MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic the gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Christiaan van Harten wint de modern fnm van 16 juni **Gefeliciteerd**
Ferrick van Dongen wint de donderdraft van 8 juni **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de dondermodern van 1 juni **Gefeliciteerd!!!**
Jelmer Koopmans wint de donderdraft van 25 mei **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Peter Bonthuis wint de modern fnm van 19 mei **Gefeliciteerd**

Deel | 

[ISD] Mikaeus, the Lunarch

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 09:06

Net bekend gemaakt:

Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5754
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 09:22

Schattig!

BarbaBAAS

Aantal berichten : 7219
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 09:31

Is ISD Innistrad? Dacht dat dat INN was?

Kaartje: Leuk beest, kan je vast wel een goed deck omheen bouwen. Overigens: wat een lelijk symbool voor deze set...
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 09:34

Symbool is van From the Vault: Legends.. die 15 kaarten zijn net bekend gemaakt. Daar is dit er eentje van. Een preview van Innistrad.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 09:57

Jasper schreef:
Symbool is van From the Vault: Legends.. die 15 kaarten zijn net bekend gemaakt. Daar is dit er eentje van. Een preview van Innistrad.

Vet, thanks Very Happy
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 10:08

Ik mis trouwens wel een aantal legends :-/ Voornamelijk zwart had cooler gekund, met Xiahou Dun, the One-Eyed en Ink-Eyes, Servant of Oni ipv de meh Cao Cao, Lord of Wei en Visara.

GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1310
Leeftijd : 30
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 10:40

Probleem is dat Xiahou Dhun ongeveer 2x zoveel waard is al de retailprijs van de hele box Razz
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 10:50

De retailprijs van Jace tms ligt ook boven die van een booster worldwake. Cool

De from the Vault valt wel wat tegen moet ik zeggen. Had wat andere legends verwacht..
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 11:14

Jasper schreef:
De retailprijs van Jace tms ligt ook boven die van een booster worldwake. Cool

De from the Vault valt wel wat tegen moet ik zeggen. Had wat andere legends verwacht..

Als ik mtgsalvation en het forum op de site zelf nalees ben je niet de enige die er zo over denkt. Ik had er 1 gereserveerd bij de PD, maar ik ga nu twijfelen. Ik bedoel, waarom niet Emrakul maar Ulamog (dat is de enige waar ik iets zinnigs over kan zeggen Very Happy). Die Omnath is leuk en wat anderen ook, maar om daar dan 30/35 (?) euro voor neer te leggen: mwah.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 11:38

@Gijs schreef:
Probleem is dat Xiahou Dhun ongeveer 2x zoveel waard is al de retailprijs van de hele box Razz
Boeiend, ze zouden niet zoveel rekening moeten houden met de 2ndary marktwaarde, die hele reserved list is in het leven geroepen om de marktwaarde voor collectors te beschermen, en kijk eens wat de meeste kaarten op die lijst nu waard zijn?

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 11:51

@Hennink schreef:
@Gijs schreef:
Boeiend, ze zouden niet zoveel rekening moeten houden met de 2ndary marktwaarde, die hele reserved list is in het leven geroepen om de marktwaarde voor collectors te beschermen, en kijk eens wat de meeste kaarten op die lijst nu waard zijn?

Eens, Wizards heeft niets te maken met de prijzen op de tweedehands markt. Stel gewoon een vet product samen met coole legendary beesten. Niet een doosje met kaartjes die bij elkaar net zoveel waard zijn als de retailprijs "anders wordt ie gefirstpickt door de doorgewinterde magiccers". Dat is nl. bij de vorige FtV ook gebeurd. Het is nu van niche/pro-product naar matig product gegaan.
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 12:11

Punt is meer als Xiahou Dhun erin zou zitten zijn die boxes binnen no time niet meer voor minder dan 100 euro te krijgen (zie ftv exiled)
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 12:16

Dan zijn ze wel allemaal snel verkocht Surprised Ding is ook dat FTV's bedoeld zijn voor winkeliers om wat extra centjes te verdienen. De RTP is niet verplicht, ik heb winkels genoeg gezien waar die dingen voor € 75 + werden aangeboden.

Deze FTV is maar matig, echter zal wel uitverkocht raken aangezien de oplage beperkt is.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 12:44

Jasper schreef:
Dan zijn ze wel allemaal snel verkocht Surprised Ding is ook dat FTV's bedoeld zijn voor winkeliers om wat extra centjes te verdienen. De RTP is niet verplicht, ik heb winkels genoeg gezien waar die dingen voor € 75 + werden aangeboden.

Deze FTV is maar matig, echter zal wel uitverkocht raken aangezien de oplage beperkt is.

Ja maar dat vind ik wel jammer: ik zou m graag zelf kopen om een verzameling leuke beestjes te hebben. Nu doe ik dat niet want ik zie er niet genoeg interessants tussen (en die paar die wel leuk zijn regel ik voor in totaal 10 euro). Dan lijkt het mij dat de FtV z'n doel voorbij schiet en voornamelijk interessant is voor verzamelaars.
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   do aug 11 2011, 12:54

Zullen vast wel uitverkopen uiteindelijk, meeste kaarten worden wel veel gespeeld in EDH, maar voor mij zelf ook niet interessant genoeg om aan te schaffen Smile
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 09:06

Achtergrondverhaal van Innistrad-blok hier. Ik vind het goed opgezet, en per kleur een provincie met zwart overal is ook top. Ben vooral benieuwd naar de aartsengel Avacyn, die zal wel in de laatste expansion komen samen met de demon Griselbrand. Zijn er iig al twee mythics bekend Very Happy
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 09:26

Leuk weerwolven
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 10:14

Zal het Wizard's lukken om met deze set de Gothic Legacy spelers deze keer wel in standard te krijgen? Ik vind dit weer typisch zo'n set om een bepaalde 'bevolkingsgroep' aan het magicen te krijgen (net als Kamigawa)
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 10:26

Dwarlorf schreef:
Zal het Wizard's lukken om met deze set de Gothic Legacy spelers deze keer wel in standard te krijgen? Ik vind dit weer typisch zo'n set om een bepaalde 'bevolkingsgroep' aan het magicen te krijgen (net als Kamigawa)

Ik heb Kamigawa niet meegemaakt, maar als ik het nu lees dan vind ik veel van die kaarten, en zeker het overkoepelende thema, erg geforceerd. Nu heb ik dat gevoel toch een stuk minder, aangezien het achtergrondverhaal niet zo specifiek is (want laten we eerlijk zijn, er zijn meer liefhebbers van gothic dan van Japanse cultuur), en vampiers ed al een hele tijd meedraaien. Het spreekt me wel aan, en ik ben niet eens zo'n onwijze vampier-fan.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 10:34

Volgens mij zijn heel wat van die gothic lui ook gek van anime. Maar met Kamigawa bedoelde ik in dit geval het Japanse volk. Het verhaal ging toendertijd dat het Kamigawa thema was aangeboord vanwege de popularitiet van Magic in Japan en dat ze daar wat voor 'terug' wilden doen.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 10:46

@afterparty05 schreef:
Ik heb Kamigawa niet meegemaakt, maar als ik het nu lees dan vind ik veel van die kaarten, en zeker het overkoepelende thema, erg geforceerd. Nu heb ik dat gevoel toch een stuk minder, aangezien het achtergrondverhaal niet zo specifiek is (want laten we eerlijk zijn, er zijn meer liefhebbers van gothic dan van Japanse cultuur), en vampiers ed al een hele tijd meedraaien. Het spreekt me wel aan, en ik ben niet eens zo'n onwijze vampier-fan.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Misschien hier, maar de Japanse cultuur is ook ontzettend populair. Ik vond Kamigawa ook niet geforceerd, het is gewoon een thema en binnen dat thema hebben ze, qua flavor, een prima block afgeleverd.

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 10:58

@Hennink schreef:
@afterparty05 schreef:
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Misschien hier, maar de Japanse cultuur is ook ontzettend populair. Ik vond Kamigawa ook niet geforceerd, het is gewoon een thema en binnen dat thema hebben ze, qua flavor, een prima block afgeleverd.

Gothic is veel meer mainstream dan Japanse cultuur, en daarom zijn er meer liefhebbers van. Dat probeerde ik te zeggen.

Daarnaast ben ik erg fan van de Japanse cultuur maar vind ik de mechanics en de flavor van het blok niet echt uitstralen wat er interessant aan is. Misschien is het niet diep genoeg, zou kunnen. Maakt ook niet uit: water under the bridge. Ik ben vooral erg benieuwd wat ze met het Gothic thema gaan doen qua mechanics (naast bloodlust :') ).
Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten : 821
Leeftijd : 36
Registration date : 23-02-11

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 11:45

Dwarlorf schreef:
Het verhaal ging toendertijd dat het Kamigawa thema was aangeboord vanwege de popularitiet van Magic in Japan en dat ze daar wat voor 'terug' wilden doen.

Ben benieuwd wanneer ze dat voor Nederland gaan doen, "Ik cast Klomp!". "Ja, das leuk en aardig maar dat counter ik met Tulp.". "In reactie tap ik mijn Kaas.".

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 12:01

@Warlord1981NL schreef:
Dwarlorf schreef:
Het verhaal ging toendertijd dat het Kamigawa thema was aangeboord vanwege de popularitiet van Magic in Japan en dat ze daar wat voor 'terug' wilden doen.

Ben benieuwd wanneer ze dat voor Nederland gaan doen, "Ik cast Klomp!". "Ja, das leuk en aardig maar dat counter ik met Tulp.". "In reactie tap ik mijn Kaas.".
"I tap my Windmill for mana to cast Rainy Afternoon, tap your Cornwolf. Attack with my Butterfleet and sacrifice Liquorice to pump its power. No, you can't block it, it has Polderwalk!"

Cyclops

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 12:39

Mwa gothic .... ik weet niet heeft meer dan dat vind ik.
mirrodin is dan syfy?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 12:45

Ik vond het concept gewoon niet zo origineel. Zowieso heb ik het idee dat al die spellen tegenwwordig veel op elkaar lijken qua art. De magic art van de laatste jaren vind ik ook steeds minder vooruitstrevend of beter gezegd niet anders dan het gemiddelde waty je tegenwoordig in stripboeken en tekenfilms enzo ziet. Ik zag laatst wat van die Warhammer plaatjes van figuurtjes en dat zag er allemaal net zo uit.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 13:05

Dat komt gewoon door de grote van de fantasy wereld.
vroeger was het kleiner en dus verschil.
Lijken al die kleding winkels niet op elkaar al die mobieltjes of auto`s.
Terug naar boven Go down
Onno
Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 23
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   wo aug 24 2011, 15:01

@Hennink schreef:
@Warlord1981NL schreef:
Dwarlorf schreef:

"I tap my Windmill for mana to cast Rainy Afternoon, tap your Cornwolf. Attack with my Butterfleet and sacrifice Liquorice to pump its power. No, you can't block it, it has Polderwalk!"

Dat laatste keyword doet het hem Very Happy

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

BerichtOnderwerp: Re: [ISD] Mikaeus, the Lunarch   za sep 17 2011, 09:50

Ik voel ook alweer een link aankomen m.b.t mijn forum titel en een kaart uit innistrad Razz
Terug naar boven Go down

[ISD] Mikaeus, the Lunarch
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: