MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Donderdraft (aangepast, met suggestie)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 

Donderdraften in de Purperen Draak lijkt me...
overbodig
22%
 22% [ 5 ]
een goed idee
48%
 48% [ 11 ]
een prima idee, maar n keer per maand is ook genoeg
17%
 17% [ 4 ]
anders, namelijk...
13%
 13% [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 23

AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   vr dec 30 2011, 14:43

Met de komst van Games Workshop in Groningen is er op donderdagen nu regelmatig ruimte over voor een donderdraft (sanctioned) in de Purperen Draak. Voor ik met de mensen van de Warhammer-vereniging om tafel ga om hun verenigingsavond terug te brengen van iedere week naar n keer per twee weken wil ik graag weten of er animo is voor een sanctioned draft ns per twee weken.

Input voor andere ativiteiten is ook welkom!

Let op, dit is geen garantie dat er donderdrafts komen, maar hoe meer mensen het een goed idee vinden, hoe groter de kans is!

Laatst aangepast door Purperen Draak op ma jan 02 2012, 18:58; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7259
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   vr dec 30 2011, 15:04

Ja lijkt me leuk, maar heb niet superveel cash, dus eens per maand een extra donderdraft lijkt me leuk vanaf januari. Hoewel ik het ook leuk vond in de kroeg....

*kijkt de anderen met een schuin oog aan wat zij vinden*
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   vr dec 30 2011, 15:30

Ik vraag me af "anders namelijk..." heeft ingevuld Very Happy

Voor de duidelijkheid, op de puntjes mag je invullen wat je graag anders zou willen, dat helpt cheers
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

Aantal berichten : 837
Leeftijd : 24
Registration date : 07-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   vr dec 30 2011, 16:28

alleen als je de ''Jezus'' cocktail hebt,
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Donderdraft (tweede voorstel)   ma jan 02 2012, 17:25

Op basis van de reacties in de eerste poll graag jullie mening over dit voorstel:

En keer per maand een donderdraft
En keer per maand een donderlegacy-toernooi

Beide varianten gaan door bij minimaal 4 deelnemers en worden gesanctioned indien er minimaal 8 deelnemers zijn.

Wat is jullie mening?
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1860
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 02 2012, 19:34

Klinkt goed, denk dat ik er dan wel redelijk vaak bij ben.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 02 2012, 19:38

Ik ook wel, Legacy is ook leuk Very Happy
Terug naar boven Go down
Jeroen
GMT Champ 2013

Aantal berichten : 974
Registration date : 01-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 02 2012, 20:04

Ik zou de draft pas laten doorgaan met 6 spelers, maar verder klinkt het goed:)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 02 2012, 23:09

Jeroen schreef:
Ik zou de draft pas laten doorgaan met 6 spelers, maar verder klinkt het goed:)
punt van pas door laten gaan met 6 spelers is dat sommige mensen dan voor 'niets' komen, maar eigenlijk hoop ik gewoon 8 man enthousiast te krijgen... en met 4 man is casual of EDH ook nog wel te regelen Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 02 2012, 23:15

Als ik op donderdag tijd zou vrijmaken voor magic (in princiepe sport ik) dan heb ik de voorkeur voor Legacy. Draft doe ik zowieso niet aan mee.
Terug naar boven Go down
Jeroen
GMT Champ 2013

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 03 2012, 00:07

Ok goed, laat ik het anders zeggen:)
ik doe alleen mee als er minimaal 6 zijn:)
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2496
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 03 2012, 09:52

Ik vind legacy zoals veel mensen weten een super formaat, maar draften vind ik ook leuk (eigenlijk vind ik alleen standard vervelend, als er modern gespeeld gaat worden ben ik ook zeker van de partij met het oog op het aankomende PTQ seizoen)

n en ander is wel afhankelijk van mijn werktijden op de donderdag, als ik tot 20:00 moet werken en dan nog uit LWD moet komen dan schiet het natuurlijk niet op.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1311
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 03 2012, 10:23

Ik ben ook wel voor Legacy Smile
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 09 2012, 03:16

Hoe zit het met tijden? Donderdarft begonnen/beginnen meestal zo rond 20.30. op dat tijdstip sluit jullie winkel al bijna. ? Wil je het verplaatsen naar een eerder tijdstip zoals 19.00 ? of is 20.30 een haalbare kaart voor de Purperen Draak?

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 09 2012, 06:02

Ik zou het graag rond 1900-1930 zien, dan kan ik ook meedoen en is Martijn/Elderik ook op tijd thuis.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 09 2012, 15:35

Jasper schreef:
Hoe zit het met tijden? Donderdarft begonnen/beginnen meestal zo rond 20.30. op dat tijdstip sluit jullie winkel al bijna. ? Wil je het verplaatsen naar een eerder tijdstip zoals 19.00 ? of is 20.30 een haalbare kaart voor de Purperen Draak?

greetzz
Walrus ging pas om 20.00 uur open, dus in praktijk kon het vaak pas rond half negen beginnen. In ons geval is er enerzijds minder tijdverlies (niet snel even naar Henk moeten voor de boosters), anderzijds een eerdere start mogelijk.

Ervan uitgaande dat we 8 deelnemers hebben, is 3 rondes voldoende. Voor legacy is het dus mogelijk om om 20.00 uur te starten (3x 50 minuten), voor een donderdraft is 19.00 uur wel makkelijk, tenzij er mensen uit Hoogezand meedoen (of mensen die daar langs komen) die ruimte hebben in de auto voor armlastige winkeleigenaren
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 09 2012, 17:26

Ik zou ze gewoon om hetzelfde tijdstip plannen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 09 2012, 19:15

Dwarlorf schreef:
Ik zou ze gewoon om hetzelfde tijdstip plannen.
volgens mij is 1900 uur voor de meeste mensen prima te halen. D'r zullen mensen zijn die soms net iets later zijn, maar op vrijdagen wordt dat ook prima opgelost als Jeroen daar om vraagt (volgens mij)

Voordeel is dat de mensen die werken de volgende dag weer normaal naar hun werk kunnen, terwijl de kroegtijgers nog gewoon de kroeg in kunnen Smile
Terug naar boven Go down
Paradoks
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 160
Leeftijd : 32
Registration date : 20-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   zo jan 29 2012, 23:37

Ik ben slechts een infrequente bezoeker van de donderdrafts, maar:

- Ik vind 20.00/20.30 een prettigere tijd dan 19.00, dan hoef ik m'n eten er niet omheen te plannen.
- Magic spelen in een caf heeft ook wel wat vind ik, koud biertje is lekker en nou ja, dan komt het magic ook een beetje onder de mensen laten we maar zeggen.
- Ik vind redraften prettig. Zowel speltechnisch gezien als financieel.
- Als je kijkt naar het verloop van de donderdrafts in het algemeen, denk ik niet dat je er erg vaste afspraken over kan maken; Zo zijn er de laatste weken (maanden haast) geen donderdrafts geweest, zijn ze ook wel zo nu en dan op woensdag geweest en zelfs in het 'hoogseizoen' (na het uitkomen van een nieuwe set) zat er wel eens een weekje tussen dat het niet van de grond kwam.

just my 2cts
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

Aantal berichten : 837
Leeftijd : 24
Registration date : 07-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 30 2012, 17:32

beter regel je dan ook genoeg bier en een goede muziek installatie Very Happy, lijkt mij in dat geval wel leuk.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 30 2012, 18:12

Bier is er de afgelopen weken genoeg geweest (Hertog Jan in de koelkast), muziek is een groter probleem, stichting BREIN (rare naam voor een instantie zonder aantoonbare hersenactiviteit) vraagt 2 euro per dag als we muziek draaien in de winkel: niet dus Very Happy
Terug naar boven Go down
Paradoks
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 30 2012, 20:10

Streamen van hoeheetdatookalweer? Met alleen maar Creative Commons bandjes?
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1701
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 30 2012, 21:07

Paradoks schreef:
Streamen van hoeheetdatookalweer? Met alleen maar Creative Commons bandjes?

Volgens mij is dat al voldoende voor een aanslag van de Bumra.
Terug naar boven Go down
Paradoks
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   ma jan 30 2012, 21:44

De Donderdraft een 'evenement' noemen en degene die de muziek aanzet de 'DJ'?
Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 312
Leeftijd : 33
Registration date : 14-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 14:05

Anders dan dat... Wie gaat er nou lopen klagen bij BREIN dat de Purperen Draak muziek draait?

O.T.: het wordt voor mij heel moeilijk om om 19:00 op donderdag mee te doen. Eigenlijk de laatste tijd uberhaubt moeilijk om mee te doen. Mocht het rond 20:00 beginnen kan ik echter van tijd tot tijd nog wel eens mee doen. Dan zou voor mij 1x per maand genoeg zijn. Legacy doe ik niet, dus geen voorkeur Razz

Als een Hollander niets meer heeft te zeiken, zou ik toch even een lijkschouwer naar 'm laten kijken!
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 14:08

Gezien de grote hoeveelheid toernooien die aangeboden worden op vrijdag, zaterdag en zondag is er voor mij persoonlijk praktisch geen behoefte meer om op donderdag ook nog te draften. Daarnaast wil ik zo nu en dan nog wel een keertje BigBox'en of een avondje casual EDH spelen.. ik denk dat de donderdraft overkill is, zeker gezien de keren dat het nog doorgang heeft gehad de afgelopen maanden.

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 14:10

Jasper schreef:
Gezien de grote hoeveelheid toernooien die aangeboden worden op vrijdag, zaterdag en zondag is er voor mij persoonlijk praktisch geen behoefte meer om op donderdag ook nog te draften. Daarnaast wil ik zo nu en dan nog wel een keertje BigBox'en of een avondje casual EDH spelen.. ik denk dat de donderdraft overkill is, zeker gezien de keren dat het nog doorgang heeft gehad de afgelopen maanden.

greetzz

Dit
Terug naar boven Go down
Paradoks
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 16:55

Ik snap het punt, maar dat is dan wel een grote inflatie van de prijs van een draft.. Nu moet ik elke keer voor prize support betalen en ls ik wat pakjes win, kan ik er nergens mee draften...
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 16:58

Paradoks schreef:
Ik snap het punt, maar dat is dan wel een grote inflatie van de prijs van een draft.. Nu moet ik elke keer voor prize support betalen en ls ik wat pakjes win, kan ik er nergens mee draften...

We zijn nog altijd vrij om gewoon een keertje in Viva la Vida te gaan redraften, was zeker gezellig van de zomer. Dat het een poos niet georganiseerd is en er ook geen animo is om het op vaste tijden in de Purperen Draak te doen, wil niet zeggen dat het niet weer eens gewoon een keertje kan in Viva la Vida. En dan kan je idd je eigen pakjes meenemen Very Happy
Terug naar boven Go down
Paradoks
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 17:31

Oh ja, natuurlijk, was ook meer een reactie op de gedachte dat de donderdraft behaupt overkill is. Als zowel Jasper als Andr hun vertrouwen erin opzeggen voelt het al haast als de begravenis van de donderdraft Razz
Maargoed als het door blijft gaan ben ik er zeker zo nu en dan bij.
Terug naar boven Go down
Jeroen
GMT Champ 2013

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 19:18

Andre kwam sowieso al nooit, ik wil heel graag nog op ddag draften hoor helemaal met de nieuwe set:)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 19:30

Ik denk sowieso dat de community groter is dan Andre en Jasper alleen Smile

Helemaal gezien het feit dat meneer Jasper de laatste maanden meer in het buitenland was dan in Nederland, gezien zijn kleur!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 21:42

Paradoks schreef:

Maar als je een money rare opent (tijdens de draft) ben je er ook zeker van dat ie voor jou is. Tenzij je zo hardcore bent dat je hem niet pakt als ie niet in je deck past.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5782
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 22:00

Dwarlorf schreef:
Paradoks schreef:

Maar als je een money rare opent (tijdens de draft) ben je er ook zeker van dat ie voor jou is. Tenzij je zo hardcore bent dat je hem niet pakt als ie niet in je deck past.
Maarten pakt Inferno Titan boven foil Primeval Titan Smile Anyway, met redraften is het goedkoper draften, maar zullen de mindere spelers ook veel minder vaak met goede kaarten weglopen.

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 23:39

Hennink schreef:
Dwarlorf schreef:
Paradoks schreef:

Maarten pakt Inferno Titan boven foil Primeval Titan Smile Anyway, met redraften is het goedkoper draften, maar zullen de mindere spelers ook veel minder vaak met goede kaarten weglopen.

Het zijn mi twee verschillende dingen. Donderdraft is voor de fun, kost je 10 euro aan boosters en 10 euro aan biertjes, als je wat opent is het idd niet voor jou maar als je het goed doet kan je wel met een mooie kaart naar huis gaan. Het is gewoon voor de lol en als je wint n er is wat moois geopend: leuk.

Gewone draft is voor het eggie, als je iets opent mag je het idd houden maar als je goed draft heb je meer kans om te winnen en met boosters naar huis te gaan waar weer wat in kan zitten.

Kortom: verschillende incentives. Ik vind beide smaken leuk op z'n tijd, alleen had de laatste tijd wat minder geld voor donderdrafts. Als het weer eens georganiseerd wordt kan ik misschien wel, misschien niet meedoen, maar leuk is het altijd.
Terug naar boven Go down
Paradoks
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 23:52

Als ik wil gokken koop ik wel een kraslot.
Als ik dan wat win hoef ik me tenminste niet 'niet hardcore' te voelen Razz
Qua verwachtingswaarde maakt het volgens mij voor matige spelers ook niet eens zoveel uit. True, je hebt nooit de nuts, maar je bent verzekerd van een rare uit de beste 33% van de pool.
Terug naar boven Go down
Paradoks
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   di jan 31 2012, 23:54

afterparty05 schreef:
Ik vind beide smaken leuk op z'n tijd, alleen had de laatste tijd wat minder geld

Geen wonder als je de FNM verkiest boven de donderdrafts Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   wo feb 01 2012, 00:38

Paradoks schreef:
Als ik wil gokken koop ik wel een kraslot.
Als ik dan wat win hoef ik me tenminste niet 'niet hardcore' te voelen Razz
Qua verwachtingswaarde maakt het volgens mij voor matige spelers ook niet eens zoveel uit. True, je hebt nooit de nuts, maar je bent verzekerd van een rare uit de beste 33% van de pool.
Juist voor de mindere goden (zoals ikzelf) is een FNM-draft wel interessant. De spelers die voor de win gaan, kiezen, zeker in de laatste booster, maar soms ook in de tweede, niet voor de duurste/beste kaart, maar voor de kaart die het best past bij wat ze op dat moment al in hun cardpool hebben. Met een paar leuke blauwe kaarten kan een dissipate al snel interessanter zijn dan een dubbellandje of een redelijke rare. En in beide gevallen is je kans op een Garruk of Liliana klein... maar bij een FNM heb je in ieder geval de kans dat je hem zelf opent. Met een redraft is hij sowieso voor de top-drie (tenzij er wel iets hl bijzonders geopend is!)
Terug naar boven Go down
Paradoks
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Donderdraft (aangepast, met suggestie)   wo feb 01 2012, 01:24

Ja maar dat is een beetje blind staren op de high rollers. Elke keer een degelijke rare is niet zoveel slechter dan heel af en toe een dure myhic. En zoals ik zei, gokken kan ook wel ergens anders. Van het geld dat je uitspaart met redraften kan je, mocht je dat leuk vinden, ook elke keer een kraslot kopen. Denk dat je dan ongeveer even vaak 30 piek wint als dat je een Sorin opent.
Terug naar boven Go down

Donderdraft (aangepast, met suggestie)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Donderdraft 10 april
» Donderdraft 29 januari: Fate Reforged en Khans of Tarkir
» Donderdraft 4 juni MODERN MASTERS 2
» *6 extra plekken!* Donderdraft 20 april: Modern Masters 2017!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: