|
|
| Auteur | Bericht |
|---|
Near Wannabe

Aantal berichten: 112 Leeftijd: 21 Locatie: Froombosch Registration date: 11-07-11
 | Onderwerp: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 9:50 am | |
| Ik wist niet helemaal zeker waar deze vragen thuis horen, dus ik post ze maar hier:
Ik las net over het Modern formaat en het lijkt mij echt gaaf, maar ik vroeg mij af: komt het al van de grond? wordt het een officieel formaat? (voor zover ik heb begrepen is het nu nog slechts een idee dat al wel eens is getest)
En als het van de grond komt en gespeeld gaat worden, is het dan de bedoeling dat hier in Groningen ook Modern toernooien georganiseerd gaan worden?
Alvast bedankt voor de antwoorden |
|
 | |
Dwarlorf Want ik ben evil

Aantal berichten: 5844 Leeftijd: 37 Locatie: Onder je bed! Registration date: 28-08-06
 | Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 9:53 am | |
| Het is nog geen officieel formaat. Ik denk dat het afwachten is of het in Groningen van de grond komt. Ik denk dat er vast wel een keer een toernooi georganiseerd wordt in Groningen maar of het een blijvertje is moet blijken. Standard en Limited zijn onwijs populair in Groningen dus of Modern daar tusenkomt is maar de vraag. _________________ Son, no one gives a shit about all the things your deck does. You didn't invent it, you just netdecked it. Anybody can do that. |
|
 | |
Near Wannabe

Aantal berichten: 112 Leeftijd: 21 Locatie: Froombosch Registration date: 11-07-11
 | Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 9:59 am | |
| Ok, afwachten dus. In ieder geval bedankt voor het antwoorden |
|
 | |
Andre Pannekoek Pro Player

Aantal berichten: 4752 Leeftijd: 33 Locatie: Assen Registration date: 25-12-06
 | Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 10:01 am | |
| Modern is ook veel duurder, nu zie je ook dat mensen niet naar standard komen omdat ze geen deck hebben |
|
 | |
Near Wannabe

| Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 10:03 am | |
| | Andre Pannekoek schreef: | | Modern is ook veel duurder, nu zie je ook dat mensen niet naar standard komen omdat ze geen deck hebben |
Dat zal voor veel spelers inderdaad wel een factor zijn, ja |
|
 | |

Aantal berichten: 5844 Leeftijd: 37 Locatie: Onder je bed! Registration date: 28-08-06
 | Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 10:08 am | |
| | Andre Pannekoek schreef: | | Modern is ook veel duurder, nu zie je ook dat mensen niet naar standard komen omdat ze geen deck hebben |
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Modern heeft veel meer voordelen boven Standard. Bij Modern (als het formaat is uitgekristaliseerd) hoef je niet elke 3 maanden (een beetje gechargeerd, laten we zeggen 6-12 maanden) een nieuw deck te bouwen als je wil meekomen. Je hebt de tijd om je deck uit te bouwen, er roteert immers niets. De instapkosten zijn wellicht hoger maar je kan veel langer met je deck doen. En je weet dat de kaarten hun waarde behouden._________________ Son, no one gives a shit about all the things your deck does. You didn't invent it, you just netdecked it. Anybody can do that. |
|
 | |
afterparty05 überspammer

Aantal berichten: 2007 Leeftijd: 111 Registration date: 15-04-11
 | Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 10:15 am | |
Ben het wel met Andre eens Niels, ik zie het meewarige gezicht van m'n vriendin al voor me als ik vertel dat ik nóg een deck nodig heb... "Ja maar je hebt er toch al twee?" "Ja klopt maar nu moet ik een derde" "Oh en is die dan goedkoop zoals dat pauperdeck?" "Nee vrij duur want alle planeswalkers mogen meedoen dus het kost me een paar honderd euro wil ik competitief meedoen" "A-ha..."
:')
Overigens lijkt het me wel een leuk formaat, maar niet heel veel toevoegen ten opzichte van budget en standard. |
|
 | |
Jasper Navelpluis

Aantal berichten: 4520 Leeftijd: 33 Registration date: 23-08-06
 | Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 10:18 am | |
| Het grote nadeel dat Modern heeft ten opzichte van bijv Legacy is dat elke kaart in dat formaat gereprint kan worden Dat geldt ook voor Jace tM, Dark Confidant en Tarmogoyf. Toch wel staples voor dit formaat, maar een hele onzekere investering. Misschien moet je dit formaat ook niet als investering zien, maar 300 euro uitgeven voor een speelsetje kaarten die een 1/2 jaar later nog maar 100 waard zijn is wel k*t.
just my $0,02 _________________ Schnautzi der Wunderhund!  |
|
 | |

| Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 10:43 am | |
| Devaluatie van kaartwaarde geldt voor standard evengoed. De meeste kaarten verliezen hun waarde. Persoonlijk vind ik het niet realistisch om magic als een investering te zien. @afterparty: Het is per definititie een dure hobby, als je een goedkope hobby zoekt kan je beter gaan punniken ofzo _________________ Son, no one gives a shit about all the things your deck does. You didn't invent it, you just netdecked it. Anybody can do that. |
|
 | |
Near Wannabe

| Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 10:51 am | |
| | Dwarlorf schreef: | | Devaluatie van kaartwaarde geldt voor standard evengoed. De meeste kaarten verliezen hun waarde. Persoonlijk vind ik het niet realistisch om magic als een investering te zien. |
Hier kan ik het wel mee eens zijn. Overigens zie ik kaarten als JtMS niet zo snel gereprint worden (ik begin net weer, dus waarschijnlijk hebben de meeste van jullie daar een beter inzicht van =P)
|
|
 | |

| Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 11:01 am | |
| Als Modern officieel wordt, denk ik dat Confidant en Tarmogoyf wel gereprint worden, van Jace TMS ben ik niet zo zeker omdat die dan weer standard verpest. Wellicht dat ze hem als promo gaan uitbrengen maar of dat zorgt voor een waardevermindering vraag ik me af. _________________ Son, no one gives a shit about all the things your deck does. You didn't invent it, you just netdecked it. Anybody can do that. |
|
 | |
Barachem Legend

Aantal berichten: 1199 Leeftijd: 35 Registration date: 18-01-07
 | Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 12:42 pm | |
| Modern lijkt mij juist wel een gaaf en interessant formaat boven Legacy. Waarom? Ten eerste, het is allemaal herprintbaar, Tarmogoyf, Jace 2.0 en andere dure kaarten kunnen of in een Core Set of een andere set gereprint worden en mocht W.o.t.C. denken dat een of meerdere reprints te broken zijn voor Standard of Extended, dan kunnen ze het nog altijd in een speciale editie uitbrengen om lekker te gaan cashen. Daardoor is Modern erg goed te ondersteunen door W.o.t.C., omdat het formaat in principe eeuwig in stand gehouden kan worden door reprints. Ten tweede kunnen ze oudere kaarten toevoegen door ze te reprinten in een Core Set of een andere set, wellicht dat ooit alle fetches in Modern zitten of wellicht wat leuke kaarten zoals Vindicate [die goed is, maar helaas 2 kleuren en Sorcery] en Pernicious Deed. Ten derde lijkt me het formaat net zo open als het oude Extended. Ten vierde zullen de kosten net zoals Legacy voornamelijk instapkosten zijn, maar in tegenstelling tot Legacy zal er nooit een gebrek aan goeie speelbare staples hoeven te komen vanwegen de mogelijkheid tot reprinten.
Een aantal minpunten. Ravduals en andere Modern staples zullen eerst duurder worden als Modern een officieel formaat wordt. Legacy en Vintage zullen minder gespeeld worden en de exclusieve Legacy/Vintage staples zullen in waarde dalen. Er zijn genoeg pros die de allure van Modern zien en ervoor pleiten vanwegen de positieve punten die ik noem en zullen een helebult mensen met zich meetrekken die het formaat interessant en leuk vinden.
Legacy gaat uiteindelijk de kant op van Vintage, een duur en exclusief formaat wat alleen doorgewinterde pros spelen met een in relatieve en absolute zin kleiner wordende cardpool, welk door gebrek aan onherprintbare staples langzaam maar zeker minder en minder spelers gaat trekken, ongeacht of er wel of geen nieuw eternal formaat komt. Voor degeen die dit wil ontkennen, kijk naar hoe het met Vintage ging en je ziet de toekomst van Legacy, met grote dank aan het laatst jaar herziene beleid m.b.t. de reserved list van Wizards. Daarnaast brengt Legacy op zich weinig geld in de kas van Wizards, wel meer in die van Star City Games met hun Legacy toernooien. Om toch een formaat te hebben waar Wizards meer controle over heeft, welk ook meer geld in de la kan brengen en door veel meer spelers gespeeld kan worden en daarnaast zowel het langzaam uitdovende Legacy als het onpopulaire nieuwe Extended kan vervangen en op het oude en populaire Extended lijkt, is Modern een geschikte vervanger en als dat niet, dan is het Overextended idee ook goed.
Modern combineert twee goede ideeen in een formaat, een nooit roterend formaat met alleen maar herprintbare kaarten. Er is tot nu toe nog nooit zo een formaat geweest en het is interessant om te zien hoe Modern gaat uitpakken als het een officieel formaat wordt, waar ik goede hoop op heb. |
|
 | |

| Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 1:42 pm | |
| Ik denk dat je met die analyse aardig in de buurt komt. _________________ Son, no one gives a shit about all the things your deck does. You didn't invent it, you just netdecked it. Anybody can do that. |
|
 | |
Barachem Legend

Aantal berichten: 1199 Leeftijd: 35 Registration date: 18-01-07
 | Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 1:54 pm | |
| | Dwarlorf schreef: | | Ik denk dat je met die analyse aardig in de buurt komt. |
Wat artikelen over Modern/Overextended lezen, zelf nadenken over hoe het ging en gaat met andere formaten en dan tot goedgeformuleerde conclusies komen. Ik durf gebaseerd op alles wat ik weet en kan beredeneren te stellen dat als Modern een officieel eeuwig format wordt en Wizards hun verantwoordelijkheden goed nemen, dat het hoe dan ook het meest gespeelde eeuwige formaat wordt en dat dat iets van een tot twee jaar na het officieel maken van het formaat gebeurt. Het hangt er ook van af hoe lang hoeveel spelers om welke redenen dan ook bij Legacy blijven en wat Star City Games gaat doen. |
|
 | |
afterparty05 überspammer

Aantal berichten: 2007 Leeftijd: 111 Registration date: 15-04-11
 | Onderwerp: Re: Het Modern formaat wo aug 10, 2011 2:44 pm | |
| | Dwarlorf schreef: | Devaluatie van kaartwaarde geldt voor standard evengoed. De meeste kaarten verliezen hun waarde. Persoonlijk vind ik het niet realistisch om magic als een investering te zien.
@afterparty: Het is per definititie een dure hobby, als je een goedkope hobby zoekt kan je beter gaan punniken ofzo |
Ik zeg ook niet dat het goedkoop moet zijn. Ik zeg alleen: als speler investeer je in kaarten, en in decks. Als je dan zowel standard als legacy speelt (vintage heb ik het maar niet over), dan is dit het zoveelste formaat waarvoor je een duur deck moet bouwen. Daarmee zijn het dus additionele kosten, en dat is wat ik jammer vind. Maar natuurlijk zijn het instapkosten voor iets waar je jaren mee vooruit kan en waarin je ook je standard kaarten kwijt blijft kunnen. Wat dat betreft zou dat er ook voor kunnen zorgen dat standard kaarten na het uitrouleren iets meer hun waarde houden. |
|
 | |
|