MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter wint de donderconstructed Modern op 2 november! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

EDH poll

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 

Wat wil jij spelen?
Ik wil 1 op 1
25%
 25% [ 3 ]
met z`n 3en
17%
 17% [ 2 ]
Met z`n 4en
58%
 58% [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 12

AuteurBericht
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 32
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: EDH poll   za okt 08 2011, 00:54

Even een poll.

Waar is het meeste animo voor en vertel ook gelijk je mening.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   za okt 08 2011, 06:46

1vs1. Ik vindt dat we minstens nog 1 keer 1vs1 moeten spelen omdat dat het oorspronkelijke plan was en omdat ik en met mij meerdere mensen daarvoor toendertijd speciaal kaarten voor hebben gekocht.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   za okt 08 2011, 07:02

Multiplayer heb ik vorige week gespeeld in de PD en vind ik toch stiekem wel leuker dan 1 vs 1..
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   za okt 08 2011, 07:39

lijkt mij ook wel lueker maar ik wil toch graag nog eens met mn 1v1 deck spelen voordat ik hem uit elkaar haal.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   za okt 08 2011, 11:58

en verder kost het ook ontzettend veel tijd/moeite en geld om weer en nieuw deck in elkaar te zetten dus daar heb ik graag nog langer de tijd voor.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1071
Leeftijd : 34
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   za okt 08 2011, 13:45

Multiplayer!! Dat is waar edh omdraait.

Wat betreft Nelis zijn argumenten. Er zijn meer mensen die edh decks hebben om lekker multiplayer te spelen in de draak, dan mensen die 1 op 1 decks hebben voor... Ja waar voor eigenlijk... Twee toernooitjes per jaar.
Terug naar boven Go down
Kev
Nederlands Kampioen 2009

Aantal berichten : 188
Registration date : 03-06-07

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   za okt 08 2011, 15:09

@Meddle schreef:

Wat betreft Nelis zijn argumenten. Er zijn meer mensen die edh decks hebben om lekker multiplayer te spelen in de draak, dan mensen die 1 op 1 decks hebben voor... Ja waar voor eigenlijk... Twee toernooitjes per jaar.

Ik heb eigenlijk geen recht van spreken, omdat ik het formaat niet speel. Toch wil ik graag mijn mening geven:

Mijns inziens is EDH een formaat dat je speelt om zo gaaf mogelijke dingen te doen en speel je het vooral voor de gezelligheid. De focus ligt niet op winnen, maar op het creeren van een positieve spelbeleving voor alle deelnemers.

Op het moment dat je 1 vs 1 speelt, kan het zijn dat je pot niet interactief wordt (manascrew/groot verschil kracht decks). In een multiplayer game is het zo dat deze tekortkomingen makkelijker kunnen worden opgevangen, doordat de sociale regels voorschrijven dat je de persoon die nog moet opbouwen of de persoon met het slechtere deck wat meer ontziet. Ook wordt de randomheid van t1 Sol Ring bijvoorbeeld beter opgevangen omdat je dan met zijn allen kan verdedigen tegen de speler die deze kaart snel heeft.

Om deze reden zou ik altijd voor multiplayer EDH kiezen. Anders moet je het geen EDH noemen.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5786
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   za okt 08 2011, 16:09

Nu ik het een paar keer gespeeld heb (en nog veel vaker ga spelen) moet ik het met de heren hierboven eens zijn. EDH = multiplayer awesomeness!

Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   za okt 08 2011, 17:35

Mijn ervaring met multiplayer EDH (nu n keer of 4 gespeeld met 3-4 man) is dat de potjes traag zijn en daardoor onvergetelijk lang duren, mn gemiddelde is geloof ik zo'n 3uur! Iig niet iets wat ik vaker dan 2x per jaar wil spelen, het liefst ook niet met mensen die ik niet ken en al helemaal niet in competitief verband.....

Oja, ik sluit me verder volledig aan bij kevin's beschrijving; EDH draait allemaal om tof-doenerij met obscure combo's....
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7267
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   za okt 08 2011, 18:08

Dit klinkt leuk Very Happy Vooral hoe Maarten en Kev t beschrijven. Maar ik speel het niet dus heb er geen zak over te zeggen Very Happy
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   za okt 08 2011, 19:55

Ik gooi er ook een regel in.

Er wordt niet samen gewerkt. Mochten 2 spelers samen werken wordt de judge erbij gehaald.
Die gaat kijken naar de handen van de 2 samen werkers en hoe het board erbij ligt.
Is het over duidelijk samenspel worden de handen van de samenwerkers in hun deck geschud en pakken ze de hoeveelheid terug.

E.S moet het ook nog goed keuren.
Mijn insteek is geen vriendjes politiek.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   zo okt 09 2011, 07:50

Dat gaat niet werken. Wie bepaald wat samenwerking is en wat zelfbescherming is ? Ik mag graag samenwerken met anderen om iemand anders het leven zuur te maken. Dat is toch juist de essentie van EDH ? Ik weet het, ik hou er rare opvatting op na..
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   zo okt 09 2011, 08:48

@Meddle schreef:

Het gaat mij meer om het 'princiepe'. Er werd bij de introductie gezegd dat met regelmaat 1vs1 EDH georganiseerd zou worden. Dan vind ik het zowieso al raar dat het dan bij 2 keer per jaar blijft, en op zn minst gezegd niet netjes om het dan maar bij 1 keer 1v1 te laten. Ik vindt dat je wel enigszins aan het verwachtingspatroon moet voldoen om nog maar niet te spreken van de investering die ik gedaan heb op basis van die verwachting.

Als multiplayer een casual formaat is waarom dan wel in een competatieve setting organiseren? Pauper en Peasant zijn ook casual formaten maar de competitie is niet van de lucht. En het is al zo dat mensen die casual multiplayer willen spelen wekelijks hun ei kwijt kunnen in de Draak.

Ik ben trouwens niet per definitie tegen multiplayer.

Wat betreft het samenwerken, dat kan je idd nooit objectief beoordelen. Ik zie liever een strakke leiding, mijn grootste ergenis met multiplayer is dat spelers totaal niet opletten op wat er gebeurt. Dat kost zoveel tijd. Maar goed ik denk dat je niet 1 enorme tafel moet gaan maken maar multiplayertafels van 4 of 5 personen.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   zo okt 09 2011, 11:21

Trial and error Wink

groter dan 4 wordt multiplayer niet en ik zal kijken voor de 1 vs 1
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   wo okt 12 2011, 22:54

Jasper schreef:
Dat gaat niet werken. Wie bepaald wat samenwerking is en wat zelfbescherming is ? Ik mag graag samenwerken met anderen om iemand anders het leven zuur te maken. Dat is toch juist de essentie van EDH ? Ik weet het, ik hou er rare opvatting op na..
Samenwerken mag, konkelen en politiek gedrag wordt zelfs gewaardeerd, maar player knowledge mag niet gebruikt worden. Je mag dus prima zéggen dat je tegenstander iemand aan moet vallen of juist niet, maar je mag hem niet overtuigen door bijvoorbeeld kaarten te laten zien of door hem op alternatieven te wijzen. Als ik een 'fog' speel terwijl de tegenstander tegengewerkt kon worden door een 'giant growth' op één van mijn creatures, is dat mijn keuze. Natuurlijk mag je hem wijzen op de abilities van de creatures/enchantments/artifacts die jij hebt liggen, maar je mag niet overleggen of kaarten laten zien.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   do okt 13 2011, 11:54

Het is nergens expliciet vermeld, maar ik ga ervan uit dat de insteek van deze poll is om de voorkeur te bepalen voor competetief EDH.

Als dat het geval is, stem ik voor 1v1. Ik ben het helemaal eens met alle voorgaande argumenten:
* EDH is voor de fun,
* EDH gaat om grote plays, obscure combo's en is een kans om al je TIMMEH! kaarten nog eens te spelen.

Maar ik ben van mening dat je nooit een toernooi kunt houden waar dit in gaat gebeuren. Zodra het een competetief formaat is gaat men toch andere decks spelen, er is tenslotte iets te winnen.
Maar erger nog is de logistieke ellende, bij 1v1 kwam het al regelmatig voor dat men aan de time kwam, hoe lang wil je uittrekken voor 4 player multi?
En wat gaat de speler doen die er na een kwartier al uitligt? 2 uur wachten?

EDH is een leuk multiplayer formaat, en multiplayer EDH is leuker dan 1v1 EDH, maar ik denk niet dat je dit moet proberen te vangen in een toernooi, dat gaat gewoon niet werken.
Maar wat is er mis met gewoon EDH spelen? Moet daar persé iets mee te winnen zijn? Men vermaakt zich toch prima? Why change a winning formula?

GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1311
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   do okt 13 2011, 17:08

Ik kan me wel vinden in de bovenstaande post, normaal (non-competatief) EDH is multiplayer het leukst maar dat werkt mijns inziens niet in toernooivorm. Multiplayer en EDH in het bijzonder gaan wat mij betreft om de gezelligheid van het gewoon een leuk potje spelen, als je wint is dat leuk maar een game met interessante situaties die je in andere formaten nooit zult zien en het hebben van lol is wat mij betreft belangrijker. Een toernooi met prijzen speel je over het algemeen toch met name om te winnen, wat weerhoud iemand ervan om de rest op beurt 3/4 uit te combo-en of uit te locken en op die manier te winnen? Lijkt me niet erg leuk voor de rest (ook niet echt de EDH-gedachte om het zo maar even te noemen) maar het blijft een toernooi waar de primaire doelstelling toch winnen is. Verder zijn er natuurlijk nog wel meer issues in een MP toernooi, wanneer word elkaar helpen als oneerlijk gezien en wanneer is het nog gezamenlijk proberen wat aan de grootste bedreiging aan tafel doen. Daar is volgens mij ook niet echt een objectieve richtlijn voor op te stellen. Persoonlijk zou ik kiezen voor een 1v1 toernooi of gewoon een middag waarop iedereen kan binnenwandelen en gezellig een paar potjes spelen (niet in toernooiverband, maw zonder prijzen).
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   do okt 13 2011, 20:44

Ik dank iedereen voor zijn comment Smile
Ik zal als 1 van de organizers het met E.S hebben watvoor invulling wij aan EDH geven.
U hoort binnenkort meer.

groeten

Jolmer
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: EDH poll   

Terug naar boven Go down

EDH poll
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Overige toernooien in Groningen-
Ga naar: