern en legacy wat ik moet bij houden. Dat vind ik genoeg. Maar goed, ik snap ook wel, dat wat ik wil totaal anders is, dan wat anderen willen en vind het ook niet erg dat ik niet overal mijn zin in krijg. Ik denk wel dat het op deze manier niet het eerlijkst is. Mensen die wel peasant spelen hebben in het constructed gedeelte een voorsprong op de mensen die dit niet doen. Terwijl in het limited gedeelte iedereen blanko is. Ook een wacky constructed formaat was het eerlijkst geweest.

Terug naar boven Go down
Jeroen
GMT Champ 2013

Aantal berichten : 868
Leeftijd : 28
Registration date : 01-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 11:23

Vind het wat moeilijk om kritiek te gaan leveren op zon goed initiatief van Jasper (beetje gegeven paard in de bek kijken ofzo).
Maar ik ben het wel eens met de mensen die graag standard hadden gezien als constructed. Peasant heb ik verder vrij weinig mee en zal waarschijnlijk ergens een deck gaan lenen die ik nog nooit gespeeld heb en dat vind ik jammer:).
Wat betreft de dubbele multiplier, dat maakt me niet heel veel uit, van mij mag iedereen die dag wel dubbel scoren als het nodig is:).
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 11:52

Het hoeft ook niet meteen als kritiek gezien te worden, maar het zijn wel dingen die ik liever anders had gezien. 90% was top aan de gmc en 10% wat minder. Niets is perfect, maar de in mijn ogen mindere punten mogen best genoemd worden. Misschien kan Jasper er wat mee.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 16:58

Ik heb echt nog nooit zo'n rustige en beargumenteerde discussie gezien op dit forum Razz Mijn complimenten.

Overigens denk ik dat je rustig alles 1x kan laten meetellen. Das gewoon eerlijk toch? Master Toernooi telt mee voor GMC, maar omdat dat niet eerlijk zou zijn tegenover de mensen die het Master Toernooi niet heb gehaald zijn er Side Events die ook meetellen. Lijkt mij het eerlijkst...
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 17:17

Wat jammer dat de gpt voor lille tegelijk met de ptq is. Valt me nu pas op.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 19 2012, 18:28

Tsja, ik ben niet zo gelukkig met de opties die Wizards aanbiedt voor de GPT. Madrid is dus de week voor de prerelease tot en met de week na de launchparty. Lille overlapt dat deels, week van de launchparty tot en met de week waarin hij nu is aangevraagd. Sowieso dus een erg drukke periode Sad
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 26 2012, 23:10

Goed, ik heb het even laten bezinken en ben tot de conclusie gekomen dat Peasant waarschijnlijk niet het meest gelukkige formaat voor de GMT is. Ik vind alleen de termijn nu te kort om dit om te gooien. Doelstelling van mij betreffende de GMT is wacky formats waar skill belangrijk is. Peasant wordt door een aantal gekwalificeerden aanzienlijk meer gespeeld dan sommigen anderen en is in dat licht niet een gelukkige keuze. Voor editie 2013 zal dit zeker meegenomen worden.

De multiplier van 2x voor de sideevents vind ik niet zo spannend. Tot nu toe heeft een zeer gering aantal mensen zich aangemeld voor een sideevent en de kans dat iemand er 3 gaat winnen door 3 x 3-0 te gaan acht ik zeer klein. Ik laat de multiplier zoals deze is.

greetzz
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   do jan 26 2012, 23:26

Kortom voor deze editie veranderd er niks toch?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 08:51

Dat klopt
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 10:29

Ok, naja erg jammer. Het is niet anders. Ik zal kijken of ik nog tijd heb om een deck te maken.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Belangrijke aanvulling Toernooiagenda   vr jan 27 2012, 10:31

@Meddle schreef:
Ok, naja erg jammer. Het is niet anders. Ik zal kijken of ik nog tijd heb om een deck te maken.

Het lijkt me dat er genoeg mensen zijn die je kaarten kunnen uitlenen. Schroom iig niet om mij te vragen.
Terug naar boven Go down

Belangrijke aanvulling Toernooiagenda
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Belangrijke aanvulling Toernooiagenda
» Toernooiagenda 2017

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: