MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Day/night mechaniek TOCH in INN

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 10:37

Met keuze komt toewijding.. ik kan er wel voor kiezen om de beste magic'er van de wereld te worden of de rijkste man op aarde. Je moet er wel naar handelen. Succes dwing je af, dat is als je gelooft in management prietpraat.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 10:52

Nee ik geloof niet in dat soort managementprietpraat. Zonder de juiste capaciteiten kom je kom je nooit tot het hoogst haalbare succes. Tenzij je succesvol definieert met 'het voor de betreffende persoon binnen zijn/haar capaciteiten hoogst haalbare succes'. Maar met die definitie wordt ik geen wereldkampioen magic.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 11:16

Dwarlorf schreef:
Nee ik geloof niet in dat soort managementprietpraat. Zonder de juiste capaciteiten kom je kom je nooit tot het hoogst haalbare succes. Tenzij je succesvol definieert met 'het voor de betreffende persoon binnen zijn/haar capaciteiten hoogst haalbare succes'. Maar met die definitie wordt ik geen wereldkampioen magic.
Tot op zekere hoogte schuilt er wel degelijk waarheid in de uitspraak "succes is een keuze". Volgens mij is er niet zo iets als "het hoogst haalbare succes", omdat succes subjectief is en bovendien op vele vlakken nagestreefd kan worden. Het is natuurlijk een kunst om het vlak te vinden waar je succes in kunt halen, en bovendien is er nog zoiets als tegenslag. De manier waarop je met tegenslag omgaat is echter wel een keuze, en bepaald ook in zekere mate je succes. Mensen die tegenslagen weten te overwinnen komen niet voor niets vaak sterker terug dan ooit.

In dit specifieke geval (de double-faced cards) vind ik het echt onzin om te zeggen dat het een ramp is / het einde van magic is / de hele set niet leuk is / eigen succes in de weg staat. Iedereen kan donkere hoesjes kopen, en hoesjes kopen moet je sowieso van tijd tot tijd doen (ze slijten ten slotte). Kwestie van de juiste mentaliteit en de kaarten op hun merits beoordelen. Ik geloof niet dat elke double-faced kaart speelbaar is, maar er zijn er zeker een aantal die ik als hoge pick zou aanduiden. Het feit dat ik donkere hoesjes of door WotC aangeleverde proxy kaarten moet spelen is zeer overkomelijk en niet meer dan een kleine irritatie, if that. Het idee van de horror trope transformatie kon niet op een betere manier gevangen worden in een magic kaart, dus ik ga er voorlopig van uit dat de flavor me overtuigen zal / het een blast zal zijn om kaarten om te draaien en iets tofs tevoorschijn te toveren / alle logistieke "problemen" niet meer dan lichtelijk irritante hobbeltjes blijken te zijn.

Laatst aangepast door Hennink op vr sep 02 2011, 11:25; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Reighdar
Captain Ian

Aantal berichten : 389
Leeftijd : 61
Locatie : Wildervank, directly above the center of the Earth.
Registration date : 16-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 11:18

Dwarlorf schreef:
Succes is wellicht een keuze*, succesvol zijn niet altijd. Ik ga deze set niet leuk vinden.

Zie je, straks heb je wel een succes te pakken ! Twisted Evil
Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 312
Leeftijd : 33
Registration date : 14-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 12:16

@Hennink schreef:
Dwarlorf schreef:
Tot op zekere hoogte schuilt er wel degelijk waarheid in de uitspraak "succes is een keuze". Volgens mij is er niet zo iets als "het hoogst haalbare succes", omdat succes subjectief is en bovendien op vele vlakken nagestreefd kan worden. Het is natuurlijk een kunst om het vlak te vinden waar je succes in kunt halen, en bovendien is er nog zoiets als tegenslag. De manier waarop je met tegenslag omgaat is echter wel een keuze, en bepaald ook in zekere mate je succes. Mensen die tegenslagen weten te overwinnen komen niet voor niets vaak sterker terug dan ooit.

In dit specifieke geval (de double-faced cards) vind ik het echt onzin om te zeggen dat het een ramp is / het einde van magic is / de hele set niet leuk is / eigen succes in de weg staat. Iedereen kan donkere hoesjes kopen, en hoesjes kopen moet je sowieso van tijd tot tijd doen (ze slijten ten slotte). Kwestie van de juiste mentaliteit en de kaarten op hun merits beoordelen. Ik geloof niet dat elke double-faced kaart speelbaar is, maar er zijn er zeker een aantal die ik als hoge pick zou aanduiden. Het feit dat ik donkere hoesjes of door WotC aangeleverde proxy kaarten moet spelen is zeer overkomelijk en niet meer dan een kleine irritatie, if that. Het idee van de horror trope transformatie kon niet op een betere manier gevangen worden in een magic kaart, dus ik ga er voorlopig van uit dat de flavor me overtuigen zal / het een blast zal zijn om kaarten om te draaien en iets tofs tevoorschijn te toveren / alle logistieke "problemen" niet meer dan lichtelijk irritante hobbeltjes blijken te zijn.

Amen! Wat een gezeur om niets. Het lijkt wel alsof ik op een World of Warcraft forum zit op het moment. No offence ment what-so-ever, maar er is een lading aan duidelijke oplossingen gegeven door WotC hoe om te gaan met de flip kaarten. Ik omarm het idee, al ga ik er wellicht niet mee spelen omdat naar mijn mening de kaarten die ik zou willen spelen (de wherewolves) met de huidige kaarten die gespoiled zijn nog niet echt tot hun recht komen (heel moeilijk om ze in de nacht stand te houden).

Maar goed, zal wel komen dat we in Groningen zitten, veranderingen doorvoeren in (vooral) deze provincie is altijd al moeilijk geweest Razz

Als een Hollander niets meer heeft te zeiken, zou ik toch even een lijkschouwer naar 'm laten kijken!
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 12:30

De veranderingen zullen mij worst wezen.. ik heb mij altijd aangepast. Ik ben echter een toernooispeler en altijd op zoek naar krachtige effecten. De afgelopen jaren zijn we redelijk verwend, met deze serie gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren.. dus in mijn ogen een kut serie

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 12:33

Ik wacht eerst tot de hele set gespoilered is voor ik een oordeel maak Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 12:45

@Hennink schreef:
Dwarlorf schreef:

Het is alleen jammer dat die subjectieve mate van succes gedicteert wordt door een bovenlaag van de happy few en door hen als objectief wordt gepromoot. Voor dat soort mensen is het altijd makkelijk praten, die weten vaak niet wat echte tegenslag is. Ik ben het ook niet met je eens dat de manier waarop je met tegenslag omgaat altijd een keuze is. Sommige mensen zijn van jongs af aan al zo 'beschadigd' dat ze eenvoudig niet geleerd hebben om met tegenslag om te gaan*. Als je eenmaal vast zit in een neerwaartse spiraal is het heel moeilijk om dat (alleen) om te keren.

Natuurlijk weet ik ook wel dat het makkelijk is om externe factoren de schuld te geven en dat als reden te gebruiken om geen actie te ondernemen. En ik ben het uiteraard wel van mening dat je het uiteindelijk zelf moet doen maar dat is zoals gezegd niet altijd even makkelijk.

* Specifieker gezegd: Ze hebben wel een manier gevonden om er mee om te gaan die op dat moment (voor hen) werkte maar die in een latere fase van hun leven in de weg zit. Dit kan zich op allerlei manieren uiten, sla er maar keer een psychologie boek op na.

@Hennink schreef:

Het gaat me ook niet per definitie om het feit dat ik nieuwe hoesjes moet kopen, dat zijn in principe randzaken. Echter, ik heb genoeg zelfkennis om te weten dat ik gewoon last heb van 'afleidingen' binnen het spel. Kaarten in hoesjes omwisselen is voor mij zeer afleidend. En ik heb nou eenmaal moeite om dingen te onthouden*. Natuurlijk wordt spelletje er ook niet minder om en ik blijf natuurlijk gewoon lekker doormagicen.

* stomme Kor Firewalker lifegain triggers in een beurt x keer vergeten en Jasper die me vol ongeloof zit aan te staren omdat ie me er in dezelfde beurt en de beurt ervoor nog op had gewezen. Very Happy

Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten : 821
Registration date : 23-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 12:48

Misschien worden de limited formats wel leuker omdat het powerlevel wat lager ligt?

Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 12:50

Dwarlorf schreef:

* stomme Kor Firewalker lifegain triggers in een beurt x keer vergeten en Jasper die me vol ongeloof zit aan te staren omdat ie me er in dezelfde beurt en de beurt ervoor nog op had gewezen. Very Happy

Ja, dat was grappig..
Terug naar boven Go down
Reighdar
Captain Ian

Aantal berichten : 389
Leeftijd : 61
Locatie : Wildervank, directly above the center of the Earth.
Registration date : 16-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 12:52

Jasper schreef:
De veranderingen zullen mij worst wezen.. ik heb mij altijd aangepast. Ik ben echter een toernooispeler en altijd op zoek naar krachtige effecten. De afgelopen jaren zijn we redelijk verwend, met deze serie gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren.. dus in mijn ogen een kut serie

En daar heb jij niets aan - een kut (serie) Laughing
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 12:54

So true..
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 12:59

Jasper schreef:
Dwarlorf schreef:

Ja, dat was grappig..

Voor jou mss. Very Happy
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1251
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 13:11

Ik vind het allemaal prima met tranform kaarten en een minder krachtige set.
Kan ik lekker rustig met ruilen aan doen.
Dank je WotC. cheers
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 02 2011, 13:27

Dwarlorf schreef:
@Hennink schreef:
Dwarlorf schreef:

Het is alleen jammer dat die subjectieve mate van succes gedicteert wordt door een bovenlaag van de happy few en door hen als objectief wordt gepromoot. Voor dat soort mensen is het altijd makkelijk praten, die weten vaak niet wat echte tegenslag is. Ik ben het ook niet met je eens dat de manier waarop je met tegenslag omgaat altijd een keuze is. Sommige mensen zijn van jongs af aan al zo 'beschadigd' dat ze eenvoudig niet geleerd hebben om met tegenslag om te gaan*. Als je eenmaal vast zit in een neerwaartse spiraal is het heel moeilijk om dat (alleen) om te keren.

Natuurlijk weet ik ook wel dat het makkelijk is om externe factoren de schuld te geven en dat als reden te gebruiken om geen actie te ondernemen. En ik ben het uiteraard wel van mening dat je het uiteindelijk zelf moet doen maar dat is zoals gezegd niet altijd even makkelijk.

* Specifieker gezegd: Ze hebben wel een manier gevonden om er mee om te gaan die op dat moment (voor hen) werkte maar die in een latere fase van hun leven in de weg zit. Dit kan zich op allerlei manieren uiten, sla er maar keer een psychologie boek op na.
Oh I know, ik heb ook nooit beweerd dat het leven vol makkelijke keuzes zat Smile

Bovendien, het is nog steeds onmogelijk om uit een neerwaartse spiraal te komen, met of zonder hulp van anderen, als je daar zelf niet voor open staat. Daarmee wil ik mensen met een psychologisch probleem niet tekort doen, die keus is namelijk niet altijd vanzelfsprekend als je in een bepaald gedachtenpatroon gevangen zit. Feit blijft echter dat zonder eigen inzet en de beslissing om er iets aan de doen zo'n situatie zich niet snel veranderen zal.

Also, Innistrad is vet! Ben heel benieuwd naar de rest van de set.

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   za sep 03 2011, 11:19

Okee dit is een kaart waar ik wel wat mee kan:

Snapcaster Mage 1u
Creature - Human Wizard (R)
Flash
When Snapcaster Mage enters the battlefield, target instant or sorcery card in your graveyard gains flashback until end of turn. The flashback cost is equal to its mana cost.
2/1
Illus. Volkan Baga
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   za sep 03 2011, 11:45

Yup, marquee rare!

Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 24
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   za sep 03 2011, 13:56

Ik vind Innistrad tot nu toe ook heel gaaf. Er zit een gave sfeer in de set en dat het power level niet zo hoog is maakt mij niet uit, daar worden casual deckjes wat goedkoper van Smile

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7277
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   zo sep 04 2011, 15:10

Jasper schreef:
Veder is deze set echt heeeeel slecht. Het draait vooral om flavor en het beperken van de power creep. Heb nog geen rare gezien die ik zou willen spelen, behalve de enemy duals.

Yes, zat ik ook op te wachten. Ze zijn fijn.

@Reighdar schreef:
Over de two-faced cards.

Het lijkt me vrij simpel - spel met een proxy lijst kaart in de deck, en heb de echte kaart (in een transparant hoesje) bij je. Als je de (proxy) kaart gaat spelen, dan leg je de echte kaart op tafel, en kan je gewoon omdraaien als de Transform wordt getriggered.

Geen probleem met in en uit halen van de kaart om het te draaien.
Geen probleem met doorzichtig Ultra-pro hoesjes.

QFT

Verder: leuke serie, nog niet gemeen sterk (maar dat is moeilijk na Zendikar blok, scheve vergelijking), hier en daar wil ik ook wat gewoon goede kaarten zien en niet alles met een gothic sausje. Die demon is lekker om beestjes af te schieten, en de flip mechanic is extreem flavorful, vooral die bat-vampire lady. Kijk uit naar de prerelease!

Edit: en die art voor Liliana is echt extreem lelijk. T lijkt wel een gephotoshopt model voor de Hennes ofzo.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3534
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 05 2011, 07:47

Grappige kaart gespoiled vandaag, 13 2/2 zombies voor 8 mana, hihi, met flashback 10.

"ik maak 13 mannen", leuk om te zeggen op de prerelease Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 05 2011, 08:34

@Rob schreef:
Grappige kaart gespoiled vandaag, 13 2/2 zombies voor 8 mana, hihi, met flashback 10.

"ik maak 13 mannen", leuk om te zeggen op de prerelease Smile

beetje jammer dat ze getapd in het spel komen. Razz "ik maak 13 mannen" "oh, dat schop ik je nu wel dood" hmmmmmm
Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 05 2011, 10:09

Army of the Dead + Endless Ranks of the Dead...

*haalt doekje om kwijl van toetsenbord te vegen*

Als een Hollander niets meer heeft te zeiken, zou ik toch even een lijkschouwer naar 'm laten kijken!
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 05 2011, 12:54

Met deze draak kom je best wel een eind in Limited. Wat een bom!

En dit is echt bizar mooie artwork, wow:

Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 05 2011, 14:08

Draak is idd leuk, alleen lijkt hij wel enorm veel op een red-eyes black dragon Razz

Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 05 2011, 14:21

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 11:22

Ik ben eigenlijk wel zeer benieuwd hoe mensen er nu over denken.

Mijn eerste mening eerder in dit topic blijft eigenlijk wel staan.
Citaat :
Wel moet ik zeggen dat ik huiverig ben voor de Transform kaarten. Ultra Pro hoesjes zijn te doorschijnend (Je kunt het deckmaster logo bijvoorbeeld heel goed zien op dit moment) en daarom gaan mensen gewoon warnings/game losses krijgen. Mijn advies is dan ook om altijd met de proxy kaart te spelen, ook al zullen sommige (casual) spelers dit niet leuk/praktisch vinden.

Flavorwise vind ik de mechanic wel echt super vet bedacht.
Heb vooral zaterdag flink wat hoesjes afgekeurd en ook zondag enkele hoesjes. Erg jammer, want mensen hebben er wel voor betaald en willen liever niet zo'n suffe proxy spelen lijkt mij?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 11:29

Het beviel me prima dat anderen er mee speelden Razz . Zolang het niet flipt, is het matig Razz
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 11:36

Ik vind transform kaarten leuk spelen. Vooral bij weerwolven moet je goed nadenken over wanneer je je eigen beurt "skipt" om on board vooruit te komen. Ik had goede hoesjes, door voor mij was het geen probleem. Heb een paar tegenstanders met proxies zien spelen, en dit werkte prima! Moet me alleen aanwennen om de proxy even te controleren als hij gecast wordt om zeker te weten dat je tegenstander de goede transformer pakt.

Al met al een leuk mechanic! Ben benieuwd of het ook constructed implicaties gaat hebben!

Oh, het viel me trouwens op dat ik als toeschouwer (zaterdag) het gevoel had dat het heel bewerkelijk was, al dat heen en weer omdraaien. Als speler (zondag) merkte ik dat dat helemaal niet zo voelt. Het is maar een kleine moeite om een kaart te flippen.

Ik moet wel wennen aan de end of turn triggers die sommige flip cards hebben, omdat ik gewend ben op triggers te letten in de upkeep. Ben al een keer vergeten een wolf te maken met een geflipte Mayor.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 11:42

Ik zie de Mayor wel gespeeld gaan worden in een Human constructed deck (Hero of Bladehold, Mirran Crusader zijn bv. ook humans ook zo nog veel meer viel mij gisteren ineens op...)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 11:46

Ik vond het echt vervelend. Ten eerste gebruikte ik die bijgeleverde proxies, dat was niet echt handig. Met de kaart er in is ook niet handig want om te weten wat de flipzijde zou worden (ik kan dat allemaal niet onthouden*) moet je hem eruit halen waarmee je te tegenstander belangrijke informatie geeft. Daarnaast kost het alleen maar tijd. Verder is een lichte manascrew al voldoende om keihard genaaid te worden als je tegenstander een flipkaart heeft liggen. Normaliter kan je nog wel terug komen als je een landdrop hebt gemist maar dat is nu zeer moeilijk. En soms wordt je gedwongen om 2 spells te spelen (vooral in het geval van manascrew) waardoor je eigen flipkaart weer terugflipt. Al met al vind ik het allemaal veel te random.

* ik snap dat 'onthouden' een onderdeel van het spel is maar ik ben van mening dat het geheugen een zo'n min mogelijke invloed moet hebben.

Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 11:48

Ik heb gewoon met doorzichtige hoesjes en de proxies gespeeld. Filpkaarten onder mn blaadje klaarliggen als ik een proxy speel, en dan omruilen als je hem cast. Het is even opletten bij nieuwe potjes of alles goed zit, maar het is veeeeel handiger dan het uit een hoesje moeten halen voor transformen als je niet-doorschijnende hoesjes hebt. Dus ik blijf het zo maar spelen.

Overigens vond ik de weerwolven minder sterk dan ik dacht maar regelmatig werden ze toch vrij dik. Sommigen werkten wel leuk (die 1-mana blauwe), maar anderen vielen me tegen (Ironsmith 1/1 First strike voor 2 mana werkte niet lekker, bijna altijd wel twee en drie-drops).

Maar het is een leuke serie en je kan er veel kanten mee op. Overigens kwam ik er thuis achter dat mn snapcaster mage nu op 15 euro staat, wat me wat veel lijkt? Hij zal wel constructed play gaan zien hier en daar.

Edit: Overigens had ik onderin de S/T opgeschreven van beide kanten, dus 1/1 3/2 bijvoorbeeld.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 11:55

De snapcaster mage zou ik nu 'dumpen' zolang het nog kan. Volgende week gaan heel veel dozen geopend worden gaat hij vermoed ik eerst zakken richting de 12 euro. Als er dan decks zijn die hem spelen, kan hij best wel weer stijgen naar een hogere prijs, maar hoe snel en naar welke prijs is nog koffiedik kijken.

Leuk om prijzen te kijken sowieso:
Stond vrijdagmiddag nog op 16 euro, zaterdag al op 20 (Op dat moment kopen Amerikaanse sites hem al voor 20 dollar in), zondagochtend op 21. Zondagavond valt hij ineens weer naar 18 en vandaag dus naar 16 euro.

De foils gingen van 89 (vrijdag) naar 69 (zaterdag) naar 60 (nu) Smile
Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 15:24

Waar kan ik de snapcaster mage dumpen dan? Ik heb hem hier 1 keer foil en 1 keer non foil :-P

Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 15:41

@Insanity schreef:
Waar kan ik de snapcaster mage dumpen dan? Ik heb hem hier 1 keer foil en 1 keer non foil :-P

Bij mij. Ik bied 50 euro voor beide. (17,50 voor de non-foil en 32,50 voor de foil)

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 15:43

Whaha lol!
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 16:00

@Kwebie schreef:
Whaha lol!

Whaha als in "Dat is veel te weinig" of als in "hij is traks nog maar 12,50, warom bied je zoveel ?"
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 16:03

Tis offtopic en topic kapen, maar Jasper: 17,50 voor een non-foil is een deal wmb. Neem m vrijdag mee Very Happy
Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 16:03

Hey Jasper, ik heb er ook nog wel 1 voor je, vrijdag gelijk ff regelen bij de release event?

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 16:11

Nee, whaha als in. Jasper ziet foil goodies en bied gelijk. Hehe Smile

50 euro voor beide vind ik geen rare prijs. 17,50 voor een gewone wel. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik ben wel benieuwd waar de prijs eindigt (Ik denk lager zodra dozen geopend gaan worden. En dan over enkele maanden kruipt hij weer richting deze prijs)
Terug naar boven Go down
Ymir
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 91
Leeftijd : 30
Registration date : 08-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   ma sep 26 2011, 16:37

Zondag speelde ik 2 keer de ironsmith (2-mana 1/1 first strike met flip 3/1 first strike) en een keer de Kruin Outlaw (2/2 first strike voor 3, flip 3/3 double strike minimaal 2 blockers nodig) en ik vond ze best aangenaam werken.
Nou scheelde het dat mijn deck niet veel tussen de 3 en de 5 mana in had zitten waardoor ik een aantal potjes automatisch al transformeerde, en inderdaad is een tegenstander met mana screw of een missende 2-drop vrij snel de sigaar met zulke dingen.
Of het in constructed enorm van de grond gaat komen betwijfel ik nog, maar in limited vind ik een paar weerwolven absoluut geen slechte picks. Alleen al vanwege het damned if you do damned if you don't effect dat het kan hebben: sub-optimaal casten om ervoor te zorgen dat het beest niet flipt, of niet casten en de tegenstander een voorsprong geven (Plus dat een geflipt beest relatief lastig terug te flippen is in Limited in mijn ervaring).

Ik ben wel fan van Day/night I love you
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 30 2011, 09:47

Hoor net een hele hype ontstaan rond Daybreak Ranger // Nightfall Predator.

Heb het artikel van Brian Kibler niet gelezen (Geen premium) en ben benieuwd of iemand mij het artikel kan PM'en of de desbetreffende uitleg kan posten?

Alvast bedankt! Smile

p.s.
Voor mensen die vandaag dozen aan het open rukken zijn, ik heb verregaande interesse in de volgende (un-)commons:
3x Dead Weight
2x Purify the Grave
1x Dissipate
1x Tribute to Hunger

pm me maar als je hier wat van opent en over hebt Wink
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 30 2011, 10:03

Ik doe niet aan hypes. Maar t klinkt wel interessant dus ben ook benieuwd Very Happy

Overigens is t een leuke kaart die goed in wit-groen met evt splash rood humans/werewolf deck past. Ben benieuwd!
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 30 2011, 10:04

Twee opmerkingen:
a) het is eigenlijk toch niet heel erg boeiend
b) koop een premium membership op SCG dat kost namelijk toch geen drol

Anyways, kan natuurlijk niet het artikel hier plaatsen want dat is in violation met copyrights etc. Wel een kleine excerpt:
---
Picture this. You're playing Birthing Pod, let's say, or Tempered Steel. Your opponent leads with a Birds of Paradise on the play. You play out a one-drop of your own—your own Bird, or maybe a Vault Skirge—and pass the turn back. And then your opponent plays another land and drops Daybreak Ranger.

“Ha ha! Silly Twilight lover!” you think to yourself as you move to your next turn. “Everyone knows werewolves suck! Even if he can ever flip that thing, I can easily play two spells to flip it back!” You take your turn, playing out another creature and then suddenly have the unfortunate realization that Daybreak Ranger doesn't even need to flip to kill your one-drop flier for free. The archer shoots down your creature, and your opponent plays a four-drop and proceeds to run over you.

Alright, let's rewind, then. Let's say your turn-one creature was Signal Pest or Llanowar Elves (ignoring for the moment the fact that neither of these is your deck's optimal play). They don't fly, so why should they fear Daybreak Ranger?

Because as the red priestess is fond of saying—the night is dark and full of terrors.

You play your Elf and then maybe a Birthing Pod, or your Signal Pest into Porcelain Legionnaire, and pass the turn back. Your opponent draws and says go. During your upkeep, that harmless archer turns into Nightfall Predator. But why worry—you can flip it back this turn by playing two spells, right? Until your opponent stops you.

“During your upkeep, Nightfall Predator fights Llanowar Elves.”
---
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 30 2011, 10:10

Ah, hij is handig tegen ramp. Well, that's true. Maar om m efficient in het spel te brengen moet je zelf ook rampen dus ben je kwetsbaar voor precies datgene waar je m tegen wilt gebruiken. Ik vind t klinken als eunneuh, hoe zeg je dat Storm? In een glas water? Ghehehe Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 30 2011, 10:24

Inderdaad, valt mij eigenlijk vies tegen. Had er meer van verwacht na de 'I bought 200 copies'... Wel een erg goede kaart overigens, maar minder goed dan hij het probeerde te laten overkomen op twitter. Misschien toch 4 regelen.

Overigens ben je toch een creditcard nodig voor premium? Dat was voor mij altijd de reden dat ik premium niet heb aangeschat (Wil wel, kon niet).
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 30 2011, 10:26

Wordt Kibbler niet gewoon gesponsored door een of andere verkoop site?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 30 2011, 10:26

Ik gebruik al 3 jaar Maarten z'n premium account.. Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 30 2011, 10:31

@Kwebie schreef:
Inderdaad, valt mij eigenlijk vies tegen. Had er meer van verwacht na de 'I bought 200 copies'... Wel een erg goede kaart overigens, maar minder goed dan hij het probeerde te laten overkomen op twitter. Misschien toch 4 regelen.

Overigens ben je toch een creditcard nodig voor premium? Dat was voor mij altijd de reden dat ik premium niet heb aangeschat (Wil wel, kon niet).

Idd, een creditcard wordt lastig voor je Razz
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 30 2011, 10:31

@Kwebie schreef:
Valt wel tegen, het is meer categorie Cunning Sparkmage: ook een 3 drop en heel goed tegen een bepaald type deck (Elves & birthing pod bijvoorbeeld). Nu had sparkmage alleen haste en dus altijd value dat heeft deze niet en bovendien kun je met zn transform trigger op de stack in jouw upkeep er altijd nog gewoon een shock op spelen. Enfin, lijkt me gewoon een bulk rare.

@Kwebie schreef:
Onzin. Bijna elke bank heeft bij zijn studentenrekening een gratis creditcard dus die had je allang kunnen hebben. Daarnaast kun je NATUURLIJK ook gewoon met PAYPAL betalen....
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   vr sep 30 2011, 10:34

Of beter, je speelt er dismember op als hij 'm activeert.. dan heeft ie en een beurt geen spells gespeeld, en rode mana gebruikt.
Ik denk dat de kaart wel goed is, maar niet spectaculair. Daarnaast kost de kaart overal nog < € 1,00 dus zal niet een probleem zijn om ze te krijgen

greetzz
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Day/night mechaniek TOCH in INN   

Terug naar boven Go down

Day/night mechaniek TOCH in INN
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 3 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Day/night mechaniek TOCH in INN
» even voorstellen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: