MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter wint de donderconstructed Modern op 2 november! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Vooral Vaardig toernooi 8-4-'07

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3082
Leeftijd : 31
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Vooral Vaardig toernooi 8-4-'07   di apr 10 2007, 11:01

Je leest altijd aan het begin van een verslag dat de schrijver zich verslapen heeft, zijn deck niet meer kon vinden, er problemen waren met vinden van de locatie, hij zijn moeder vreemd zag gaan met zijn beste vriend en dat er zich andere problemen voordeden die catastrofaal hadden kunnen zijn.
Nou was dit niet het geval bij mij, tenminste niet alles, maar ik had me wel verslapen. Ook lees je altijd dat degene die zich verslapen had, uiteindelijk het toernooi zou winnen. Nou een mooi vooruitzicht voor als je nog eens tweeëneenhalf uur moet rijden richting Utrecht.

Goed we komen aan met z’n vieren en zien al snel een aantal andere mensen die we kennen van de maandelijkse toernooien uit Groningen. Snel wat koffie, even voorbereiden, inschrijven, nog even wachten, introductie door de judge en het is tijd om te beginnen.

Nou heb ik weinig tot niks opgeschreven dus het kan een erg kort verslagje worden. Maar goed, het is ook meer een sfeerverslag.

Ik speel btw TerraGeddon…

Match 1: (Duitser Heinz) met Goblins
Ronde 1:
Deze beste man begint met een wooded foothills, legt een lackey neer, geeft mij de beurt en mijn hoop zakt in mijn schoenen. Niet dat ik een hele slechte match-up heb tegen Goblins maar ik heb er voor gekozen om deeds in het sideboard te doen i.p.v. in mainboard… iets zegt me dat ik veel aggro tegen ga komen.
Maar goed, ronde 1 racet hij mij eruit met een horde goblins en ik word compleet overrompeld… volgens mij duurde deze ronde nog geen 5 minuten.

Ronde 2:
Ik heb wat deeds ingeboard en ik begin uiteraard. Heinz gaat weer ongelooflijke snel met allerlei karbonken (schrijf je dat zo Jasper?) en ik speel wat mana elfjes, cycle wat landjes, speel een solitary confinement en heb een volle hand over met een life from the loam.
Nou ging het vorige potje zo snel dat hij niet wist wat ik speelde dus hij had zijn krosan grips uitgeboard. Hij vraagt me of ik een life from the loam in mijn hand heb, ik zeg ja, laat hem zien en hij scoopt.

Ronde 3:
Ronde 3 ging ongelooflijk snel… hij speelt van alles, heeft z’n zoveelste turn 1 lackey en na een drietal piledrivers en een hoop ander shit, zit er voor mij geen toekomst meer in… ik kan nog een deed neerleggen maar ik kan hem daarna alleen nog maar af laten gaan voor 1. Dat schiet niet op.

0-1

Match 2: (Robin met WUG Sliver control)
Ronde 1:
Ik denk slivers???? Had al eens een decklist gezien op NM maar ik had niet het idee dat ik er ook daadwerkelijk tegen zou spelen. Ook in dit potje speelt het gebrek aan deeds mainboard mij parten. Met 8 muscle slivers (sinew erbij geteld) gaat hij als een temeijer en word ik compleet overrompeld. Hij countert alles op het juiste moment en speelt de juiste beestjes zodat ik in beurt 5 ofzo tegen vier 4/4 flying slivers aan zit te kijken. Auw, tweede ronde…

Ronde 2:
Ik board wederom deeds in en dit potje gaat dan ook een stuk beter. We wisselen wat beestjes uit en op het moment dat er weer een stuk of wat 4/4 untargetable slivers voor mijn neus liggen, trek ik een pernicious deed d.m.v. cycle land. Yes!!! In mijn enthousiasme speel ik die met mijn bayou en mana elfjes… laat ik die elfjes nou net nodig hebben om te blocken… kutzooi, playfout, hij valt aan en ik ben dood.

0-2

Goed, de kans op de prijzen c.q. top 8 verkloot. Geen probleem, ik heb de tijd van me leven.

Match 3: (Jan Johan met Raffinity)
Ronde 1:
Dit is ook geen slechte match up voor me… Echter is dit wel het derde aggrodeck dat ik tegen kom en heb ik aan mijn anti control sideboard geen ene reet. Had die deeds nou maar main gespeeld! Ja ik weet het, ik weet het…
Jan Johan is een beetje gepikeerd en ik geef hem geen ongelijk want we zitten aan tafel 65 van de 65. Hij speelt wat artifacts, een ravager, een diciple, die vangt een ploeg, we delen allebei wat steekjes uit en dan speelt hij een somber hooverguard en een thopter met een plating en laat ik nou net niks hebben tegen flying en mijn nuttige spells niet trekken. 1-0 voor Jan Johan.

Ronde 2:
Ik board mijn deeds, speel wat mana elfjes, speel een terravore, speel een armageddon, Jan Johan heeft een thopter liggen en voor de rest niks… Oftewel game voor mij.

Ronde 3:
Ik trek wederom geen reet waar ik wat aan heb en Jan Johan gaat zelf redelijk broken… ik zie het somber in en na een aantal beuken van een thopter met plating en een gepompte ravager is het 2-1 voor Jan Johan.

0-3
Nou lekker dan… wat doe ik verkeerd? Speel ik zo slecht, heb ik pech, is het een combinatie? Sms antwoord A, B of C naar 4646.

Match 4: Roel met loam/slide
Ronde 1:
Roel speelt een exploration en een hoop cyclelandjes en geeft de beurt door. Ik heb geen idee waar hij mee speelt maar hij ook niet waar ik mee speel. Hij kent überhaupt een hoop kaarten niet. ‘Windswept heath? Wat doet ie?’ Roel blijkt niet zo’n kenner van zowel legacy als een hoop legacywaardige kaarten.
Nou goed, ik leg een terravore neer en hoop dat hij weer twee landjes inlegt. Dit doet hij ook. Als ik de beurt erna een armageddon speel en hij beteuterd kijkt is het game voor mij en mijn beurt drie 12/12 terravore.

Ronde 2:
Ik weet nog steeds niet waar Roel mee speelt tot hij een astral slide inlegt. Nou, geen probleem hoor. Het is lastig cyclen zonder land… oftewel, armageddon! Met wederom een humongous Terravore wordt Roel gebeukt.

1-3
YEEEEEEEEEEEEH

Match 5: (Nathan v/d Brande met een soort hanni fish ofzo)
Ronde 1:
Een paar welgetimede meddling mages, kaartrapende confidants, en, voor mijn deck superirritante, Jotun Grunts zorgen voor een snelle ondergang.

Ronde 2:
Ik board deeds in en het gaat wederom een stuk beter met mijn deck. Ik speel wat beestjes, val wat aan en speel een deed die zelfs door mag komen!!?!?! Goed, de volgende beurt activeer ik hem voor 2cc en hoop daarmee zijn confidant en twee mages mee te nemen… stifle! NEEEEEEEEE. Nou goed, daarna kon ik niks meer inbrengen 2-0 voor Nathan.

Was wel erg gezellig trouwens, heb veel gelachen dit potje.

1-4

Match 6: (Richard met een soort budgetpikula???)
Ronde 1:
Ik krijg in de eerste beurt een duress op me, hij haalt mijn STP weg en geeft de beurt door. Ik speel wat mana elfjes/werebears en later een terravore. Deze vangt een smother. Ik speel de beurt daarna weer een vore en de beurt daarna speel ik een armageddon. Hierna beuk ik met mijn 4/4 alweerbeer en een grotere terravore. Game.

Ronde 2:
De tweede ronde is eigenlijk een kopie van de eerste ronde. Nu heb ik echter helemaal geen weerstand. Zelfs geen duress of smother. Hij probeert wel snel aan kaarten te komen d.m.v. confidants maar goed als hij daar op den duur mee moet blocken om zijn ondergang te voorkomen is het ook snel gedaan met Richard.

2-4… Nou hopen op een beetje eerherstel. 3-4 vind ik een gemiddelde uitslag. Dus met goede hoop de volgende pot in.

Match 7: (neeeee ik moet tegen Stefan met soldiers.)
Ronde 1:
Het is vervelend spelen tegen Stefan omdat hij, ook als je in een totale winpositie zit, doet alsof hij nog een meesterlijke zet kan doen. En da’s redelijk vervelend en intimiderend.
Echter is het eerste potje voor mij omdat hij niks heeft tegen een terravore die gepompt is door een heerlijke geddon.

Ronde 2:
Stefan wint deze. Hij swarmed me met klote soldiers die door allerlei enchantments en beestjes zoals shared triumph en meer gepompt worden. 1-1

Ronde 3:
Is weer een kopie van de eerste ronde. Stefan kan niks tegen een gepompte vore. We schudden de handen en ik eindig het toernooi 3-4.

Nou ik vond het een geweldig toernooi. Nog even de props en slops.

Props:
- Gijsbert voor t rijden
- Gijsbert, Jasper en Bart voor de gezellige reis.
- De lcatie, organisatie, medespelers, judges en alles erom heen

Slops:
- een anti combo sideboard die ik helemaal niet heb hoeven gebruiken
- deeds die mainboard moeten
- het niet werken van mijn verslaap tactiek
- de playfouten

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2036
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Vooral Vaardig toernooi 8-4-'07   do apr 12 2007, 07:09

Ongelofelijk, wel verslapen, maar niet gewonnen Shocked

Ik snap het niet Mad
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3082
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Vooral Vaardig toernooi 8-4-'07   do apr 12 2007, 09:35

nee, ik ook niet... ik had zulke hoge verwachtingen toen ik eenmaal om 5 voor 8 wakker werd...

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Vooral Vaardig toernooi 8-4-'07   

Terug naar boven Go down

Vooral Vaardig toernooi 8-4-'07
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 21 Mei: Gratis Sealed Deck X610Z Toernooi
» Legacy toernooi 3 september in groningen
» MWS Legacy toernooi! Ronde 5 tot woensdag 17-02-2010
» Modern toernooi emmen
» Legacy (GPT) Chicago Toernooi in Utrecht op 18 januari

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: