MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Innistrad draft rules

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Reighdar
Captain Ian

Aantal berichten : 389
Leeftijd : 60
Locatie : Wildervank, directly above the center of the Earth.
Registration date : 16-10-06

BerichtOnderwerp: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 09:40

hier is de link naar de article: http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/ld/160

en hier is de relevant paragraaf:

Change to Previously Announced Draft Rules

Speaking of Draft, I have one final note before I sign off. We've decided to make a small change to the rules we announced for drafting with double-faced cards. When you pick a double-faced card, you will be required to place the card on top of your pile of other cards, and you will not be allowed to conceal it in any way until you pick your next card. While this will reveal information to other players, it also removes the need to worry about the manual dexterity required to hide a card quickly after taking it. Now, you will simply need to take into account the information you will be providing before picking a double-faced card.

As a side note, some of you have expressed worry about the danger of providing information to your neighbors about what you're drafting. I have found that early in the draft, that information being public is actually beneficial to me. If I open a Garruk Relentless, it's going to take a lot to get me to not play it, so I don't mind showing everyone what I have. If that keeps the people around me out of green, so much the better!

Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7237
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 09:46

Ik las t ook vanochtend. Weet niet hoe blij ik hiermee moet zijn. Dit soort signalen gaat alleen maar tot miscommunicatie leiden, en daarnaast wil ik helemaal niet laten weten in welke kleur(en) ik zit aan de mensen om mij heen. Vind t stompzinnig....
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 10:05

Daar heb je het gezeik al.......
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 11:08

manual dexterity required?

erm... wtf?

Je kunt toch gewoon je landje (je weet wel, dat landje wat je mee hebt genomen om je draftpile te concealen) bij je booster indoen, en dan vervolgens twee kaarten tegelijk pakken, waarbij de dubbele kaart dus onder het landje zit? Misschien zie ik het verkeerd, maar dit lijkt me niet meer werk dan de basic skills vereist om een normaal potje magic te spelen.
Volgens mij is de enige met verminderde "manual dexterity" hier onze bekende ex nederlandsch kampioen, Douwe, zou je jouw mening hier eens over willen geven?
(Wat overigens geenzins als kutopmerking bedoeld is, ik ben oprecht geinteresseerd of jij verwacht dat dit daadwerkelijk een probleem zou gaan worden).

Het lijkt mij ook een slechte zaak dat je nu verplicht bent het te revealen, stel ik zit aan de andere kant van de tafel, mag ik het dan ook weten? mag ik er om vragen? zullen we dan maar invoeren dat je het gewoon over tafel schreeuwt als je een double pakt?
En ik kan me moeilijk voorstellen dat het alleen maar positief is om te revealen, ga je niet krijgen dat mensen met je gaan vechten over die kleur? als ik zat te twijfellen om in een tweede kleur te gaan, dan is één mogelijk antwoord dat ik juist niet in groen ga omdat jij net je dikzak hebt getoond, en ik dus de volgende booster weinig groen ga krijgen, maar als ik jou groen kan ontzeggen kan dat juist een extra reden zijn dat te doen... helemal als het fpfp is, dan krijg ik in de derde booster nog meer kans om je erbij te naaien...

Of zie ik dit nu verkeerd?

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 11:14

Ik zie het probleem niet echt.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 11:29

Ik ook niet, het is toch niet dat 1 pick je hele draft bepaald? De extra informatie is wel fijn, maar je draft op die informatie aanpassen verkloot je eigen draft denk ik eerder dan iemand anders draft.
Terug naar boven Go down
Gijsbert
Team Haaksman

Aantal berichten : 1308
Registration date : 13-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 11:34

Ik denk dat het een goede verandering is. Minder kans op dat het fout gaat tijdens het draften.
Terug naar boven Go down
http://www.travelersintime.com
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5772
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 11:38

@Andre Pannekoek schreef:
Ik zie het probleem niet echt.
QFT. Deze wijziging betekent minder gezeik, en het revealen van double-faced cards is gewoon een quirk van het formaat waarmee iedereen al weer overheen is zo gauw de set uit is en de eerste draft voorbij.

Topper
Topper

Aantal berichten : 821
Leeftijd : 36
Registration date : 23-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 12:54

Ik zie het probleem ook niet echt, hoewel double-faced cards ongetwijfeld wat sterker zijn dan de meeste reguliere kaarten denk ik toch niet (hoewel, in het geval van Garruk dan niet misschien) dat mensen zullen aannemen op basis van 1 of twee kaarten welke kleuren of welke stijl deck iemand speelt.

Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 13:01

Tuurlijk staan magicspelers bekend om hun knee-jerk reacties, en zal iedereen er al snel achter komen dat het een grote storm in een glas water is.
Ik vind de argumentatie van wizards alleen wat slap.

En hoe gaan ze dit eigenlijk online doen?

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 13:04

@Shard schreef:

Daar speelt het hele probleem niet, net als het niet over je buurman's schouder kunnen peeken Very Happy
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 13:14

@afterparty05 schreef:
@Shard schreef:

Daar speelt het hele probleem niet, net als het niet over je buurman's schouder kunnen peeken Very Happy

Maar dat houd dus in dat online draften wezenlijk verschilt van papier draften. Toegegeven, het is een klein insignificant punt, maar het is strikt gesproken niet meer hetzelfde spel.
Da's een beetje raar...

Topper
Topper

Aantal berichten : 821
Leeftijd : 36
Registration date : 23-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 13:24

@Shard schreef:
@afterparty05 schreef:
@Shard schreef:

Maar dat houd dus in dat online draften wezenlijk verschilt van papier draften. Toegegeven, het is een klein insignificant punt, maar het is strikt gesproken niet meer hetzelfde spel.
Da's een beetje raar...

Dat is het sowieso niet, Magic online gebruikt een randomizer routine om te zien welke kaart je trekt in tegenstelling tot een shuffler routine (wat veel pokersites gebruiken). Dat is ook de reden (imho) waarom mana floods en mana screws frequenter zijn op MTGO dan IRL.

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5772
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 14:02

@Warlord1981NL schreef:
Dat is het sowieso niet, Magic online gebruikt een randomizer routine om te zien welke kaart je trekt in tegenstelling tot een shuffler routine (wat veel pokersites gebruiken). Dat is ook de reden (imho) waarom mana floods en mana screws frequenter zijn op MTGO dan IRL.
Ik ben erachter gekomen dat Duels of the Planeswalkers een hele stomme randomizer routine gebruikt. Als je daar een kaart bovenop iemands library legt (er is een Archenemy kaart die dat doet) is de volgende draw random ipv de kaart die bovenop is gelegd. Superstom Smile

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   vr sep 16 2011, 14:13

@Warlord1981NL schreef:
@Shard schreef:
@afterparty05 schreef:
@Shard schreef:

Da's een beetje raar...

Ah, dat verklaart wel eea. Niet erg handig, want schudden is nooit random. Straks hebben ze het zo geimplementeerd dat de library niet na het schudden een bepaalde volgorde is, maar elke nieuwe draw random wordt bepaald. Dan krijg je pas echt scheve statistiek.
Terug naar boven Go down
rickwilbrink
Topper
Topper

Aantal berichten : 528
Leeftijd : 27
Registration date : 11-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Innistrad draft rules   za sep 17 2011, 00:11

@Shard schreef:
Volgens mij is de enige met verminderde "manual dexterity" hier onze bekende ex nederlandsch kampioen

Vergeet mij niet =P

Hoe dan ook, ik kan me niet echt voorstellen 'manual dexterity' echt een probleem is. Aan de andere kant heb er ook niet zo'n moeite mee 1 pick niet te concealen. Al met al lijkt het me een weinig interessante verandering van de regels.

Innistrad draft rules
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Innistrad draft rules
» FNM draft 4 maart MBS-SOM-SOM
» Vrijdag 06-05 FNM Draft MBS / SOM / SOM
» M12 Draft - R/G Beatsticks
» FNM Draft 02-12-2011 Pruperen Draak

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: