MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de dondermodern van 18 augustus **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Planeswalker Points FAQ

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Planeswalker Points FAQ   wo sep 07 2011, 18:53

KV deckmasters brengt u :

Planeswalker Points FAQ

Sorry, wat?
Planeswalker Points zijn de vervanger van de vroegere (ELO) rating.

Waarom is dit belangrijk?
Alle voordeeltjes die rating had, zijn vanaf begin 2012 niet meer van toepassing. Je moet nu op je Planeswalker Points gaan letten.

Hoe zit het in elkaar?
Voor elk toernooi dat je speelt, voor elke draft en zelfs voor elke Commander sessie waar je aan meedoet (die door de organisator gerapporteerd wordt) krijg je Planeswalker Points. Dit werkt ongeveer zo: je krijgt je match points van dat toernooi, plus een aantal bonuspunten op basis van het aantal deelnemers, en dat dan keer een bepaalde multiplier. Een Prerelease of 'naamloos toernooi' telt het minst, een Pro Tour het zwaarst.

Maar hoe verlies je dan punten?
Je verliest geen punten.

Wat! Dus die donkey die al 15 jaar aan alle toernooien meedoet kwalificeert zich voor de Pro Tour, en ik, die wl wint, niet?!
Nee, ho, wacht. Voor bijvoorbeeld de Pro Tour tellen alleen de punten van 'het afgelopen seizoen'. Het eerste seizoen is net begonnen en duurt tot 25 december. Op 25 december kijken we wie het hoogste staat.

En dan?!
Dan kun je dus invites voor de Pro Tour winnen, als je bij de top 100 van de wereld zit. Sterker nog als je dat zit, dan krijg je ook je ticket naar de Pro Tour vergoed van Wizards. Maar - het is wel moeilijk om bij die top 100 van een seizoen te komen, daar kom je echt niet door alleen FNMs te 3-0en.

Waar kan ik mijn punten zien?
Op de Planeswalker Points site: http://www.wizards.com/Magic/PlaneswalkerPoints/

Ik ben level 38, wat zegt dat?
Alleen iets over je lifetime total. Je verliest geen punten, die blijven aangroeien en op basis van je totaal krijg je een 'Level'. Dat doet echter (nog) niks; alleen punten van het afgelopen seizoen geven je extraatjes op toernooien.

Ik heb 0 competitive points!
Ja, het seizoen is net begonnen. Toernooien vanaf 'vandaag' tellen mee voor je Competitive punten. Dit zijn trouwens alle toernooien die niet 'Casual' zijn, dus ook een gewone draft en ook een Prerelease.

Hoe krijg ik byes op een Grand Prix?
Je kunt natuurlijk nog steeds een Trial winnen. Maar je kunt dus ook tijdens het seizoen voor die GP Planeswalker Points binnenharken. Het seizoen wat nu begonnen is bepaalt voor de Grand Prix in Madrid, Lille en Turijn de byes. Als je in dit seizoen wereldwijd in de Top 15.000 (!!) terechtkomt, krijg je n bye. Als je wereldwijd in de top 2000 zit krijg je twee byes, ben je de top 300 dan krijg je drie byes.

Hoe kwalificeer ik me voor de Pro Tour?
Door een PTQ te winnen natuurlijk! Daar kun je trouwens ook heel veel punten binnenharken. Je kunt ook bij de Top 100 wereldwijd van dit seizoen eindigen. Voor de PT in Honolulu kun je ook nog Top 16 halen op een GP, maar op GPs in 2012 zijn geen directe Pro Tour slots meer te winnen.

Hoe kwalificeer ik me voor het NK?
Dit is nog niet bekend gemaakt. Dit wordt voor het einde van het kalenderjaar geregeld. Verwacht een combinatie van NKQ's en je Planeswalker Points in het voorjaar.

Wat gebeurt er met de Pro Players Club?
Het lot van de Pro Players Club is onduidelijk. Het lijkt erop dat je Pro Level voor 2012 nog steeds alle dingen geeft die je daardoor verwacht, maar het is nu niet bekend of je in 2012 ook Pro punten blijft verzamelen. Er is wel al aangekondigd dat hoge noteringen op een GP/PT je extra bonuspunten geven. Het wordt verwacht dat later bekend wordt gemaakt hoe 'de Pro flow' in dit systeem gaat passen.

Dit geeft toch niet weer wie de beste speler is.
Ja, nee, ja, wel een beetje hoor, maar niet meer helemaal. Het is inderdaad zo dat iemand die in n maand elke week 1-2 gaat op de FNM en ook 2-4 gaat op de PTQ uiteindelijk meer punten krijgt dan de speler die alleen aan de PTQ meedoet en daar 4-2 gaat. Dit systeem is bedoeld om een combinatie van veel en goed spelen te belonen. En toernooi per jaar is niet meer voldoende om het NK te halen. Toch ligt het accent wel op zwaardere toernooien, met uitzondering van de FNM. Een paar voorbeelden:
- Je speelt een hele avond Commander in een groep van 19 spelers, en het wordt door iemand allemaal bijgehouden: 2 punten
- Je gaat 5-1 op een Prerelease met 50 spelers: 18 punten
- Je wordt uitgeschakeld in de halve finale van een Game Day met 14 spelers: 22 punten
- Je gaat 2-1 op een FNM draft met 20 spelers: 24 punten
- Je wint een GPT met 18 spelers: 69 punten
- Je gaat 0-2 drop op een PTQ met 60 spelers: 15 punten
- Je gaat na 0-2 toch 4-2 op die PTQ: 75 punten
- Je wint een PTQ: 120 punten
- Je gaat 5-4 op een GP met 1800 spelers: 184 punten
- Je gaat 9-6 op die GP: 280 punten
- Je wint het WK met een perfecte 21-0: 828 punten

Wacht eens... Ik hoef nooit meer te droppen!
Precies. Voorheen kon 0-2 gaan op een PTQ betekenen dat het in je voordeel zou zijn om te droppen, je had eigenlijk alleen nog maar te verliezen. Nu echter is het in je voordeel om toch door te spelen, je hebt namelijk alleen nog maar wat te winnen! En punten op een PTQ tellen 5x, dus je kunt echt nog wel een slag maken.

En ik hoef niet meer op mijn rating te zitten!
Sterker nog... 'op je rating zitten' is nu een goede manier om niet naar het NK te kunnen. Spelen wordt op deze manier gestimuleerd, ook voor Nederlandse deci-pro's.

OMG dit is zo fraudegevoelig.
Het stimuleert natuurlijk wel dat mensen plotseling elke dag een Casual Event gaan maken, of dat er plotseling zeven dagen van de week acht dezelfde spelers drafts blijven spelen op papier. Wat scheelt is dat het vrij eenvoudig is om hier doorheen te prikken. Toen ik de NL lifetime Top 10 FNM spelers doorkeek, zag ik dat er een speler tussen zat die vrij recent op n avond en op dezelfde locatie twee FNMs heeft gespeeld. Dat is waarschijnlijk een stukje fraude, hop mailtje naar Wizards. FNMs runnen op een dag anders dan de vrijdag is al een tijdje niet meer toegestaan en het is nu niet alleen meer een kwestie van onterecht foils geven, maar ook spelers in die regio onterecht de mogelijkheid geven om twee keer per week FNM punten binnen te halen. Ik denk dat Wizards hier wel een paar query's op heeft runnen dus ik denk dat dit soort praktijken niet lang voor gaan komen.

Die Amerikanen hebben een groot voordeel met hun wekelijkse Star City Opens.
Laten we niet overdrijven. Een Star City Open telt op zichzelf even zwaar als een FNM, alleen zijn er natuurlijk meer rondes en krijg je meer punten voor deelnemers. Ook zijn er maar een paar Opens op rijafstand per Amerikaan. Wel is het zo dat mensen die het hele land doorvliegen en -rijden zo veel punten binnen kunnen halen, maar dat is redelijkerwijs ook in Europa te doen als je alle grote GPTs en PTQs afgaat. De voornaamste manier om je te kwalificeren voor de Pro Tour is nog steeds door middel van een PTQ, dat verandert niet.

Ik woon op Texel, ik kan mij zo nooit kwalificeren voor de Pro Tour.
Dat klopt.

Tijd om de X FNM te maken!
Dat is natuurlijk precies de bedoeling van die slimmeriken bij Wizards.

Van wanneer tot wanneer loopt dit seizoen nou?
Vanaf afgelopen weekend tot en met 25 december.

Wie heeft eigenlijk de meeste punten van Nederland?
Bram Snepvangers, obviously. http://www.wizards.com/Magic/PlaneswalkerPoints/Leaderboard/Lifetime#region=151

Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3066
Leeftijd : 30
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Planeswalker Points FAQ   do sep 08 2011, 09:16

Ik woon op Texel, ik kan mij zo nooit kwalificeren voor de Pro Tour.
Dat klopt.

So true... so true

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down

Planeswalker Points FAQ
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Planeswalker Points FAQ

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: