MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de dondermodern van 18 augustus **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Petitie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Petitie   vr nov 04 2011, 23:31

In het kader van de veranderingen mbt Worlds is er een petitie gestart om aan te geven dat we het er niet mee eens zijn:

http://www.change.org/petitions/wizards-of-the-coast-reconsider-the-changes-made-to-worlds-and-poty#

Ik wil graag de kans houden om mij via Nationals te plaatsen voor Worlds. Het is een misschien slechts een droom, maar wel een mooie.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten : 821
Leeftijd : 36
Registration date : 23-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 01:52

Heb je ook een link naar wat het oude was en wat het nieuwe wordt?

Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 08:20

hier is de uitleg van alles dat gaat veranderen. Ze brengen het alsof het een fantastisch pakket aan veranderingen is, maar als je goed leest gaat het alleen maar om schrappen, schrappen en nog eens schrappen

http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/feature/167a
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 09:58

Getekend. De nieuwe setup doet me eerder denken aan een extra pro tour, dan aan een wereldkampioenschap.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 10:10

De nieuwe opzet doet mij denken aan de invitational van een paar jaar geleden. Het huidige WK is juist een Pro Tour, daarom is het zo'n prachtig toernooi. Ze gaan het nu organiseren tijdens GenCon ofzo.. dat kan voor een fractie van de kosten en ipv van 200+ deelnemers en landenteams, zijn het nu 16 spelers geworden. Het is een heel slecht aftreksel van wat ooit het WK is geweest.

Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7237
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 10:47

Getekend. Er zijn al genoeg veranderingen, en die zijn arguably meer of minder positief, of positief met een mits. Deze verandering is stom, louter kostenbesparend en haalt ook het plezier uit de hele "road to Worlds" dmv het winnen van een NK, naar Worlds gaan en iets fantastisch beleven.....
Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten : 821
Leeftijd : 36
Registration date : 23-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 10:52

/signed

Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1815
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 10:54

Getekend.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 11:05

Ik ben er ook van overtuigd dat het komt vanuit Hasbro en niet vanuit WotC. De enige oplossing dan, is aandelen Hasbro kopen om op die manier inspraak te hebben. Zo'n petitie doet ze echt niets. (Al heb ik hem wel getekend hoor!)

Hasbro loopt al jaren slecht, ware het niet dat WotC (Waaronder ook Dungeons and Dragons valt bijvoorbeeld) ervoor zorgt dat het bedrijf nog bestaansrecht heeft. Vooral dankzij de Magic brand, dat nog nooit zoveel verkopen heeft gehaald als het vorige boekjaar (En dit jaar ziet er opnieuw uit als een recordjaar als ik de 'insiders' mag geloven). Hasbro zit al jaren te snijden in de kosten van Magic (Player Rewards, De invitational, van 5 naar 4 pro tours en nu dus naar 3 en vast nog wel meer), om op die manier de winst nog meer te verhogen.

En omdat WotC meer GP's wil, zal er ergens anders gesneden moeten worden. Daarom hebben ze Worlds van de tofste pro tour van het jaar, veranderd in een veredelde invitational. En daarmee ook nationals stuk gemaakt.

Beetje jammer...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 12:28

@Kwebie schreef:
Ik ben er ook van overtuigd dat het komt vanuit Hasbro en niet vanuit WotC. De enige oplossing dan, is aandelen Hasbro kopen om op die manier inspraak te hebben. Zo'n petitie doet ze echt niets. (Al heb ik hem wel getekend hoor!)

Hasbro loopt al jaren slecht, ware het niet dat WotC (Waaronder ook Dungeons and Dragons valt bijvoorbeeld) ervoor zorgt dat het bedrijf nog bestaansrecht heeft. Vooral dankzij de Magic brand, dat nog nooit zoveel verkopen heeft gehaald als het vorige boekjaar (En dit jaar ziet er opnieuw uit als een recordjaar als ik de 'insiders' mag geloven). Hasbro zit al jaren te snijden in de kosten van Magic (Player Rewards, De invitational, van 5 naar 4 pro tours en nu dus naar 3 en vast nog wel meer), om op die manier de winst nog meer te verhogen.

En omdat WotC meer GP's wil, zal er ergens anders gesneden moeten worden. Daarom hebben ze Worlds van de tofste pro tour van het jaar, veranderd in een veredelde invitational. En daarmee ook nationals stuk gemaakt.

Beetje jammer...

Goed stuk. Ze hebben ook de hele lijn met dungeons and dragons miniaturen gesloopt, terwijl dit nog steeds een goedlopende product is/was.

Dit hele verhaal doet me denken aan de ING, die ondanks een hogere winst toch gaat snijden in het personeelsbestand.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 12:50

Idd, 1,7 miljard nettowinst moet blijkbaar 2700 mensen hun baan kosten
Terug naar boven Go down
klootviool
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 109
Leeftijd : 27
Registration date : 09-11-07

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 13:05

Getekend
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 13:08

Om even advocaat van de duivel te spelen: soms moet je als bedrijf je personeelsbestand aanpassen aan veranderingen die er aan komen of aan verwachtingen over de toekomst. Niet leuk, maar anders hou je het als bedrijf niet vol. Zie TNT Post dat z'n personeelsbestand veranderd van vroeger, waarin mensen fulltime postbode waren en daar in ieder geval hun huur en eten van konden betalen, naar nu, waarin alleen maar parttimers werken voor een minimum salaris. Niet leuk voor die mensen en moreel enigszins verwerpelijk, maar wel begrijpelijk in het licht van de opengestelde postmarkt waarin geen monopolie meer is en het aantal poststukken afneemt (ja, pakketpost neemt enigszins toe maar dat is een ander bedrijfsonderdeel).

Het grote verschil met Hasbro is echter dat ze in het wilde weg aan het snijden zijn om kosten te besparen, maar daar geen plan bij lijken te hebben. De aanpassing naar PWP in dit licht maakt ook duidelijk dat ze volgens mij het grinden willen aanmoedigen, zodat iedereen meer geld steekt in Magic (hoewel dit interpretatief een discutabel punt is natuurlijk). Maar de aanpassing van Worlds creŽert een hele verandering in de manier waarop mensen Magiccen. Ik denk dat er een grote groep zal zijn die het niet meer interessant vindt om naar het NK te gaan, en niet meer zoveel connectie heeft met de Tournaments, juist omdat het altijd terugkerende NK naar Worlds er nu uitgekieperd is. Het zou me niet verbazen als dit een negatief effect heeft op het aantal mensen dat Magic speelt, aangezien iedereen wel naar het NK wil reizen, maar niet iedereen naar GP's in de regio (voor ons, lees: Europa) wil reizen. Gecombineerd met het punten moeten schrapen om naar Pro Tours te gaan geef je mensen dan de incentive om ofwel volledig voor Magic te gaan en er veel tijd en geld in te steken, ofwel de moed op te geven omdat ze het toch niet kunnen winnen (omdat ze bijvoorbeeld een fulltime baan hebben en af en toe ook nog willen sporten of met hun partner/kinderen op stap gaan). En ik denk dat het effect van die tweede groep niet onderschat moet worden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   za nov 05 2011, 13:22

@afterparty05 schreef:
Om even advocaat van de duivel te spelen: soms moet je als bedrijf je personeelsbestand aanpassen aan veranderingen die er aan komen of aan verwachtingen over de toekomst. Niet leuk, maar anders hou je het als bedrijf niet vol. Zie TNT Post dat z'n personeelsbestand veranderd van vroeger, waarin mensen fulltime postbode waren en daar in ieder geval hun huur en eten van konden betalen, naar nu, waarin alleen maar parttimers werken voor een minimum salaris. Niet leuk voor die mensen en moreel enigszins verwerpelijk, maar wel begrijpelijk in het licht van de opengestelde postmarkt waarin geen monopolie meer is en het aantal poststukken afneemt (ja, pakketpost neemt enigszins toe maar dat is een ander bedrijfsonderdeel).

Het grote verschil met Hasbro is echter dat ze in het wilde weg aan het snijden zijn om kosten te besparen, maar daar geen plan bij lijken te hebben. De aanpassing naar PWP in dit licht maakt ook duidelijk dat ze volgens mij het grinden willen aanmoedigen, zodat iedereen meer geld steekt in Magic (hoewel dit interpretatief een discutabel punt is natuurlijk). Maar de aanpassing van Worlds creŽert een hele verandering in de manier waarop mensen Magiccen. Ik denk dat er een grote groep zal zijn die het niet meer interessant vindt om naar het NK te gaan, en niet meer zoveel connectie heeft met de Tournaments, juist omdat het altijd terugkerende NK naar Worlds er nu uitgekieperd is. Het zou me niet verbazen als dit een negatief effect heeft op het aantal mensen dat Magic speelt, aangezien iedereen wel naar het NK wil reizen, maar niet iedereen naar GP's in de regio (voor ons, lees: Europa) wil reizen. Gecombineerd met het punten moeten schrapen om naar Pro Tours te gaan geef je mensen dan de incentive om ofwel volledig voor Magic te gaan en er veel tijd en geld in te steken, ofwel de moed op te geven omdat ze het toch niet kunnen winnen (omdat ze bijvoorbeeld een fulltime baan hebben en af en toe ook nog willen sporten of met hun partner/kinderen op stap gaan). En ik denk dat het effect van die tweede groep niet onderschat moet worden.

Mijn eerste gedachte is inderdaad ook dat regeren vooruitzien is. Ik ben het dan ook roerend met je eens.
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 34
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   zo nov 06 2011, 14:30

/signed

Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2473
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   zo nov 06 2011, 14:55

Waarom accepteert Hasbro niet gewoon dat ze qua bordspellen niet met de Duitse spelmakers kunnen concurrreren? houd op Dr. Bibber 60 keer opnieuw uit te vinden en blijf van het mooiste cardgame event van het jaar af!

edit: dat is uiteindelijk ook van Hasbro toch?
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   zo nov 06 2011, 17:15

Yes-sir, Hasbro heeft veel spellen en daar verliezen ze idd in Europa markt van andere spellenmakers, waaronder de Duitse. Hoe dat in de VS zit weet ik eerlijk gezegd niet, maar als ik mijn bevooroordeelde stereotype raadpleeg van een Amerikaans gezin zie ik ze eerder op de bank TV zitten kijken, of hoogstens Wii-en, in plaats van een bordspel spelen....
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Petitie   ma apr 08 2013, 18:07

Jasper schreef:
In het kader van de veranderingen mbt Worlds is er een petitie gestart om aan te geven dat we het er niet mee eens zijn:

http://www.change.org/petitions/wizards-of-the-coast-reconsider-the-changes-made-to-worlds-and-poty#

Ik wil graag de kans houden om mij via Nationals te plaatsen voor Worlds. Het is een misschien slechts een droom, maar wel een mooie.

Even oude topics doorlezen en moet je kijken wat voor pareltje ik tegenkom Very Happy Je droom is uitgekomen Jasper!!! Very Happy Very Happy Very Happy
Terug naar boven Go down

Petitie
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Petitie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: