MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

14-4-07 Drachten, sealed toernooi

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: 14-4-07 Drachten, sealed toernooi   za apr 14 2007, 16:56

Mijn eerste toernooi die ik mee heb gemaakt in mijn leven en dus ook gelijk mijn eerste sealed toernooi. Het was warm, bloedheet eerder, en er waren 17 mensen op komen dag. Een nieuw record voor de drachtster bibliotheek en maakte de opstelling ook gelijk dramatischer. De bedoeling was dat je 2 time spiral en 3 planar chaos boosters kreeg en daarmee een deck bouwde van 40 kaarten. Toen het klaar was werden de namen geroepen en werden pairs gevormd die mochten gaan spelen. 50 minuten per ronde en er werd die middag vier rondes gespeeld. Zelf speelde ik met een blauw/rood/wit deck.

Ronde 1 tegen een Wit/Blauw deck, kon in de korte potjes niet meer kleuren ontdekken.

Potje 1:
Mijn eerste potje en ook gelijk mijn eerste kans om wat te prutsen met mijn deck. Ik speelde al vroeg wat Keldon Marauders en had al vroeg damage gedaan. Maar na twee beurten waren ze uit het spel en kon ik weinig doen. De ander stuurde al snel witte creatures het veld in. Sommigen met flying en omdat mijn enige destruction spells in mijn hand Sunlances waren kon ik weinig doen.

0/1

Potje 2:
Niet echt een grote variatie op de eerste. Ik had weer te weinig creatures maar kon hem ditmaal wel meer damage doen. Ik leerde goed wat de stack inhield en hoop die fouten niet weer te maken. Duidelijk, hij won met overmacht aan creatures.

0/2 eerste ronde verloren.

Hij heeft daarna nog even mijn deck en pool bekeken en kwam tot de conclusie dat het een goede pool was maar ik gewoon de verkeerde kleuren had gekozen en sommige kaarten. Helaas pindakaas en het spel ging verder.

Ronde 2 tegen een Zwart/Rood/Groen deck.

Potje 1:
Ik was blij want eindelijk een deck zonder wit dus kon ik mijn sunlances mooi gebruiken. Alleen ging er iets mis in dit potje. Wij beiden hadden weinig creatures in ons deck en we bleven dus sorcery’s, instances en vooral lands trekken. Uiteindelijk had hij een zwarte sliver (3/3) die levens kreeg voor damage die hij deed. Ik miste alsmaar de mana die ik nodig had en het kwam erop neer dat ik opeens op 29 levens stond en hij op 2 en telkens terug haalde met die sliver. Uiteindelijk lagen alle mana op het veld en hadden we beiden nog maar 2 kaarten in onze library. Ik kon Riftmarked knight spelen en zijn spel was over.

1/0 voor mij.

Potje 2:
Dit ging aardig snel. Hij had alweer geen creatures die hij snel kon spelen en als hij eindelijk eentje kon spelen molde ik hem met sunlance of Shivan Meteor. Ik kon het wel en had hem dan ook snel dood.

2/0 voor mij. Mijn eerste victory. Ik was helemaal trots natuurlijk.

Ronde 3 tegen een Groen/Blauw/Rood deck.

Potje 1:
Tegenstander zijn deck ging snel vooruit en haalde alle landjes uit zijn deck door middel van een elf kaart waardoor hij alleen nog maar de goede kaarten trok. Al snel had hij een 6/6 draak liggen met een enchant. Wel kon ik hem eenmaal overnemen maar niet veel later was hij dood en kwam hij terug als mirror bij hem. Niet veel meer te zeggen.

0/1 voor hem.

Potje 2:
Veel suspend van zijn kant en een langzamere start. Ik kwam verder dan de vorige keer maar trok geen destruction cards en de verkeerde landen dankzij een slechte draw. Ik speel echt nooit meer met drie kleuren.

0/2 voor hem.

Ronde 4 tegen een Zwart/Blauw/Rood deck.

Ronde 1:
Beiden speelden we wat creatures en uiteindelijk begon hij voor te lopen dankzij zijn suspended monsters. Ik trok Fool’s demise en wat sunlances en nam ze over. Die strategy heb ik op toe 3 keren kunnen toepassen dankzij nog een shivan meteor. Ik kreeg hem dood en hij was niet zo happy.

1/0 voor mij.

Ronde 2:
Hier had ik niet de kaarten die ik wilde hebben en trok alle mana behalve plain, die ik juist nodig had, oftewel hij kon vuren en vuren en ik kon weinig. Ik heb eenmaal zijn beestje kunnen overnemen maar hij tapte hem gewoon elke keer en het was over.

1/1

Ronde 3:
Hier had ik echt een super slechte hand en kon alweer niet erg veel. Hij had vele morph liggen en daardoor verloor ik snel mijn enige beestjes.

1/2 hij won.

Conclusie:
Uiteindelijk ben ik dan toch nog 16de van de 17 geworden. En dat vind ik niet eens zo slecht voor een beginner. En ja ik was de enige die voor het eerst toernooi speelde. Het verlies viel niet zo zwaar want ik kwam voor de ervaring en wat extra kaarten en die heb ik gekregen. Het was fun, super warm en heel gezellig. Hopelijk nog eens een keer, dan speel ik gewoon met twee kleuren.

Mijn pool post ik een andere keer hier beneden wel.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 14-4-07 Drachten, sealed toernooi   za apr 14 2007, 16:56

Reserved voor mijn pool die ik uit de boosters had. Nu te weinig tijd om te posten Razz
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: 14-4-07 Drachten, sealed toernooi   za apr 14 2007, 19:22

Hoi,

Leuk dat je een verslag hebt willen maken. Ik hoop dat je het naar je zin hebt gehad en dat je vaker toernooien gaat spelen.

Greetzz

Jasper (je tegenstander van de 1e ronde)
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 14-4-07 Drachten, sealed toernooi   zo apr 15 2007, 00:41

Yeah ik vond het gaaf. Ik speel liever sealed op het moment omdat iedereen dan op zich eerlijkere kansen heeft om te winnen in tegenstelling tot wie het meeste geld heeft om aan zijn kaarten te komen. Ik kan nooit op tegen een map vol met rares enzo ;p

Maar hoop inderdaad vaker mee te doen om deck building beter te leren Wink
Terug naar boven Go down

14-4-07 Drachten, sealed toernooi
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 21 Mei: Gratis Sealed Deck X610Z Toernooi
» Legacy toernooi 3 september in groningen
» MWS Legacy toernooi! Ronde 5 tot woensdag 17-02-2010
» GPT Madrid Sealed Deck 22-1-2012
» Modern toernooi emmen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: