MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic the gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Christiaan van Harten wint de modern fnm van 16 juni **Gefeliciteerd**
Ferrick van Dongen wint de donderdraft van 8 juni **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de dondermodern van 1 juni **Gefeliciteerd!!!**
Jelmer Koopmans wint de donderdraft van 25 mei **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Peter Bonthuis wint de modern fnm van 19 mei **Gefeliciteerd**

Deel | 

Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 07:08

Jace en stoneforge beide gebanned per direct. Had ik niet verwacht
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 08:00

Stoneforge had ik wel verwacht, Jace niet.

Het is wel goed voor het formaat.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1066
Leeftijd : 33
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 08:45

Per 1 Juli toch?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 08:47

Klopt. In Groningen spelen we pas weer na 1 juli weer standard. Greetzzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 09:18

Dat had ik ook zeker niet verwacht. Goede keuze want het werd wel heel erg saai en voorspelbaar.

Dit is dan wel weer vaag:

Exception: The deck list for the "War of Attrition" Event Deck will be legal in Standard if kept completely intact. That deck, which went on sale on June 10, contains two copies of Stoneforge Mystic.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 09:39

Ik denk dat het een fout. Het formaat word nu nog stommer. We krijgen nu een vergelijkbaar formaat met peasant. Ik win op beurt 4 of jij wint op beurt vier.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 09:50

En consitent kaartvoordeel + tinker van jace en mystic hielden het formaat dus ...trager ofzo?
Ik begrijp niet echt wat je hiermee bedoelt, en hou je daar bij komt.

@niels die redenering staat in het artikel uitgelegd, event decks zijn semi-competetief en bedoeld om "noobs" een fighting chance te geven op FMN, tis een beetje jammer voor deze mensen als ze niet met hun zojuist aangeschafte deck mogen spelen.
Maar het gaat wel een puist extra werk voor jugdes opleveren Wink

Team Moosebite

Aantal berichten : 3035
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 09:52

Thatguyiscwazy schreef:
Dat had ik ook zeker niet verwacht. Goede keuze want het werd wel heel erg saai en voorspelbaar.

Dit is dan wel weer vaag:

Exception: The deck list for the "War of Attrition" Event Deck will be legal in Standard if kept completely intact. That deck, which went on sale on June 10, contains two copies of Stoneforge Mystic.

ze hebben dat deck er per 10 juni uitgegooid en winkels hebben die precons aangeschaft voor de verkoop... met de bannings zouden die decks niet meer verkopen, dus mag je stoneforge mystic nog wel spelen, mits je de precieze decklijst hanteert.

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 09:59

Welke decks verwacht je nu? Ik denk veel valakut. Splinter twin en mono rood. Dan
speel ik liever cawblade mirrrors dan ik win op beurt vier decks.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 10:32

Nu kun je weer decks brouwen die de Jace test doorstaan. Phyrexian Oblitarator lijkt mij bv ineens een stuk beter.

Tegen splinter twin zijn genoeg antwoorden plus het verliest de Jace engine. Combo wordt dus fragieler. Zie het niet als het beste deck straks.

Valakut zal in het begin wel het beste deck zijn, maar decks zullen zich daar wel weer op
aanpassen. Tectonic Edge, discard en Surgical Extraction kijk ik bv naar.

Mono rood? Dan gaan mensen vanzelf weer muren en Firewalkers spelen.

Ik zie het probleem niet echt. Het formaat was dit nodig.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 10:44

Wat een onzin. Waren best wat decks speelbaar. Ga jij lekker een oblitorator spelen. Dan win ik wel die beurt. We zullen zien. Ik voorspel dat dezelfde mensen die nu zeuren het formaat straks nog minder leuk gaan vinden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 10:53

Dat komt omdat we toch altijd graag zeuren.....*

@ Martijne en Arne: Ik heb het gelezen, ik snap de beweegredenen, maar ik vind het gewoon stom om die uitzondering te maken.

* Het zal me iets verbazen als je gelijk hebt. Aan de andere kant heb ik dan toch liever nog 4 maanden een ander stom formaat dan nog 4 maanden hetzelfde stomme formaat.

Laatst aangepast door Thatguyiscwazy op ma jun 20 2011, 10:56; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3035

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 10:55

stom vanuit spelersperspectief? ja!
stom vanuit de portemonnee van wizards? nee!

Ik dacht dat dat nu wel duidelijk bij je was Niels Wink

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Dragonheart
Pro Player

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 41
Registration date : 17-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 10:56

@Meddle schreef:
Wat een onzin. Waren best wat decks speelbaar. Ga jij lekker een oblitorator spelen. Dan win ik wel die beurt. We zullen zien. Ik voorspel dat dezelfde mensen die nu zeuren het formaat straks nog minder leuk gaan vinden.

Ja. Je had CawBlade, DarkBlade, SplinterBlade, TezzeretBlade......

Phyrexian Obliterator is inderdaad de eerste kaart die van mij een "wordt beter" vinkje kreeg. Goed genoeg is nog niet aangevinkt.

Splinter Twin leek bij de laatste keer testen inderdaad wat problemen te hebben met de consistentie. Zonder Jace zal dit niet veel beter worden.

Valakut lijkt me wel een beetje een probleem. Maar dan een probleem dat iets makkelijker op te lossen is dan CawBlade.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 10:57

@Arne schreef:

Jaja, en dat is precies wat er mis is met de huidige samenleving! Very Happy Rghaaaaaahhhhhhh!!!!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 11:21

@Arne schreef:

De event decks zijn bij wizards al lang uitverkocht. Ze denken mbt het deck alleen aan de winkels en mensen die de decks gekocht hebben.

SFM is al van 20 naar 10 dollar gedropt op channelfireball!
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5754
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 11:26

@Meddle schreef:
We krijgen nu een vergelijkbaar formaat met peasant. Ik win op beurt 4 of jij wint op beurt vier.
Dat valt ook wel mee. De enige decks die standaard op beurt 4 willen winnen zijn Infect en Grapeshot Storm. Cheese kan het met een godhand, maar die vind het ook prima om het potje langer te rekken.

Voor standard: tof! Nu kan ik weer zelf blauwe deckjes brouwen! Smile

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 11:40

Grapeshot Storm bestaat al 4 jaar niet meer in Standard, maar toch bedankt Razz
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 12:11

Als er staat Jace en stoneforge gebanned in standard per direct, dan bedoelen ze Jace Beleren toch? Razz Ik had niet verwacht dat Jace nog gebanned zou worden, maar ik denk wel dat het bannen van Jace alleen het formaat al openbreekt. Ik vind het alleen erg zonde voor mensen die net nog Jaces hebben aangeschaft.
Tsjah, de tekentafel wordt weer opgezocht.
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 12:54

Grrr... dat is weer een hoop money down the drain. Maar hopen dat nadat de eerste shock over is, Jace tenminste nog op een redelijke prijs blijft staan.....

De beslissing van Wizards is ook weer lekker commercieel: genoeg mensen bleven thuis omdat ze geen zin hadden om tegen SFM en Jace te spelen, de lage opkomst voor FNMs, Gameday en PTQs deed wizards genoeg pijn in de portemonnee om dan maar te gaan bannen.

Beetje jammer, ik vond het formaat wel lekker interactief en skill-testing. Komende maand zullen we wel weer een hoop primeval titan decks zien en dat is leuk want dat kan iedere idioot tenminste spelen....
Terug naar boven Go down
Hugo
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 57
Leeftijd : 31
Registration date : 30-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 13:15

Totdat ze hem ook gaan bannen in extended... Maar Jace zal niet ineens meer zakken dan ie al zou doen na laatste PTQ en NK.

En ik vind het vrij terecht dat ze kaarten gaan bannen als ze denken dat door een dominating Jace + Mystic de opkomst voor FNMs, PTQs ed hard terugloopt. Magics is toch niet alleen voor mensen met 4 Jaces?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 13:21

Inderdaad, en voor de goede spelers maakt het echt niet zoveel uit. Die kunnen toch wel van ieder idioot winnen ongeacht het deck.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 13:36

alleen standard toch?

En Jace zakt mss een beetje maar echt veel niet.
Ik denk dat we die 4 maanden wel zonder kunnen.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 13:38

Ja want een betere speler heeft altijd eerder zes mana.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 13:43

@Meddle schreef:

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.........
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 13:48

@Meddle schreef:

Helaas speelt variatie een best grote rol per potje, gemiddeld genomen wint de betere speler.

Daarnaast hoera, Stoneforge banned in Standard.
Effe wachten tot ie en de zwaarden in prijs gezakt zijn en dan effe wat leuks aanruilen.
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1310
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 13:55

Verwacht dat Jace wel even in prijs zakt, maar daarna wel weer gaat stijgen hoewel de 80 euro p/s voorlopig wel niet meer gehaald zal worden denk ik. Hij is nog steeds goed (maar niet te goed imo) in Legacy.

Laatst aangepast door Gijs op ma jun 20 2011, 13:56; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 13:55

Ik heb wel een klein probleempje gevonden nu Jace weg is. Ik heb geen flauw idee meer wat goed is en dus hoe je jezelf er tegen moet wapenen Razz Zoveel decks speelden Jace, dat er maar weinig over blijft. En wat overblijft was goed omdat het sneller was dan Jace... Ugh, dit gaat afwachten worden.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 14:16

@magiccardmarket: \
Jace gaat nu voor 45 (was ~65, sinds de vooraankondiging dattie op de watchlist stond)
Stoneforge voor 7 (was ~15 last i checked)
Primeval titan voor 14 (weet niet waar die op stond)

En de €45 jaces zijn al weer weg...

Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 14:22

http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/feature/148

Hier staat uitgelegd waarom de kaarten precies gebanned zijn en hoe het probleem ontstaan is. Vond het wel een mooi artikel om te lezen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 17:08

@Shard schreef:
@magiccardmarket: \
Jace gaat nu voor 45 (was ~65, sinds de vooraankondiging dattie op de watchlist stond)
Stoneforge voor 7 (was ~15 last i checked)
Primeval titan voor 14 (weet niet waar die op stond)

En de €45 jaces zijn al weer weg...
Jace staat inmiddels op €48,- en still dropping.
Groene titan inmiddels op 15, maar veel aanbod in die prijs is er niet meer. Hij gaat alleen maar omhoog.

Wytse:
Valakut wordt door veel mensen gezien als het deck to beat. Counterspells worden ineens ook weer interessant in dit nieuwe formaat.

Daarnaast moet je rekening houden met heel veel aggro in het begin. Mensen moeten namelijk even weer uitvogelen hoe een control deck zal zijn zonder Jace, TMS. De volgende aggro decks zullen wel veel gespeeld worden daardoor:
Mono Rood
Boros
Vampires
Tempered Steel

Uiteraard ook mono groen infect en kuldotha red. Al zullen die minder goed zijn dan de bovenste 3.
Mono zwart kan dan ineens wel weer eens goed worden. Phyrexian Obliterator en die equipment (Lashwrite?) heeft geen Jace meer om hem in check te houden. Tel daar removal (GFtT, Doom Blade, Black Suns) en discard bij op en ik zie het op zich als een redelijk deck.

Qua control moet je kijken naar 2 echte control decks (4x Jace Beleren!):
UW Control met White Sun's Zenith als finisher. Wellicht ook weer Baneslayers in het formaat, als het echt aggro wordt. Gideon is een kaart waar de rode decks bijvoorbeeld heel veel moeite mee hebben.
UB Control heeft met Life's Finale en Black Sun's Zenith een leuk antwoord op creature decks. Grave Titan zal hier de finisher zijn.

"Combo" heeft dan dus Valakut en Splinter Twin.
Door Valakut zullen Surgical Extraction en Tectonic Edge ineens wel weer interessant worden. En als Johnny zo bang is voor het deck, ga dan lekker Memoricide maindeck spelen...
Splinter Twin was al een fragiel deck en met het verlies van Jace, TMS denk ik niet dat het een heel goed deck is na de bannings. Wellicht dat het verdwijnt in een UWr control deck. Maar houd er maar geen rekening mee.

Torpor Orb lijkt mij ineens een kaart waar je rekening mee kunt/moet houden. Wat pro's speelde deze kaart al in een UB control lijst pre-bannings. In een Tezzeret deck zou deze kaart nog wel eens erg goed kunnen zijn. Stopt de 2 combo decks in het formaat. De UB Metalcraft lijst van Brian Kibler kan vast wel revised worden naar een dusdanige lijst.

Een andere UB lijst waar ik naar kijk is ook van Brian Kibler. De UB Infect lijst. Als aggro ineens zo populair wordt als verwacht, dan wordt Phyrexian Crusader ineens ook een stuk beter.

Mijn gok van de meta (Lijstje):
Aggro:
Tempered Steel
Boros
Mono Rood
Vampires (Of dood...)

Aggro-control:
Mono Zwart
UB Tezzeret
UB Infect

Regular control:
UW Control
UW Control

"Combo":
Valakut
Splinter Twin

Het formaat was dit nodig en het is fijn om te weten dat er niet meer 1 beste deck is, maar dat er ineens weer een legio interessante decks is om uit te kiezen. Mensen die het formaat nu al kapot schieten, willen niet zoeken naar de antwoorden.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 17:38

Vind t wel grappig dat jij t allemaal zo goed weet. Er waren ook een aantal decks met een goede cawblade matchup in het kader van zoeken naar antwoorden, maar goed welkom nog suffer formaat.
Terug naar boven Go down
Jeroen
GMT Champ 2013

Aantal berichten : 845
Leeftijd : 28
Registration date : 01-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 17:42

Ik sluit me aan bij Johnny:)
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 17:55

Onze foil Jaces Johnny!!! :-(
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 18:01

Ik vroeg me af, was het niet voldoende om 1 van de twee te bannen? Om het op zijn Jeroens te zeggen: Caw-Blade moest DOOOOOOOOD!!! lijkt het op, maar het was volgens mij al een stuk minder geweest zonder 1 van de twee...
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 18:29

@Kwebie schreef:

"Combo" heeft dan dus Valakut en Splinter Twin.
Door Valakut zullen Surgical Extraction en Tectonic Edge ineens wel weer interessant worden. En als Johnny zo bang is voor het deck, ga dan lekker Memoricide maindeck spelen...

Interessant dat mensen nog steeds suggereren dat een kaart als memoricide speelbaar is, laat staan goed genoeg is om Valakut te beaten. Ten eerste gaan decks als valakut en splinter twin 'af' op beurt 4 en dus heb je on the draw waarschijnlijk geen kans om memoricide te spelen. Ten tweede hebben beide decks back-up rode titans en manland. Ten derde heeft een deck als splintertwin counterspells en met gitaxian probe zie je die memoricide/extraction ook al kilometers van te voren aankomen. Dit alles overigens met de veronderstelling dat je memoricide in hand hebt en de mana hebt om hem beurt 4 te casten....

Maw je praat poep ES! Enige waar je wel gelijk in hebt is dat het op dit moment simpelweg koffiedik kijken is en dat niemand nog accuraat kan voorspellen hoe het formaat er straks uit ziet.

Wat betreft pricing: op MTGO koopt geen enkele bot meer zwaarden, batterskulls, stoneforges of Jaces. Voor afgelopen weekend was primeval titan nog 15tix waard en deze is bij de elke bot die 'm voor die prijs had op dit moment uitverkocht. Mensen bieden 'm alweer te koop aan voor 25+....
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 19:26

Ben ik nu de enige die niet baalt en allang een nieuw deck aan het bedenken is?
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 19:31

Ik baal niet en wellicht dat Standard spelen nu wel interessant voor me is.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 19:39

Ik baal een beetje.. ik heb wel voor € 600 aan Jaces thuis liggen. Daar mag rustig de helft nu vanaf.. Ik vind het nogal wat dat je als bedrijf je klanten op deze manier te kakken zet. Er zijn genoeg mensen die gespaard hebben om voor 70 p st. hun Jaces te kopen, hoe betrouwbaar wil je zijn als bedrijf?

Maar goed, ik overleef het wel en zal vaste wel een goed mono rood deck kunnen bouwen nu

greetzz
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 19:51

Jasper schreef:
Ik baal een beetje.. ik heb wel voor € 600 aan Jaces thuis liggen. Daar mag rustig de helft nu vanaf.. Ik vind het nogal wat dat je als bedrijf je klanten op deze manier te kakken zet. Er zijn genoeg mensen die gespaard hebben om voor 70 p st. hun Jaces te kopen, hoe betrouwbaar wil je zijn als bedrijf?

Maar goed, ik overleef het wel en zal vaste wel een goed mono rood deck kunnen bouwen nu

greetzz

Zet dat af tegen het verlies bij toernooien etc.
Maar andere kant om dat nu nog te doen 3 maand van te voren.
Ik begrijp wel dat je een verneukt gevoel aan over houd.
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

Aantal berichten : 837
Leeftijd : 24
Registration date : 07-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 19:56

Ik vind het argument van ''te weinig spelers naar fnm's'' en dus te weinig geld voor wotc niet heel sterk aangezien jace en sm (leuke afkorting) er sws al snel uitgaan. Hoe veel gaan ze hier nu echt aan verdienen? Ze hadden dit veel eerder aan moeten zien komen, al helemaal de synergie tussen sm (again) en bv batterskull en de zwaardjes.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 19:59

@Andre Pannekoek schreef:
Ben ik nu de enige die niet baalt en allang een nieuw deck aan het bedenken is?

Ik baal ook niet, ik vind het wel verfrissend. Maar goed ik heb ook niet geinvesteerd in Jaces dus voor mij is het wel makkelijk praten.

Laatst aangepast door Thatguyiscwazy op ma jun 20 2011, 20:03; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 20:03

Ik ga me niet wagen aan een voorspelling omtrent Memoricide als ultiem antwoord maar......

@tarzan schreef:

Dit alles overigens met de veronderstelling dat je memoricide in hand hebt en de mana hebt om hem beurt 4 te casten....

....dit gaat evengoed op voor jouw paradepaardjes, Splintertwin en Valakut.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 20:10

Ik ben hard aan het nadenken. Het deck dat ik wilde spelen speelde Jace, maar het kan denk ik prima zonder hem. Maar aangezien het de meta game wel enigszins zal veranderen moet er wel weer wat aan gesleuteld worden.

Voor de mensen die vragen waarom nu? Wizards heeft 4 dagen in het jaar waarin ze bannings aankondigen. Vandaag was 1 zo'n dag. Het is niet zo dat ze gisteren maar hebben besloten de kaarten te bannen.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5754
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 20:12

Me too. Maar lees de link die Niels postte maar eens, ze balen er zelf ook van (in elk geval de mensen die niet over het geld gaan) dat ze deze beslissing hebben moeten nemen. De mensen die wel over het geld gaan balen hier uiteraard niet van.

Pro Player

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 41
Registration date : 17-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 20:14

Als ik me niet vergis, is deze ban mede ingegeven door een verlangen van de "community" om van CawBlade af te zijn. Op grond van de cijfers (hoe vaak een bepaalde kaart gespeeld wordt of in een top8 belandt) is het logischer om Mystic EN Jace te bannen. Dit is meteen een argument tegen het bannen van Valakut. Die hebben ik al maanden niet meer in grote getalen toernooien zien ownen.

Dat er financieel verlies is voor mensen met Jaces... tja... ga je er nu echt van uit dat kartonnen kaarten waardevast zijn? Als je op die manier speculeert met kaarten dan is dit misschien het moment om je Legacy-collectie eens goed te bekijken. Het is natuurlijk handig indien Wizards ervoor zorgt dat investeringen van spelers later niet nutteloos blijken. Echter: kaartverkoop in het heden gaat haast altijd boven betrouwbaarheid m.b.t. eerder aangeschaft produkt. Een tweede Ravager debacle willen ze denk ik niet. Daarom lijkt bannen het enige middel.

Wat Jace betreft... ik heb ze ook. Maakt me niks uit dat ze nu iets minder waard zijn. Ze zijn hoe dan ook meer waard dan wat ik ervoor heb gegeven toen ze er net waren. Speelbaarheid in andere formaten zal hier helpen.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 20:50

Misschien komt de ban in andere formaten ook nog wel. Beide kaarten hebben de potentie om alle formaten te domineren.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 20:52

@Dragonheart schreef:

Dat er financieel verlies is voor mensen met Jaces... tja... ga je er nu echt van uit dat kartonnen kaarten waardevast zijn? Als je op die manier speculeert met kaarten dan is dit misschien het moment om je Legacy-collectie eens goed te bekijken.

Je hoeft je geen zorgen te maken over mijn financiële situatie hoor.. ik red me prima, al worden de Jaces € 0,01. Het is veel vervelender voor die mensen die 3 a 4 maanden hebben gespaard om er 1 of 2 te kunnen kopen van hun verdiende geld bij de supermarkt als vakkenvuller. Niet alleen zien ze hun 'investering' halveren, veel erger ze kunnen niet eens spelen met hun Jace(s). Hoe is dat goed voor het spel? Ik heb werkelijk geen idee..
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 21:00

Jasper schreef:
@Dragonheart schreef:

Dat er financieel verlies is voor mensen met Jaces... tja... ga je er nu echt van uit dat kartonnen kaarten waardevast zijn? Als je op die manier speculeert met kaarten dan is dit misschien het moment om je Legacy-collectie eens goed te bekijken.

Je hoeft je geen zorgen te maken over mijn financiële situatie hoor.. ik red me prima, al worden de Jaces € 0,01. Het is veel vervelender voor die mensen die 3 a 4 maanden hebben gespaard om er 1 of 2 te kunnen kopen van hun verdiende geld bij de supermarkt als vakkenvuller. Niet alleen zien ze hun 'investering' halveren, veel erger ze kunnen niet eens spelen met hun Jace(s). Hoe is dat goed voor het spel? Ik heb werkelijk geen idee..

Terechte opmerking.

was restriction beter?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!   ma jun 20 2011, 21:01

@Meddle schreef:
Misschien komt de ban in andere formaten ook nog wel. Beide kaarten hebben de potentie om alle formaten te domineren.

Het zal me niets verbazen als ze iig ook in Extended/Modern worden gebanned, en mss zelfs wel in Legacy.

Jasper schreef:

Laat dat een wijze levensles voor ze zijn...

Terug naar boven Go down

Jace en stoneforge gebanned in standard per direct!!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Game day: standard constructed
» [Standard] UR Delver
» FNM 21-12-2012 Standard Middag
» [Standard] UWR Flash
» [Standard] Esper Control. Mening?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: