MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Johnny Niemeijer wint de dondermodern van 29 juni **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

Jss Finale 2006, 4 november.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Jss Finale 2006, 4 november.   zo feb 18 2007, 20:35

Beetje laat en oud maar here we go:

Nadat ik me met ease had gequalificeerd (heartbeat ftw) was ik natuurlijk geplaatst voor de nationale jss in Utrecht. Zodra TS uitkwam heb ik flink zitten testen en ik wou dus Solar Flare spelen, maar omdat ik met de champs daarmee 1-3 ging (en daar was ik niet echt tevreden mee) besloot ik toch maar wat anders te spelen. Pro Tour Kobe kwam en de eerste resultaten van Standard kwamen binnen, toen zag ik een deck wat ik heel erg cool vond: UWR Firemane angel control. Het deck kende ik natuurlijk al eerder maar ik had er niet bij nagedacht dat dit rotatie zo makkelijk had overleefd. Het had in feit alles nog: Compulsive Research en Firemane Angel! Een vriend van mij uit Costa Rica (“vriend”, want ik ken hem niet irl) brengt mij een week van tevoren een decklijst van Firemane angel control alleen dan de BWR versie. Hij zei dat hij erg goede resultaten had en dat ging ik dus maar spelen. Alleen een dag van tevoren merkte ik dat ik mijn 2 WoGs (die mocht ik lenen van iemand) niet binnen had gekregen (ik had er al 2), das best een groot probleem. Ik besloot een dag van tevoren toch maar voor de UWR versie te gaan, omdat ik dacht dat deze het best kon omgaan met maar 2 WoGs, ik verving ze door Desolation Giant (en ja ik weet, deze kunnen ook gespeeld worden in de BWR versie, maar ik vond die manabase daarvoor niet stabiel genoeg. Anyways, UWR Firemane Angel control dus.

~Insert list here~ (note: ik ben te lui om de lijst nog op te zoeken)
SB: 4 Pyroclasm
SB: 4 Disenchant
SB: 4 Sacred Ground
SB: 2 Zur's Weirding
SB: 1 Evangelize

Tadam.

Ik werd aardig vroeg wakker (door de wekker =P) en there we go, to Zwolle. M'n pa bracht me en toen gingen we voor de Burger King wachten op Jelle. Jelle ging niet meedoen aan't tournooi, maar hij ging wel mee als toeschouwer = ). Jelle en ik wachten op Wouter (die de eerder genoemde champs won met Grb LD), hij kwam eraan en ik vroeg wat hij ging spelen. UR Dragonstorm/tron en hij 'imponeerde' me door te zeggen dat hij consequent turn 4/5 afging (duh, het is niet voor niks Dragonstorm!). Anyways, trein naar Amersfoort en vanaf daar in een propvolle trein naar Utrecht. Bladiebla, daar waren we!

Ik kan nog wel meer lullen, maar laten we maar beginnen:

Round 1 opponent: Rik speelt: UGW aggro met mystic snake en momentary blink

(Note: ik heb dit verslag een maand later gemaakt, ik weet dus de details niet meer.)

Game 1: Ik keep, goede hand 2 land en een signet rest weet ik niet meer. Keepbaar. Rik neemt een mulligan en besluit dan zijn 2de hand wel te houden. Hij opent met Llanowar Elves en ik kom er al snel achter wat hij speelt. Maar ik pak geen land en blijf haken op 2 land en 1 signet, behoorlijk kansloos dus.

Balen, want dat is een goede match-up.

Game 2: Ik side 4 pyroclasm in. We besluiten beide onze hand te houden. Ongeveer dezelfde hand als eerste game: 2 land 1 signet maar ik heb 3 faith's fetters in hand! 2nd turn pyroclasm ik z'n elves om een 2de beurt Call of the Herd te voorkomen. 3de Beurt speel ik m'n Azorius signet, maar ik bleef weer hangen op 2 land en 1 signet en helaas faith's fetters kost 4 mana! Deze game had ik dus gewoon kunnen winnen maar het had niet zo mogen zijn. Zijn Call of the Herds en Loxodon Hierarch worden m'n dood. Achteraf zei hij dat hij mana leaks in geside had, omdat hij het idee had dat ik een vorm van control speelde. Ik liet mijn 3 faith's fetters zien en hij laat een pijnlijk gezicht zien. Z'n broer (?) komt er direct aan om hem te feliciteren.

Games: 0-2
Matches: 0-1-0

Round 2 opponent: Vincent speelt: BDW

Game 1: Ik houd deze hand genoeg land, 1 compulsive research, 1 firemane angel en een lightning helix. Hij mullt naar 6. Hij blijkt een 1-land hand gehouden te hebben en ik lightning helix zijn Savannah Lions. Hij speelt niks meer, ik Compulsive Research, ik draw nog een angel en discard dus 2 en overrun hem.

Game 2: Ik side Pyroclasm in wat een behoorlijke fout was, daarnaast had ik ook disenchant in moeten siden omdat hij red-based aggro speelt en dat betekent: blood moon. Ik kan me niet veel herrineren van deze game, wel weet ik dat ik niet op tijd antwoord vind tegen zijn 2 Giant Solifuge.

Game 3: Ik heb een goede hand veel antwoorden op z'n threads. Hij speelt wat ik antwoord erop etc. Dan speelt hij Blood Moon en op dat moment realiseer ik mijn fout pas van het niet insiden van disenchant. Ik weet nog net op tijd Compulsive research te spelen en 2 angels te discarden. Door mijn azorius signets won ik, want ik kon eigenlijk nog gewoon elke kaart spelen die ik wou spelen. Lightning helix, Faith's Fetters, Condemn etc. zodra ik genoeg mana heb return ik m'n angels naar play en win.

Games: 2-3
Matches: 1-1-0

Round 3 opponent: Stefan (hem ken ik van de local shop. Naja local shop, er zit nogal een verschil tussen Emmeloord en Zwolle =P) speelt: Gruul

Game 1: Hij mullt naar 6. En daar gaan we! Hij speelt Gruul en ik win met gemak. Aan't eind van de game klaagt hij: ja toch die ene mulligan he, behoorlijke card advantage weggegooit. Ik denk: boeie van die ene kaart, je speelt aggro.

Game 2: Ik maak (meestal) dezelfde fout geen 2x en side dus m'n pyroclasm én disenchant. Omg. Ik moet mulliganen naar 4, 1-land handen kan ik niet houden, maar wat zie ik daar. Hallowed Fountain, Mountain, Azorius Signet en een Compulsive Research. Dat is gewoon een goede hand! Niet echt tegen een snel deck zoals Gruul, maar ik hoefde toch nog maar 1 game te winnen dus boeieh. Hij opent met Kird Ape en slaat gewoon, terwijl ik 3de beurt Compulsive Research en 2 Angels (!) discard. Ik blijf maar leven gainen en draw faith's fetters en andere anti-beestjes stuff. Zijn Rumbling Slum die ik ge-faith's fettered heb wordt uiteindelijk z'n dood. Kun je nagaan hoe lang potje dit was.

Games: 4-3
Matches: 2-1-0

Round 4 opponent: Luke speelt: white weenie

Game 1: Ik mulligan naar 4, maar ik vind het niet erg want zijn deck is toch niet goed. Als hij ziet hoe makkelijk ik mulligan, mulligant hij ook naar 5. Ik win van z'n slome white weenie deck.

Game 2: Side Pyroclasm in. We houden hem beiden en ik pak maar geen angels. Dus wint Urza's Factory mij een game. Niet veel belangrijks ik win met gemak.

Games: 6-3
Matches: 3-1-0

Round 5 opponent: Ben je naam vergeten speelt: Fungus Fire

Game 1: Ik heb hem eerder zien spelen en ik wist dus al van te voren dat hij Fungus Fire speelt. Hij gaint veel leven met loxodon hierarch etc. Ik speel angel. Hij rfg-ed hem met demonfire (nasty) en ik speel Sacred mesa, hij seed sparked mijn Sacred mesa. En later speelt hij hemzelf en ik verlies.

Game 2: Ik side Evangelize en Zur's Weirding in. Het is een lang potje ik Tidings vroeg waardoor ik 1 angel discard. Later speel ik 1 angel. Die hij vervolgens demonfired. Ik compulsive Research 2x en pak weer een angel die ik discard. Ik probeer z'n stuff te evangelizen nadat ik het bord leeg had gemaakt met WoG. Ik speel Zur's weirding en hij scoopt. Met nog 6 minuten op de klok biedt ik een draw aan (zijn deck kán namelijk snel zijn en mijne niet), hij accepteert.

Games: 7-4
Matches: 3-1-1

Round 6 opponent: Thijs speelt: Gruul

Even een tussendoortje, Wouter stond op 3-2, als ik zou winnen zou ik in de t8 zitten. Als Wouter zou winnen zou hij op tiebreakers eventueel in de t8 kunnen komen.

Game 1: Easy win. Hij heeft me maar 3x damage gedaan, het scoreverloop ging zo:
Ronald: 20-23-21-25-24-26-22. Thijs: 20-24-23-scoop.

Game 2: Werd iets moeilijker door z'n vele topdeck solifuge, maar alsnog gewoon een easy win. Als je een juist beeld hebt van t2 weet je hoe een typische Firemane Angel Control – Gruul match zou verlopen, zo verliep het.

Games: 9-4
Matches: 4-1-1

Joy ik zit in de t8, Wouter ging 3-3 en had het dus niet gered.

Quarterfinals opponent: Stef (8 jaar !!!) speelt: Gruul

Game 1: Ik had gehoord dat Stef een erg goede speler was en Gruul gewoon spelen zoals het zou moeten spelen. Hij kan WoGs etc. ontwijken, desondanks dacht ik van tevoren gewoon te winnen. Ik bedoel ik had al 2x eerder van Gruul gewonnen en in het vele testen had ik maar 1x net 1-2 verloren van Gruul. Ik zat dus al in de halve finale. Game 1 win ik met gemak door Sacred mesa.

Game 2: Ik kan me hier niet zoveel meer van herinneren, maar hij speelde turn 2 Dryad Sophisticate. Turn 3 Moldervine Cloakt hij hem, ik heb geen lightning helix dus ik disenchant z'n moldervine. Ik neem 2 damage. Daarna dredged hij moldervine en speelt hem weer. Dit had ik niet verwacht, ik wachtte op een Giant solifuge. Maarja, ik heb weer geen lightning helix dus ik neem maar 5 damage. Ik ging ervan uit dat hij dus geen Giant Solifuge had en ik zou echt verliezen als ik Dryad Sophisticate doorliet. Ik was gedwongen te WoGgen dus dat doe ik maar. Hij speelt toch Giant Solifuge en gelukkig topdeck ik Pyroclasm. Doordat ik slecht pak wint hij hem net. Het staat 1-1 maar no sweat, ik win wel game 3.

Game 3: Ik kan me er niet veel van herinneren, maar op een gegeven moment komt het op topdecken aan en toch verlies ik. Helaas ik ga met een 7de plek naar huis. Ik feliciteer Stef en zeg dat hij maar beter die trip naar Parijs wint.

Wouter, Jelle en ik gaan naar huis.
Terug naar boven Go down

Jss Finale 2006, 4 november.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» GP Brussel 14 en 15 november
» 23-09-2006 Pre-Release Timespiral in Zwolle
» Finale Peasant toernooi seizoen 2008/2009
» formaten GP's rest van het seizoen bekend
» Open Gronings Kampioenschap Magic the Gathering IV editie 22/23 november

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: