MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Jaja, een toernooiverslag van een FNM :P

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Jaja, een toernooiverslag van een FNM :P   zo dec 11 2011, 15:14

Het is zondag, ik heb niks te doen tot 18:00 uur en ik heb vrijdag weer eens een redelijk resultaat neergezet met Standard met een paar epic potjes, dus ik maak er een kort verslagje van.

Als eerste maar mijn decklijst:

// Lands
7 [SOM] Forest (3)
2 [NPH] Phyrexia's Core
4 [ISD] Woodland Cemetery
2 [M12] Plains (3)
7 [ZEN] Swamp (4a)
2 [M12] Sunpetal Grove
1 [ISD] Isolated Chapel

// Creatures
2 [M12] Grave Titan
2 [NPH] Phyrexian Metamorph
4 [MBS] Viridian Emissary
3 [MBS] Glissa, the Traitor
4 [M12] Solemn Simulacrum
3 [SOM] Wurmcoil Engine
1 [M12] Acidic Slime

// Spells
1 [ISD] Unburial Rites
2 [SOM] Ratchet Bomb
2 [MBS] Black Sun's Zenith
1 [NPH] Batterskull
4 [M12] Doom Blade
4 [NPH] Beast Within
1 [MBS] Green Sun's Zenith
1 [NPH] Karn Liberated

// Sideboard
SB: 1 [M12] Acidic Slime
SB: 1 [SOM] Ratchet Bomb
SB: 1 [MBS] Black Sun's Zenith
SB: 1 [SOM] Mindslaver
SB: 4 [M12] Timely Reinforcements
SB: 2 [NPH] Hex Parasite
SB: 2 [MBS] Go for the Throat
SB: 2 [M12] Naturalize
SB: 1 [ISD] Sever the Bloodline

Het idee van het deck is door aan de hand van glissa + removal kaartvoordeel te halen en mijn tegenstanders met wat fatties inelkaar te beuken.

Ronde 1: Tim Sipkes met UB control

Tim speelde heel veel kaartvoordeel mannetjes als Consecrated Sphinx en Bloodgift Demon. Hij trekt er best veel, maar elke keer heb ik er direct een removal spell voor in mijn hand, waardoor hij na 2 Consecrated Sphinxes en 2 Bloodgift Demons maar 1 kaart heeft getrokken van al die mannen. Uiteindelijk loop ik over hem heen met behulp van een Grave Titan en een Metamorph die ook wel voor Grave Titan wilde spelen.
Game 2 begin ik weer voortvarend, maar ik loop keer op keer tegen een black sun's zenith aan die er ogenschijnlijk net zo snel weer worden getrokken als dat ze in het deck worden geshuffled. Tim resolved een Wurmcoil Engine, maar daar was bij het sideboarden op gerekend en de Sever the Bloodline die in mijn openingshand zat removed hem van het spel. Helaas speelt Tim niet veel later een Nihil Spellbomb waardoor ik deze niet meer kan recasten. Het potje wordt beŽindigt als Tim outtapped, waarna ik Karn cast en de rest van het spel wordt alles wat naar Tim zijn hand gaat of gespeeld wordt geremoved van het spel.

1-0

Ronde 2: Patrick Kaman met UG Delver

Patrick schijnt de meester van het trekken van Delver of Secrets te zijn (Ik ben benieuwd wat zijn geheim is Razz ), want game 1 zie ik beurt 1 delver, beurt 2 flip delver, ponder, delver, val aan voor 3, beurt 3 flip delver, speel major of avabruck, val aan voor 8. Met na beurt 3 pas mijn eerste removal spell te hebben getrokken heb ik geen schijn van kans en we kunnen beginnen aan game 2.
Game 2 gaat hij net iets langzamer (beurt 1 ponder, beurt 2 delver, beurt 3 major, beurt 4 delver) en ik heb nog de eer om te manascrewen zonder removal te hebben in mijn hand en ook deze pot is niet te winnen.

1-1

Ronde 3: Chris met WG Tokens

Game 1 mag ik naar 5 mulliganen, maar ik zit op de draw, dus mag wel een kaartje trekken. Chris gooit een zooi Pilgrims neer en begint daarna als een malle Hero of Bladehold te poepen, pomt zijn mannen nog even met Gavony Township en beurt 6 zal ik zo ongeveer dood zijn geweest. Dat was veel auie!
Game 2 heb ik een extra zwarte zenith en een extra ratchet bomb in mijn deck en ik mag beginnen. Waarschuwing vooraf: Nu komt er een stukje insane achter elkaar topdecken, niet verder lezen als je daar niet goed tegen kan Razz Het gaat redelijk heen en weer kwa creatures. Ik heb de mazzel dat ik redelijk snel een Wurmcoil kan spelen (terwijl Chris een Mirran Crusader heeft), maar die komt vast te zitten in een Oblivion Ring. Ik vang wat damage en Chris speelt nog Hero of Bladehold. Ik trek een kaart en zie: Beast Within. Ik speel ratchet bomb uit mijn hand, geef de beurt door. Zoals verwacht valt hij aan, ik speel Beast Within op de O-ring, block met mijn verse Wurmcoil een Hero of Bladehold en blaas alle tokens op. Helaas speelt Chris vervolgens Garruk Relentless en sloopt mijn Wurmcoil. Gelukkig krijg ik daar nog 6 leven voor en 2 tokens. Er gebeurt niet heel veel, ik krijg wat levens van mijn lifelink token (mijn deathtouch man ging ergens dood aan, weet niet meer precies waar aan), terwijl Chris dat er weer aftrapt met zijn crusader (even later ruilen ze met elkaar). Ik trek 4 land achterelkaar en zie ondertussen een elspeth verschijnen die tokens maakt en een blade splicer met nog een golem token. Ik heb dan al een tijdje een Ratchet Bomb in mijn hand en het wordt tijd om hem te spelen, maar eerst nog een kaart trekken voor mijn beurt: Glissa, the Traitor. Zieke topdeck. Ik speel Glissa, speel Ratchet Bomb, Sac Ratchet Bomb, Glissa krijgt 4 triggers en ik haal 2 Ratchet Bombs, een Wurmcoil Engine en een Solemn Simulacrum terug. Ik kan Wurmcoil ook nog casten en een beurt later ziet Chris in dat hij niet meer kan winnen en we gaan naar game 3.
Er is nog weinig tijd voor Game 3 en we gaan dan ook snel aan de slag. Een Hero wordt Gedoomblade, maar een Blade Splicer begint mij te slaan voor 4. Gelukkig voor mij is mijn hand sterk en met de gouden combinatie van Grave Titan + Metamorph loop ik over Chris heen.

2-1

Ronde 4: Oswin met Banting Pod

Game 1 begint simpelweg lame doordat we allebei landflooden. Oswins Mimic Vat komt een Green Sun's Zenith into Acidic Slime tegen en die slime gaat redelijk direct weer dood. Unburial Rights op Slime sloopt een Golem token van een bladesplicer, waarna er een nieuwe Mimic Vat komt waar mijn Acidic Slime weer onder komt. Met geen antwoord op Mimic Vat behalve die ene Acidic Slime ziet het er niet goed uit. Ik speel Grave Titan en pas de beurt. Oswin sloopt een landje dat witte mana kan produceren en neemt de beurt. Er gebeurt niet veel (nog steeds geen Birthing Pod voor Oswin) en geeft mij de beurt. Ik val aan met Grave Titan, hij maakt een slime, sloopt nog een wit mana landje, blokt de titan en stopt vervolgens mijn Grave Titan onder zijn Mimic Vat en mijn Acidic Slime weer in mijn graveyard. Met nog 1 witte Manasource over kan ik Unburial Right Flashbacken en sloop zijn Mimic Vat met mijn Slime. Ik trek vervolgens nog wat wincondities bij terwijl Oswin dat niet doet en ik win game 1.
Game 2 twijfelt Oswin of hij zijn hand moet houden, maar doet het tech wat hem uiteindelijk duur komt te staan. Hij manascrewed en ik blijf doorspelen. Met nog een hand met een Beast Within en een Naturalize tegen eventuele Birthing Pods over win ik ook game 2.

3-1

Het is echt een leuk deck om te spelen, veel interactie met Graveyard en Library. Glissa is een goede blokker als er geen Inferno Titans rondlopen en tegen doomblades is ze best goed Razz En de combi Glissa, Beast Withing en Ratchet Bomb is hemels. Toch is het niet zo dat je perse een bepaalde kaart nodig hebt om te winnen (iets waar mijn decks wel eens last van hebben Razz).
Al met al een leuk deck met een leuk resultaat. Nu maar weer bezig gaan met een nieuw deck Wink
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jaja, een toernooiverslag van een FNM :P   zo dec 11 2011, 15:43

Ik ga niet ontkennen dat het me allemaal mee zat afgelopen vrijdag. Zowel tegen jou als tegen Desmond trok ik telkens wat ik nodig had. Hoe? Dat weet ik nog steeds niet. Alleen tegen Andre liep het mis. Ik heb mijn deck inmiddels wederom aangepast. Je deck was overigens best leuk.
Terug naar boven Go down

Jaja, een toernooiverslag van een FNM :P
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: