MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

13-05-2011 - Release Event New Phyrexia

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten : 821
Leeftijd : 36
Registration date : 23-02-11

BerichtOnderwerp: 13-05-2011 - Release Event New Phyrexia   za mei 14 2011, 07:02

Draft vrijdag 13-05-2011

Laten we beginnen bij het eind en dat is mijn drafted shizzle, ik ben voor zwart blauw gegaan wat eigenlijk best wel een lekker deckie
was geworden maar door nogal wat pech tegen Thom en Yorben (in beide gevallen 1-1 staan en dan niets anders meer trekken dan land) bleef het uiteindelijk bij een teleurstellend 2-0, 1-2 en 1-2 wat geen zoden aan de dijk zet. Jammer, want ik vond dat ik een redelijk mooie curve in mijn deck had zitten en ik zelf het idee heb dat het toch wel heel erg leuk in elkaar zit.

Goed, mijn lekkere maar om dubieuze redenen niet lopende deckie + sideboard:

Land: 17
9x Island
8x Swamp

Creatures: 14
1x Fume Spitter
1x Phyrexian Rager
1x Mortis Dogs
1x Oculus
1x Serum Raker
1x Lumengrid Drake
1x Impaler Shrike
1x Spire Monitor
1x Vault Skirge
1x Copper Myr
2x Gust Skimmer
1x Kiln Walker
1x Moriok Replica

Spells: 8
1x Virulent Wound
1x Geth's Verdict
1x Instill Infection
1x Parasitic Implant
1x Vapor Snag
2x Psychic Barrier
1x Trigon of Corruption

Planeswalkers: 1
1x Karn Liberated

Sideboard:
1x Morbid Plunder (Speelde ik in eerste instantie wel, maar later vervangen door Kiln Walker)
1x Dementia Bat
1x Blistergrub
1x Vedalken Certarch (Wou ik wel spelen, maar te weinig artifacts)
1x Defensive Stance
2x Turn the Tide
1x Darksteel Plate
1x Myr Sire
1x Vulshok Replica
1x Darksteel Myr
1x Snapsail Glider (Wou ik wel spelen, maar te weinig artifacts)
2x Training Drone
2x Ferrovore
1x Withstand Death
1x Frantic Salvage
1x Phyrexia's Core

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ronde 1:

Ik zag er eigenlijk best wel tegen op omdat ik tegen Johnny Niemeyer (geloof ik) ook al op Noorderspel had gespeeld (volgens mij, anders was het zijn kwaadaardige tweelingbroer) en hij me toen met een rood-wit deck in no-time compleet had weggevaagd. Deze keer bleek het voordeel aan mijn kant want zijn deck kwam beide spellen later op gang dan het mijne. De tweede game tegen hem is de enige keer dat ik Karn heb kunnen gebruiken voor zijn -3 ability: Exile target permanent. 2-0 voor mij.

Ronde 2:

Dit was tegen Thom en dit was, hoewel het erg gezellig was, qua spel redelijk ruk. Game 1: Mana-screw voor mij. Game 2: Mana-screw voor hem. Game 3: Mana-flood voor mij. Ik had graag gezien dat we dit ietwat normaler konden uitspelen want we hadden beide best wel leuke decks en dit had erg spannend kunnen worden. 1-2 voor Thom.

Ronde 3:

Tegen Yorben was het ook erg gezellig. Ronde twee was eigenlijk de enige keer dat ik een foutje heb gemaakt. Ik had me verteld bij een aanval die hem had kunnen doden maar ik kwam erop uit dat hij op 1 leven zou blijven steken waardoor ik 1 beest (mijn Phyrexian Rager als ik me niet vergis) achterhield bij de aanval om te kunnen blocken. Gelukkig stond ik al zo ver voor dat dat niet meer mocht baten voor hem en het de volgende ronde als nog klaar was. Maar helaas in de derde ronde niets anders dan mana trekken voorkwam dat ik in de prijzen zou vallen. 1-2 voor Yorben.

Al met al heb ik het best wel naar mijn zin gehad ondanks dat het resultaat niet denderend was. Het enige dat ik had kunnen doen was misschien 1x Island eruit voor... tja... wat? Blistergrub of Myr Sire? Dementia Bat zie ik niet echt zitten en Darksteel Myr, gezien ik geen +?/+? equipment heb, is het toch echt een sideboard card. Lijkt me toch niet echt een optie en volgens mij laat mijn curve dat ook niet echt toe om een landje eruit te halen.

Volgende keer beter dan maar Smile

PS: Mijn vriendin wil graag d'r land terug Yorben!

Laatst aangepast door Warlord1981NL op za mei 14 2011, 09:53; in totaal 3 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Ja, ik weet het, swamps en islands had ik niet hoeven linken maar anders staat het zo raar...)
Terug naar boven Go down

13-05-2011 - Release Event New Phyrexia
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vrijdag 13-05-2011 Release Event New Phyrexia
» Vrijdag 15 juli 2011 Release Event Magic 2012
» GP Praag 21 en 22 mei 2011
» New Phyrexia compleet gespoiled!
» 23-09-2006 Pre-Release Timespiral in Zwolle

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: