MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Danny wint het moderntoernooi van 11 januari! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de donderconstructed van 4 januari! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Pauper] GW Auras.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
eskan
Judge
Judge

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 26
Registration date : 08-09-11

BerichtOnderwerp: [Pauper] GW Auras.   za dec 03 2011, 15:18

8 Forest
7 Plains
4 Terramorphic Expanse

4 Bant Sureblade
4 Guardian of the Guildpact
3 Llanowar Knight
4 Qasali Pridemage
4 Safehold Elite
4 Steward of Valeron

4 Armadillo Cloak
3 Journey to Nowhere
4 Shield of the Oversoul

4 Vines of Vastwood

3 Wildfield Borderpost

Het doel lijkt me vrij duidelijk. Ik weet te weinig over het format om te zien of Grizzled Leotau goed is of niet. Naya Hushblade is ook interessant en met een Shield of the Oversoul erop vrijwel onsterfelijk, maar als je al andere multicoloreds hebt liggen is het slechts een 3/2 shroud... die je dus niet meer kan enchanten. Ik ben er nog niet al te zeker van.

Insights?
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: [Pauper] GW Auras.   za dec 03 2011, 18:06

Is al best veel geprobeerd; wint van alle rode aggro decks en heeft een degelijke matchup tegen alles dat lineair aggro genoemd mag worden. Het verliest echter keihard van: mono black control, blue/x control (zeker als het ook bounce speelt) en infect. Aangezien deze drie best een substantieel deel van de meta uitmaken, zul je met dit deck niet ver komen...
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5799
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: [Pauper] GW Auras.   za dec 03 2011, 20:45

Infect is zeker geen auto-loss als je er rekening mee houdt. Standard Bearer en Kami of False Hope zijn uitstekende roadblocks, en Guardian of the Guildpact blockt de hele dag. Ik heb (dankzij Guardian of the Guildpact) ook al wel van Faeries gewonnen, dus ook blauw/x control is ook geen onwinbare matchup. MBC daarentegen, snoeihard verliezen is je enige optie. Ook al zit je hele deck vol met pro-black beesten en speel je 4 Circle of Protection: Black, je blijft een beestendeck.

Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: [Pauper] GW Auras.   za dec 03 2011, 22:45

Right. Het IS een deck, toch heb ik moeite met het serieus nemen. Op alle vlakken waarop het deck iets probeert te doen is er in mijn ogen een superieure keuze; aggro? -> infect/monoR cheese vind ik beter. midrange aggro? -> mB / B/x / U/x tempo hebben in mijn ogen meer resilience en vooral disruptie. lifegain? -> W/x control heeft een beter matchup tegen rood. Het deck is daarnaast ook absoluut niet explosief; de nut-draw is gewoon veel beesten en niet errug beanstigend.
Terug naar boven Go down
Jester
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 435
Leeftijd : 41
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: [Pauper] GW Auras.   vr dec 09 2011, 18:39

In Pauper is Hatebears zeker wel een deck waar je ver mee kan komen. Ik heb het wel getest en gespeeld.
Infect kun je game 1 afstoppen met Vines en daarna heb je Standard Bearers en Fogs.
Burn is in Pauper zeker geen Cheese en dus lang niet zo explosief. Kun je hebben, zeker game 2 en 3
MBC bestaat niet echt in Pauper toch? Je hebt Rats, maar dat is volgens mij aardig weggehaat en zeker niet zo goed als Peasant MBC. Met 7 maindeck protection dudes en 4 Persist dudes kun je Rats goed aan.
Tegen andere agro heb je goeie mannen met first strike, protection of vigilance die met een shield of cloak de damage race makkelijk winnen.
Ook heb je maindeck artifact en enchantment hate.

Ik zou niet 4 Guardians spelen, die hebben hoge cc en je wilt er niet 2 in je openingshand. Misschien komt er daardoor een plekje vrij voor een Prismatic Strands? Die is ook nutsy.

In Peasant echter, is Hatebears utterly crap.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: [Pauper] GW Auras.   

Terug naar boven Go down

[Pauper] GW Auras.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Peasant to Pauper?
» [Pauper] B/U Control
» Peasant en Pauper links
» Pauper (Budget) 26/08/2011
» Wants Pauper Cube Gijs

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: DECKS EN DISCUSSIE :: Budget, Commander en Casual-
Ga naar: