MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jasper Boelens wint de donderdraft van 22 juni **Gefeliciteerd**
Christiaan van Harten wint de modern fnm van 16 juni **Gefeliciteerd**
Ferrick van Dongen wint de donderdraft van 8 juni **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de dondermodern van 1 juni **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Jelmer Koopmans wint de donderdraft van 25 mei **Gefeliciteerd!**

Deel | 

Day/night mechaniek TOCH in INN

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2025
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   di aug 30 2011, 13:24

lol!

Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1310
Leeftijd : 30
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   di aug 30 2011, 13:28

Ze hadden ook een PW met 5 abilities aangekondigd, dat moet gezien de grote van de textbox dan ook wel een flipkaart zijn Smile. Gok op 2 abilities in 'day mode' + een transform trigger en dan 3 abilties in 'night mode'. Garruk zal ook wel een weerwolf zijn denk ik.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   di aug 30 2011, 15:51

of:

day:
+/- X do stuff
+/- X do more stuff
0 transform

night:
+/- X do even more stuff
+/- X guess what, stuff!
0 transform

dat zijn 5 verschillende abilities.
Maar iemand op mtgsalvation beweert dat liliana de 5 abilities krijgt en hij schijnt redelijk geloofwaardig te zijn.

Brobbe

Aantal berichten : 3470
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   di aug 30 2011, 15:59

Ik hoop dat garruk's ultimate transform in een dikke vette weerwolf wordt. Lijkt me wel vet Smile

Edit: Weerwolf creature that is, geen pw
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   di aug 30 2011, 16:35

Planeswalker - Garruk Werewolf.. must be nice.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Reighdar
Captain Ian

Aantal berichten : 389
Leeftijd : 60
Locatie : Wildervank, directly above the center of the Earth.
Registration date : 16-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   wo aug 31 2011, 10:02

@Shard schreef:

Maar iemand op mtgsalvation beweert dat liliana de 5 abilities krijgt en hij schijnt redelijk geloofwaardig te zijn.

Liliana heeft 3 abilities:

http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/stf/158

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   wo aug 31 2011, 10:39

1BB

+1 Each player discards a card
-2 Target player sacrifices a creature
-6 Seperate all permanents target player controls into two piles. That player Sacrifices all permanents in the pile of his or hers choice.

3
Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 312
Registration date : 14-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   wo aug 31 2011, 11:02

Ziet er leuk uit! (ability's EN art ;-) )

Als een Hollander niets meer heeft te zeiken, zou ik toch even een lijkschouwer naar 'm laten kijken!
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 07:53

Veder is deze set echt heeeeel slecht. Het draait vooral om flavor en het beperken van de power creep. Heb nog geen rare gezien die ik zou willen spelen, behalve de enemy duals.

greetzzz
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2025

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 09:24

Jasper schreef:
Veder is deze set echt heeeeel slecht. Het draait vooral om flavor en het beperken van de power creep. Heb nog geen rare gezien die ik zou willen spelen, behalve de enemy duals.

greetzzz

Is dat niet een keer een verademing? Dat het powerlevel van de verschillende formaten niet met iedere nieuwe set een enorme boost krijgt?

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 09:25

Jasper schreef:

greetzzz

Welke duals? Oh die duals.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5754
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 10:15

Jasper schreef:

greetzzz
Dat betekent niet dat de set automatisch slecht is, dat betekent alleen dat de tournament staples de komende tijd iets slechter zullen zijn dan de tournament staples sinds Alara block. Volgens mij gaat dat voor de prijs van de staples niet heel veel uitmaken, hoewel ze wel iets gedrukt zullen worden omdat ze in oudere formaten (met nu o.a. modern) een kleinere rol zullen spelen.

Edit: Er zijn wel rares met potentie gespoiled (Mentor of the Meek, Reaper from the Abyss, Kruin Outlaw en Skirsdag Highpriest) maar ik ben het met je eens dat die tot nu toe nog niet echt oomph hebben. Ik vind het eerlijk gezegd wel verfrissend, ik vond Champions/Ravnica één van de leukste standard formats, ondanks dat ook daar de power niet overweldigend was.

Team Moosebite

Aantal berichten : 3035

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 10:34

Weerwolven gecombineerd met landdestruction? Vooral die Rode weerwolf met doublestrike ziet er wel leuk uit Very Happy

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 11:05

@Arne schreef:
Weerwolven gecombineerd met landdestruction? Vooral die Rode weerwolf met doublestrike ziet er wel leuk uit Very Happy
Dan moet Innistrad nog wel met wat viable land destruction kaarten komen. De huidige lijst (SOM block + M12) van post-rotatie legale LD kaarten is niet heel overtuigend.

Brink of Disaster (uh... no)
Melt Terrain (meh)
Tectonic Rift (meh)
Acidic Slime (goed, maar 5 mana)
Victorious Destruction (more like Victorious Fail)

Daar komt Ghost Quarter bij, maar die gaat je tegenstander natuurlijk niet beletten spells te spelen tenzij ie geen basics speelt. Ik geloof niet dat je plan gaat werken Smile

De enige optie die ik zie is Grand Abolisher, en dan zelf niks doen in jouw beurt en hopen dat je tegenstander in zijn beurt niet twee spells speelt Smile

Gaddock Teeg is trouwens ook wel leuk met weerwolven, net als Oriss, Samite Guardian. Niet dat ik verwacht dat weerwolven goed genoeg zijn voor modern...

Captain Ian

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 11:14

Jasper schreef:
Het draait vooral om flavor....

It just looks to be so cool - I'm already drooling at the thought of playing with the set - Oh help, maybe I'm already turning into a werewolf!

It must be that special flavour of raw human flesh. Yumm!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 11:27

Van mij mag flavor soms ook wel boven power gezet worden en de power van de kaarten naar beneden brengen is ook iets wat ik niet heel erg vind.

Het thema van de set vind ik zelf gewoon erg cool en de set spreekt mij daarom ook wel heel erg aan.
Wel moet ik zeggen dat ik huiverig ben voor de Transform kaarten. Ultra Pro hoesjes zijn te doorschijnend (Je kunt het deckmaster logo bijvoorbeeld heel goed zien op dit moment) en daarom gaan mensen gewoon warnings/game losses krijgen. Mijn advies is dan ook om altijd met de proxy kaart te spelen, ook al zullen sommige (casual) spelers dit niet leuk/praktisch vinden.

Flavorwise vind ik de mechanic wel echt super vet bedacht.
Terug naar boven Go down
Reighdar
Captain Ian

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 11:48

Over de two-faced cards.

Het lijkt me vrij simpel - spel met een proxy lijst kaart in de deck, en heb de echte kaart (in een transparant hoesje) bij je. Als je de (proxy) kaart gaat spelen, dan leg je de echte kaart op tafel, en kan je gewoon omdraaien als de Transform wordt getriggered.

Geen probleem met in en uit halen van de kaart om het te draaien.
Geen probleem met doorzichtig Ultra-pro hoesjes.

Met draften mag je nu een basic land boven op je stapel hebben om alle kaarten er onder te stoppen. Je hoeft alleen wat voorzichtiger te wezen bij het bekijken van de kaarten, zodat je de achterkant van de een kaart niet laten zien. Bij het schudden en doorgeven - blijven schudden totdat de two-faced kaart niet achter in de pack ligt en dan neerleggen voor de volgend speler.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 12:21

@Reighdar schreef:
Over de two-faced cards.

Het lijkt me vrij simpel - spel met een proxy lijst kaart in de deck, en heb de echte kaart (in een transparant hoesje) bij je. Als je de (proxy) kaart gaat spelen, dan leg je de echte kaart op tafel, en kan je gewoon omdraaien als de Transform wordt getriggered.

Dat werkt cheaten in de hand of op zijn minst kost dat allemaal tijd. Zodra ik iemand met een doorzichtig hoesje zie naast een sideboard roep ik er meteen een judge bij. Het is voor mij oncontroleerbaar of die kaart dan onderdeel is van het SB of niet. Of dat iemand die kaart gewoon inside omdat hem dat wel goed uitkomt terwijl de kaart juist geen onderdeel is van het sideboard.

Ik vind het ook echt slecht dat ik nu gedwongen wordt weer specifieke hoesjes te kopen. Op dit moment kan je alleen donkere hoesjes gebruiken. De blauwe ultra pro hoesjes van €2,50 per 50 (€5 per 100) zijn niet doorschijnend maar de rode versie ervan hoesjes wel. Of de fabrikanten moeten hun hoesje aanpassen maar dat gaat vast weer extra geld kosten voor die hoesjes.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 12:39

Of je weigert gewoon flip cards te spelen. Het zijn maar 20 kaarten, problem solved Razz

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 12:47

@Hennink schreef:
Of je weigert gewoon flip cards te spelen. Het zijn maar 20 kaarten, problem solved Razz

Ja goed plan! Very Happy Ik hoop dat Wizards het dan ook houdt bij die 20. Toch gaat het er bij mij (hoogstwaarschijnlijk) wel op neerkomen. Al die randvoorwaarden leiden mij ook veel te veel af van het daadwerkelijke spelletje.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 13:00

De ultra pro hoesjes die nu in de winkel liggen zijn allemaal doorschijnend genoeg om het verschil te zien tussen voor en achterkant in een hoesje. Alleen bij de zwarte hoesjes zag ik het verschil niet duidelijk.

Test voor de grap maar eens een door een kaart verkeerd om in een hoesje te doen, dan tussen 20 normaal gesleevede kaarten te stoppen. Ik wist elke keer de 'verkeerdom' kaart eruit te pakken. En ik ben deels kleurenblind...

Dragon Shields hoesjes daarentegen zijn wel zo gemaakt dat je het niet kan zien (Heb zelf Groene, Roze en Paarse getest op de manier zoals hierboven beschreven).
Terug naar boven Go down
Reighdar
Captain Ian

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 13:15

Dwarlorf schreef:
Of dat iemand die kaart gewoon inside omdat hem dat wel goed uitkomt terwijl de kaart juist geen onderdeel is van het sideboard.

De checklist is toch gewoon afgevinkt op welke kaart het vertegenwoordigt, anders heb je een decklist error, en een game loss. De kaart maakt deel uit van de deck. Daar kun je op controleren, als de kaart die in spel wordt gelegd, dat het hetzelfde is als op de checklist staat. En dat kost nauwelijks tijd. Je gaat toch ook controleren dat de juist mana wordt betaald?

Of heb je het over iemand die gaat cheaten in een draft ? En die dan komt dus al voorbereid om te cheaten, met allerlei extra two-faced kaarten bij zich. Die wordt zeker weten (uiteindelijk) gepakt. Dat valt gewoon te veel op.

Met wat wij spelen op een FNM is het meestal geen probleem, omdat de draft decks onbeperkt aan te passen zijn.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 13:16

@Kwebie schreef:
De ultra pro hoesjes die nu in de winkel liggen zijn allemaal doorschijnend genoeg om het verschil te zien tussen voor en achterkant in een hoesje. Alleen bij de zwarte hoesjes zag ik het verschil niet duidelijk.

Test voor de grap maar eens een door een kaart verkeerd om in een hoesje te doen, dan tussen 20 normaal gesleevede kaarten te stoppen. Ik wist elke keer de 'verkeerdom' kaart eruit te pakken. En ik ben deels kleurenblind...

Dragon Shields hoesjes daarentegen zijn wel zo gemaakt dat je het niet kan zien (Heb zelf Groene, Roze en Paarse getest op de manier zoals hierboven beschreven).

Dat is niet mijn ervaring. Ik heb hier een recent gekocht (€2,50 voor 50*) blauw ultra pro mat (van de voorkant) hoesje liggen en die schijnt niet door. Hetzelfde geldt voor een ouder (€5,00 voor 100*) blauw non-mat hoesje. Als je heel goed kijkt (tegen het licht in) zie je alleen de contour van de kaart maar welke kaart het is is niet herkenbaar.

*Nieuwe hoesjes hebben iets andere afmetingen.

@Reighdar schreef:
Dwarlorf schreef:
Of dat iemand die kaart gewoon inside omdat hem dat wel goed uitkomt terwijl de kaart juist geen onderdeel is van het sideboard.

De checklist is toch gewoon afgevinkt op welke kaart het vertegenwoordigt, anders heb je een decklist error, en een game loss. De kaart maakt deel uit van de deck. Daar kun je op controleren, als de kaart die in spel wordt gelegd, dat het hetzelfde is als op de checklist staat. En dat kost nauwelijks tijd. Je gaat toch ook controleren dat de juist mana wordt betaald?

Je hebt het over de echte kaart in het hoesje ernaast. Daar kan je dan mee cheaten.

@Reighdar schreef:
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 13:26

Hmm, dan zijn ze recent gewijzigd? Want mijn EDH deck heeft blauwe ultra pro hoesjes en daar heb ik het mee getest.
Deze hoesjes zijn ongeveer 3a4 week geleden uit de winkel gehaald. (@ draak)

Zoals gezegd, ik heb 1 kaart verkeerd om in een hoesje gedaan en daarna door 20 kaarten geschud. Kon hem er elke keer uit pakken.
Als inderdaad de hoesjes nu 'mat-ter' zijn, dan kan dat wellicht verschil verklaren.

Wat betreft de proxy:
Ik kan mij voorstellen dat mensen het verkeerde vakje aankruisen of gewoon helemaal vergeten aan te kruisen. Dat gaat ook problemen opleveren...

Ik ben flavorwise echt een fan van de mechanic, maar het heeft te veel minpunten qua speelbaarheid helaas.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 13:31

@Kwebie schreef:
Ik ben flavorwise echt een fan van de mechanic, maar het heeft te veel minpunten qua speelbaarheid helaas.
Theoretische minpunten. Aangezien het door de testfase van WotC is gekomen (toch allemaal diehard magicers, inclusief een sloot aan voormalige pro-tour spelers) dan zal het in de praktijk wel op te lossen zijn.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 13:32

@Kwebie schreef:
Hmm, dan zijn ze recent gewijzigd? Want mijn EDH deck heeft blauwe ultra pro hoesjes en daar heb ik het mee getest.
Deze hoesjes zijn ongeveer 3a4 week geleden uit de winkel gehaald. (@ draak)

Zoals gezegd, ik heb 1 kaart verkeerd om in een hoesje gedaan en daarna door 20 kaarten geschud. Kon hem er elke keer uit pakken.
Als inderdaad de hoesjes nu 'mat-ter' zijn, dan kan dat wellicht verschil verklaren.

Ze hebben onlangs nieuwe formaten uitgebracht en dus weer pakketjes van 50 ipv 100 ingevoerd. Maar de andere hoesjes waarop ik het heb getest zijn nog wel de ouden. Heb je het over die hoesjes van €5 voor 100 (of €2,50 voor 50)? Of heb je andere (duurdere) ultra pro hoesjes?

Mat geldt alleen voor de voorkant.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 13:37

Die pakketjes van 50 hebben ze al jaren hoor. Kocht ze voorheen altijd bij Zinnebeeld. Wink

En gewoon de 'goedkope' van 2,50 dus Wink

Edit:
Overigens boeit het niet echt voor de discussie. De 'oude' hoesjes hebben nog veel mensen sowieso en die schijnen dan sowieso door dus Wink. En elke vorm van doorschijn kan cheaten helpen mbt deze transform kaarten. Wat belet je om de 'oude' hoesjes te gebruiken om bewust te cheaten (Bij wijze van), je kan zeggen dat in de regels staat dat je opaque sleeves moet gebruiken en je gebruikt deze toch?
Terug naar boven Go down
Reighdar
Captain Ian

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 14:00

Dwarlorf schreef:
Je hebt het over de echte kaart in het hoesje ernaast. Daar kan je dan mee cheaten.

Hoe?
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 14:06

@Reighdar schreef:
Dwarlorf schreef:

Hoe?
Op een toernooi heb je dan ook een sideboard bij je. Stel je speelt twee weerwolven maindeck (met die proxy kaarten) en je hebt los nog twee meegenomen. Nu kun je er ook voor kiezen om er 2 "in te siden" (terwijl ze niet in je sideboard zitten) en de andere twee tevoorschijn te toveren op het moment dat je de proxies trekt. Je moet er wat moeite voor doen, maar mensen die vals willen spelen zijn daar niet te beroerd voor.

Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 14:17

@Hennink schreef:
@Reighdar schreef:
Dwarlorf schreef:

Hoe?
Op een toernooi heb je dan ook een sideboard bij je. Stel je speelt twee weerwolven maindeck (met die proxy kaarten) en je hebt los nog twee meegenomen. Nu kun je er ook voor kiezen om er 2 "in te siden" (terwijl ze niet in je sideboard zitten) en de andere twee tevoorschijn te toveren op het moment dat je de proxies trekt. Je moet er wat moeite voor doen, maar mensen die vals willen spelen zijn daar niet te beroerd voor.

Dit voorkom je door de proxies verplicht te stellen wat ik al van het begin af aan voorstel.
Een flip card in je deck, evenals een onduidelijk gemerkte proxy is dan een illegal card, en daar krijg je een game loss voor.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 14:31

@Shard schreef:
@Hennink schreef:
@Reighdar schreef:
Dwarlorf schreef:

Hoe?

Dit voorkom je door de proxies verplicht te stellen wat ik al van het begin af aan voorstel.
Een flip card in je deck, evenals een onduidelijk gemerkte proxy is dan een illegal card, en daar krijg je een game loss voor.

Ik ben nu al helemaal de kluts kwijt. Zeg je nu dat ik met proxies moet* spelen en niet met de daadwerkelijke kaart omdat wizards een mechanic heeft bedacht die nergens op slaat? Wat is dan nog het nut van zo'n gimmick als ik niet eens met de originele kaart kan spelen.

*Het moet niet persé maar je begrijpt denk ik wel mn punt.

@Kwebie schreef:
Die pakketjes van 50 hebben ze al jaren hoor. Kocht ze voorheen altijd bij Zinnebeeld. Wink

En gewoon de 'goedkope' van 2,50 dus Wink

Edit:
Overigens boeit het niet echt voor de discussie. De 'oude' hoesjes hebben nog veel mensen sowieso en die schijnen dan sowieso door dus Wink. En elke vorm van doorschijn kan cheaten helpen mbt deze transform kaarten. Wat belet je om de 'oude' hoesjes te gebruiken om bewust te cheaten (Bij wijze van), je kan zeggen dat in de regels staat dat je opaque sleeves moet gebruiken en je gebruikt deze toch?

Ik kon ze daar alleen maar per 100 kopen (althans de hoesjes die ik graag gebruik). Ik denk dat we het toch over verschillende Ultra Pro hoesjes hebben.

Je kan dat zeggen maar dan ontneem je me dus mijn keuzevrijheid of ontneem je me de keuze om met de originele kaart te laten spelen. Dat het een dure hobby is is een ding maar dat daardoor de randvoorwaarden ook nog eens veranderen vind ik persoonlijk zeer storend.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 14:36

Bij Zinnebeeld kan (en kon) ik ze altijd per 50 of 100 kopen. Die van 100 had hij in het zwart altijd bij de kassa liggen, elke andere kleur en ook alle pakjes van 50 heeft hij in de berging achter of voor.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 14:37

Dwarlorf schreef:
@Shard schreef:

Ik ben nu al helemaal de kluts kwijt. Zeg je nu dat ik met proxies moet* spelen en niet met de daadwerkelijke kaart omdat wizards een mechanic heeft bedacht die nergens op slaat? Wat is dan nog het nut van zo'n gimmick als ik niet eens met de originele kaart kan spelen.

Ja, ik denk dat de beste oplossing is om die proxies (let wel, de officiele wizards proxies, aka "checklist card") voor constructed play verplicht te stellen.

For all intents and purposes speel je wel met "jouw" kaart, maar op momenten dat het toch niet relevant is wordt die kaart weergegeven door een placeholder, de proxy.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 14:38

@Kwebie schreef:
Bij Zinnebeeld kan (en kon) ik ze altijd per 50 of 100 kopen. Die van 100 had hij in het zwart altijd bij de kassa liggen, elke andere kleur en ook alle pakjes van 50 heeft hij in de berging achter of voor.

Bij mij liep ie altijd naar achter om 100 op te halen. We moeten die hoesjes maar eens een keer gaan vergelijken. Smile

Laatst aangepast door Dwarlorf op do sep 01 2011, 14:40; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 14:39

@Shard schreef:
Dwarlorf schreef:
@Shard schreef:

Ja, ik denk dat de beste oplossing is om die proxies (let wel, de officiele wizards proxies, aka "checklist card") voor constructed play verplicht te stellen.

For all intents and purposes speel je wel met "jouw" kaart, maar op momenten dat het toch niet relevant is wordt die kaart weergegeven door een placeholder, de proxy.

Dan moet je mij toch maar ff in het nederlands uitleggen hoe dat nou precies met die proxies werkt, volgens mij heb ik gewoon uberhaupt niet door hoe het werkt.

Waar is nou de originele kaart en waar is dan de proxie? (in mn deck, buiten mn deck) confused confused confused confused confused

Laatst aangepast door Dwarlorf op do sep 01 2011, 14:41; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 14:40

Ik weet nu niet meer welke hoesjes daar weg kwamen en welke uit de Spellekijn en welke uit de Purperen Draak of op grand prix's. Alles beland namelijk in 1 bak bij mij. Haha Laughing
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 15:00

Dwarlorf schreef:
@Shard schreef:
Dwarlorf schreef:
@Shard schreef:

Dan moet je mij toch maar ff in het nederlands uitleggen hoe dat nou precies met die proxies werkt, volgens mij heb ik gewoon uberhaupt niet door hoe het werkt.

Waar is nou de originele kaart en waar is dan de proxie? (in mn deck, buiten mn deck) confused confused confused confused confused

LOL.

"Gewone" kaart:

Proxy:

de proxy kaart stop je in je deck, je markeert hierop duidelijk welke kaart hij vertegenwoordigd, als je dus een mayor of avabruck wilt spelen vink je die aan (duidelijk, en zonder mogelijkheid tot twijfel). De proxy heeft een magic achterkant.
For all intents and purposes IS deze kaart nu mayor of avabruck, dus hij is vindbaar met wordly tutor, beschermd tegen duress, noem maar op.
Zodra je mayor of avabruck wilt CASTEN tover je de normale mayor of avabruk KAART tevoorschijn(waarschijnlijk zit die bij je sideboard). Om er nu voor te zorgen dat je mayor gewoon kan flippen en je hem dus niet steeds uit zijn hoesje moet halen kun je een doorzichtig hoesje gebruiken.
Je kunt de mayor KAART over de proxy leggen, of je haalt de proxy helemaal uit het spel, maar dat geeft weer andere problemen. (buiten de battlefield is het weer een kaart, dus heb je dan opeens een mayor of avabruck in je exile zone? en als je hem moet terugschudden moet je niet vergeten die proxy weer op te zoeken, enzovoorts) . dus mijn advies is de proxy in het spel te houden.

duidelijk?

[edit] een checklist/proxy die meer dan één, of géén kaarten heeft aangevinkt (of op wat voor manier dan ook onduidelijk is) is dus een illegal card, een mayor of avabruck KAART in je deck is een illegal card.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 15:17

Ik vraag me af of er met die proxykaart niet op een of andere manier de boel te belazeren is?
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 15:24

@Andre Pannekoek schreef:
Ik vraag me af of er met die proxykaart niet op een of andere manier de boel te belazeren is?

...moeilijk, maar vanaar ook de regel dat de kaart duidelijk, en eenduidig ingevuld moet zijn. een simpel "oeps vergeten te markeren" is een gameloss.
en tijdens het spelen op je kaarten gaan krassen zal je ook geen punten opleveren.

[edit] enige truukje wat ik kan bedenken is een zwarte punt op je sleeve zetten, zodat je de proy er onderdoor kunt schuiven, dan zou je misschien maximaal 3 kaarten kunnen cheaten per proxy, maar ook dat valt direct onder het onduidelijk markeren.

Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 15:26

@Andre Pannekoek schreef:
Ze hebben in elk geval een normale magic back (ze vervangen in een gedeelte van de boosters het basic land). Het vervelende is dat er in een draft niet genoeg proxies zijn om alle dubbele kaarten te spelen, hopen dus dat de mensen met donkere hoesjes hun proxies af willen staan.

Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 15:31

oja, en je moet natuurlijk altijd de fisieke kaart kunnen tonen als je hem speelt/moet revealen etc.
Dus je kunt niet je deck volstoppen met proxies bij een draft zodat je meer creature kaarten hebt die je kunt discarden aan je civilised scolar (dr jeckyll kaart)

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 15:43

Ik hoop dat wizards voor de pre-release gewoon extra proxies levert eigenlijk...

Geluk bij ongeluk is wel dat je maximaal 1 transform kaart per boosters kan openen. Je kan niet een gewone + foil openen. (Daarentegen kan je wel een mythic foil flipkaart + gewone mythic foil + gewone mythic openen cheers)
Terug naar boven Go down
rickwilbrink
Topper
Topper

Aantal berichten : 521
Leeftijd : 26
Registration date : 11-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   do sep 01 2011, 17:25

Na dit alles gelezen te hebben, denk ik toch voorlopig maar even weg te blijven bij de double-faced kaarten.....

Ook moet ik zeggen niet echt onder de indruk te zijn van de gespoilde kaarten, op de enemy duals na.. (maar da's meer een sidenote =P)
Hopelijk komt er nog iets leuks langs, wat gezien de flavor en het achtergrondverhaal toch wel moet kunnen, lijkt me

We zullen zien......

Brobbe

Aantal berichten : 3470
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 07:35

Garruk Relentless // Garruk, the Veil-Cursed
3g
Planeswalker - Garruk Mythic Rare
When Garruk Relentless has two or fewer loyalty counters on him, transform him.
0: Garruk Relentless deals 3 damage to target creature. That creature deals damage equal to its power to him
0: Put a 2/2 green Wolf creature token onto the battlefield.
//
{bg}
+1 : Put a 1/1 black Wolf creature token with deathtouch onto the battlefield.
-1 : Sacrifice a creature. If you do, search your library for a creature card, reveal it, put it into your hand, then shuffle your library.
-3 : Creatures you control gain trample and get +X/+X until end of turn, where X is the number of creature cards in your graveyard.
3

En wat vinden we van Garruk? Best tof imo
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 08:16

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 08:18

@Shard bedankt, zo had ik het me ook voorgesteld. Ik vind het echt een slechte zaak. Het zal me niets verbazen als ze in constructed op een gegeven moment gebanned gaan worden.

En wat is die Garruk lelijk zeg.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3035

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 08:21

Ik vind het een toffe planeswalker!

En ik vind de set tot nu toe ook erg tof eruit zien...

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 10:14

Dwarlorf schreef:
@Shard bedankt, zo had ik het me ook voorgesteld. Ik vind het echt een slechte zaak. Het zal me niets verbazen als ze in constructed op een gegeven moment gebanned gaan worden.

En wat is die Garruk lelijk zeg.
Lelijk? De nieuwe Garruk is awesome! Super flavorful.

Also, jullie zijn mietjes. Gewoon spelen met die flip kaarten en denken in oplossingen ipv in problemen Razz

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 10:22

Succes is een keuze...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 10:28

Succes is wellicht een keuze*, succesvol zijn niet altijd. Ik ga deze set niet leuk vinden. Moet ik ook nog gaan onthouden of er wel of geen spells gespeeld zijn de vorige beurt. Ik zie het toch een beetje somber in met mijn geheugen en concentratie. Crying or Very sad

* als dat zou zou zijn waarom is dan niet iedereen succesvol?
Terug naar boven Go down

Day/night mechaniek TOCH in INN
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Day/night mechaniek TOCH in INN
» even voorstellen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: