MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter wint de donderconstructed Modern op 2 november! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Groninger Master Toernooi 2012

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Groninger Master Toernooi 2012   za okt 08 2011, 13:30

Op 5 februari 2012 zal voor het eerst het Groninger Master Toernooi, kortweg GMT, worden georganiseerd. Tijdens dit toernooi zullen de beste 8 spelers van het seizoen 2011 gaan uitmaken wie de titel Groninger Master 2012 een heel jaar kan toevoegen aan zijn/haar resumé. Om je te plaatsen voor het GMT dien je bij de beste vijf ongeplaatste spelers van de Groninger Magic Competitie 2011 horen.

Geplaatste spelers:

1: Johnny Niemeijer
2: Erik-Sander **
3: Martijn Hennink
4: Andre Pannekoek
5: Desmond Scholtens
6: Jeroen Hillemans
7: Maarten Jacobs
8: Oswin ten Brinke

DCI sanctioned: Nee. De regels van de DCI zullen onveranderd worden toegepast. Dit toernooi zal vergelijkbaar zijn met de regelgeving van een competetive toernooi. Indien één van de gekwalificeerden tijdens de GMT geschorst is door de DCI dan zal zijn/haar kwalificatie voor de GMT komen te vervallen, in dat geval zal de hoogst ongeplaatste speler van de GMC 2011 worden uitgenodigd.

Kosten: Gratis

Formaat: Maar liefst 3 stuks: Silent Auction, Peasant en een Rotisserie Draft. De silent auction zal in twee ronden worden beslist, het constructed formaat zal in drie ronden gaan, de Rotisserie draft zal 2 ronden duren.

Regels silent auction: http://www.angelfire.com/games4/magicvariants/Auction_Draft_Silent.htm

Regels constructed formaat: De huidige peasant regels. Zie het forum voor een overzicht van de banlijst en de constructieregels.

Regels Rotisserie Draft: Een volledige set Innistrad zal op tafel worden uitgelegd. De nummer 1 van de standings doet een first pick, gevolgd door de nummer 2 etc etc. De nummer 8 krijgt twee keuzes, waarna daarna de nummer 7 weer aan de beurt is. De gehele set Innistrad wordt op deze manier gedraft. Let op: Set Innistrad is eigendom van de organisatie en zal na afloop retour moeten.

Prijzen:
1 € 125,00
2 € 75,00
3 € 25,00
4 € 25,00
5 Boosters
6 Boosters
7 Boosters
8 Boosters

Dit toernooi telt mee voor de Groninger Magic Competitie 2012

Tijdens de GMT zal een sideevent mogelijk zijn en zijn toeschouwers van harte welkom om te komen kijken!

Laatst aangepast door Jasper op ma jan 02 2012, 08:22; in totaal 7 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   wo nov 09 2011, 13:05

Constructed formaat zal zijn: Peasant, en dan ook nog eens 3 ronden. Dus 4 ronden limited in totaal en 3 ronden constructed.
Voor peasant geldt dat de huidige set aan regels en de huidige banlist van toepassing zullen zijn. Eventuele aanpassingen in de banlist zullen doorgevoerd worden tijdens de GMT.

greetzz
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   wo nov 30 2011, 16:52

Dames en heren,

Ik heb een aantal belangrijke aanpassingen gedaan. Eerst zal ik zeggen welke en daarna waarom:

- Het toernooi is verplaatst van 8 januari naar 5 februari
- De locatie is aangepast van De Oude Drogisterij naar De Purperen Draak
- Het GMT toernooi zal WEL meetellen voor de Groninger Magic Competitie

Waarom Jasper ? Zeg me waarom!!!

Op 8 januari ben ik nog op vakantie (t/m 25 januari). Dit is een toernooi dat ik heel graag zelf wil organiseren en judgen omdat het een beetje mijn kindje is. De Oude Drogisterij heeft in februari geen zondag vrij en ik wil het niet uitstellen tot maart. De Purperen Draak wil ons graag ontvangen. Tijdens de GMT zal ik pick up drafts gaan organiseren die zullen meetellen voor de Groninger Magic Competitie 2012. Om de deelnemers van de GMT niet te duperen qua punten heb ik besloten ook het GMT mee te laten tellen. We spelen 7 ronden dus in totaal zijn er 21 punten te verdienen plus een "1" achter je naam.

Ik heb deze thread opengesteld voor discussie omdat ik me kan voorstellen dat de aanpassingen vragen gaat oproepen.

Magische groeten

Jasper
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   wo nov 30 2011, 16:56

Kans is aanwezig dat ik dan niet in Nederland aanwezig ben.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5786
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   wo nov 30 2011, 17:26

Ik ga nergens heen met een hoogzwangere vriendin. Zo lang je het niet na half april organiseert vind ik het prima!

Topper
Topper

Aantal berichten : 837
Leeftijd : 25
Registration date : 07-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   wo nov 30 2011, 17:45

@Andre Pannekoek schreef:

verblijfsvergunning verlopen?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   wo nov 30 2011, 17:50

Julius schreef:

verblijfsvergunning verlopen?

Grapjas, nee hoor, ik ga dan ws een weekje weg, iets warms opzoeken. Ik zie wel, btje jammer.
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   wo nov 30 2011, 18:42

Bij jouw afwezigheid wordt het dan dus een Groningen Masterloos Toernooi? Wink
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   wo nov 30 2011, 18:58

@tarzan schreef:
Bij jouw afwezigheid wordt het dan dus een Groningen Masterloos Toernooi? Wink

Nee hoor. Ik ga kijken of ik mn weekje kan verplaatsen. Ik heb niks geboekt ofzo, het was meer een plan. Dus Maarten, plaats je maar via de normale weg :-)
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7267
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   wo nov 30 2011, 23:22

Nice. Boks voor André Very Happy
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma jan 02 2012, 08:25

Alle 8 spelers zijn bekend. Heren , van harte gefeliciteerd met de plaatsing. Op het moment dat ik thuis kom ontvang je per PM een officiële uitnodiging van mij.
Ik heb de ranglijst nog niet bij gewerkt en zal dat waarschijnlijk ook niet meer doen. De ranglijst van 2012 zal al reeds begonnen zijn op het moment dat we de GMT starten

Greetzzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma jan 02 2012, 08:53

Yes, op het laatste nippertje toch nog geplaatst Razz
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma jan 30 2012, 14:16

Maak kennis met uw helden:

=========================
- Naam?
Erik-Sander **

- Leeftijd?
23 Jaar

- Beroep?
Callcenter Agent. Begeleiding nieuwe instroom. Daarnaast student aan de Hanzehogeschool.

- Hoe lang Magic je al?
Sinds Mercadian Masques. Na Darksteel wel gestopt geweest en met Lorwyn weer begonnen.

- Waarom ben je magic gaan spelen?
Omdat mijn 2 oudere broers het speelden en ik dat dan ook wilde!
De 2e keer begon ik, omdat een 2 vrienden waren begonnen met het spelletje en ik nog meerdere decks had liggen.

- Manier waarop je geplaatst bent voor de GMT?
Het Open Gronings Kampioenschap gewonnen. Dag 2 6-0 gaan, waardoor ik een prachtige bokaal, 2 t-shirts en een Groninger koek mee naar huis mocht nemen!

- Wat verwacht je van het toernooi (graag kort verhaaltje)?
Ik verwacht een leuk toernooi met 2 voor mij onbekende formaten. Dat vind ik zelf een erg leuke uitdaging.
Hoop dat er ook veel toeschouwers komen, want wie wil nou niet de 8 beste spelers van Groningen het tegen elkaar op zien nemen? *kuch*

- Welke kaart uit Dark Ascension gaat het meeste impact hebben op het huidige standard formaat en waarom?
Evolving Wilds.
Enemy colored mana bases worden een stuk beter. BW Tokens was geen deck geworden met alleen Isolated Chapel als fixing.
Tevens heb je ineens een heleboel 3 kleuren decks die ineens veel betere manabases kunnen maken. En daarnaast natuurlijk decks als UR tempo die de kaart zeer goed gebruiken kunnen.

- Naam Andre Pannekoek
- Leeftijd 33
- Beroep Ik werk bij Univé Schade, daar ben ik schadebehandelaar
- Hoe lang Magic je al ? sinds eind 1994........
- Waarom ben je magic gaan spelen ? Omdat Star Trek the trading card game waardeloos was
- Manier waarop je geplaatst bent voor de GMT Omdat ik verreweg het beste van iedereen heb gepresteerd vorig seizoen
- Wat verwacht je van het toernooi (graag kort verhaaltje) Ik verwacht een leuke, gezellige dag waar ik iig bij de eerste 3 eindig.
- Welke kaart uit Dark Ascension gaat het meeste impact hebben op het huidige standard formaat en waarom ? Evolving wilds, de enige fatsoenlijke fixer in de set

- Naam
Martijn Hennink

- Leeftijd
30

- Beroep
Software Tester / Test Consultant

- Hoe lang Magic je al ?
Ik ben begonnen met Invasion, 11 jaar geleden. Rond Torment was ik gestopt, maar met Fifth Dawn kreeg ik het virus weer te pakken.

- Waarom ben je magic gaan spelen ?
Ik heb het spel van Wouter Scholtens, een vriend en destijds studiegenoot, geleerd. Ik had vrij snel door dat je de kaarten eindeloos kon combineren voor verschillende strategiën maar het duurde even voordat ik een deck had gebrouwen dat zijn deckjes kon verslaan. De kick van het winnen met een eigen brouwsel is eigenlijk altijd gebleven en er zijn maar weinig spellen waarbij je zo'n vrije en uitgebreide keuze hebt als in Magic.

- Manier waarop je geplaatst bent voor de GMT
Ik heb de Budget qualifier gewonnen, nog bedankt Rob!

- Wat verwacht je van het toernooi (graag kort verhaaltje)
Ik speel Magic voor het plezier, het zelf deckjes bouwen en kijken of je idee werkt. Ik verlies liever een toernooi met een leuk en zelfbedacht deck dan dat ik win. Het liefst win ik natuurlijk met een zelfbedacht deck, en op de Budget qualifier lukte dat weer eens een keertje. Goede timing! Als fervent Peasant speler en liefhebber van limited ga ik een boel plezier hebben, maar er hebben zich betere spelers geplaatst, dus ik betwijfel of ik met die eerste plaats naar huis ga.

- Welke kaart uit Dark Ascension gaat het meeste impact hebben op het huidige standard formaat en waarom ?
Ik speel al een tijdje geen standard meer, dus deze vraag is niet echt relevant voor mij, maar Lingering Souls ziet er erg efficiënt uit. Ik hoop echter op Evolving Wilds, als common roleplayer brengt deze kaart uitkomst voor de deckbuilders die op zoek zijn naar een stabiele manabase voor hun 3+ kleuren decks.

Maarten Jacobs
Johnny Niemeyer
Oswin ten Brinke
Jeroen Hillemans
Desmond Scholtens
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   di jan 31 2012, 08:58

Waar blijft de rest? Razz
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   di jan 31 2012, 14:12

De rest:

- Naam
Desmond Scholtens

- Leeftijd
22

- Beroep
Studiebegeleider voor middelbare scholieren, met af en toe iemand van het hoger onderwijs. Daarnaast student economics.

- Hoe lang Magic je al ?
Ben begonnen in onslaught. Daarna ben ik wat afgehaakt na het kamigawa blok en er weer ingesprongen bij zendikar.

In de 3e waren een aantal klasgenoten aan het spelen in tussenuren. Na enkele keren kijken wilde ik het wel eens proberen. De interactie en het niveau spraken me aan. Verder ben ik redelijk competitief ingesteld, dus wilde ik graag laten zien dat ik het spel ook behoorlijk kan spelen met wat oefening. Zo ben ik er in geraakt.

Grinden. Als ik mag gokken, ik denk dat ik de meeste toernooitjes heb gespeeld vorig jaar. Maar ik vind het niet een heel onverdiende plek als ik zo arrogant mag zijn.

Door het lezen van de artikelen op wizards had ik al wel van de drafts gehoord, maar het lijkt me erg gaaf om ze eens zelf te doen. Zoals ik ook per se eens een nederpacks-draft wilde doen. Verder zit er een mooie top 8 in, waar niemand echt kansloos is. Zelf hoop ik positief te eindigen en heel veel plezier te hebben gehad, maar dat tweede moet wel goed komen. Mocht ik er wat tijd voor hebben, zal ik proberen een verslagje te schrijven.

- Welke kaart uit Dark Ascension gaat het meeste impact hebben op het huidige standard formaat en waarom ?
Toch evolving wilds voor de mana fixing.

Naam
Maarten Jacobs
- Leeftijd
31
- Beroep
Software Developer
- Hoe lang Magic je al ?
Sedert Mirage (1996) Gestopt tijdens Rath Cycle, weer begonnen met Urza's Saga, gestopt tijdens Oddysey block, weer begonnen met Onslaught, weer even gestopt na Champions of Kamigawa, weer begonnen met Ravnica en na Guildpact ook online. Daarna niet meer weg te slaan
Omdat we alle boosters Doomtrooper in Haaksbergen al hadden opgekocht.....
- Manier waarop je geplaatst bent voor de GMT?
Door Oswin te vernederen en snickers uit te delen..... Owja en toen won Jasper per ongeluk de laatste qualifier en waren we beide geplaatst.
Magic van het hoogste niveau, eeuwige roem en een huilende Pannekoek.
Die spirit token maker met flashback. Midnight Haunting was al een veel gespeelde kaart in standard, deze nieuwe kaart is zelfs beter...

Naam: Jeroen Hillemans

Leeftijd: 22
Beroep: Heb ik niet:) Al schijn ik af en toe wat bij de universiteit te werken. Verder ben ik bezig met het afronden van mijn master marketing dit jaar.

Hoe lang magic je al?: Ik ben weer begonnen bij de prerelease van Worldwake. Daarvoor heb ik ook wel wat gespeeld (van Onslaught t/m Champions of kamigawa o.i.d.) maar toen was ik nog vrij jong.

Waarom ben je magic gaan spelen ?: Ik zou geen specifieke reden kunnen verzinnen. Ben na de prerelease van Worldwake vooral weer begonnen omdat ik het gewoon een leuk spel vind:).

Manier waarop je geplaatst bent voor de GMT: Voornamelijk door veel toernooien te spelen:)

Wat verwacht je van het toernooi (graag kort verhaaltje): Ik verwacht een gezellig toernooi met een hoog onzingehalte (in ieder geval van mijn kant). Verder wil ik natuurlijk bewijzen dat ik de meest awesome silent auction drafter ooit ben..... But in all seriousness, dit is natuurlijk een leuke afsluiting van een magic jaar!

Welke kaart uit Dark Ascension gaat het meeste impact hebben op het huidige standard formaat en waarom?
Lingering Souls, belachelijk goede token maker die zeker veel gespeeld gaat worden.

Naam: Oswin ten Brinke

Leeftijd: 31 jaar

Beroep: Helaas werkloos, heb biologie gestudeerd aan de RUG en tot afgelopen november werkte ik als productontwikkelaar in een laboratorium met allergene stoffen.

Hoe lang Magic je al?: Sinds Ice Age eind 1995. Ben pas toernooitjes gaan spelen rond Mirrodin (2004)

Waarom ben ik Magic gaan spelen?: Destijds speelden klasgenoten van mij het spel, het zag er gaaf uit en was ook een leuk spel. In die tijd waren waren sommige kaarten erg klunky maar toch was het cool om een Gaea's Liege te gebruiken om al het land van je tegenstander om te toveren tot Forest's, wie wil dat nou niet!

Manier hoe ik geplaatst ben voor het GMT: Misschien het meest controversieel, maar door veel toernooien te spelen, en dan proberen bovengemiddeld te eindigen. Af en toe als tweede, derde of vierde eindigen, en als je dat vaker doet dan allerlaatste dan kan je ondanks het gebrek aan toernooioverwinningen (ik ben de enige top 8 speler zonder toernooioverwinningen) toch het GMT eindtoernooi halen.

Wat verwacht je van het toernooi?: Ik zou het mooi vinden als ik bij de beste 8 kom Verder heb ik er veel zin in om 2 aparte formaten te spelen, ze lijken me erg moeilijk, maar een leuke uitdaging. Dat de sfeer maar goed mag worden en dat er mooie potten op de tafel worden gelegd.

Welke kaart uit Dark Ascension heeft de meeste impact: Moeilijk, het lijkt misschien standaard maar ik denk toch Sorin, een planeswalker waarmee je tokens kan bouwen, tokens kan boosten en op lange termijn planeswalkers en creatures kan jatten. Lijkt me prima en geschikt voor meerdere type decks.

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   di jan 31 2012, 14:26

Jasper schreef:
Wat verwacht je van het toernooi?: Ik zou het mooi vinden als ik bij de beste 8 kom
geniale bijdrage Oswin Laughing

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   di jan 31 2012, 14:27

@Hennink schreef:
Jasper schreef:
Wat verwacht je van het toernooi?: Ik zou het mooi vinden als ik bij de beste 8 kom
geniale bijdrage Oswin Laughing

Je bent me voor...... Razz
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   di jan 31 2012, 14:41

Nu alleen Johnny nog!!
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   di jan 31 2012, 18:39

Ik vind het mooi hoe vaak Evolving Wilds wordt genoemd als formaat veranderende kaart Razz Toen ik een paar dagen terug zag datie erin zat dacht ik gelijk: Oeh, manier om mana te fixen.
Ik denk echter dat de waarheid is dat alle genoemde kaarten samen in hetzelfde deck terug te vinden zullen zijn Wink
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   vr feb 03 2012, 07:21

De laatste held:

- Naam
Johnny Niemeijer

- Leeftijd
28

- Beroep
Activiteiten begeleider

- Hoe lang Magic je al ?
Uit mijn eerste booster kwam een regrowth met een wit randje. Dus al vrij lang. Maar heb een haat/liefde relatie met het spelletje. Ik stop regelmatig en heb alles ook al een paar keer verkocht.

In mijn vriendengroep werd het vrij veel gespeeld en ben zowiezo een spelletjesmens.

Ik heb de eerste qualifier gewonnen.

Dat een aantal mensen heel graag willen winnen en een aantal voor de lol mee doen met uiteindelijk een spannend toernooi. Ik verwacht dat de top 4 bestaat uit Maarten, Jeroen, Andre en uiteraard ik ook en dat alles heel dicht bij elkaar ligt.

Ik denk Thalia of faithless looting. Thalia omdat deze een tier 1 deck(humans) nog beter maakt en de looting, omdat deze veel potentie heeft en in veel verschillende decks past.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   zo feb 05 2012, 19:44

Wat een super tof toernooi. Silent auction wil ik zeker nog eens doen!

Gefeliciteerd André!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   zo feb 05 2012, 20:16

Eindstand

1. Andre Pannekoek 18 punten
2. Martijn Hennink 12 punten
3. Jeroen Hillemans 12 punten
4. Johnny Niemeyer 12 punten
5. Desmond Scholtens 12 punten
6. Erik Sander ** 9 punten
7. Oswin ten Brinke 9 punten
8. Maarten Jacobs 0 punten

* judge Jaspper Boelens. 2/3 van max 21 punten = 14 punten

Greetzz
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   zo feb 05 2012, 22:41

Wat heeft Maarten gedaan?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   zo feb 05 2012, 23:13

@DeJong schreef:
Wat heeft Maarten gedaan?

Die arme Maarten had één van die dagen.
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 00:47

@Kwebie schreef:
Wat een super tof toernooi. Silent auction wil ik zeker nog eens doen!

Gefeliciteerd André!

Sluit ik mij helemaal bij aan.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 07:34

Ik vond het een leuke (lange) dag. Ik ben erg blij met de eindoverwinning, een mooie afsluiting van het vorige seizoen.

Wel jammer van Maarten zn 0-6... :-(
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 09:13

Silent Auction is waarschijnlijk het gaafste formaat dat ik ooit gespeeld heb Smile

Beetje jammer dat ik alleen maar tegen faeries heb gespeeld in het peasant gedeelte, ook al heb ik twee potten gewonnen op de Desert tech. De Peasant meta bestond uit 4x faeries, 2x dredge, 1x burn, 1x BW infect. André en Johnny zijn 3-0 gegaan met faeries, waarmee het deck zich voor het derde toernooi op rij bewijst als sterkste deck van het moment. Tijd om het serieus te gaan nemen mensen, het is prima te verslaan Wink

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 09:17

@Hennink schreef:
Silent Auction is waarschijnlijk het gaafste formaat dat ik ooit gespeeld heb Smile

Beetje jammer dat ik alleen maar tegen faeries heb gespeeld in het peasant gedeelte, ook al heb ik twee potten gewonnen op de Desert tech. De Peasant meta bestond uit 4x faeries, 2x dredge, 1x burn, 1x BW infect. André en Johnny zijn 3-0 gegaan met faeries, waarmee het deck zich voor het derde toernooi op rij bewijst als sterkste deck van het moment. Tijd om het serieus te gaan nemen mensen, het is prima te verslaan Wink

Ik stel een nieuwe banronde voor. Delver dr uit Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 09:18

Sticky mag eraf.. toernooi is 'water under the bridge'
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 10:08

Gelukkig dat je er een smilie bij doet, ik zou bijna denken dat je serieus was! Wink

Judge
Judge

Aantal berichten : 1884
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 10:18

Mooi toernooi. Vooral silent auction was inderdaad erg gaaf. Doelstelling ook bereikt: positief geeindigd. Maar normaal is 3keer tegen Maarten best goed voor je weerstand. Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 10:43

@Hennink schreef:
Gelukkig dat je er een smilie bij doet, ik zou bijna denken dat je serieus was! Wink

De tendens is toch alle kaarten bannen waar Johmmy of ik het goed mee doen? :p
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 10:53

@Hennink schreef:

De tendens is toch alle kaarten bannen waar Johmmy of ik het goed mee doen? :p
Volgens mij is de tendens kijken naar wat jullie spelen aangezien jullie altijd spelen om te winnen en dus op zoek gaan naar het beste deck. Als dat beste deck niet te verslaan is dan is het waarschijnlijk te goed (zie Dirty Kitty), maar niet per sé. Ik denk persoonlijk niet dat faeries te goed is. Maar goed, wie ben ik, ik zit niet meer in de peasant organisatie, dus als je kaarten gebanned wilt hebben moet je met Maarten overleggen Wink

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 11:23

Ik heb m'n sliverdeck al aangepast aan de meta Very Happy Kan niet meedoen in februari, maar in maart gaat t weer los Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 11:31

@afterparty05 schreef:
Ik heb m'n sliverdeck al aangepast aan de meta Very Happy Kan niet meedoen in februari, maar in maart gaat t weer los Very Happy

En hoe gaat het winnen van Faeries?
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 12:07

@afterparty05 schreef:

Root Sliver en Spinneret Sliver Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 12:28

Yeah right
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 12:43

@afterparty05 schreef:
@afterparty05 schreef:

En 4x Choke in je SB?

Wat betreft de banning filosofie kan ik verzekeren dat we nog nimmer onze beslissing hebben gebaseerd op wat jullie spelen/speelden. Andre heeft Dirty Kitty gechampioned en daarmee bewezen dat storm een inherent overpowered mechanic is. De daarop volgende bannings waren in mijn ogen pure noodzaak en ik betreur het dat dit nog immer gekenmerkt wordt als een persoonlijke aanval. Wat betreft de overige bannings kunnen we kort zijn: monoB en Affinity hebben jullie naar mijn weten nooit gespeeld en ThopterSword was al in meerdere varianten veel gespeeld door anderen.....

Over mijn prestaties op de GMT: laten we zeggen dat ik het wel zie als 1 van de grootste dieptepunten uit mijn magic-carriere. Ik liep met open ogen in de kaarten van mijn tegenstanders, maakte suboptimale aanvallen/blocks, speelde om de verkeerde kaarten heen, speelde kaarten in de verkeerde volgorde, mulligande veel en hielt dientengevolge een paar crappy handen omdat ik vond dat ik het 'verdiende' om goed bij te pakken en liet deze fouten mezelf ook nog op tilt slaan. (Overigens vind ik dat Desmond me moet gaan betalen om zijn deck te schudden en te cutten, want in meerdere gevallen kreeg hij van mij de nuts! Wink )
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 12:45

@tarzan schreef:
@afterparty05 schreef:
@afterparty05 schreef:

En 4x Choke in je SB?

Wat betreft de banning filosofie kan ik verzekeren dat we nog nimmer onze beslissing hebben gebaseerd op wat jullie spelen/speelden. Andre heeft Dirty Kitty gechampioned en daarmee bewezen dat storm een inherent overpowered mechanic is. De daarop volgende bannings waren in mijn ogen pure noodzaak en ik betreur het dat dit nog immer gekenmerkt wordt als een persoonlijke aanval. Wat betreft de overige bannings kunnen we kort zijn: monoB en Affinity hebben jullie naar mijn weten nooit gespeeld en ThopterSword was al in meerdere varianten veel gespeeld door anderen.....

Over mijn prestaties op de GMT: laten we zeggen dat ik het wel zie als 1 van de grootste dieptepunten uit mijn magic-carriere. Ik liep met open ogen in de kaarten van mijn tegenstanders, maakte suboptimale aanvallen/blocks, speelde om de verkeerde kaarten heen, speelde kaarten in de verkeerde volgorde, mulligande veel en hielt dientengevolge een paar crappy handen omdat ik vond dat ik het 'verdiende' om goed bij te pakken en liet deze fouten mezelf ook nog op tilt slaan. (Overigens vind ik dat Desmond me moet gaan betalen om zijn deck te schudden en te cutten, want in meerdere gevallen kreeg hij van mij de nuts! Wink )

Ik zie het niet als een persoonlijke aanval, zie mn smiley Razz

Ik had van te voren verwacht dat jij 1e of 2e zou worden, niet kansloos laatste. Iig is jouw verwachting dat ik zou gaan janken aan het einde niet uitgekomen Razz
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 18:39

Ook niet van geluk? Wink
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 18:46

@Onzin schreef:
Ook niet van geluk? Wink

Nee Oswin, ik had me al lang voorbereid op de eindoverwinning, het kwam niet onverwacht :-)
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 18:50

Maar dan mag je nog steeds van geluk huilen, zeg nu niet dat je dat al van te voren hebt gedaan Smile
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 19:07

@tarzan schreef:
@afterparty05 schreef:
@afterparty05 schreef:

En 4x Choke in je SB?

Sideboard?! Very Happy Very Happy

En nee, ik dacht 4x Tsunami Very Happy Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 19:15

@afterparty05 schreef:
@tarzan schreef:
@afterparty05 schreef:
@afterparty05 schreef:

En 4x Choke in je SB?

Sideboard?! Very Happy Very Happy

En nee, ik dacht 4x Tsunami Very Happy Very Happy

Dan gush ik
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 19:17

Ik moest van het artikel "Beating Goliath" niet denken dat jij altijd de beste kaart op dat moment in je handen hebt. Dus ik loop er gewoon vol in. Ik was toch al bang om jouw naam op de pairings te zien. Heb je dan nu gewonnen? Very Happy Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 19:27

@afterparty05 schreef:
Ik moest van het artikel "Beating Goliath" niet denken dat jij altijd de beste kaart op dat moment in je handen hebt. Dus ik loop er gewoon vol in. Ik was toch al bang om jouw naam op de pairings te zien. Heb je dan nu gewonnen? Very Happy Very Happy

Bang zijn is al bijna 1-0 achter staan. Denk je dat ik zo nu en dan niet zenuwachtig ben? Nou, ik ben ook wel eens zenuwachtig.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 19:38

@afterparty05 schreef:

Bang zijn is al bijna 1-0 achter staan. Denk je dat ik zo nu en dan niet zenuwachtig ben? Nou, ik ben ook wel eens zenuwachtig.

Meestal zie ik het ook wel aan je. Als je met je handen in je gezicht wrijft ben je aan het verliezen Very Happy En als je niet meer grijnst heb ik een kans Very Happy Very Happy Verder ben je een stoere gozer Cool
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 19:49

@afterparty05 schreef:
@afterparty05 schreef:

Meestal zie ik het ook wel aan je. Als je met je handen in je gezicht wrijft ben je aan het verliezen Very Happy En als je niet meer grijnst heb ik een kans Very Happy Very Happy Verder ben je een stoere gozer Cool

Niet meer grijnzen is niet altijd een teken ;-)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 19:56

@afterparty05 schreef:
@afterparty05 schreef:

Verder moet je zo maar denken. Ooit pakken we hem.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   ma feb 06 2012, 20:50

Soulblighter schreef:
@afterparty05 schreef:
@afterparty05 schreef:

Verder moet je zo maar denken. Ooit pakken we hem.

Oh maar dat hoeft niet. Ik heb geen to-beat lijstje, en André zou daar ook niet op staan. Hij is gewoon heel goed, we spelen mooie potten en ik heb ook wel eens gewonnen. Heb ook van Maarten, Jasper etc. gewonnen. Dat is niet zo relevant: punt is dat zij in de regel beter zijn en spelen. Het is goed om naar boven te kijken wat je nog kan leren Very Happy
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Groninger Master Toernooi 2012   

Terug naar boven Go down

Groninger Master Toernooi 2012
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wie wint het Groninger Master Toernooi 2016 ?
» OGK Metagame Breakdown
» Agenda 2012
» Grand Prix schedule 2012 Q2
» Modern toernooi emmen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: