MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Gezocht: 2 nieuwe judges

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Gezocht: 2 nieuwe judges   ma aug 22 2011, 13:37

Tijdens het NK van afgelopen weekend heb ik kort gesproken met de judge co÷rdinator van de BeNeLux, Richard Drijvers. Hij heeft aangegeven dat het verstandig is om 2 a 3 nieuwe judges erbij te krijgen in Groningen zodat we gegarandeerd alle toernooien kunnen voorzien van goed opgeleide judges, nu en in de toekomst. Het goede nieuws is, dat Richard bereid is om naar Groningen te komen (eventueel tijdens een toernooi) om theoretische examens af te nemen. Dat betekent dat aspirant judges voor hun theorie examen niet meer naar Enschede of Utrecht hoeven. Het praktijkgedeelte kan waarschijnlijk deels in Groningen, maar er zullen ook 1 of meerdere toernooien onder begeleiding van een level 2 judge gehouden moeten worden. Dit zullen PTQ's of NKQ's zijn.

Op https://membership.wizards.com/login.aspx?ReturnURL=http%3a%2f%2fjudge.wizards.com%2fhome.aspx kun je inloggen met je DCI nummer en wachtwoord. Als het goed is staat hier een test betreffende de regels die je sowieso zult moeten afleggen.

Heb je interesse in het worden van een judge dan kun je dat hieronder vermelden. Ik zal alle gegevens doorgeven aan Richard zodat hij je volledig op de hoogte kan brengen van de procedure.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1855
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   ma aug 22 2011, 14:34

Ik heb op zich wel interesse.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1071
Leeftijd : 34
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   ma aug 22 2011, 17:18

Welke nadelen hangen hier aan? Niet mogen spelen etc...
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   ma aug 22 2011, 19:02

Meddle schreef:
Welke nadelen hangen hier aan? Niet mogen spelen etc...

Zaken die als nadeel beschouwd kunnen worden:

- Niet kunnen spelen op NKQ's, PTQ's, GPT's, GP's, PT's en het NK indien je judge bent voor dat specifieke toernooi. Dit kan een serieus nadeel zijn voor sommige spelers, echter de NKQ van volgend jaar zal ik als organiser aanvragen en daar kan ik zelf niet aan meedoen en zal dus judgen. Indien je als judge bijzonder graag een NKQ of GPT wilt spelen dan is er altijd een oplossing.

- Je zult als judge altijd op tijd moeten zijn. Als een toernooi om 11.00 begint, dan kun je niet om 10:59 nog binnenkomen. Een organiser is verantwoordelijk voor de laptop, printer, materiaal etc.

Zaken die als voordeel beschouwd kunnen worden:

- Versteviging van de magicscene in je omgeving
- Uitbreiding van je netwerk
- Het kunnen ondersteunen van lokale winkeliers
- In Groningen krijg je automatisch het recht om mee te praten over organised play. Dus niet alleen meedenken, maar serieus invulling geven aan organised play. Welke toernooien gaan we doen en wanneer ?
- Als je het judgen heel serieus gaat nemen dan kun je in aanmerking komen voor vergoedingen om te judgen op GP's en PT's
- Af en toe coole promo's
- Aanzien

Indien je judge wil worden, dan is dit niet iets wat je even besluit. Er gaat serieus wat tijd inzitten. Maar persoonlijk kan ik nog steeds genoegen scheppen in een leuke prerelease of een gezellige FNM.

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   di aug 23 2011, 15:06

Je had hier toch al mensen voor benaderd?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   di aug 23 2011, 16:44

Ja, Desmond. Ik heb hem tevens gevraagd het hier te bevestigen zodat twijfelaars over de streep getrokken kunnen worden. Twee is het minimum voor Richard om langs te komen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   wo aug 24 2011, 08:12

Ik zou eventueel wel de 2e kunnen zijn, ik betwijfel echter dat ik er wat mee ga doen. Misschien iets voor Erik sander?
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7258
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   wo aug 24 2011, 08:14

Het lijkt me erg leuk, maar ik heb er noch de magic-ervaring, noch de zekerheid van tijd voor. Helaas.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   vr aug 26 2011, 14:35

Ik wil wel graag meeliften als dat kan... wel leerzaam voor een oude lul als ik!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   vr aug 26 2011, 14:56

Het is iig handig voor jou als organiser
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   vr aug 26 2011, 15:53

Andre Pannekoek schreef:
vond ik ook wel, al ben ik niet van harte bereid om buiten de Groninger community te judgen
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5782
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   vr aug 26 2011, 16:16

Purperen Draak schreef:
Andre Pannekoek schreef:
vond ik ook wel, al ben ik niet van harte bereid om buiten de Groninger community te judgen
Datzelfde probleem heb ik ook. Judgen vind ik niet erg (ben ook rules advisor), maar aangezien ik voor toernooien al niet de stad uit ga, lijkt me dat voor judgen ook niet echt aantrekkelijk.

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   vr aug 26 2011, 16:32

Ik judge zelden buiten de stad, het is niet een vereiste. Indien je judge wilt worden en alleen de toernooi in Groningen wilt doen, dan is dat prima. Voor je praktijkexamen zul je echter wel een aantal toernooi buiten Groningen moeten judgen, dat kan ik ook niet veranderen.

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   zo aug 28 2011, 10:54

Het moeten afreizen naar Enschede heeft mij altijd tegen gehouden om daadwerkelijk de test af te leggen. Als het andersom kan, dan ben ik wel bereid mee te liften uiteraard! Smile
Terug naar boven Go down
RichardD
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 96
Registration date : 12-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   di aug 30 2011, 08:51

Dag allemaal,

om het e.e.a. nog even te verduidelijken, hieronder staat er wat er van een L1 judge wordt verwacht:

Level 1 - Local Judge

Level 1s are generally Local judges, who oversee local tournaments, run Regular REL premiere events, or aid in larger premiere tournaments. They usually operate in a metro-area. They are knowledgeable of Magic rules, DCI tournament rules, structures, formats, and are capable of organizing store-level events.

Local Judges are the main envoys to the retail community and work with (sometime for) retailers. Retailers often inquire about local judges and will often have local judges asked to aid them in organizing and running/reporting their tournaments. Many retailer operators employ local judges or become local judges themselves.

Qualifications

* Judging of at least two events under supervision of a level 2 or higher judge.
* Brief evaluation interview and test with same level 2 or higher judge demonstrating maturity, diplomacy, communication skills, and work-ethic.
* Minimum score on judge certification exam with emphasis on current Magic: The Gathering rules, the DCI Penalty Guidelines, and Standard Floor Rules (www.thedci.com).
* Knowledge of tournament structures with experience as a player in DCI-sanctioned tournaments.
* Knowledge of Limited (Sealed Deck and Booster Draft) and Constructed formats.
* Ability to act as judge for small DCI-sanctioned tournaments (8 - 16 players) both limited and constructed.

Retest interval: A candidate who fails may reattempt certification in two months.

Requirements to maintain

* Yearly renewal of membership under current guidelines (http://www.wizards.com/default.asp?x=judge/resources/judgerenewal)
* Judge at least four tournaments each year.
* Maintain qualifications above.

Met een community zo actief als die in Groningen, lijkt het Jasper en mij verstandig om meer judges beschikbaar te hebben.
Hierdoor komt niet alles op de schouders van Wim en/of Jasper te liggen, en zit de community niet meteen met een probleem wanneer de voorgenoemde heren niet beschikbaar zouden zijn.
Nu is het natuurlijk geen halszaak als er geen judge aanwezig is op een toernooi, maar het is wel de wens vanuit WotC dat er op elk DCI sanctioned toernooi een judge aanwezig is.
Op REL Regular is het zelfs toegestaan dat de judge zelf meespeelt in het toernooi.

Mocht je hier wel oren naar hebben, dan wil ik je vragen om dat hier en/of bij Jasper kenbaar te maken.

Vriendelijk bedankt,
Richard Drijvers
Regional Judge Coordinator BeNeLux
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   di aug 30 2011, 09:11

Ik kan me niet herinneren dat Wim zijn schouders er onder heeft gezet.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   di aug 30 2011, 18:44

Ah, dus dan kan ik nog de prereleases niet judgen... 16 man is wel erg enthousiast weinig Very Happy
Terug naar boven Go down
RichardD
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 96
Registration date : 12-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   ma sep 12 2011, 16:13

Purperen Draak schreef:
Ah, dus dan kan ik nog de prereleases niet judgen... 16 man is wel erg enthousiast weinig Very Happy

Dat kan wel.

Let wel, dit zijn de MINIMUM EISEN.
Als je meer kunt, des te beter.

Gegroet,
RichardD
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: 2 nieuwe judges   ma sep 12 2011, 16:50

Man, zaterdag, negen toernooien geregeld, ik dacht dat ik gek werd... leuk idee, zo'n magic celebration, maar volgens mij heb ik in 6 uur tijd 8 uur achter WER gezeten Very Happy
Terug naar boven Go down

Gezocht: 2 nieuwe judges
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tix gezocht / aangeboden (MTGO/MODO)
» op zoek na magic spelers...
» gezocht 2 cavern of souls
» Stand: actie nieuwe spelers
» Te koop gezocht: Karn Liberated

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: