MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 12:17

@Meddle schreef:
Echt sorry hoor, maar dit gaat toch nergens heen. Jullie beweren nu beide dat een het meest gespeelde deck ook automatisch het beste is, dat slaat toch helemaal nergens op?!

Als iedereen in jullie omgeving een rode vriendin heeft, dan zijn rode vrouwen toch ook niet automatisch mooier?

Beetje manke vergelijking Johnny. Het punt is natuurlijk dat het beste deck de neiging heeft het meest gespeelde deck te worden, zeker als de metagame, zoals tot aan de bannings het geval was, al behoorlijk uitgekristalliseerd is. Dat het beste deck het meest gespeeld wordt betekend natuurlijk niet dat het meest gespeelde deck ook het beste is. Iets met als alle romans boeken zijn, zijn dan alle boeken ook romans?

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 12:20

@Hennink schreef:
@Meddle schreef:
Echt sorry hoor, maar dit gaat toch nergens heen. Jullie beweren nu beide dat een het meest gespeelde deck ook automatisch het beste is, dat slaat toch helemaal nergens op?!

Als iedereen in jullie omgeving een rode vriendin heeft, dan zijn rode vrouwen toch ook niet automatisch mooier?

Dat het beste deck het meest gespeeld wordt betekend natuurlijk niet dat het meest gespeelde deck ook het beste is. ?

Dat is toch ook precies wat Johnny beweert?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 12:36

Thatguyiscwazy schreef:
@Hennink schreef:
@Meddle schreef:

Dat het beste deck het meest gespeeld wordt betekend natuurlijk niet dat het meest gespeelde deck ook het beste is. ?

Cawblade is een erg skillintensive deck. Goede spelers komen hier idd mee bovendrijven.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 12:42

@Andre Pannekoek schreef:
Thatguyiscwazy schreef:
@Hennink schreef:
@Meddle schreef:

Cawblade is een erg skillintensive deck. Goede spelers komen hier idd mee bovendrijven.

Ik denk dat we het daar over het algemeen ook wel met z'n allen over eens zijn. De vraag is of er een ander deck eigenlijk beter is/was dan Caw Blade. In principe kan je dat niet volledig uit een top 8 aflezen en is een top 8 in feite niet meer een indicatie voor de kracht van een deck. Er zijn een aantal variabelen die niet uit die top 8 postings te halen zijn en die je alleen maar kan achterhalen als je ook het deck breakdown van het hele toernooi kan bekijken. Een andere (meest) nauwkeurige methode is om de 2 beste spelers van elk deck tegenover elkaar zetten. En ze dan een x aantal potjes tegen elkaar te laten spelen om te zien welk deck beter is.

Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1071
Leeftijd : 34
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 12:48

Volgens mij was het geen geheim dat cawblade moeite had met hele snelle decks of rampdecks. De valakutdecks kwamen alweer wat bovengenoemde drijven, omdat zei zich aangepast hadden aan de meta. Natures claim main bv. Je zag dat er nu steeds meer rood en vengevines gespeelt werden, omdat deze decks een goede cawblade matchup hadden.
Terug naar boven Go down
Jeroen
GMT Champ 2013

Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 28
Registration date : 01-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 14:09

Over het algemeen speel(de) valakut geen creeping corrosion. Nature's claim werd wel vaak maindeck gespeeld als antwoord op artifacts.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 14:11

Geen corrosion natuurlijk, instantspeed is beter
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 14:13

Vandaar de oid Wink Maar ik zie Valakut vaak genoemd worden als nieuw top deck. Verliest dat alleen niet kansloos tegen UB control? Dat heeft duress, counterspells, memoricide als het moet. Haal een ramp spell weg, counter er een, memoricide de Primeval Titan en dan win je toch? Of mis ik iets in die briljante strategie Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 14:23

Ik vind de bannings niet onoverkomelijk, ik ben , zoals vermeld, al bezig met eea. Razz
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Gevolgen van geen Jace + SFM   di jun 21 2011, 21:06

Ik maak dit topic omdat ik graag het over de gevolgen wil hebben van de bannings en dan bedoel ik alleen deck gerelateerde dingen, niet of het terecht was of niet dat de kaarten werden gebanned en al helemaal niet of iemand kan magiccen of niet.

Er worden verschillende decks genoemd die het nu goed gaan doen. Valakut en mono rood zijn de decks die ik het meeste hoor. Ik heb even van Starcitygames een winnend Valakut deck geplukt:

Maindeck:

Creatures
1 Acidic Slime
1 Avenger of Zendikar
2 Inferno Titan
4 Overgrown Battlement
4 Primeval Titan

Enchantments
3 Khalni Heart Expedition

Instants
3 Harrow
1 Summoning Trap

Sorceries
4 Cultivate
4 Explore
3 Green Sun's Zenith
2 Slagstorm

Basic Lands
4 Forest
13 Mountain

Lands
2 Evolving Wilds
1 Raging Ravine
4 Terramorphic Expanse
4 Valakut, the Molten Pinnacle

Sideboard:
3 Tumble Magnet
1 Wurmcoil Engine
1 Acidic Slime
2 Obstinate Baloth
2 Reverberate
2 Summoning Trap
1 Kozilek, Butcher of Truth
1 Pyroclasm

Is dit niet vrij makkelijk tegen te werken? Je moet misschien wat haat spelen, maar met een vroege inquisition/duress haal je de goedkoopste ramp spell weg, je kan dingen memoriciden/surgical extracten. Tectonic Edge/Surgical Extraction lijkt mij best goed samen tegen valakut. Natuurlijk heeft het nog wel wat creatures over, maar dat zou geen probleem meer mogen zijn dan. Het lijkt mij iig vrij verslaanbaar.

Mono rood dan.

Maindeck:

Artifacts
4 Shrine of Burning Rage

Creatures
4 Ember Hauler
4 Goblin Guide
2 Manic Vandal
2 Spikeshot Elder

Instants
4 Burst Lightning
4 Lightning Bolt
4 Searing Blaze
4 Staggershock

Planeswalkers
4 Koth of the Hammer

Basic Lands
14 Mountain

Lands
4 Arid Mesa
4 Scalding Tarn
2 Teetering Peaks

Sideboard:
4 Combust
4 Crush
3 Dismember
4 Mark of Mutiny

Kor firewalker en Spellskite lijken mij je beste vrienden hier. Spellskite kan nog worden platgeburnd, maar dat bespaart toch weer schade op jezelf en het is een prima antwoord op shrine of burning rage. Divine Offering een keertje kan misschien ook geen kwaad. Shrine stuk, leven erbij. Misschien alleen wat te situationeel.

Ik zou het fijn vinden als er meer mensen hun inzicht hier op los kunnen laten, misschien andere decklijsten die het goed zullen gaan doen posten. Zou ik zeer mee geholpen worden.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 21:17

Probleem is dat er goede zwarte kaarten zijn tegen valakut, maar nog geen goed deck waar ze inkunnen. De beste antwoorden tegen rood zijn wit. Zwart en wit gaan niet samen. Misschien zwart groen of zo.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 21:30

@Meddle schreef:
Probleem is dat er goede zwarte kaarten zijn tegen valakut, maar nog geen goed deck waar ze inkunnen. De beste antwoorden tegen rood zijn wit. Zwart en wit gaan niet samen. Misschien zwart groen of zo.

Waarom gaan zwart en wit niet samen? Jij moet toch beter weten Smile

Ik wacht nog ff af, heb veel ideeen, maar niks definitiefs
Terug naar boven Go down
Dragonheart
Pro Player

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 41
Registration date : 17-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 21:33

Op dit moment zou ik lekker globaal 3 soorten decks verwachten:

1. Primeval Titan decks
-> Om te beginnen Valakut. Ik denk niet dat dit deck echt ontzettend dominant gaat zijn. Er zijn wat veranderingen sinds de laatste keer dat het deck het goed deed, met name: Deceiver Exarch combo, Sword of Feast and Famine en Dismember. Tevens wat extra narrow haat zoals Surgical Extraction. Het deck is vrij consistent en dat maakt het toch gevaarlijk.
-> Eldrazi Green. Petdeck van me. Was ook al goed met CawBlade. Het verdwijnen van Jace is zeer gunstig voor dit deck. Ik heb vaker gelezen dat de matchup tegen Valakut slecht is. Dan moeten mijn testpartners erg slecht zijn. Een beurt eerder Titan werkt namelijk prima tegen Valakut (Tectonic Edges helpen ook).

2. Vampires
-> Minder zwaard of F&F is uiteraard gunstig. Tel daarbij op dat je crap als Manic Vandal eruit kunt gooien. Zeer onwaarschijnlijk dat dit deck niks gaat doen.

3. Blockdecks
-> Tempered Steel. Ik vond het eigenlijk al vreemd dat ik dit niet vaker tegen ben gekomen. Zonder voldoende artifacthaat is dit deck echt zeer lastig te stoppen.
-> Monorood. Heb ik voor het gemak maar onder blockdecks gezet. Het nadeel van monorood is (zoals eigenlijk altijd) dat je tegenstander indien gewenst het deck er helemaal uit kan haten. Dit deck gaat meestal tenonder aan zijn eigen succes.
-> Tezzeret. Het lijkt me sterk dat een UB-controlachtig deck mogelijk is zonder deze kaart en de bijbehorende artifacts. Het zal vast even duren voordat de juiste samenstelling gevonden wordt.
-> MegaPowned deck. Paladin en veel te veel zwaarden. Als je de lijst ziet dan geloof je het niet. Ok ok ok. Hier eindigt het sprookje Wink

Geweldig... ik noem het wel en vergeet het op te sommen: 3b Deceiver Exarch/Splinter Twin
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 21:59

MBC is misschien viable nu? Een groot probleem van de goede zwarte beesten was dat ze niets deden tegen Jace (Obliterator & Lash), wellicht dat ze nu wel een kans hebben.

Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 22:18

Ik denk dat mono zwart niet kan, omdat je heel veel discard moet spelen om van de combo decks te winnen. En dan? Dat probleem had ik ook met ub. Je hebt geen goede follow up.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 23:11

Volgens mij moet een superfriends lijst (met Jace 1.0, Elspeth, Gideon, Karn) , Sun Titans en Day of Judgement ook goed mogelijk zijn.
U/B Control heeft wel zijn superster verloren, maar kan met Jace 1.0 ook prima uit de voeten denk ik.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 23:21

Ik zat eens te kijken naar het Tempered Steel deck. Het voelt mij een beetje aan als het quest for the holy relic deck. Beurt 3 winnen of je wint niet meer. Dan komt er een DoJ of een slagstorm overheen en je verliest met een lege hand. En voor beurt 3 winnen lukt niet zonder tempered steel. Voelt een beetje inconsistent aan.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 23:26

Draadje opgeschoond, samengevoegd en weer heropend.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 21 2011, 23:31

Haha, ik wilde net vragen of het niet handig was mijn topic er dan onder te zetten omdat het over hetzelfde gaat ^^ Verder: Hihi, 3 pagina's weg Razz
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7277
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 28 2011, 17:37

Om nog even te reageren (ik kom net terug van vakantie, dus dit is nieuws voor mij Very Happy ) :

Ik vind het een mooie actie dat beide gebanned zijn. Als er weinig diversiteit is in decks (en dan bedoel ik niet het nieuwe deck-to-beat, maar een onwijs dominant deck) dan schrikt dat af om Standard te beginnen te spelen, of dat nu rationeel is of niet: het is een gevoelsargument. Dus een diverse deckpool zet aan tot zelf bedenken van decks, die uitproberen (en waarschijnlijk onwijs ingemaakt worden) en verder gaan schaven.

Daarnaast werd ik het zelfs zat, als iemand die alleen van de zijlijn meekijkt, dat er op de site van WotC in de columns voortdurend langskwam "nou gut ik had een PQT of een groot toernooi en ff geen standard deck dus maar even een CawBlade in elkaar geflanst en hoppatee, gewonnen". Ik weet dat het niet zo makkelijk gaat en ook skillsafhankelijk is om te winnen met CawBlade, maar als een deck zo dominant is dat er weinig tegen te doen is dan wordt het saai. Magic bestaat mijn inziens uit twee componenten: deckbuilden en goed spelen. CawBlade vernaggelt dat eerste component voor de beginnende of medium speler als die ook eens aan een wat groter toernooi mee wil doen.

Daarnaast is het niet leuk om 300 euro neer te moeten leggen voor het deck als je ook een keer mee wilt doen, of je nu een goede fulltime baan hebt of vakkenvuller bent.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 28 2011, 17:39

Dat deck was wel wat meer dan 300 euro hoor Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   di jun 28 2011, 17:41

@DeJong schreef:
Dat deck was wel wat meer dan 300 euro hoor Razz

Helemaal wanneer je het allemaal foil wil Smile
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   

Terug naar boven Go down

Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Game day: standard constructed
» [Standard] UR Delver
» FNM 21-12-2012 Standard Middag
» [Standard] UWR Flash
» [Standard] Esper Control. Mening?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: