MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

22-7-2011

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: 22-7-2011   ma jun 27 2011, 08:39

zie agenda op De Purperen Draak

Oswin
Desmond
Andre
Johnny
Joey
Elderik
Etienne
Anouschka
Sven

bij minder dan 6 inschrijvingen morgen om 14.00 uur vervalt de FNM!

inschrijven via email (magic at purperendraak punt nl) ivm afwezigheid van de Purperen Draak op dit forum op verzoek van relevante personen Very Happy

Laatst aangepast door Purperen Draak op vr jul 22 2011, 16:24; in totaal 11 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   ma jun 27 2011, 09:11

Aanwezig!
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
JosV
Topper
Topper

Aantal berichten : 666
Leeftijd : 34
Registration date : 06-01-07

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   ma jun 27 2011, 09:12

Ik ook
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   ma jun 27 2011, 09:20

Jasper schreef:
Aanwezig!
en doe je ook mee? Wink
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   ma jun 27 2011, 09:27

Purperen Draak schreef:
Jasper schreef:
Aanwezig!
en doe je ook mee? Wink

Geen idee...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   ma jun 27 2011, 09:36

Wanneer ga je een keer een Standard FNM fixen?

Anyway, ik doe mee....
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   ma jun 27 2011, 11:08

@Andre Pannekoek schreef:
Wanneer ga je een keer een Standard FNM fixen?

Anyway, ik doe mee....
U vraagt, wij draaien! Zal de volgende keer (da's pas in september) ook standard aanvragen. Vind ik zelf leuker om aan mee te doen, maar ik dacht dat draft het populairst was!
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   ma jun 27 2011, 11:17

Ik denk dat beide formaten op dit moment redelijk gelijk zijn betreffende populariteit
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   ma jun 27 2011, 11:19

Jasper schreef:
Ik denk dat beide formaten op dit moment redelijk gelijk zijn betreffende populariteit

precies, maar iets meer standard lijkt me ook wel weer eens leuk. Voor mij blijft het hetzelfde, ik neem mn eigen deck mee.... Wink
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1803
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   ma jun 27 2011, 11:31

Ben er ook bij.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   di jul 05 2011, 20:35

Formaat aangepast, draft is natuurlijk 3 maal M12 in plaats van SoM, MB, NPh (tenzij men een duidelijke voorkeur geeft voor het oude blok)
Terug naar boven Go down
JosV
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   di jul 05 2011, 22:01

ha, das juist alleen maar leuker =)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   za jul 16 2011, 01:08

Aannemende dat Andre zich ook uitschrijft voor deze draft, sluit ik hierbij de inschrijving op dit forum. Aanmelden kan door middel van een mailtje naar magic@purperendraak.nl. De drie mensen die nu op de lijst staan, neem ik over op de lijst in de winkel.

Groeten, Martijn en Hillie
Terug naar boven Go down
JosV
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   zo jul 17 2011, 19:35

is er ergens een overzicht van het aantal deelnemers?
Ik zie nergens op de agenda iets staan over deze FNM

Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   zo jul 17 2011, 22:51

Desmond, Jasper en Andre zijn verder sowieso ingeschreven, maar de ervaring leert ons dat de meeste inschrijvingen pas op donderdag gedaan worden Smile

de agenda kan ik niet aanpassen, dat verklaart dat hij er niet bij staat. In eerste instantie was er geen FNM gepland (ik was vergeten aan te vragen Embarassed ) maar PS heeft vlak voor het doek viel nog een FNM geregeld voor ons!
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

Aantal berichten : 837
Leeftijd : 24
Registration date : 07-03-10

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   zo jul 17 2011, 23:37

in principe in Smile
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   zo jul 17 2011, 23:56

Purperen Draak schreef:
Desmond, Jasper en Andre zijn verder sowieso ingeschreven, maar de ervaring leert ons dat de meeste inschrijvingen pas op donderdag gedaan worden Smile

de agenda kan ik niet aanpassen, dat verklaart dat hij er niet bij staat. In eerste instantie was er geen FNM gepland (ik was vergeten aan te vragen Embarassed ) maar PS heeft vlak voor het doek viel nog een FNM geregeld voor ons!

Hij staat ertussen.. het is altijd handig om via een PM aan te geven dat bepaalde data mist. Ik zit eigenlijk elke dag wel op het forum en zolang ik nog organiser ben zal ik de agenda beheren

greetzz
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 646
Leeftijd : 36
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   di jul 19 2011, 01:06

Ik wil me bij deze ook inschrijven.
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

Aantal berichten : 837
Leeftijd : 24
Registration date : 07-03-10

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   di jul 19 2011, 23:49

RoyalChief schreef:
in principe in Smile

moet me helaas weer uitschrijven.. succes allemaal
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 10:23

Uitschrijf doen.. andere magicplannen gemaakt..

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 18:29

Jasper schreef:

greetzz
wat ik jammer vind is dat er een complete rel uit brak toen er een FNM was aangevraagd door mij omdat dat slecht was voor de FNM in de Oude Drogisterij, maar dat er wel andere activiteiten worden opgezet tijdens de FNM bij ons :'(
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 18:37

Purperen Draak schreef:
Jasper schreef:

greetzz
wat ik jammer vind is dat er een complete rel uit brak toen er een FNM was aangevraagd door mij omdat dat slecht was voor de FNM in de Oude Drogisterij, maar dat er wel andere activiteiten worden opgezet tijdens de FNM bij ons :'(

Dat is bij iemand thuis...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 18:39

en dat is anders omdat... ?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 18:45

Tja.. Wanneer mensen bij elkaar afspreken dan zit je qua organised play elkaar niet in de weg toch?

Ik schrijf Johnny Niemeyer ook in voor de fnm
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 18:47

Ik denk dat als de main organiser van Groningen zich afmeldt voor de big box draft, dat dat ook betekent dat hij niet de enige is die elders speelt... en al is dat bij iemand thuis of in een kroeg, ik denk dat dat toch wel degelijk een activiteit is
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 18:51

Is alleen voor genodigden , ik ben ook uitgenodigd, maar ga ook fnm spelen.

Hoe kom je er bij dat het BigBox is? ... Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 18:54

Purperen Draak schreef:
Ik denk dat als de main organiser van Groningen zich afmeldt voor de big box draft, dat dat ook betekent dat hij niet de enige is die elders speelt... en al is dat bij iemand thuis of in een kroeg, ik denk dat dat toch wel degelijk een activiteit is

Sorry, maar je kunt niet het privéleven van individuele personen gaan dicteren.

Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1699
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 19:11

Purperen Draak schreef:
Jasper schreef:

greetzz

Dat is het verschil tussen organised magic en iemand die thuis iets organiseert.
Terug naar boven Go down
JosV
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 19:47

Ik schrijf me helaas uit voor morgen...

Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 20:53

Dwarlorf schreef:
Purperen Draak schreef:

Ik denk dat je toch iets verkeerd ziet nu. Ik dicteer niemands privéleven, maar zeg wel dat een magic-event een magic-event is. Als voor mij als winkel strenge eisen gelden, mag ik op zijn minst verwachten dat er met beleid wordt omgegaan met vergelijkbare situaties.

En voor iedereen die denkt een mening te mogen hebben over bovenstaande zonder de achtergronden te kennen, vraag eerst even naar de feiten en de historie!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 21:00

Purperen Draak schreef:
Dwarlorf schreef:
Purperen Draak schreef:

Ik denk dat je toch iets verkeerd ziet nu. Ik dicteer niemands privéleven, maar zeg wel dat een magic-event een magic-event is. Als voor mij als winkel strenge eisen gelden, mag ik op zijn minst verwachten dat er met beleid wordt omgegaan met vergelijkbare situaties.

Dan verschillen we daarin van mening.

Modmode: Ik stel voor dat als men hierover verder wil discussieren dat dit via PM gaat. En dat we hier verder alleen nog inschrijvingen doen.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1070
Leeftijd : 33
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 21:08

Persoonlijk vind ik het niet handig dat dit zo snel afgekapt wordt. Blijkbaar zit Martijn met frustraties over morgen en voor de Groningse scene zou het goed zijn als de samenwerking tussen de pg en gm goed blijft.

Er is iemand die volgens mij nooit in de purperen draak komt, die morgen bij hem thuis casual gaat spelen. Volgens mij kun je als winkel of als magic scene niet veel doen tegen casual activiteiten bij iemand thuis. Blijkbaar zie jij dit anders Martijn, maar volgens mij is dit vergelijkbaar met dat jij de winkel dicht moet doen als er een toernooi is in de oude drogisterij, zodat daar niet mensen kunnen gaan magicen. Onmogelijk dus, of zie ik dat verkeerd?

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 21:18

Ik wil verdere escalaties voorkomen en ik denk dat het beter is als de belanghebbenden dit onder 4 ogen bespreken. Daarnaast is de mening die je nu geeft al genoemd en heeft Martijn aangegeven dit anders te zien. Bij deze het vriendelijke verzoek de discussie niet voort te zetten.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 21:25

Nee, het punt is dat een tamelijk bepalend persoon zich afmeldt voor de draft en dat in enkele uren het aantal inschrijvingen terugloopt van 7 naar 4, een hoger afmeldpercentage dan normaal. Natuurlijk hoeft de afmelding van Jasper niet direct gerelateerd te zijn aan de afmeldingen, maar het is niet vreemd dat ik verbanden leg.

Magic Groningen is de laatste jaren gedragen door Jasper en een groot aantal andere personen, maar ik denk niet dat ik iemand beledig als ik zeg dat Jasper de belangrijkste organisator van de afgelopen jaren noem. Net zoals iedere post van mij direct gelezen wordt als een post van de winkel, lees ik de meeste posts van Jasper als posts van de main organiser van Magic Groningen.

Wat mij dwars zit, is dat ik me volledig ondergeschikt heb opgesteld aan Magic Groningen, al mijn toernooien en andere evenementen afstem met Magic Groningen, en dat ik niet het gevoel heb dat de meerderheid van Magic Groningen de potentie van een samenwerking op basis van gelijkheid op waarde schat.

Daarin speelt inderdaad het dreigende vertrek van Jasper als main organiser een rol, wat inhoudt dat ik mijn belangrijkste sparring partner op het gebied van Magic en toernooien, mijn belangrijkste steunpilaar bij het opzetten van Magic in De Purperen Draak, kwijt ga raken. Ik heb geen idee wat de visie zal zijn van de opvolger van Jasper en houd rekening met een andere koers, die samenwerking onmogelijk gaat maken. Ja, ik ben een doemdenker, maar in alle eerlijkheid, ik durf niet te hopen op iemand die zo perfect is voor ons om mee samen te werken als Jasper de afgelopen maanden is geweest.

Niemand kan in de toekomst kijken, zelfs ik niet, maar de posts rond de tijd dat Jasper zich afmeldde stemmen me niet al te hoopvol.

En ook al wordt de big box draft niet als activiteit van Magic Groningen gezien, voor mij is de big box een verzameling van Magic Groningen, bij elkaar gebracht door donaties van spelers uit de community. Daarmee zie ik de big box als een onderdeel van de community en dus zijn big box activiteiten, zij het alleen op uitnodiging, toch activiteiten voor Magic Groningen. Ongeacht de locatie!
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 21:28

Mag niks meer zeggen... Leuk zo'n forum... haha
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 21:29

Dit is het laatste wat hierover gezegd wordt in het openbaar, dit geldt voor iedereen.

Laatst aangepast door Dwarlorf op do jul 21 2011, 22:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   do jul 21 2011, 22:21

Aanmeldingen via mail en in de winkel:

Elderik
Etienne
Joey
Terug naar boven Go down
Sebad
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 111
Leeftijd : 29
Registration date : 10-12-09

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   vr jul 22 2011, 01:12

in
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   vr jul 22 2011, 07:26

Mooi, dan gaat het vast wel door.

Ik hoop dat het gedonder nu eens voorbij is, het komt de sfeer in de Groninger magicscene niet ten goede.

Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten : 821
Leeftijd : 36
Registration date : 23-02-11

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   vr jul 22 2011, 10:23

Dwarlorf schreef:
Ik typ in rood dus dan weet je dt ik optreed als mod en het echt meen, nee jongens, serieus, ik meen het echt.... toe nou, jongens echt stoppen! Dit is rood hoor!

Fixed! Razz

Terug naar boven Go down
mathijs
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 407
Leeftijd : 27
Registration date : 10-12-09

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   vr jul 22 2011, 10:31

ik doe ook mee Very Happy
Terug naar boven Go down
Gijsbert
Team Haaksman

Aantal berichten : 1305
Registration date : 13-01-07

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   vr jul 22 2011, 10:43

@Andre Pannekoek schreef:
Mooi, dan gaat het vast wel door.

Ik hoop dat het gedonder nu eens voorbij is, het komt de sfeer in de Groninger magicscene niet ten goede.

Ik denk dat het gedonder allemaal wel mee valt. Face to face lopen dit soort discussies minder snel uit de hand omdat je elkaars gezicht ziet wanneer er iets gezegd wordt en tevens hoort hoe de woorden gezegd worden. Daarnaast is het makkelijker om het punt dat je wil maken te nuanceren bij een face to face gesprek, op een forum staat het zwart op wit en trekken mensen sneller zwaarder geschut om het punt te verdedigen.

Het is nou eenmaal forum eigen dat je zelf moet interpeteren hoe dingen door anderen gezegd worden als je ze leest. Hoe vaak komt het wel niet voor dat je dingen op een forum dubbel leest met in gedachten hoe mensen het bedoelt hebben.

Nou ja, genoeg Dr. Phil voor nu

Terug naar boven Go down
http://www.travelersintime.com
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5764
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   vr jul 22 2011, 10:46

@Warlord1981NL schreef:
Dwarlorf schreef:
Ik typ in rood dus dan weet je dt ik optreed als mod en het echt meen, nee jongens, serieus, ik meen het echt.... toe nou, jongens echt stoppen! Dit is rood hoor!

Ik soliciteer naar een warning voor mijn bijdehandte gedrag.
Fixed! Maar even serieus, een beetje gein is oké, maar een waarschuwing van een mod dient serieus genomen te worden. In dit geval heeft Niels terecht een discussie die uit de hand dreigde te lopen afgekapt.

Also, lees Gijsbert's post voor een volwassen reactie. Kunnen we nu weer terug naar een inschrijfthread?

Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   vr jul 22 2011, 10:57

@Hennink schreef:
Kunnen we nu weer terug naar een inschrijfthread?
Inschrijving: Anouschka
Terug naar boven Go down
JosV
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   vr jul 22 2011, 12:17

Er is een kans dat ik wel kan vanavond.. alleen Weet ik dat pas rond zes uur.. kan ik dan gewoon langs komen?

Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   vr jul 22 2011, 12:46

Ik hoop wel dat dit niet gaat door slaan en dat we het wel normaal over dingen kunnen hebben op dit forum zonder dat het afgekapt wordt. Bij een discussie heb je nou eenmaal voor en tegenstanders. Het is de afgelopen tijd af en toe uit de hand gelopen, maar een forum heeft ook de functie om inhoudelijk over zaken te discussiëren. Ook is het forum een toegankelijker middel dan face to face. Het moet zo zijn, dat we elkaars mening respecteren en hier inhoudelijk op ingaan ipv alles afkappen. Maar goed, wie ben ik...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   vr jul 22 2011, 12:52

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   vr jul 22 2011, 16:16

@JosV schreef:
Er is een kans dat ik wel kan vanavond.. alleen Weet ik dat pas rond zes uur.. kan ik dan gewoon langs komen?
yup, kans dat het niet doorgaat is nu aardig klein. Inschrijving van Sven net binnen Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 22-7-2011   vr jul 22 2011, 22:08

En, waarachtig, de eerste keer dat ik er 's avonds aan denk de stand te posten. Hulde voor mij!

1 Niemeyer, Johnny 9 *
2 Pannekoek, Andre 9 *
3 Tuinstra, Sebastiaan 6
4 Koopman, Sebastiaan 6 *
5 Scholtens, Desmond 6
6 Telkamp, Sven 3 83.3334
7 Bouwkamp, Joey 3 66.6667 *
8 Peeman, Elderik 3 66.6667
9 Hoogeveen, Mathijs 3
10 Den Ouden, Anouschka 3
11 Boelens, Jasper 3
12 Curré, Etienne 0

* = FNM foil
Terug naar boven Go down

22-7-2011
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» GP Praag 21 en 22 mei 2011
» FNM Standard 07-10-2011
» FNM Draft 02-12-2011 Pruperen Draak
» De gebruikte Ichorid Tokens!
» [DECK:] U/G Madness

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Overige toernooien in Groningen-
Ga naar: