| | Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! | |
|
|
| Auteur | Bericht |
|---|
Jasper Navelpluis

Aantal berichten: 4520 Leeftijd: 33 Registration date: 23-08-06
 | Onderwerp: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 6:08 am | |
| Jace en stoneforge beide gebanned per direct. Had ik niet verwacht _________________ Schnautzi der Wunderhund!  |
|
 | |
Kwebie Needs to get a life.

Aantal berichten: 2842 Leeftijd: 24 Registration date: 06-08-07
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 7:00 am | |
| Stoneforge had ik wel verwacht, Jace niet.
Het is wel goed voor het formaat. |
|
 | |
Meddle Pro Player
Aantal berichten: 761 Leeftijd: 28 Registration date: 01-06-08
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 7:45 am | |
| |
|
 | |
Jasper Navelpluis

Aantal berichten: 4520 Leeftijd: 33 Registration date: 23-08-06
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 7:47 am | |
| Klopt. In Groningen spelen we pas weer na 1 juli weer standard. Greetzzz _________________ Schnautzi der Wunderhund!  |
|
 | |
Dwarlorf Want ik ben evil

Aantal berichten: 5844 Leeftijd: 37 Locatie: Onder je bed! Registration date: 28-08-06
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 8:18 am | |
| Dat had ik ook zeker niet verwacht. Goede keuze want het werd wel heel erg saai en voorspelbaar.
Dit is dan wel weer vaag:
Exception: The deck list for the "War of Attrition" Event Deck will be legal in Standard if kept completely intact. That deck, which went on sale on June 10, contains two copies of Stoneforge Mystic. _________________ Son, no one gives a shit about all the things your deck does. You didn't invent it, you just netdecked it. Anybody can do that. |
|
 | |
Meddle Pro Player
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 8:39 am | |
| Ik denk dat het een fout. Het formaat word nu nog stommer. We krijgen nu een vergelijkbaar formaat met peasant. Ik win op beurt 4 of jij wint op beurt vier. |
|
 | |
Shard Manascrewdriver

Aantal berichten: 932 Leeftijd: 29 Registration date: 27-08-06
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 8:50 am | |
| En consitent kaartvoordeel + tinker van jace en mystic hielden het formaat dus ...trager ofzo? Ik begrijp niet echt wat je hiermee bedoelt, en hou je daar bij komt. @niels die redenering staat in het artikel uitgelegd, event decks zijn semi-competetief en bedoeld om "noobs" een fighting chance te geven op FMN, tis een beetje jammer voor deze mensen als ze niet met hun zojuist aangeschafte deck mogen spelen. Maar het gaat wel een puist extra werk voor jugdes opleveren |
|
 | |
Arne Team Moosebite

Aantal berichten: 2690 Leeftijd: 25 Locatie: Resistance Fighters Alley Registration date: 23-08-06
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 8:52 am | |
| | Thatguyiscwazy schreef: | Dat had ik ook zeker niet verwacht. Goede keuze want het werd wel heel erg saai en voorspelbaar.
Dit is dan wel weer vaag:
Exception: The deck list for the "War of Attrition" Event Deck will be legal in Standard if kept completely intact. That deck, which went on sale on June 10, contains two copies of Stoneforge Mystic. |
ze hebben dat deck er per 10 juni uitgegooid en winkels hebben die precons aangeschaft voor de verkoop... met de bannings zouden die decks niet meer verkopen, dus mag je stoneforge mystic nog wel spelen, mits je de precieze decklijst hanteert. |
|
 | |
Meddle Pro Player
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 8:59 am | |
| Welke decks verwacht je nu? Ik denk veel valakut. Splinter twin en mono rood. Dan speel ik liever cawblade mirrrors dan ik win op beurt vier decks. |
|
 | |
Kwebie Needs to get a life.

Aantal berichten: 2842 Leeftijd: 24 Registration date: 06-08-07
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 9:32 am | |
| Nu kun je weer decks brouwen die de Jace test doorstaan. Phyrexian Oblitarator lijkt mij bv ineens een stuk beter.
Tegen splinter twin zijn genoeg antwoorden plus het verliest de Jace engine. Combo wordt dus fragieler. Zie het niet als het beste deck straks.
Valakut zal in het begin wel het beste deck zijn, maar decks zullen zich daar wel weer op aanpassen. Tectonic Edge, discard en Surgical Extraction kijk ik bv naar.
Mono rood? Dan gaan mensen vanzelf weer muren en Firewalkers spelen.
Ik zie het probleem niet echt. Het formaat was dit nodig. |
|
 | |
Meddle Pro Player
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 9:44 am | |
| Wat een onzin. Waren best wat decks speelbaar. Ga jij lekker een oblitorator spelen. Dan win ik wel die beurt. We zullen zien. Ik voorspel dat dezelfde mensen die nu zeuren het formaat straks nog minder leuk gaan vinden. |
|
 | |

Aantal berichten: 5844 Leeftijd: 37 Locatie: Onder je bed! Registration date: 28-08-06
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 9:53 am | |
| Dat komt omdat we toch altijd graag zeuren.....*
@ Martijne en Arne: Ik heb het gelezen, ik snap de beweegredenen, maar ik vind het gewoon stom om die uitzondering te maken.
* Het zal me iets verbazen als je gelijk hebt. Aan de andere kant heb ik dan toch liever nog 4 maanden een ander stom formaat dan nog 4 maanden hetzelfde stomme formaat. _________________ Son, no one gives a shit about all the things your deck does. You didn't invent it, you just netdecked it. Anybody can do that.
Laatst aangepast door Thatguyiscwazy op ma jun 20, 2011 9:56 am; in totaal 1 keer bewerkt |
|
 | |
Arne Team Moosebite

Aantal berichten: 2690 Leeftijd: 25 Locatie: Resistance Fighters Alley Registration date: 23-08-06
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 9:55 am | |
| stom vanuit spelersperspectief? ja! stom vanuit de portemonnee van wizards? nee! Ik dacht dat dat nu wel duidelijk bij je was Niels  |
|
 | |
Dragonheart Pro Player

Aantal berichten: 23 Leeftijd: 36 Locatie: Nijmegen Registration date: 17-09-07
 | Onderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! ma jun 20, 2011 9:56 am | |
| | Meddle schreef: | | Wat een onzin. Waren best wat decks speelbaar. Ga jij lekker een oblitorator spelen. Dan win ik wel die beurt. We zullen zien. Ik voorspel dat dezelfde mensen die nu zeuren het formaat straks nog minder leuk gaan vinden. |
Ja. Je had CawBlade, DarkBlade, SplinterBlade, TezzeretBlade......
Phyrexian Obliterator is inderdaad de eerste kaart die van mij een "wordt beter" vinkje kreeg. Goed genoeg is nog niet aangevinkt.
Splinter Twin leek bij de laatste keer testen inderdaad wat problemen te hebben met de consistentie. Zonder Jace zal dit niet veel beter worden.
Valakut lijkt me wel een beetje een probleem. Maar dan een probleem dat iets makkelijker op te lossen is dan CawBlade. |
|
 | |

| |
 | |
| | Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!! | |
|