MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 21 juni! **Gefeliciteerd**
Rutger wint het Legacytoernooi van 17 juni! **Gefeliciteerd!!!**
Christiaan wint de donderconstructed Modern van 14 juni! **Gefeliciteerd**
Jasper wint de donderdraft van 7 juni! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed Modern van 31 mei! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Contest 12-11-11 tot 4-12-11

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za nov 12 2011, 10:33

Nieuwe contest van mijn kant!

Ik ben de laatste tijd heel erg fan van de grenzen van Magic een beetje te testen, te verleggen, of helemaal om te buigen. Het spelen van deze 'epic' kaarten die het spel omgooien vind ik daarom ook erg vermakelijk. Zie kaarten zoals Grip of Chaos & Shared Fate, of de recentelijke Knowledge pool. Daarom de volgende opdracht:

Maak een 'epic' magic kaart (ik doel niet op de keyword epic, maar die mag je gebruiken als je wilt) die de grenzen van het spel lekker aan de tand voelt, het spel lekker ondersteboven gooit.

Beoordeling:

- Ik ben aardig streng op wording, dus let hierop. Hoe verwoord WotC het? (bij un-stijl, voor zover het kan)
- Flavor en originaliteit zijn voor mij zeer belangrijk.
- Powerlevel moet uiteraard ook niet 'off the charts' zijn.

Prijs:
Aangezien ik nog steeds mijn gewonnen draftsetje van een contest van Jasper niet heb kunnen gebruiken en het er ook nog steeds niet naar uitziet dat ik deze ga gebruiken, heb ik per mail met Jasper overlegd of ik dit draftsetje nog als prijs mag gebruiken.
Dus bij deze:
Jasper schreef:

Een draftsetje die geldig is voor een FNM draft (moet je nog wel bij betalen, of voor een donderdraft)
Terug naar boven Ga naar beneden
Michel
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 67
Leeftijd : 37
Registration date : 21-09-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za nov 12 2011, 18:24

Kijk kijk! Hier kan ik iets mee, alleen een kwestie van uitzoeken nu Smile Leuke contest!
Michel
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za nov 12 2011, 18:59

Zo even kort, maak later nog wat aanpassingen vermoedelijk:

lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2536
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za nov 12 2011, 19:19

ik heb wel een idee voor een kaart, maar waar kan ik de tool vinden om er zo'n plaatje bij de bouwen?
Michel
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za nov 12 2011, 20:11

Google naar Magic Set Editor.
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za nov 12 2011, 21:03

ben ik nu echt heel stom als ik zo'n kaart gemaakt heb en het niet voor elkaar krijg om hem in een post te krijgen? (ik heb de knop ervoor gevonden, maar die doet het volgens mij niet..)
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7382
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za nov 12 2011, 23:47

Kaart exporteren naar jpg/bmp. Via knopje laten hosten bij Imageshack. Link van dat gehoste plaatje in je post stoppen. Done deal Very Happy
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   zo nov 13 2011, 19:28

-removed-

Laatst aangepast door Soulblighter op zo nov 20 2011, 12:16; in totaal 7 keer bewerkt
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   zo nov 13 2011, 22:27

Bij het downloaden van die magic set editor ging er van alles mis, waardoor mijn laptop volledig de soep in liep... als iemand het leuk vindt om hier een plaatje bij te maken, graag.

Battle of Endurance

Enchantment 1RU

Whenever a player plays a spell, that player and an opponent of his/her choice bid life. the player casting the spell starts the bid with 1. bidding ends when a high bid stands.

If the opponent of the player casting the spell wins the bid, counter that spell.

Whenever a spell is countered this way, that spell's controller draws a card.

het idee achter de kaart is dat life-gain opeens kaartvoordeel oplevert en dat kaartvoordeel opeens helemaal niet meer boeit als je bijna geen levens hebt, dat gooit het spelletje wel compleet op z'n kop.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   zo nov 13 2011, 22:35

@lennartL schreef:
Bij het downloaden van die magic set editor ging er van alles mis, waardoor mijn laptop volledig de soep in liep... als iemand het leuk vindt om hier een plaatje bij te maken, graag.

Battle of Endurance

Enchantment 1RU

Whenever a player plays a spell, that player and an opponent of his/her choice bid life. the player casting the spell starts the bid with 1. bidding ends when a high bid stands.

If the opponent of the player casting the spell wins the bid, counter that spell.

Whenever a spell is countered this way, that spell's controller draws a card.

het idee achter de kaart is dat life-gain opeens kaartvoordeel oplevert en dat kaartvoordeel opeens helemaal niet meer boeit als je bijna geen levens hebt, dat gooit het spelletje wel compleet op z'n kop.

Detail: Het is 1UR Wink. Wat moet de rarity zijn?

EDIT: You got mail
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   ma nov 14 2011, 16:23

met dank aan de persoon hierboven:

EDIT: ik zie dat het nog niet lukt..... ik haat computers.... ze doen altijd precies wat ik zeg dat ze moeten doen maar nooit wat ik wil dat ze doen....

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   ma nov 14 2011, 16:36

@lennartL schreef:
met dank aan de persoon hierboven:

EDIT: ik zie dat het nog niet lukt..... ik haat computers.... ze doen altijd precies wat ik zeg dat ze moeten doen maar nooit wat ik wil dat ze doen....

Ik heb de kaart nog Smile.
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   ma nov 14 2011, 16:52

poging 438:

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   ma nov 14 2011, 20:15

@lennartL schreef:
poging 438:

Gebruik volgende keer de rechtstreekse URL-link van de afbeelding en laat geen slash erachter staan..
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   ma nov 14 2011, 21:17

ok, dank je.

Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten : 823
Registration date : 23-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   wo nov 16 2011, 14:04

Omdat de text wat klein is geworden:

When Common Knowledge enters the battlefield, shuffle all libraries and graveyards into a single library.

All players may use any lands on the battlefield.

All players play with their hands revealed.

All players share their graveyard and exile zones.

During their draw phase a player draws cards equal to the number of players involved in the game.

When a player cannot draw enough cards the game ends in a draw.

Shroud, indestructible, exileproof. (This card cannot be exiled)

“War consisteth not in battle only, or the act of fighting; but in a tract of time, wherein the will to contend by battle is sufficiently known.” - Thomas Hobbes

DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   wo nov 16 2011, 14:29

Ik snap dat het idee is dat de gemaakte kaarten hier voor het omgooien van het spel zijn, maar bovenstaande kaart heeft en klein probleem: Je kan alleen nog instants casten, want in je tegenstanders upkeep tap je gewoon al het land in jouw manapool, of hij doet het zelf en kan dus geen sorcery speed kaarten meer spelen...
B Ar T
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 29
Registration date : 30-03-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za nov 19 2011, 19:34

Ik dacht: laat ik de combat phase omgooien Smile
Als je dat doet krijg je ongeveer dit:

afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za nov 19 2011, 20:25

Ik hoef niet meer mee te doen. Perfecte kaart B ar T!!
B Ar T
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   zo nov 20 2011, 11:37

dank u Smile

maarruh, je moet natuurlijk wel meedoen
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   zo nov 20 2011, 13:19

Mijn inbreng teruggetrokken. Nieuwe inbreng:

Idee achter deze kaart is dat je alle kaarten kan spelen, zonder ze fysiek in je hand te hebben. Ik ga de wording misschien nog aanpassen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   do dec 01 2011, 15:12

Het einde komt al in zicht. Laatste dagen om nog een inzending in te sturen of entry aan te passen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   vr dec 09 2011, 09:41

Uitslag

Michel

De doel van de kaart lijkt me vrij duidelijk. Het terugbrengen van het ‘combat damage op de stack’-principe is inderdaad een interessante wending. De wording op de kaart lijkt vrij vreemd (object), maar na wat korte research lijkt het erop dat het niet echt een betere manier van verwoorden is. De minpuntjes vind ik de originaliteit en flavor. Combat damage is niet echt een innovatieve originele draai aan het spel. Je brengt eerder wat ouds terug. Daarnaast is de flavor van de kaart ver te zoeken. De afbeelding, de naam en wat de kaart doet. Het lijkt niet erg samenhangend, wat je misschien wat goed had kunnen praten met een flavortext.

lennartL

Hmmm, het is in feite best een interessante kaart die ik zelf zou willen spelen, mits die iets anders verwoord was. Het kan aardig wat chaos laten ontstaan, maar helaas zie ik toch de volgende minpunten. In de wording staat ‘that player and an opponent’, wat betekent dat je de tegenstander kan gaan kiezen met wie hij een life-struggle gaat doen. In een multiplayer zou dit betekenen dat iedereen een speler bijna helemaal lens schopt en vervolgens hem kiest. Als je ervoor gezorgd had dat het effect meer wat weg had van Illicit Auction, waarbij elke speler meedoet, dan was het een stuk interessanter. De flavor van de kaart is enigsinds wel ok, hoewel het effect van de kaart niet perfect samenhangt met de naam/art. Je spreekt namelijk van counteren/kaart rapen, wat meer op een mental battle lijkt, niet een fysieke. Daarnaast snap ik niet waarom dit een mythic is ipv een normale rare. Wat is er zo mythic aan?

Warlord1981NL

Oh my freaking …. Je hebt het concept van chaos wel heel erg serieus genomen, hè! Hoewel ik het ver doorgevoerde concept van chaos wel erg vet vind en de ‘quote’-flavortekst ook, heb ik toch de volgende opmerkingen. Alle Gy’s en libraries worden in elkaar geschud, waardoor je een enorme stapel krijgt. Stel, deze enchantment verlaat het spel op mogelijkheden die nog kunnen (Upheaval, Claws of Gix of een ander sac effect), wat zou er dan gebeuren. Dat word een enorm karwei om alles uit elkaar te krijgen, mits iedereen dezelfde hoesjes gebruikt. Het is gewoon erg onduidelijk wat er gebeurd als de kaart verdwijnt. Daarnaast is de mogelijkheid van het tappen van een willekeurig land op de battlefield onuitvoerbaar. Aangezien het tappen van land de stack niet gebruikt, krijg een spelletje van ‘wie is het snelst’. Of in een ander scenario, niemand kan wat casten, omdat alle landjes constant getapt zullen zijn. Heel leuk idee, maar je hebt eigenlijk nog veel meer tekst nodig om de kaart goed uit te werken. Mijn eigen suggestie zou zijn, geef het een zilver randje (if you know what I mean) en laat manaburn terugkomen.

B Ar T

Hmmm… Ik vind hem zeer leuk. Qua flavor heb je helemaal te pakken (bij king of the hill, moet je voor iedereen oppassen) en de originaliteit zit er ook wel goed in. Het heeft wel wat weg van de 2008 Holiday kaart Evil Presents, waarbij de speler word aangevallen tijdens zijn combat phase. Het gooit de regels ook nog eens om, dus dat zit er ook goed in. Het enige wat ik in het begin niet begreep wat het toevoegen van vigilance. Deze had je ook kunnen weglaten en de kaart rood kunnen houden. Maar naderhand heb ik overwogen wat het effect dan zou zijn in multiplayer. Dit zou zijn dat in vele gevallen de speler links van de speler met de grote beesten aardig wat problemen krijgt. Kortom, een grote kanshebber en zou hier opzich wel een deck omheen willen bouwen. Volgende keer wel op de details letten, zoals artist en copyright-line onderop de kaart… Deze zie ik trouwens bij praktisch iedereen ontbreken, maar is ook niet een criteria, dus het maakt niet uit.

Soulblighter

Jammer dat je de wording niet hebt aangepast. Laten we eens zien wat we hebben. Een legendary artifact, die iedereen de play-instantly kaart geeft.. ok, dat is interessant. Maar dan lees ik de rest van de kaart en vraag ik me iets af. In feite kan deze kaart in vele gevallen game over betekenen. Hoewel het wat koppijn en nadenken kan betekenen, zou elke speler een killercombo kunnen spelen. Dit wil namelijk makkelijk in drie fictieve kaarten. Daarnaast ga ik er dan wel vanuit dat de fictieve permanents als tokens in het spel komen, waardoor je niet gelimiteerd bent tot instants en sorceries. Als je wel gelimiteerd bent hiertoe, zijn er nog steeds best veel combo’s te spelen. Ik denk dat je de kaart veel leuker had kunnen maken, als je hem in de trend van ‘Mental Magic’ had gemaakt.

WINNAAR
Op plek 3 zet lennartL, omdat zijn kaart wel erg grappige dingen teweeg kan brengen in multiplayer, afgezien van het nadeeltje van 1 speler bijna helemaal lens schoppen, zodat je hem/haar kan gebruiken als carddraw-engine.

Op plek 2 zet ik Michel. Zijn concept van combat damage terugbrengen kan zeer hilarische situaties terugbrengen in single en multiplayer.

Op plek 1… Tja, ik had graag iemand anders deze contest zien winnen, maar deze keer vind ik echt dat deze persoon de terechte winnaar is, B ar T. De kaart voldoet aan alle criteria en kan gewoon zeer leuke situaties laten ontstaan, door het spel ondersteboven te gooien. Bijna letterlijk.

Iedereen bedankt voor het meedoen.!

Laatst aangepast door Bob op zo jul 15 2012, 12:31; in totaal 1 keer bewerkt
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   vr dec 09 2011, 10:00

Ik zei toch! Gefeliciteerd B ar T, echt masterlijke kaart en terechte winnaar!!!
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5863
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   vr dec 09 2011, 12:27

Ze zouden Bart moeten inhuren bij WotC, hij maakt leuke kaarten Smile

Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za dec 10 2011, 11:27

nice nice, bedankt Very Happy

kan ik de draftset morgen bij de dubbele draft gebruiken?
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za dec 10 2011, 17:58

Moet je overleggen met Jasper. Ik had destijds dit gratis setje in zijn contest gewonnen en heb er nooit wat mee gedaan.
B Ar T
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za dec 10 2011, 19:22

ok, zal ik doen, bedankt!
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   za dec 10 2011, 19:42

Dat kan wel. Ik haal dan de inkoopprijs van drie boosters af van het inschrijfgeld (3 x 2,35).
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   vr jul 20 2012, 09:26

Waarom is dit nog een sticky? XD
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   vr jul 20 2012, 09:42

Welke sticky? Razz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   vr jul 20 2012, 10:23

Exact. dank u
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Contest 12-11-11 tot 4-12-11   

Contest 12-11-11 tot 4-12-11
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: