MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

Gp reports

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
BaasJuul
Topper
Topper

Aantal berichten : 837
Leeftijd : 24
Registration date : 07-03-10

BerichtOnderwerp: Gp reports   za okt 22 2011, 17:59

Rob 5-1
Maarten 5-1
Rob de haan 4-2
Jasper 4-2
André 5-1
Jeroen drop
Desmond 3-3
Gijsbert 4-2
Johny 5-1
Yorben drop
Joey 3-3

X-2 nodig voor dag 2
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   za okt 22 2011, 19:20

dus dat ziet er goed uit Smile
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

Aantal berichten : 837
Leeftijd : 24
Registration date : 07-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   za okt 22 2011, 22:19

Johny en André zijn de enige die dag 2 gehaald hebben.

Zeer gezellig hier Jeroen en ik hebben 2hg Draft finale verloren voor de rest zijn veel groningers 6-3 gegaan. Morgen is er oa een gpt en modern/standerd championship
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   za okt 22 2011, 23:25

ik ben er ook morgen
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   zo okt 23 2011, 12:21

169 Pannekoek, Andre [NLD] 24 59.42%
208 Niemeyer, Johnny J [NLD] 21 66.48%

André heeft vandaag 1 ronde gewonnen en Johnny nog geen 1 ronde. Ronde 3 is 'net' begonnen.

http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/eventcoverage/gpams11/welcome#0

edit: Johnny heeft de bye.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3477
Leeftijd : 32
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 11:02

Zooo, weer wat bijgeslapen.
Leuk weekend gehad, echt gaaf om een keer mee te doen aan zoiets. Uiteindelijk zelf 5-2-1 drop gegaan, draw in ronde 8 was een beetje jammer maar verder een tof toernooi gespeeld en lang hoop op dag 2 gehad. Ben redelijk tevreden over mijn prestatie op de gp.

Pros:
Goed gespeeld, weinig tot geen fouten gemaakt (in de gp zelf)
Gezelligheid!
Pannekoeks genante situatie op station RAI

Cons:
MOE! 3 uur slaap gehad beide nachten.
Daardoor waardeloos gespeeld op zondag
De hotelkamer
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7231
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 11:12

@Rob schreef:

Vertel..... Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 11:35

@afterparty05 schreef:
@Rob schreef:

Vertel..... Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 13:51

@Kwebie schreef:
@afterparty05 schreef:
@Rob schreef:

Vertel..... Very Happy

Ik zeg niks
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 14:00

@Andre Pannekoek schreef:
@Kwebie schreef:
@afterparty05 schreef:
@Rob schreef:

Vertel..... Very Happy

Ik zeg niks

Je sprong bovenop een vrouw die je vriendin toch niet bleek te zijn? Spetterpoep? Been verloren omdat je op de rails lag te chillen??
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 14:53

@Kwebie schreef:
@afterparty05 schreef:
@Rob schreef:

Vertel..... Very Happy

Ik zeg niks

OOh.. maar ik wel.. Pannekoek moest zo nodig poepen dat hij niet meer kon wachten totdat we in het hotel waren of zelfs in de trein. Hij is toen op het spoor gesprongen vanaf het perron, is overgestoken, de bosjes in.. en toen was alles weer goed.
Gijsbert heeft nog wel zakdoekjes meegegeven. Voor de (neutrale) omstander was het best wel vermakelijk

Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5764
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 15:26

@afterparty05 schreef:
@Kwebie schreef:
@afterparty05 schreef:
@Rob schreef:

Vertel..... Very Happy

Ik zeg niks

Je sprong [...]? [...]poep? [...] rails [...]??
So close!

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 15:30

@Hennink schreef:
@afterparty05 schreef:
@Kwebie schreef:
@afterparty05 schreef:
@Rob schreef:

Vertel..... Very Happy

Ik zeg niks

Je sprong [...]? [...]poep? [...] rails [...]??
So close!

Nou he!! Maar dit is wel een fantastisch verhaal. Dat t maar lang google-baar mag blijven Very Happy Very Happy Overigens verbasast het me dat die twee zakdoekjes genoeg waren :')
Terug naar boven Go down
robdehaan1987
Pro Player

Aantal berichten : 370
Leeftijd : 29
Registration date : 25-05-11

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 17:35

Ik heb een superleuk weekend gehad, en wil iedereen die hier deel van heeft uitgemaakt bedanken!

Uiteindelijk 6-3 op de main event, en 6-1 op de standard open championship (wel ff balen toen ik met mijn 5-1 niet kon ID'en), toen eerste ronde van de top 8 gewonnen, waarna we besloten een prize split te doen (het was immers al half 8 ofzo). Mijn naam kwam wel op de eerste plek omdat ik het meeste punten had na swiss! 100euro store credit (bij die vreselijk overprices traders).

Hieronder mijn verslag van de GP mainevent: (Wall of text, dus gewoon overslaan als je t niet wil lezen :p)

Ronde 1 – Bye

Ronde 2 – BUG control

Game 1: Ik verloor de dice roll, geen mulligans. Hij dropte T1 een land en go. Ik dropte t1 mijn putrid imp waarop mijn opponent begon te zuchten. Hij dropte een Goyf, en scoopte toen ik turn 2 mn Grave-troll begon te dredgen, en een breakthrough castte.

Game 2: Deze game was nog minder spannend dan de eerste, ik moest 1 keer mulligannen naar een redelijke hand. Mijn opponent deed met me mee. Toen keepte ik en mullde hij naar 3, ik vroeg of hij nu eindelijk zn leyline had gevonden, hij antwoordde nee. 3 beurten later was de game voorbij.
Wel noemenswaardig was dat hij game 2 als enige spell een Hymn op me castte, ik had t idee dat die kaart misschien niet zo goed was tegen mij!

Ronde 3 – Uwr Control

Game 1: Ik verloor de dice roll, en mullde naar een goede hand met 6. Na 2 gecounterde discard outlets mocht ik dan toch eindelijk een carefull study resolven, dropte 2 trolls in mn gy. Volgende keer ging ook mijn breakthrough goed, en nadat ik die beurt een leger zombies had gemaakt en mijn opponents hand had gestripped scoopte hij.

Game 2: beide spelers mullen 1x. Ik was opgelucht dat er geen leyline werd geflashed en begon met een discard outlet, die tot mijn verassing gewoon mocht. Echter hield mijn geluk geen stand en werden er met behulp van een snapcaster 4 Surgical extractions gespeelt op mijn ichorid, narcomoeba, bridges en gravetrolls. Hoewel ik t nog heel ver heb geschopt met mn kleine beestjes redde ik het net niet.

Game 3: Ik mull naar 4, en verlies omdat ik niets kon doen.

2-1

Ronde 3 – Mirror

Game 1: Ik verloor wederom de dice roll. Hij mullde 1x en ik hield mijn hand. Hij dropte een putrid imp met zijn gemstone mine. In mijn turn 1 besloot ik er een echte mirror match van te maken en deed precies het zelfde. Zijn beurt 2 was niet erg spannend, dredge voor 4 en een cabal therapy op mijn hand raakte niets (hij noemde breakthrough). Zijn gezicht betrok wat toen hij mijn hand zag, met mijn 2 carefull study. Mijn beurt daarna was vrij explosief, en daar won ik de pot dan ook op.

Game 2: Hij mocht wederom beginnen, dit keer wel met een goede hand. Hij combo’de lekker uit (tot mijn verassing had hij zijn ichorids niet uitgeboard) samen met een crypt om mijn game te verpesten.

Game 3: We houden beide onze 7 kaarten, waar mijn opponent blij mee leek te zijn. Die glimlach verging hem echter snel toen ik mijn leyline dropte. 3 beurten later had ik een gigantisch leger zombies tegen zijn 2 1/1 mannen. Niet veel later had ik de match binnen!

3-1

Ronde 4 – RBW (Lavamancers, veel burn, swords to plowshares, BoB’s en discards)

Game 1: Zoals elke ronde tot nu toe verloor ik de dice roll. Hij begint met een fetch en geeft de beurt door. Ik drop mijn discard outlet en geef de beurt door. Hij speelt een BoB, valt aan, en go. In mijn beurt 2 ga ik helemaal los met een carefull study en een breakthrough en win daar de game op.

Game 2: Ik zie mijn opponent de volle 12 kaarten inboarden, en begin te vermoeden dat dit nog wel eens een moeizame game zou worden. Het resultaat is niet anders dan ik had verwacht, en na 2 crypts een extirpate en een red elemental blast (lol!) op mijn narcomoeba had ik t wel gehad en stelde voor naar game 3 te gaan.

Game 3: Ik besloot voor mijn hurdle durdle plan (!!) te gaan, dropte een epische curve met 1 power mannen, en won toen op mijn flame-kin zealot. (Mijn opponent’s gezicht was echt priceless toen dit gebeurde). O, en de firestorm voor 7 hielp ook wel.

4-1

Ronde 5 – Mono rood burn

Game 1: Weer de dice roll verloren (zucht…). Hij speelt mountain chain lightning en go. Ik drop beurt 1 mijn tarnished citadel (grap dat ik mezelf nog wel een keer chain lightning [ik pak die citadels echt alleen maar tegen burn volgens mij :/]) en speel een tireless tribe. Deze blokt de spark elemental die de volgende beurt op me af komt als een baas. En mijn beurt 2 is iets minder explosief als ik had gehoopt. In zijn beurt burned hij me naar 5. Ik bent bang voor de fireblast, maar hij blijkt hem niet te hebben dus win ik.

Game 2: Hij dropt een leyline, en heeft daarnaast nog een goede hand. Dus ik verlies niet veel later.

Game 3: Hij dropt weer een leyline, heeft weer een goede hand er naast. Dus meer heb ik hier niet over te vertellen.
Na de games zie ik dat hij slechts 3 leylines inboarde. Dus gefrustreed over zijn luck liep ik weg bij deze match.

4-2

Ronde 7 – BUG control.

Ik ben mijn aantekeningen over deze match kwijt, maar herinner me nog dat deze potten allemaal erg moeizaam verliepen. En dat ik met mn kleine manneke’s van de leyline heb gewonnen!

Ronde 8 – Reanimator.

Game 1: Ik win wonder boven wonder de dice roll eens. Speel een careful study, drop 2 dredge mannen in de gy. Hij speelt een fetch en passed. In mijn EoT speelt hij een entomb en de beurt erna ligt er een Elesh norn in spel. Ik kan wel scoopen.

Game 2: Ik open met een leyline, en daarmee is alles wel gezegd.

Game 3: Mull naar 4, en hij heeft alle antwoorden, na een thoughtseize en 2 FoW wint hij met de laatste kaart in zijn hand. (exhume voor de elesh norn).
5-3 En hiermee zijn mijn kanzen voor dag 2 verkeken. Ik besluit de laatste ronde toch maar te spelen.

Ronde 9 – Perfect storm

We vragen elkaar of we 5-3 stonden, met als onderliggende boodschap dat we best willen scoopen voor 6-2. Dit blijkt niet te hoeven en we spreken er af een leuke pot van te maken.

Game 1: Ik ga helemaal nuts en haal zn hele hand bijna leeg. Met een getopdeckte burning wish haalt hij een Disminishing Returns. Ik zet hem op 8, waarmee hij dead on board is. Vervolgens topdecked hij een Dark Ritual, en cast zn Returns met 1 zwarte mana floating, pakt 7 nieuwe kaarten, en wint.

Game 2: Ik drop mijn imp, go. Hij dropt een fetch en go. Ik dredge voor 6, en cast een winds of change. Hij vind 7 nieuwe kaarten waarop ik cabal therapy. Hij brainstormed in response en legt 2 kaarten bovenop. Ik noem LED en zijn humeur slaat opeens om, hij blijkt er 3 in zijn hand te hebben. Dit ging hij dus niet meer winnen.

Game 3: Ik heb weer een goede therapy, en win beurt 3.

6-3. Ik ben erg tevreden over mijn uiteindelijke score. Het was boven al mijn verwachting. En ook een supergezellige dag!
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1799
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 18:24

Was echt een gaaf weekend^^. De gpt ging vrijdag erg goed.
Ronde1 tegen dark depths.
Dit had ik pot 1 alleen niet door. Upside daarvan was ik won dus pot1 omdat hij niet af ging. Downside: ik side mijn phantasmal images uit... Ja, marit lage is legendary. Win het wel vrij makkelijk pot3.

Ronde2 weet ik niet meer, maar ik race mijn tegenstander erg makkelijk.

Ronde3 was tegen belcher, waar we na beurt 1 maar weer gaan schudden. Zucht.. Razz
Game2 hou ik een risky hand, maar hij kennelijk ook. Beide na een mulligan. Er komt een xantid swarm, maar het lukt hem verder niet om af te gaan. En gezien de swarm ga ik over naar totale aggro.
Game3 is nog erg spannend, het lukt hem om af te gaan ondanks mijn countermagic en maakt 16 goblins aan. Ik heb echter 5merfolks die groot genoeg zijn om harder te hitten. Ik blok eerst 5goblins van de 13 die aanvielen en ga dan op de aanval over. Dit zet hem on the backfoot en hij kan me alleen naar 8schoppen voor zijn goblins op cumpduty zijn aangewezen.

Ronde4 ga ik de nuts Very Happy tegen high tide
Pot1 ga ik vial, standstill. Hij breekt hem en ik speel nog een standstill, CA much?
Pot2 heb ik een similar hand, maar mis de vial. Neem mijn beurt aan, draw speel vial. en dan standstill standstill weer. Heb dan 10kaarten vast en ga dus nuts. Vial eot lord of atlantis in, in mijn beurt een reejery, copy reejery met image, speel nog een LoA, untap 2lands, speel coralhelm commander, untap weer 2lands. Val aan met LoA en mutavault voor 11. Mijn hand: 2fows, 2dazes en 2random blauwe kaarten.

Helaas in de finale tegen maverick. Hij pakt genoeg removal en ik kan niet alles counteren.
Toch 14boosters^^.

Bij de gp begon het iets minder goed.
Ronde 1 de mirror, waar hij 2keer meer merfolks weet te resolven en zijne dus altijd te groot waren voor mijn merfolks.

0-1

Ronde2 tegen dredge, waar ik hem pot 1 bijna lang genoeg kan disrupten, hij staat op 2 en dan heb ik helaas alles opgebruikt.
Pot2 hou ik een risky hand, maar het betaalt wel af. Ik val 8beurten lang aan en hou hem tegen verder. Pot3 kan ik met relic genoeg controle houden om het af te maken.

1-1

Ronde 3 was tegen zoo, wat voor mij eigenlijk hetzelfde verhaal was als maverick vrijdags. Wel maak ik de fout om hem te misreaden en val ik aan met kira, om wat extra druk te zetten. Toen had hij wel genoeg removal om van kira af te komen, door maze of ith.

1-2 uho

Ronde4 tegen... Monoblack aggro infect met een paar random hypnotic specters en een phyrexian obliterator. Hij won pot1 steeds vertelde hij, doordat niemand het verwachtte. Ik had genoeg counter/merfolk om zijn beesten te slopen, en kon daarna zelf aanvallen. Pot2 counter ik een t1 phyrexian crusader en win daarna gemakkelijk. Ik ga nog wel nuts met een dubbele reejery en dan wat merfolks in 1beurt spelen.

2-2 Still in it!

Ronde 5 speel ik tegen stondeblade, maar wel een erg slechte tegenstander. Zonder zijn hand te weten, maak ik de betere keuzes onboard dan hij... Ik moet zelfs zijn eot clique trigger helpen onthouden, als hij al aan het untappen is.

3-2 maar wel de makkelijke (ronde 4 en 5) potten gewonnen

Ronde6 tegen affinity
Ik counter wel de juiste dingen, maar dan komen er nog genoeg andere nare wezens waardoor ik nu al out of contention ben.
3-3

Ronde 7 tegen dredge weer
Ik besluit gewoon door te spelen, wilde in ieder geval een positief resultaat halen. Won zowaar pot1, na een mulligan naar 4 van hem *whistles*. Sloop je landje en je bent dood voor je je 8kaarten bereikt. Dat en een gameloss van hem voor te laat opkomen dagen betekende een erg korte ronde.

4-3 Positive again!

Ronde 8 was tegen reanimator.
Dit waren 2potjes waar ik totale controle kon houden. Welgeteld heeft hij 1spell mogen resolven in beide potjes en dat was een on the play entomb. Pot1 sloop ik zijn landje en stifle zijn fetch. Hierna kan ik hem rustig doodbeuken met counterbackup. Pot2 speel ik geen enkele merfolk... Mutavault beatdown en counter alles wat hij speelt.

5-3 Mijn doelstelling is behaald, nu nog 6-3proberen.

Ronde9 tegen Maverick.
Ik weet dat ik mijn merfolks z.s.m. zo groot mogelijk moet maken. Pot 1 helpt een kira, met kira backup, daar enorm bij en deze win ik. Pot2 gaat hij t2 mystic, ik stifle zijn etb trigger. t3 mystic, ik counter die. t4 mystic *Zucht...*
Pot3 ben ik snel genoeg tegen hem. Ik ga t2 adept, t3 LoA, schop voor 3. t4 reejery, schop voor 7. t5 blockt hij mijn reejery met een mother of runes en quasali pridemage, laat de mother leven door haarzelf en gaat naar 3. Ik waste zijn savannah en mind harness zijn dryad arbor. Zijn board: 2wastelands en mother of runes. My revenge is sweet^^.

Ook buiten de gp om me prima vermaakt met de rest die mee was^^.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2472
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 18:40

Op vrijdag heb ik 2 trials gespeeld, de eerste ging ik 3-1 en verloor in de halve finale van high tide omdat ik zijn deck niet snapte (hij had opeens 20 kaarten in zijn hand en ik had nog een FoW met blauwe kaart... ik snap nog steeds niet waar het mis ging)

de tweede trial won ik, maar omdat ik vergeten was me tussendoor in te schrijven voor het main-event op vrijdag moest ik er zaterdag alsnog retevroeg uit.

ik ging dag 1 7-2 om daarna dag 2 kansloos 0-2 drop te gaan.

mijn ervaringen:

1.

ik kan niet tegen Spanjaarden, die gasten zijn meester in onduidelijk communiceren en er vervolgens dik misbruik van maken... ik tuin erin en verlies ronde 7 er gruwelijk op, situatie is als volgt:

game 3:

ik heb aether vial met 2 counters. hij heeft island op tafel, heeft blokkers maar staat laag.

ik heb LoA in hand en kan dus winnen. tap vial, en kijk hem aan. (ongeveer 15 sec.) ik zie hem knikken (praten had geen zin omdat die gast het fatsoen niet had om zijn muziek uit zijn oren te halen) en drop de LoA. hij zegt dat hij wil reageren, speelt de vermoorde onschuld en vendilion cliqued mijn LoA weg..... Evil or Very Mad

2.

Finnen zijn toffe gasten, erg sportief en geen enkel probleem. cheers

3.

Ik ben op sommige momenten echt een dikke vette prutser, (per ongeluk een mutavault leggen in plaats van een island en dan in de veronderstelling dat je U open hebt je stifle op tafel gooien als hij fetcht is niet echt optimale play)
Embarassed
4.

Als Rudi meyer niet op een toernooi aanwezig is zijn alle kaarten opeens anderhalf keer zo duur. Suspect

5.

Battle of wits hardcasten op beurt 4 met een 250 kaarten deck is voor een spanjaard geen enkel probleem, gelukkig was hij voor zijn volgende upkeep dood.

in het algemeen een prima weekend gehad, legacy is echt een leuk formaat met eindeloos veel mogelijkheden (kijk alleen al naar de T8 van de GP!)

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1699
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 19:42

Jasper schreef:
@Kwebie schreef:
@afterparty05 schreef:
@Rob schreef:

Vertel..... Very Happy

Ik zeg niks

OOh.. maar ik wel.. Pannekoek moest zo nodig poepen dat hij niet meer kon wachten totdat we in het hotel waren of zelfs in de trein. Hij is toen op het spoor gesprongen vanaf het perron, is overgestoken, de bosjes in.. en toen was alles weer goed.
Gijsbert heeft nog wel zakdoekjes meegegeven. Voor de (neutrale) omstander was het best wel vermakelijk

Andre, magictoernooi en poepen, die combo hebben we vaker gehad, alleen niet zo mooi als deze.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5764
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 19:45

Ad 1: Roep een judge, serieus. Dit is gewoon valsspelen van die Spanjaard als je de boel niet vertekent.

Brobbe

Aantal berichten : 3477
Leeftijd : 32
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 19:57

Ik heb ook gemerkt dat veel mensen de boel proberen te verneuken, moet wat harder worden hierin.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2472
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   ma okt 24 2011, 20:14

Als ik er zeker genoeg van was geweest had ik absoluut een judge geroepen, maar hij zegt niet duidelijk dat hij geen response heeft en ik vraag er ook niet excpliciet naar, iets wat je met zulke dingen wel altijd moet doen. gebaren met een gezicht kun je makkelijk verkeerd interpreteren, ik kan niet volledig uitsluiten dat ik hem verkeerd begrepen heb. Ik had daardoor teveel twijfel over mijn eigen duidelijkheid. aan de andere kant had hij mij ook tegen kunnen houden toen ik de LoA uit mijn hand pakte en zou neerleggen voordat hij de kaart zag en dat deed hij ook niet terwijl hij duidelijk kon zien dat ik iets op tafel ging leggen na hem een tijd aangekeken te hebben.
het was natuurlijk niet de eerste keer in de ronde dat ik een vial activeerde en eerdere keren was het allemaal op precies dezelfde manier gegaan, behalve dat hij nu een response had in de vorm van de clique.

Joost stond erachter toen het gebeurde en die zei ook dat het shady was maar dat ik het zelf had kunnen voorkomen door duidelijker te zijn.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   di okt 25 2011, 00:50

Ik kan alleen maar zeggen: roep in dit soort gevallen een judge! In geval van miscommunicatie is het in mijn ogen niet aan een van de spelers om toe te geven, maar zijn daar juist judges voor. Als de situatie is gegaan zoals je beschrijft sta je volgens mij volledig in je recht om te claimen dat je tegenstanders tijd om te reageren verstreken is op het moment dat hij de LoA ziet.....

Ik moet zeggen dat ik dit weekend veel gevallen van dit soort shady spel heb gehoord en dat hierdoor onnoodzakelijk potten zijn weggegooid. Daar mag men best wel wat scherper (professioneler) in zijn dunkt mij....
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   di okt 25 2011, 07:57

Ik heb een tegenstander gehad op dag 1 die totaal verkeerd tapte, waardoor hij geen path/plow meer kon casten (wat hij wel echt moest kunnen gezien de situatie), hij vroeg om terug te mogen tappen, ik zei dat dat niet mogelijk is, hij deed niet moeilijk. Ik kon daarna aanvallen voor de kill.

We stonden beiden 6-1 op dat moment, dus het was wel degelijk relevant. Zo zie je maar weer dat niet iedereen shady probeert te zijn.
Terug naar boven Go down
Jeroen
GMT Champ 2013

Aantal berichten : 871
Leeftijd : 28
Registration date : 01-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   di okt 25 2011, 11:09

'en mijn mutavault!' Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   di okt 25 2011, 11:15

@Jeroen schreef:

?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   di okt 25 2011, 12:01

@Jeroen schreef:

?

Zo dat was ook een shady play van jou.. "Ik val aan met alles" Andre tapt zijn beesten. Op dat moment ziet hij een mutavault die eigenlijk ook aan had moeten vallen voor de win. Hij activeert nog even de mutavault en legt hem getapt bij de rest van de aanvallende beesten. Als jij dat bij mij had gedaan, was het waarschijnlijk niet gelukt Very Happy
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   di okt 25 2011, 12:18

Oh ja. Dat Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gp reports   di okt 25 2011, 20:12

Jasper schreef:
@Jeroen schreef:

?

Zo dat was ook een shady play van jou.. "Ik val aan met alles" Andre tapt zijn beesten. Op dat moment ziet hij een mutavault die eigenlijk ook aan had moeten vallen voor de win. Hij activeert nog even de mutavault en legt hem getapt bij de rest van de aanvallende beesten. Als jij dat bij mij had gedaan, was het waarschijnlijk niet gelukt Very Happy

Ik deed het wel in een vloeiende beweging btw, hij zag het iig niet Razz
Terug naar boven Go down

Gp reports
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: