MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Het grote whine topic

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20
AuteurBericht
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   vr maa 02 2012, 13:51

Er zijn volgens mij 18 19 kaarten die echt mandlandjes zijn:

Blinkmoth Nexus
Celestial Colonnade
Creeping Tar Pit
Dread Statuary
Dryad Arbor
Faerie Conclave
Forbidding Watchtower
Ghitu Encampent
Inkmoth Nexus
Lavaclaw Reaches
Mishra's Factory
Mutavault
Nantuko Monastery
Raging Ravine
Spawning Pool
Stalking Stones
Stirring Wildwood
Svogthos, the Restless Tomb *new*
Treetop Village

Daarnaast nog 12 landjes die beestjes maken plus een landje met morph, alhoewel ik niet weet of die in het thema passen:

Dark Depths
Gargoyle Castle
Gods' Eye, Gate to the Reika
Khalni Garden
Kher Keep
Kjeldoran Outpost
Moorland Haunt
Springjack Pasture
Tomb of Urami
Urza's Factory
Vitu-Ghazi, the City-Tree
Zoetic Cavern

Laatst aangepast door Hennink op vr maa 02 2012, 16:45; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   vr maa 02 2012, 14:10

Svogthos, the Restless Tomb?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   vr maa 02 2012, 14:51

Dryad Arbor heb ik niet meegeteld. En ik zie dat ik een paar heb gemist. Tomb of urami en het landje waar jappie het over had. Maar Urami is niet echt mijn definitie van manland zoals ik voor ogen had.
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   vr maa 02 2012, 15:47

Die Tomb of Urami is natuurlijk nuts, sac minimaal 4 creatures en je krijgt er 1 creature voor terug, wie wil dat nou niet! Razz

En inderdaar Svogthos is ook wel een manlandje, de Zoetic Cavern op zich ook. Misschien zitten er in Legends, Antiquities, The Dark nog obscure manlandjes...maar met zo'n 18 manlandjes en een paar kilo basicland om ze te activeren iedere beurt moet het toch te doen zijn?

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   vr maa 02 2012, 15:50

Ik dacht meer aan nonbasics vanwege aller kleuren en progenitus als commander.
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   vr maa 02 2012, 16:11

Doe dan een sliver-queen of sliver-overlord dan heeft je mutavault ook nog een bonus Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   vr maa 02 2012, 16:29

hmm, maar ik heb meerdere plannen met progenitus.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   vr maa 02 2012, 16:46

@Kwebie schreef:
 Svogthos, the Restless Tomb?
Oh ja, natuurlijk!

Spammer

Aantal berichten : 1703
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   vr maa 02 2012, 16:52

Dan ga ik maar weer on topic, iets niet terug kunnen vinden. Maar me er vervolgens niet overheen kunnen zetten dat ik het niet kan vinden. Van de andere kant, geeft me wel gelijk weer de kans om wat spullen op te ruimen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   za maa 03 2012, 11:45

Het zeer sterke vermoeden van een trojan maar geen antivirus die het kan ontdekken.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   ma maa 05 2012, 18:09

Er moet echt iets gebeuren op de sociale huurwoningmarkt.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 32
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   ma maa 05 2012, 18:10

Klopt langzaam afbouwen van de hra of opblazen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   ma maa 05 2012, 19:21

het klinkt allemaal zo leuk, die hra, maar bedenk ook dat heel veel starters net voor heel veel geld een hypotheek hebben afgesloten en dat, als de waarde van hun huis opeens met 20% daalt, dat simpelweg inhoudt dat ze helemaal niet meer kunnen verhuizen. Laat ze eerst de hra maar eens beperken tot wat een normaal gezin aan hypotheek nodig heeft. En ja, dat kan per regio verschillen, dus houdt dat ook in dat mensen in verschillende gebieden verschillende hra's hebben

Anders krijg je dat mensen in het noorden de volledige hypotheek van een luxe villa kunnen aftrekken en dat mensen in de randstad alleen een flatje 4-hoog achter kunnen krijgen
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   ma maa 05 2012, 19:25

Ik als huisbezitter ben een groot voorstander van het afvoeren van de HRA.. Uiteraard niet cold turkey, maar geleidelijk over een periode van 10 a 15 jaar.. weg ermee. Wij hebben als Nederlanders het grootste schuldbedrag per hoofd van de bevolking in heel Europa.. das toch knettergek.
Aflossingsvrije hypotheek is ook al zo'n wanproduct, dat alleen maar kan bestaan bij een constante groei van de economie.. wat een zeepbel dat is merken veel mensen nu heel duidelijk!

Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7276
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   ma maa 05 2012, 19:36

Sorry Nelis, ik zit als scheefhuurder gewoon in je huis Very Happy Very Happy

Maar HRA gaat er idd aan, ze gaan het vast eerst aftoppen, en daarna afbouwen. Kan heel goed en is geen probleem. Maar ws. pas als de economie wat beter gaat. En wat Jasper zegt is idd waar: op werk ook mensen met een €30k baantje en een partner met dito baan, maar dan wel een huis van €450k nemen op een aflossingsvrije hypotheek met variabele rente want dat was zo lekker goedkoop. Dan ben je gewoon een lutser.

Overigens vind ik t nu als starter wel best: ik zit lekker langzaam te vissen en pak er binnen nu en een jaar gewoon een mooie tussenuit Very Happy Very Happy
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2509
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   ma maa 05 2012, 19:43

Wat mij in deze ook vaak opvalt is hoe gevoelig mensen zijn voor het belasting''voordeel'' terwijl ze op de lange termijn meer geld kwijt zijn aan de bank met een (hypotheek) lening dan wanneer ze een deel van de woning of een verbouwing met eigen middelen zouden financieren, zelfs als een deel van je inkomen in het hoogste tarief valt (52%) betaal je nog steeds ongeveer de helft van de rente op je schuld zelf.....(even simpel zonder rekening te houden met constructies met kapitaalverzekeringen)

Ik kom het regelmatig tegen dat mensen dingen zeggen als: ''als je je eigen woning schuld helemaal aflost ga je er alleen maar op achteruit'' totale onzin van mensen die het hele stelsel absoluut niet begrijpen maar praat het er maar eens uit...... Het zou goed zijn als de overheid maatregelen neemt om mensen aan te sporen hun schulden m.b.t. een koopwoning te verminderen, dat kan met een stok (HRA beperken) of het kan met een wortel (een extra voordeel op de een of andere manier als je meer aflost), het beste zou denk ik een combinatie van beide zijn.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   ma maa 05 2012, 21:49

Wat betreft het aflossingsvrije hypotheek: die is al een aantal jaar niet mogelijk in combinatie met hypotheekgarantie. Minimaal 50% moet afgelost worden binnen 30 jaar. Daar staat tegenover dat (toen wij ons huis kochten) dat net mogelijk was met het salaris van Hillie en mij samen. Mijn ouders konden 30 jaar geleden van alleen mijn vaders inkomen een huis kopen én dat binnen 30 jaar volledig aflossen. Als je bedenkt dat op dit moment de trend in Nederland is dat de meeste mensen alleen maar jaarcontracten krijgen (waarmee een hypotheek onmogelijk is) lijkt me dat de hra niet het grootste probleem is. Hoe kun je de prijzen van woningen in Nederland op zo'n manier beďnvloeden dat de mensen die de afgelopen vijf jaar op de rand van hun financiële mogelijkheden een huis gekocht hebben niet en masse in een financieel gat terecht komen en het toch mogelijk wordt om op niveau te wonen. Wij hebben een huis met drie slaapkamers en een zolder, dus niet overdreven, maar dergelijke huizen zijn in grote delen van Nederland volledig onbereikbaar voor Jan-met-de-pet. Het afschaffen van de hra voor dergelijke huizen zorgt er direct voor dat de schuldsanering overuren mag gaan draaien Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   ma maa 05 2012, 22:50

Ik zie dat ik wat los heb gemaakt. Het is toch van de gekke dat ik met meer dan 2 jaar wachten nog steeds amper kans maak op een woning. Het gekke is dat mensen die al in een sociale huurwoning zitten nog een halve punt extra per maand mogen opsparen. Wanneer gaan ze nou eens door hebben dat het averechts werkt. De mensen die echt woonruimte nodig hebben kunnen daardoor wachten tot ze een ons wegen.
Terug naar boven Go down
JosV
Topper
Topper

Aantal berichten : 666
Leeftijd : 35
Registration date : 06-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   ma maa 05 2012, 22:55

tja ik ken het, zit ook al jaren te sparen.
gelukkig zijn wij nu zo ver dat we in de vrije sector kunnen gaan huren.
eindelijk weg uit deze trapkast.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   ma maa 05 2012, 23:01

In de vrije sector kan je alleen maar huren als je een dubbel inkomen hebt of een heel goed betaalde baan.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   di maa 06 2012, 09:39

Dwarlorf schreef:
Ik zie dat ik wat los heb gemaakt. Het is toch van de gekke dat ik met meer dan 2 jaar wachten nog steeds amper kans maak op een woning. Het gekke is dat mensen die al in een sociale huurwoning zitten nog een halve punt extra per maand mogen opsparen. Wanneer gaan ze nou eens door hebben dat het averechts werkt. De mensen die echt woonruimte nodig hebben kunnen daardoor wachten tot ze een ons wegen.
Het echte probleem zit hem inderdaad in het gebrek aan doorstroom. Een huis kopen is op dit moment voor zoveel mensen onbetaalbaar dat iedereen lekker in een huurwoning blijft zitten, en die mensen die wel het geld hebben om door te stromen wachten rustig even af wat het kabinet nou eigenlijk wil gaan doen met de hra voordat ze daar hun vingers aan branden. Ik hoop ook van harte dat ze eindelijk eens wakker worden en er daadwerkelijk wat aan gaan doen. De hra is bedoeld om starters een kans te geven op de huizenmarkt, maar is verworden tot een manier om de huizenprijzen kunstmatig hoog te houden.

Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 190
Leeftijd : 34
Registration date : 13-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   di maa 06 2012, 12:44

Wat Niels zegt is waar. Sommige woningen in de vrije sector hebben als vereiste dat je 4-5x het huurbedrag aan inkomen hebt. Welke starter heeft nou 40-50k per jaar???

Wat betreft die doorstroom dat is natuurlijk een probleem van minder bouwen dan dat de vraag groeit. En de vraag groeit harder dan waar menig persoon rekening mee houdt (althans dat lijkt me gezien de problemen waar we nu mee zitten). De reden hiervoor is natuurlijk dat de bevolking groeit, maar waar volgens mij geen rekening mee gehouden wordt is de afname in huishoudegrootte in Nederland. Het aantal personen per woning neemt al decennia lang af en dit zorgt voor een veel grotere vraaggroei dan wanneer er alleen gekeken wordt naar totale groei alleen.

Anyway mijn vriendin en ik wachten onze tijd af op de sociale woningmarkt en probere voordat we allebei werken een binnen te hengelen om zo lekker te kunnen scheefhuren.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   di maa 06 2012, 12:56

En die fokking nieuwe woningnet website werkt ook voor geen meter. Ik krijg nu veel minder woningen aangeboden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   di maa 06 2012, 13:18

ander grapje: omdat het je steeds een kapitaal aan overdrachtsbelasting kost, zoeken mensen niet naar een woning die ze nu nodig hebben, maar naar een woning die ze nu nodig hebben, maar nog wel voldoet aan de behoeften die je over 5-10 jaar hopelijk hebt. Mensen die gaan samenwonen, kijken naar een woning met drie of vier slaapkamers, terwijl ze nu behoefte hebben aan een woning met twee slaapkamers. Mensen die nu in een woning met drie slaapkamers zitten maar geen thuiswonende kinderen meer hebben, verhuizen niet omdat ze dan indirect geld aan de overheid doneren. Eigenlijk is het zot dat de overheid 12% van de waarde van een woning krijgt als twee mensen met even dure woningen 'ruilen'. (2 maal 6% overdrachtsbelasting)
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   di maa 06 2012, 20:24

spijt hebben van mn nerd rages en erachter komen dat het probleem dieper zit....
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   di maa 06 2012, 21:46

infertigo schreef:
spijt hebben van mn nerd rages en erachter komen dat het probleem dieper zit....

Zelfinzicht is altijd al de eerste helft van het probleem oplossen Very Happy
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   di maa 06 2012, 23:55

Nou ben ik benieuwd wat het diepere probleem is eerlijk gezegd.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 00:04

ter zijne tijd mss
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 09:10

Weging op de sportschool met een zeer slechte uitkomst. 100.7 kilo. Wake up call dus, ik moet er weer tegenaan.

En het vermoeden dat ik al jaren heb is bevestigd. Fabrikanten van lipbalsem voegen een stofje toe (Fenol als ik het goed onthouden heb) dat er voor zorgt dat je lippen juist uitdrogen waardoor je het moet blijven gebruiken.

@ Jolmer als er een reden voor is hoef je ook geen spijt te hebben.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 09:16

Dwarlorf schreef:
En het vermoeden dat ik al jaren heb is bevestigd. Fabrikanten van lipbalsem voegen een stofje toe (Fenol als ik het goed onthouden heb) dat er voor zorgt dat je lippen juist uitdrogen waardoor je het moet blijven gebruiken.
Dit is toch al jaren bekend?

Daarom gebruik ik het spul ook nooit. Oplichters Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 09:17

@Kwebie schreef:
Dwarlorf schreef:
Dit is toch al jaren bekend?

Daarom gebruik ik het spul ook nooit. Oplichters Smile

Geen idee of dat al bekend was. Het artikel ging over alle trucs die de marketeers / fabrikanten met ons uithalen. Daar wordt je niet vrolijk van.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 09:19

Ik had het iig al eerder gehoord.

Heb je link voor rest artikel?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 09:30

Het was in de papieren volkskrant. Heb even snel gezocht online maar kon het niet vinden.

Een ander voorbeeld was dat de druppeltjes op frisdrankblikjes je sneller het product doen kopen. Ik geloof dat het voor zo'n 30% meer omzet zorgt. Nou vindt ik dit nog niet zo'n erg trucje ten opzichte van die lipbalsem. Dat van die lipbalsem vind ik gewoon fraude. Ik heb trouwens hetzelfde vermoeden met tandpasta van Zendium tegen gevoelige tanden, daar krijg je ook alleen maar meer last van je tanden van. En verder weten ze naturlijk gewoon alles van je als je op internet zit rond te hangen, en stellen ze complete profielen op. Dat vind ik ook heel erg eng.

Het artikel is van een marketeer die bedrijven dit soort adviezen geeft en die het zelf ook te ver vind gaan.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 09:33

Light producten (chips, pindakaas etc) zitten altijd in een lichtblauwe verpakking. Dat geeft de mens een vertrouwend gevoel. Dit kun je gerust kopen
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 09:36

Toen ik op Credit Control zat (kredietwaardigheid van klanten) heb ik eens bij een presentatie gezeten van een bedrijf dat IT-oplossingen bood voor grotere klanten zoals Bol.com. Die vertelde hoe backoffice-medewerkers direct op basis van een naam of adres de hele historie van klanten konden zien, tot aan iets te laat betaalde facturen aan toe. Tevens boden ze de mogelijkheid om de betaalmogelijkheden aan te passen aan klanten, zo had Bol.com bijvoorbeeld bepaalde postcodes (denk aan sommige regio's in steden als Rotterdam, zo was het voorbeeld) waar mensen niet met acceptgiro konden betalen maar alleen met creditcard of iDeal. Ik vond het echt hufterig, en heb dat ook in zoveel woorden tegen het bedrijf gezegd. Bedrijven zijn soms echt nietsontziende monsters.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 09:47

verzekeraars hebben ook risicogebieden waar hogere premies gelden voor bvb autoverzekeringen, de risicofactor mbt diefstal is in A'dam aanzienlijk hoger dan in Lutjebroek. Dat is de normaalste zaak die er is.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 09:48

Btw niels kan je het artikel scannen en online zetten? Zo niet. Zou je het kunnen uitknippen en meenemen?
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 10:07

@Andre Pannekoek schreef:
verzekeraars hebben ook risicogebieden waar hogere premies gelden voor bvb autoverzekeringen, de risicofactor mbt diefstal is in A'dam aanzienlijk hoger dan in Lutjebroek. Dat is de normaalste zaak die er is.

Tuurlijk, dan heb je het over statistische verschijnselen. Maar hele regio's over 1 kam scheren mbt persoonlijk betaalgedrag is gewoon discriminatie. Dat is alsof je iemand een hogere verzekering laat betalen omdat ie er uitziet alsof ie vaker vergeet z'n auto op slot te doen. Dat vind ik niet netjes Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 10:10

@afterparty05 schreef:

Tuurlijk, dan heb je het over statistische verschijnselen. Maar hele regio's over 1 kam scheren mbt persoonlijk betaalgedrag is gewoon discriminatie. Dat is alsof je iemand een hogere verzekering laat betalen omdat ie er uitziet alsof ie vaker vergeet z'n auto op slot te doen. Dat vind ik niet netjes Very Happy

Dat noemen we selectie
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 10:16

En weer weg..

Laatst aangepast door afterparty05 op wo maa 07 2012, 21:51; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2509
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   wo maa 07 2012, 10:31

@afterparty05 schreef:

ik zie het verschil tussen de verzekering en het aanpassen van de betaalmogelijkheden niet zo goed? in beide gevallen ga je op basis van bekende gegevens je aanbod aanpassen. daar lijkt mij niets mis mee, het is altijd nog jouw keus als consument of je hiermee akkoord gaat of niet.

-------

http://magicgroningen.editboard.com/viewtopic.forum?t=2935

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Het grote whine topic   

Terug naar boven Go down

Het grote whine topic
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 20 van 20Ga naar pagina : Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20
 Soortgelijke onderwerpen
-