MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 21:06

@Meddle schreef:
Misschien komt de ban in andere formaten ook nog wel. Beide kaarten hebben de potentie om alle formaten te domineren.

Agreed.. gelukkig heeft Legacy een scala aan antwoorden paraat. Modern zal het nog lastig krijgen vermoed ik

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 21:33

Julius:
Als het aantal deelnemers op toernooien terug loopt, dan doet dit ook pijn voor de toekomst. Dat een kaart in de toekomst uit roteert maakt dan helemaal niks meer uit. De schade is al gedaan. Wizards wil niet hetzelfde hebben als destijds gebeurde met Affinity (ja.. Ten tijde van het vorige mirrodin block inderdaad).
Het aantal deelnemers op PTQ's liep al flink terug, legio voorbeelden. SCG Headquarters haalt normaal gemiddeld 150 a 200 PTQ's spelers, nu haalden ze maar 30 spelers. Dat is een veel te grote terugloop en kun je wel degelijk afschuiven op dat het formaat saai geworden was. SCG Opens halen normaal gesproken 2x zoveel Standard als Legacy spelers. De laatste keer was het bijna een 1 op 1 ratio...
En zo zijn er zat voorbeelden, Ted Knutson had laatst een mooi grafiekje op zijn site en dan kun je gewoon zien dat er wat gedaan moest worden aan het formaat.

Uit het artikel van vandaag:
Citaat :
We haven't seen cards dominate the field like this, possibly ever. Even in the heyday of Affinity (the last deck to require such drastic measures in Standard), we weren't seeing anything like this level of homogeneity.
En als je kijkt hoeveel mensen er zijn gestopt dankzij affinity, dan is dit de enige logische keuze voor wizards.

Johnny:
Ja, Vampires en mono rood hadden een goede matchup t.o.v. CawBlade. Maar geen super matchup. Patrick Chapin zei het laatst in de SCGlive broadcast al goed aan. CawBlade is de laatste maanden alleen bezig geweest om de mirrormatch te verbeteren, als Vampires en MonoRed ineens veel gespeelde decks worden, dan kan CawBlade zich daar aan aanpassen en de matchup weer 50/50 of zelfs beter maken.
En RUG heeft nooit een echt goede matchup gehad tegen CawBlade. 1 toernooi deed RUG het goed, daarna had CawBlade zich al weer dusdanig aangepast dat de matchup weer in hun voordeel was.

Waarom denk je dat dit een saai formaat wordt? We hebben nog 3 maanden om decks te vinden in dit formaat. Een formaat zonder Jace hebben we al een tijd niet meer meegemaakt. Voordat CawBlade het deck to beat was, was Valakut het deck to beat. Alleen was Valakut niet dusdanig dominerend dat het formaat saai werd. CawBlade veroorzaakte wel een saai formaat...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 21:42

Ze gaan in Legacy iig niet gebanned worden lijkt me. De een is te traag om echt veel te goed te zijn, de ander is een beest die een voor legacybegrippen een slechte tutor heeft, beide zijn natuurlijk wel prima kaarten. Zelfs in extended lijkt me een ban voor beide onnodig, daar is veel meer mogelijk qua decks.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 21:44

Hier wil ik nog even aan toe voegen (aan Kwebies opmerking) dat er inmiddels wat nieuwe kaarten zijn bijgekomen dus de meta is niet meer dezelfde als toen Valakut the deck to beat was.

Volgens mij is Johnny gewoon nog een beetje zuur na z'n slechte ervaringen tegen Valakut op de NKQ van een poos terug. Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 21:46

Infertigo schreef:
Jasper schreef:
@Dragonheart schreef:

Dat er financieel verlies is voor mensen met Jaces... tja... ga je er nu echt van uit dat kartonnen kaarten waardevast zijn? Als je op die manier speculeert met kaarten dan is dit misschien het moment om je Legacy-collectie eens goed te bekijken.

Je hoeft je geen zorgen te maken over mijn financiële situatie hoor.. ik red me prima, al worden de Jaces € 0,01. Het is veel vervelender voor die mensen die 3 a 4 maanden hebben gespaard om er 1 of 2 te kunnen kopen van hun verdiende geld bij de supermarkt als vakkenvuller. Niet alleen zien ze hun 'investering' halveren, veel erger ze kunnen niet eens spelen met hun Jace(s). Hoe is dat goed voor het spel? Ik heb werkelijk geen idee..

Terechte opmerking.

was restriction beter?

Restrictions ziijn voorbehouden voor vintage (type 1)
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1071
Leeftijd : 34
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 21:51

Nee hoor. Alleen elke mongool kan zes mana tappen voor een Titan. Kunnen we net zo godd gaan yugiohen. Dynamiek maakt het spel leuk. Beter spelen Dan je tegenstander en betere keuzes maken ook. Daar was dit formaat uitermate geschikt voor. De decks die ik nu verwacht een stuk minder.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 21:56

Jij leeft nu met de aanname dat alleen Valakut het deck to beat zal worden. Terwijl Valakut voorheen ook verloor van 'old school' control en een dusdanig deck verwacht ik weer in het formaat. Dat zal er weer voor zorgen dat er weer Vengevine decks zullen komen (Fauna Shaman/Birthing Pod), wat weer gaat verliezen van Valakut.

Zo krijg je sowieso al 3 decks die elkaar in check houden (Een dusdanig deck was er voor CawBlade niet).

En control zonder Jace, TMS zal zeker mogelijk zijn. Legio goede blauw kaarten. Het deck zal alleen even de juiste build moeten zoeken.

En ik geef je gelijk dat CawBlade mirrors gewonnen werden door de betere spelers. Maar zelfs de pro's gaven aan het een beetje zat te zijn constant CawBlade mirrors te spelen. Je wilt ook variatie hebben. Magic is geen schaken.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 22:07

Alle posts die niets met de bannings te maken hebben, heb ik verwijderd. Graag ontopic blijven.
Terug naar boven Go down
Hugo
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 57
Leeftijd : 32
Registration date : 30-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 22:18

Die waardedaling moet je niet overdrijven natuurlijk, Jace was al -20% voordat ie echt gebanned werd. Hij ging sowieso al hard naar beneden als ie niet meer standard legal zou zijn, nu is dat 3 maanden eerder. Dus als je 30 uur hebt zitten vakkenvullen voor 2 Jaces zou je sowieso gefaald hebben.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 22:20

Persoonlijke voorkeur. Wat mij betreft mag de luckfactor meteen helemaal weg.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 22:27

@Hugo schreef:
Die waardedaling moet je niet overdrijven natuurlijk, Jace was al -20% voordat ie echt gebanned werd. Hij ging sowieso al hard naar beneden als ie niet meer standard legal zou zijn, nu is dat 3 maanden eerder. Dus als je 30 uur hebt zitten vakkenvullen voor 2 Jaces zou je sowieso gefaald hebben.

Echt? Gefaald omdat je gewerkt hebt voor iets dat je graag wilde hebben? Rare instelling
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 22:34

@Meddle schreef:
Persoonlijke voorkeur. Wat mij betreft mag de luckfactor meteen helemaal weg.

Volgens mij kan je dan idd beter gaan schaken dan magiccen. Ben je ook nooit meer manascrew. Razz
Terug naar boven Go down
Dragonheart
Pro Player

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 41
Registration date : 17-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 22:44

@Meddle schreef:
Nee hoor. Alleen elke mongool kan zes mana tappen voor een Titan. Kunnen we net zo godd gaan yugiohen. Dynamiek maakt het spel leuk. Beter spelen Dan je tegenstander en betere keuzes maken ook. Daar was dit formaat uitermate geschikt voor. De decks die ik nu verwacht een stuk minder.

4GG tappen voor een Titan lijkt me een stuk lastiger dan 1W tappen voor Stoneforge. Deckkeuze is ook een keuze. Ik kies dan denk ik voor het deck dat een beurt eerder 4GG heeft.
Terug naar boven Go down
Hugo
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 57
Leeftijd : 32
Registration date : 30-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 22:47

Gefaald omdat je gewerkt hebt voor iets waar je nu nog maar een paar maanden plezier van zou hebben. Jaces op 70 euro kopen als investering is volgens mij gewoon niet zo slim als het risico echt een halve week werken is.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 23:01

Hoezo is het falen om voor iets te werken waar je maar een paar maand plezier van hebt? Als het je dat waard is, dan doe je dat. Als je vervolgens er maar 3 week plezier van kan hebben, dan is dat nog steeds erg zonde.

Alhoewel ik het erg jammer vindt voor de mensen die de SFM en Jace TMS hebben (en ik vond zeker Jace op zich een erg leuke kaart, juist omdat hij zo speciaal was), moet ik zeggen dat ik het ook erg spannend vind om te kijken wat goed wordt en wat niet. Het gebeurt vaker dat er doomscenario's worden geroepen en dat decks van te voren te powerfull worden geschat, dus ik wil het eerst maar eens aanzien. Het wordt gewoon eens een deckje testen op toernooitjes en daar kijk ik nu al weer naar uit.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 23:05

Ja alsof het huidige formaat draait om twee mana tappen. Wel raar dat iedereen de mirror dan zo skillintensief??
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 23:08

vindt Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 23:20

@Meddle schreef:
Ja alsof het huidige formaat draait om twee mana tappen. Wel raar dat iedereen de mirror dan zo skillintensief??

Omdat je heel wat skill nodig hebt om nog te winnen als je tegenstander eerder SFM into Batterskull gaat dan jij.

Volgens mij zijn mirrors per definitie het meest skillintensief. Uiteindelijk wordt een toernooi gewonnen door:*
1. Het beste deck
2. Degene met de meeste skills in de mirror met het beste deck.

Dus ik snap eigenlijk niet zo wat je probleem nou precies is.

*zolang de luckfactor geen/minimale invloed heeft gehad.

Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 23:25

Mijn probleem is dat type 2 ineens een stuk minder leuk is geworden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 23:30

@Meddle schreef:

Ten eerste is nog helemaal niet duidelijk hoe de meta er uit gaat zien dus ik vind dat zowieso een boude uitspraak.
Daarnaast is jouw mening niet dezelfde als die van een ander, ongeacht hoe de nieuwe meta eruit zal zien.

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 00:37

Thatguyiscwazy schreef:
@Meddle schreef:

Ten eerste is nog helemaal niet duidelijk hoe de meta er uit gaat zien dus ik vind dat zowieso een boude uitspraak.
Daarnaast is jouw mening niet dezelfde als die van een ander, ongeacht hoe de nieuwe meta eruit zal zien.

QFT! Voor mij is type 2 ineens een stuk leuker geworden. Zowel Jace the Mind Sculptor als Stoneforge Mystic zijn kaarten waar je met zelfgebouwde decks niet echt tegen kunt vechten. Laat ik het nu net leuk vinden om zelf deckjes te bouwen. Ik ga niet naar een toernooi om te verliezen, maar lol is belangrijker dan winnen. De gebannede kaarten zorgden ervoor dat lol hebben en winnen beiden niet echt haalbare doelen meer waren met mijn zelfgebouwde decks.

Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 00:45

Ik moet me hier toch echt (gedeeltelijk) achter Johnny scharen. Valakut was voor de release van Mirrodin Besieged absoluut dominant. Ik speel best veel MTGO en ik kan je vertellen dat ik echt kotsmisselijk werd van het spelen tegen Valakut. Ik had genoeg van verliezen dat ik daarom ook maar 4 primeval titans heb aangeschaft, vervolgens kon ik toen 90% van de tijd lekker mirrormatches spelen.... Vrij snel heb ik mn titans toen weer verpatst en ben andere formaten gaan spelen.

Op het moment speel ik wel weer veel standard online ondanks dat ik geen Jaces heb (alleen van karton wel). Nu speel ik 70-80% tegen caw-blade en vind elke match weer interessant en skill-testing. Ik merk dat ik in de 2-man queues veel win, maar in daily events vaak 2-2 ga omdat ik daar competentere spelers tegenkom. Hieruit concludeer ik dan ook dat cawblade een zeer dodelijk wapen is in de handen van een competente speler, maar ineens heel beatable word wanneer de speler kleine tactische en strategische foutjes maakt. Ik vind dat er best veel decks playable zijn in het formaat en ik vind het nogal teleurstellend dat te veel spelers het hebben laten afweten. Ik begrijp het wel, iedereen heeft op een gegeven moment zn maag vol van verliezen. Hier komt naar mijn idee precies de noodzaak voor kans in ons spelletje naar voren. Om het maar even heel bot te zeggen: de n00b heeft de illusie nodig om van de pro te kunnen winnen. Deze illusie kun je alleen in stand houden als dit ook af en toe gebeurd en daar heb je de randomness van het spel voor nodig. Hier ben ik het dan ook hartgrondig met Johnny oneens, dit spel moet nooit kansvrij/deterministisch worden want dan verlies je 60%+ van de spelers op toernooien. Die gaan dan gewoon weer aan de keukentafel magicen....

Uit commercieel oogpunt waren deze bannings dan ook hard nodig, echter ben ik net als Johnny nogal sceptisch over de frisheid van het nieuwe formaat. Niets staat vast, maar ik heb geen hippe nieuwe kaarten geprint gezien die mij een edge zouden kunnen geven tegen valakut. Nu maar hopen dat dit vermoeden ongegrond blijkt te zijn.....
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 00:50

Owja, om mezelf nog maar even tegen te spreken: ik denk niet dat valakut ooit dergelijk dominantie zou kunnen bereiken als cawblade afgelopen maanden deed. De reden hiervoor ligt volgens mij in de aard van het deck. Het deck is zeer draw-dependent, mulligant slecht en de one-trick pony natuur van het deck geeft de speler het idee dat hij te weinig invloed heeft op de uitkomst van een game (zeker voor de mirror!). Ik ga het deck iig mijden als de pest!
Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten : 821
Registration date : 23-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 01:57

Wat ik zo las in het artikel is dat ze beiden te sterke enablers zijn en Wizards bant altijd de enablers. Ach, ik ben er wel blij mee, misschien dat ik het dan eens kan overwegen om aan een standaard tourney mee te doen.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 07:12

Ik zie nu al meerdere mensen, die geen bal verstand hebben van standard, zeggen dat ze nu misschien wel standard gaan spelen. Ik vraag me af waarom, er waren al goede antwoorden op caw blade die niks kosten, als in mono rood oid. Ik vind het jammer, maar niet onoverkomelijk dat deze kaarten gebanned zijn, maar om nu random te gaan roepen om nu opeens wel aan standard mee te gaan doen, terwijl ze sowieso al nooit meededen... Neem een voorbeeld aan bvb Wytse en Desmond, die spelen ook blauw, zonder 4 jace 2.0 en maken het mij ook lastig (niet onoverkomelijk, maar toch..), Desmond speelde zelfs geen mystics in zn wit blauw en gaat toch maar ff naar het NK!!
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 08:01

Als je geen standard gespeeld hebt vanwege het bestaan van een 'deck to beat' dan kom je met deze bannings bedrogen uit. Vanaf 1 juli is er namelijk een nieuw deck to beat. Ik weet nog niet welk deck dat zal zijn, maar er is altijd een deck dat veel gespeeld wordt en dus relatief veel zal winnen. Dit nieuwe deck zal dezelfde gevoelens gaan oproepen als Caw Blade.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 08:38

@Andre Pannekoek schreef:
Ik vraag me af waarom, er waren al goede antwoorden op caw blade die niks kosten, als in mono rood oid.

Dit is niet waar. Als je naar de kijkt naar de laatste 10 toernooien met een top 8 op MTgtop8 dan krijg vind je dit:

PTQ Philadelphia (Eindhoven, The Netherlands) 1 mono rood, 3 caw blade*
PTQ Philadelphia (Columbus, Ohio) 0 Mono rood, 4 caw blade
PTQ Philadelphia (Parma, Italy ), 0 Mono rood, 4 Caw Blade
PTQ Philadelphia (MTGO, #2470905) 0, mono rood, 5 Caw Blade
PTQ Philadelphia (MTGO, #2493010) 1 Mono Rood (goblins), 4 Caw Blade
Star City Games Open Denver 2 Mono Rood (Kuldotha Red, RDW), 3 Caw Blade

Dat maakt:
47% Caw Blade (23/48)
8% Mono rood (4/48)
45% Overig, waarbij 2x Vampires (uit mijn hoofd) op plek 1, en 4x Caw Blade op plek 1.

Ik noem dat geen goede antwoorden.

Neemt niet weg dat er altijd een deck to beat zal zijn en als dat deck net zulke numbers neerzet als Caw Blade dan is het in mijn ogen nog terecht ook om dan daarover te zeiken.

Verder wil ik me aansluiten bij Maartens post. Ik vindt dat hij daar de spijker op zn kop slaat.

Edit: *En hier was ik bij, en Mono Rood deed niet onder voor Caw Blade in appearance.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 09:26

Jasper schreef:
Als je geen standard gespeeld hebt vanwege het bestaan van een 'deck to beat' dan kom je met deze bannings bedrogen uit. Vanaf 1 juli is er namelijk een nieuw deck to beat. Ik weet nog niet welk deck dat zal zijn, maar er is altijd een deck dat veel gespeeld wordt en dus relatief veel zal winnen. Dit nieuwe deck zal dezelfde gevoelens gaan oproepen als Caw Blade.

Onzin natuurlijk, het komt zelden voor dat een standard deck zo enorm vertegenwoordigd is als de verschillende CawBlade varianten nu waren. Het komt ook zelden voor dat een deck zo resilient is voor haat dat je niet een leuk deck kunt bedenken met een paar haat elementen. Ik kon bijvoorbeeld prima van Jund winnen door 4 Spreading Seas in mijn Pyromancer Ascension deck main te spelen. Ook Valakut is, hoewel een enorm goed deck en ongetwijfeld een speler in het nieuwe formaat, beter te haten dan CawBlade. Dat betekent ook dat we minder Valakut zullen zien, en dat betekent weer meer verschillende matchups, which I like! Het is namelijk de combinatie van alom vertegenwoordigd en nauwelijks te verslaan die CawBlade zo vervelend maakte.

@Pannekoek: Hij speelde op de NKQ gewoon Jace the Mind Sculptor hoor, en Elspeth Tirel, Consecrated Sphinx en Wurmcoil Engine heb ik ook voorbij zien komen. Hoezo zonder mythics?

Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 09:33

@Hennink schreef:
Jasper schreef:

Onzin natuurlijk, het komt zelden voor dat een standard deck zo enorm vertegenwoordigd is als de verschillende CawBlade varianten nu waren. Het komt ook zelden voor dat een deck zo resilient is voor haat dat je niet een leuk deck kunt bedenken met een paar haat elementen. Ik kon bijvoorbeeld prima van Jund winnen door 4 Spreading Seas in mijn Pyromancer Ascension deck main te spelen. Ook Valakut is, hoewel een enorm goed deck en ongetwijfeld een speler in het nieuwe formaat, beter te haten dan CawBlade. Dat betekent ook dat we minder Valakut zullen zien, en dat betekent weer meer verschillende matchups, which I like! Het is namelijk de combinatie van alom vertegenwoordigd en nauwelijks te verslaan die CawBlade zo vervelend maakte.

@Pannekoek: Hij speelde op de NKQ gewoon Jace the Mind Sculptor hoor, en Elspeth Tirel, Consecrated Sphinx en Wurmcoil Engine heb ik ook voorbij zien komen. Hoezo zonder mythics?

Hier was myStics zowaar eens geen typfout hennink, hij had het over het witte mannetje, niet kaarten van een bepaalde rarity.

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 09:46

Wat ik wilde zeggen Hennink: het niet spelen van standard omdat er een 'Deck to beat' is, is complete onzin. Er is altijd een 'deck to beat'. Als dat je primaire reden is om weg te blijven tijdens een toernooi dan krijg je lelijk het deksel op de neus als na 1 juli weer aan standard gaat beginnen. Ik denk daarnaast dat je ook verkeerd zit met de dominantie van Valakut, dan kan de komende maanden best wel eens dezelfde cijfers gaan krijgen als Caw Blade. Het deck is qua powerlevel aanzienlijk minder sterk dan Caw Blade, maar in een metagame zonder Caw kan het wel eens koning worden (uiteraard voor een korte tijd)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 09:51

@Shard schreef:
@Hennink schreef:
Jasper schreef:

Hier was myStics zowaar eens geen typfout hennink, hij had het over het witte mannetje, niet kaarten van een bepaalde rarity.

idd
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 10:01

Toen Deceiver Exarch uitkwam zou het volgens de voorspelling volgens sommigen op dit forum het hele veld erdoor gedomineerd worden, weinig van gemerkt (ter ondersteuning: 2 of 3 Splinter Twin decks in de toernooien die ik hierbover aanhaalde). Waar ik me aan stoor is de definitiefheid van eerdere uitpraken over de aankomende dominantie van Valakut.dec. Persoonlijk kan ik het me niet voorstellen dat het net zo'n groot aandeel gaat hebben maar dat moeten we afwachten.

@ Jasper, daar heb je gelijk in. Maar het helpt wel als de 4 duurste kaarten van het nieuwe deck to beat (oude prijs) minder kosten dan de prijs van 2 Jace TMS (oude prijs) van het oude deck to beat. Het feit dat het beste deck ook de duurste kaarten runt is voor veel mensen een reden om niet mee te doen. Verder denk ik dat de uitspraak " 'noobs' willen het idee hebben dat ze kunnen winnen", ook een zeer belangrijke rol speelt voor veel mensen om wel of niet mee te doen.

Verder heb ik over het begrip skillintensive nagedacht. Als het zo belangrijk is om je skills te kunnen testen dan pak je toch gewoon een deck dat wat minder goed is tegen het deck-to-beat? Als het verder een slightly positive matchup heeft tegen de meeste van de andere decks. Waarom zou dat minder skillintensief zijn?

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 10:10

@Pannekoek: Sorry! Die fout wordt, nog steeds, zo vaak gemaakt dat ik Mystics al automatisch parse al Mythics Smile Anyway, hij speelde nog steeds Jace the Mind Sculptor, dus schrale troost Wink

Jasper schreef:
Wat ik wilde zeggen Hennink: het niet spelen van standard omdat er een 'Deck to beat' is, is complete onzin. Er is altijd een 'deck to beat'. Als dat je primaire reden is om weg te blijven tijdens een toernooi dan krijg je lelijk het deksel op de neus als na 1 juli weer aan standard gaat beginnen. Ik denk daarnaast dat je ook verkeerd zit met de dominantie van Valakut, dan kan de komende maanden best wel eens dezelfde cijfers gaan krijgen als Caw Blade. Het deck is qua powerlevel aanzienlijk minder sterk dan Caw Blade, maar in een metagame zonder Caw kan het wel eens koning worden (uiteraard voor een korte tijd)
Dan ben ik niet duidelijk geweest. Het maakt me niet uit dat er een deck to beat is, ik vond het alleen vervelend dat CawBlade het deck to beat was.

Wizards of the Coast schreef:
But there exists a larger crowd for whom decks and cards are extensions of themselves, who revel in diverse metagames wherein they can show off their creativity. They want to be able to play decks that suit their whims and personalities without feeling like they are wasting their time; they want Magic to afford them the opportunities to individualize while still taking it seriously.
Standard has lost that in recent months, and we aim to bring it back.
Dit stukje beschrijft precies hoe ik in een toernooi sta. Ik kan me dan ook helemaal vinden in de conclusie, want voor mij heeft Standard inderdaad zijn charme verloren. Ik heb toch een redelijk aantal standard toernooitjes gespeeld vorig jaar, veel meer dan ooit tevoren, met o.a. Open the Vaults, Pyromancer Ascension en Tezzeret. Allemaal decks die ik echt leuk vond om te spelen. Tegen de raw power van Jace the Mind Sculptor en, in mindere mate, Stoneforge Mystic is het gewoon minder leuk om dat soort decks te spelen. Ik heb ook standard gespeeld toen Valakut het deck to beat was, en dat was voor mij minder erg dan CawBlade.

Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 10:17

Dat mono rood geen goede matchup heeft tegen cawblade toon je niet aan door een paar top 8s te posten. Ik denk dat de betere spelers het deck niet oppakken, vanwege de aard van het deck. Dit heeft ook invloed op de resultaten. Als cawblade echt onverslaanbaar was, kan er niet ineens een scg top 8 komen zonder of maar 1 versie in de top 8.

Verder, zoals maarten al aangeeft zijn er geen nieuwe kaarten gedrukt, waarom zou ik dan niet kunnen voorspellen dat mono rood/ splinter twin/ valakut zeker de eerste tijd het nieuwe formaat gaat domineren.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 10:22

@Hennink schreef:
Jasper schreef:
Dan ben ik niet duidelijk geweest. Het maakt me niet uit dat er een deck to beat is, ik vond het alleen vervelend dat CawBlade het deck to beat was.

Ik denk dat meer mensen zich er aan zullen hebbenb gestoord dat caw-blade het enige deck to beat was. Tuurlijk, tier 1 en tier 2 is er altijd, maar als het zo overduidelijk is wat tier 1 is (en dat deck ook nog eens voor 75% van de spelers niet bijeen te krijgen is) gaat het de verkeerde kant op. Er was geen tier 1 en tier 2, er was tier 1 en tier 3.
Maar ik heb geen standard gespeeld in eeuwigheden dus derhalve vast geen recht van spreken Wink.
Al zou dit* voor mij persoonlijk wel weer een incentive zijn om eens te komen (als ik ook eens een keer kan...)

* dit doelt op "een diversere metagame"

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 10:25

mag ik een ieder verzoeken zich in te schrijven voor de FNM van 8 juli a.s. (indien je kunt uiteraard) ? Gezien de reacties hier verwacht ik een grote opkomst. Vol = Vol
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 10:33

@Meddle schreef:
Dat mono rood geen goede matchup heeft tegen cawblade toon je niet aan door een paar top 8s te posten. Ik denk dat de betere spelers het deck niet oppakken, vanwege de aard van het deck. Dit heeft ook invloed op de resultaten. Als cawblade echt onverslaanbaar was, kan er niet ineens een scg top 8 komen zonder of maar 1 versie in de top 8.

Als de betere spelers het deck niet oppakken dan is dat voor mij een reden om te zeggen dat het deck en zn aard dus niet goed genoeg is.

Verder heb ik nergens beweerd dat Caw Blade onverslaanbaar was. Ik heb alleen Pannekoeks statement dat mono rood goed genoeg is onderuit willen halen door het te staven aan feiten die voorhanden waren.

Ik weet niet naar welke SCG je refereert maar dit is de top 8 van de laatste (en meegenomen in 'mijn' gegevens).

1 Br Vampires Brandon Montoya
2 Red Deck Wins Jason Bulkowski
3/4 Caw-Blade Matt Motchkavitz
3/4 Kuldotha Red Preston Phillips
5/8 Caw-Blade Preston Stone
5/8 Caw-Blade Nicholas Spagnolo
5/8 UR ExarchTwin Nathanael Maliszewski
5/8 Red Deck Wins Johnathan Pallesen

Van de 4 PTQ's in de lijst zijn er 3 waar Caw Blade op 1 stond. SCG is eerder uitzondering dan regel.

@Meddle schreef:

Verder, zoals maarten al aangeeft zijn er geen nieuwe kaarten gedrukt, waarom zou ik dan niet kunnen voorspellen dat mono rood/ splinter twin/ valakut zeker de eerste tijd het nieuwe formaat gaat domineren.

Je kan het wel voorspellen en daar is niets mis mee maar het komt bij jouw altijd over dat het zo is. Een beetje nuance (ik kan het weten) doet wonderen.

Volgens mij zijn ar na de dominantie van Valakut wel wat nieuwe kaarten bijgekomen, hoor.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 11:08

Op het moment dat je echt goed kunt magicen, pak je niet snel een deck op dat zichzelf speelt denk ik. De meeste spelers zullen proberen een deck op te pakken, waarmee ze hun tegenstander kunnen outplayen. Dus niet mono rood.

Verder mogen jullie van mij allemaal gelijk hebben, we zullen wel zien.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 11:17

@Meddle schreef:
Op het moment dat je echt goed kunt magicen, pak je niet snel een deck op dat zichzelf speelt denk ik. De meeste spelers zullen proberen een deck op te pakken, waarmee ze hun tegenstander kunnen outplayen. Dus niet mono rood.

Dat ben ik met je eens maar vind je dan niet dat dit Caw Blade dus het betere deck maakt? Als Mono Rood echt het betere deck is dan pak je dat toch op als je wilt winnen, ook als je een (hele) goede speler bent?
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 11:19

Als 100 mensen een soldierdeck spelen en 1 iemand speelt een tendrilsdeck, dan is het soldierdeck toch niet automatisch beter?
Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 11:22

Ik zie nu al meerdere mensen, die geen bal verstand hebben van standard, zeggen dat ze nu misschien wel standard gaan spelen.

Je vergeet dat ik standaad online speel en er geen ruk aan was omdat 4 van de 5 decks caw blades waren... ja, het is een goed deck maar nee, oersaai en online speel ik idd mono rood.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 11:25

@Warlord1981NL schreef:
Ik zie nu al meerdere mensen, die geen bal verstand hebben van standard, zeggen dat ze nu misschien wel standard gaan spelen.

Je vergeet dat ik standaad online speel en er geen ruk aan was omdat 4 van de 5 decks caw blades waren... ja, het is een goed deck maar nee, oersaai en online speel ik idd mono rood.

Dus online kom je geen jaces en mystics tegen?

Dan is het idd kul om nu te gaan zeggen dat je wel op een FNM komt spelen omdat Jace en Mystic gebanned zijn, die kom je online ook tegen en daar speel je ook standard. Razz
Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 11:27

@Meddle schreef:
Als 100 mensen een soldierdeck spelen en 1 iemand speelt een tendrilsdeck, dan is het soldierdeck toch niet automatisch beter?
Als het op een PTQ gebeurt dan kun je daar wel gevoegelijk van uitgaan.

Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 11:30

Echt sorry hoor, maar dit gaat toch nergens heen. Jullie beweren nu beide dat een het meest gespeelde deck ook automatisch het beste is, dat slaat toch helemaal nergens op?!

Als iedereen in jullie omgeving een rode vriendin heeft, dan zijn rode vrouwen toch ook niet automatisch mooier?

Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 11:31

@Warlord1981NL schreef:

Dan is het idd kul om nu te gaan zeggen dat je wel op een FNM komt spelen omdat Jace en Mystic gebanned zijn, die kom je online ook tegen en daar speel je ook standard. Razz

Mis ik nou iets want ik d8 dat deck met 4 van ieder caw blade heet?

Edit: syntax aangepast

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 11:33

@Warlord1981NL schreef:
@Warlord1981NL schreef:

Mis ik nou iets want ik d8 dat caw blade dat deck met 4 van ieder is?

Je mist idd iets, het gaat over jouw opmerking dat je nu wel standard gaat spelen nav de bannings, terwijl je dat al deed, maar dan online. Je mist ook inzicht in deze hele zaak, dat lees ik af uit jouw ondoordachte reacties.
Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 11:44

Wat dan? ("te weinig infect" all over again... "slechte bla" zonder enige uitleg waarom of wat dan ook...)

Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 12:14

Neem een voorbeeld aan bvb Wytse en Desmond, die spelen ook blauw, zonder 4 jace 2.0 en maken het mij ook lastig (niet onoverkomelijk, maar toch..)

Moet je nagaan wat er gebeurt nu jij ook geen Jaces meer mag spelen Razz
Maarja, ik had zelf liever gezien dat alleen SFM werd geband. Dat haalt al een aardige sting uit Caw Blade zonder dat control er aan onder door hoeft te gaan. Uiteraard vind ik blauw verreweg de leukste kleur en zal ik dat ook rustig blijven spelen.
Even een vraagje: Speelt Valakut Creeping Corrosion oid? Tegen Tumble magnets oid? Is toch jammer als je Titan nergens heen wil.
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 12:15

@Warlord1981NL schreef:

Ok, ik denk dat we hier een verschil van mening of een misconceptie hebben. In mijn ogen wordt een potje magic 'oersaai' als danwel de games repetitief zijn (een of beide decks proberen steeds hetzelfde 'trucje' uit te halen) danwel als er weinig interactie in de games zit. Ik denk daarom ook dat de matchup waar jij op doelt eerder oersaai is geworden door jouw deckkeuze dan door het spelen tegen cawblade. Want a) jouw deck is repetitief: monoR probeert een paar hits in te krijgen met beesten om vervolgens de rest uit te burnen en b) je deck is weinig tot niet interactief: je probeert je tegenstander dood te burnen voordat hij iets kan doen. Ik denk eerder dat je de matchup oersaai vond omdat je 'm vaak niet wist te winnen......
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 12:17

@Meddle schreef:
Echt sorry hoor, maar dit gaat toch nergens heen. Jullie beweren nu beide dat een het meest gespeelde deck ook automatisch het beste is, dat slaat toch helemaal nergens op?!

Daarom kijk je niet alleen naar welk deck het meest gespeeld wordt maar ook welke resultaten het neerzet. Ik beweer dat het beste deck ook het meeste gespeeld wordt. En ik beweer dat als er een deck beter was dat die dan vaker gespeeld zou worden en betere resultaten zou neerzetten.

Laatst aangepast door Thatguyiscwazy op di jun 21 2011, 12:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   

Terug naar boven Go down

Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Game day: standard constructed
» [Standard] UR Delver
» FNM 21-12-2012 Standard Middag
» [Standard] UWR Flash
» [Standard] Esper Control. Mening?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: