MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de dondermodern van 18 augustus **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

FNM in De Purperen Draak

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   do apr 21 2011, 20:58

@Meddle schreef:
Uiteraard gaan mensen voor een andere locatie kiezen en er verandert niks... Wat klopt hier niet?

Welke mensen gaan voor een andere locatie kiezen? Ik hoor van veel mensen dat ze graag in de OD spelen en voor deze mensen wil ik graag FNM organiseren. Het niveau in de OD is en zal altijd hoger zijn dan in de PD, voor veel mensen is dat een reden om naar de OD te gaan. Voor sommigen is het 'hoge' niveau van de OD reden om thuis te blijven, o.a. voor deze mensen organiseert de PD zijn toernooien

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   do apr 21 2011, 20:59

Gewoon ff een nieuwschierige vraag..
Maar momenteel is er geen eigen winkel en organiseren we via de Zinnebeeld.
In hoeverre vind WotC dit nog goed?
En is het zo dat WotC liever een winkel ziet als organisator en daardoor meer stuurt daarop.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1071
Leeftijd : 33
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   do apr 21 2011, 21:00

Ondanks discussies die ik met Jasper ook wel eens heb gehad, denk ik dat Jasper alles doet, wat in zijn optiek het beste is voor "onze" magicscene. Door de manier waarop dit nu gebeurd bekruipt mij misschien wel geheel ten onrechte het gevoel dat de meneer van de pd niet handelt vanuit de magicscene, maar vanuit zijn handelsgeest. Dit is natuurlijk zijn goed recht, want hij wil ook eten, maar daar heb ik natuurlijk niks mee nodig. Iedereen die het hier niet mee eens is, ziet waarschijnlijk ook geen probleem in de dubbele fnm's en tegen jullie wil ik zeggen, ik hoop dat jullie gelijk krijgen. Ik ben nl bang voor het tegenovergestelde.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   do apr 21 2011, 21:04

@ Jasper. Dat noem je zelf in jouw post en daar komt bij, dat er mensen draft boven standard preferen en visa versa. Dus gaan we spreiding krijgen. Toch??? En dat is volgens mij hetzelfde.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   do apr 21 2011, 21:23

@Meddle schreef:
Ondanks discussies die ik met Jasper ook wel eens heb gehad, denk ik dat Jasper alles doet, wat in zijn optiek het beste is voor "onze" magicscene. Door de manier waarop dit nu gebeurd bekruipt mij misschien wel geheel ten onrechte het gevoel dat de meneer van de pd niet handelt vanuit de magicscene, maar vanuit zijn handelsgeest. Dit is natuurlijk zijn goed recht, want hij wil ook eten, maar daar heb ik natuurlijk niks mee nodig. Iedereen die het hier niet mee eens is, ziet waarschijnlijk ook geen probleem in de dubbele fnm's en tegen jullie wil ik zeggen, ik hoop dat jullie gelijk krijgen. Ik ben nl bang voor het tegenovergestelde.

handelsgeest, anders had de pd zich wel aan de afspraken gehouden, of eerst overleg gevoerd. Dit is btw ook een punt waar ik als enige op in ga. Wanneer gaan we weer een situatie krijgen waarin er weer afspraken eenzijdig worden aangepast? We hebben nu een goedlopende , zich langzaam uitbreidende groep spelers in de oude drogisterij, dat wilde Jasper altijd, echter maakt hij nu een knieval, die nadelig kan uitpakken.
Ik dacht dat de pd juist voor de casualspeler, zijn doelgroep zou organiseren, om de bestaande agenda heen. Dat leek mij uitstekend, naast elkaar dingen regelen. Moet je nu eens kijken...
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   do apr 21 2011, 22:23

Maar dat het negatief gaat uitpakken dat is puur speculatief van jullie. Als ik op een vrijdag of zaterdag in PD kom dan zitten daar allemaal mensen magic te spelen die ik helemaal niet ken. Dat is een groep mensen die ik blijkbaar nooit heb kunnen bereiken met de toernooien maar de PD wel. Dat voor die groep mensen iets georganiseerd wordt op vrijdag is toch niets mis mee? Als nou de naam FNM er niet aan had gehangen, maar 'Fun and games' wel gesanctioned en met promo's was het in jullie ogen dan ook een probleem geweest?

@ Jolmer, wij organiseren vanuit Zinnebeeld. Dat is in een winkel. PS-games gaat de ene winkel niet bevoordelen boven een andere. Zolang Henk magic wil blijven verkopen en klant is van PS-games organiseren wij de FNM, prereleases en release events uit zijn naam. Met andere woorden, wij zijn een winkel.

Laatst aangepast door Jasper op do apr 21 2011, 22:29; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   do apr 21 2011, 22:28

Ik moet wel zeggen dat ik de steun van jullie verwarmend vind. (geen sarcasme, geen grapje.. gewoon oprecht gemeend)
FNM's in de Oude Drogisterij zullen nog wel even bestaan, voornamelijk omdat de samenwerking tussen Martijn, Michiel, Maarten, Rob en mijzelf prima verloopt en ik in vergelijk met 1 a 2 jaar geleden het organiseren een stuk leuker vind.

greetzz
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   do apr 21 2011, 22:46

Weet je Jasper, ik vind je echt een prima kerel, waar ik niet snel iets slechts over zou zeggen, maar ik vind je nogal naïef op dit moment. Niks speculatiefs, er veranderd voor mij iets. Ik kan kiezen uit fnm's, dus kan ik er af en toe voor kiezen dat de fnm in de pd leuker is. Dan komt er toch al 1 iemand minder op jouw fnm?? Ik snap niet wat daar speculatief aan is. En dan heb ik het alleen nog maar over mijzelf. Zijn vast meer mensen die magicen voor de lol en dus het toernooi gaan spelen wat ze het leukst vinden en dan kost het jou nog meer mensen. Denk dat jij eerst een keer met zeven mensen moet staan voor je het toe geeft.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 08:44

Jasper schreef:
Dat is een groep mensen die ik blijkbaar nooit heb kunnen bereiken met de toernooien maar de PD wel. Dat voor die groep mensen iets georganiseerd wordt op vrijdag is toch niets mis mee?

Het enige dat daarin echt belangrijk is, is volgens mij dat op een dergelijke dag er geen concurrentie is van formaat en sanctioning. Als er zonodig tegelijkertijd wat georganiseerd wordt* lijkt het mij belangrijk dat de PD dan niet hetzelfde formaat aanbiedt of een ander populair sanctioned toernooi (standard bij de een en draft bij de ander lijkt me geen goed plan) Maar zelfs dan zou het kunnen voorkomen dat iemand toch voor het ene toernooi kiest ipv het andere wat dat betreft sluit ik me in de kern aan bij Meddle. Alhoewel ik niet denk niet dat het zo erg zal worden als hij het voorstelt, juist omdat het 2 verschillende doelgroepen betreft, maar het zou wel kunnen.

* Volgens mij is er meer dan genoeg ruimte in de maandelijkse agenda dat dit eigenlijk niet eens nodig is.
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

Aantal berichten : 1387
Registration date : 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 08:49

Even tussendoor, wat kost bier in de Purperen Draak?

darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 34
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 08:51

*grin*

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 11:50

@Meddle schreef:
...dat de meneer van de pd niet handelt vanuit de magicscene, maar vanuit zijn handelsgeest.
Jasper, wil jij eens polsen of de scene de voorkeur geeft aan het cancellen van de events die elkaar overlappen of daar juist een meerwaarde in ziet?

De meneer van de Purperen Draak heeft namelijk, afgezien van de eerste keer toen hij overdonderd werd door Wizards (Hé, je mag FNM organiseren, wat voor type wil je spelen op welke vrijdag? Nu meteen even doorgeven aub) gezegd dat hij niet wil concurreren en doet dat dan ook niet!

Dat er voor juni FNM's zijn die overlappen, is op voorstel van Jasper, die zich daarbij volgens mij niet heeft laten leiden door mijn portemonnee. Dat de meneer van de Purperen Draak de mensen die door de site van Wizards in verwarring raakten ongeveer dwong naar de OD te gaan, is niet echt klantvriendelijk, maar wel volgens afspraak.

Dat ik aangesproken word op mijn handelsgeest is tot daar aan toe, maar ik vind het jammer dat ES ook onder vuur komt te liggen nu. Misschien komen ES en Hennink wel in de winkel omdat de sfeer daar helemaal niet zo slecht is!

Anyways, tot ik duidelijk toestemming krijg van Jasper, organiseer ik geen FNM in de maanden juni en volgende!
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 12:14

Je neemt nogal wat zinnen over uit mijn post en voel me dus ook aangesproken, maar ik heb volgens mij helemaal niemand aangevallen...
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5772
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 12:22

Purperen Draak schreef:
Anyways, tot ik duidelijk toestemming krijg van Jasper, organiseer ik geen FNM in de maanden juni en volgende!
Volgens mij had je die al!

Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 12:29

Ik denk dat " de meneer van de Purperen Draak ". niet alles gelezen heeft. Je hebt het hier over aankomende FNM's , het gaat er om wat er de afgelopen tijd is gebeurd, als in FNM's organiseren terwijl er andere afspraken waren gemaakt. Het verhaal dat je werd opgejaagd door Wizards en zo is niet relevant. Vind je het gek dat ik mn wenkbrouwen frons wanneer er mensen met promo's uit de pd komen die we in de od nog niet hebben gezien? Jasper was ook zeer verbaasdtoen hij dit hoorde, dus het lijkt me dat het niet was afgesproken.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 12:29

Klopt, er is geen toestemming van mij nodig om FNM's te mogen organiseren. Mijn ideaal beeld voor FNM's zou zijn:

Elke vrijdag een FNM. Of in de Oude Drogisterij of in de Purperen Draak maar geen overlap. Beide partijen organiseren er twee per maand iig in 2011. Maanden met 5 vrijdagen mogen naar de Purperen Draak wat mij betreft. Als de ene partij een FNM organiseert dat organiseert de andere partij niets. Uiteraard kan er magic gespeeld worden, maar niet sanctioned en niet met FNM foils. Op deze manier garandeer je een grotere opkomst voor alle FNM's

Dat kan betekenen dat wij iets met peasant moeten doen in de toekomst als dit zo geregeld kan worden.

Ik hoor het graag.

greetzz

Jasper
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 12:34

Jasper schreef:
Klopt, er is geen toestemming van mij nodig om FNM's te mogen organiseren. Mijn ideaal beeld voor FNM's zou zijn:

Elke vrijdag een FNM. Of in de Oude Drogisterij of in de Purperen Draak maar geen overlap. Beide partijen organiseren er twee per maand iig in 2011. Maanden met 5 vrijdagen mogen naar de Purperen Draak wat mij betreft. Als de ene partij een FNM organiseert dat organiseert de andere partij niets. Uiteraard kan er magic gespeeld worden, maar niet sanctioned en niet met FNM foils. Op deze manier garandeer je een grotere opkomst voor alle FNM's

Dat kan betekenen dat wij iets met peasant moeten doen in de toekomst als dit zo geregeld kan worden.

Ik hoor het graag.

greetzz

Jasper
.

Nou, waarom zeg je dit niet eerder.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 13:01

Het is mooi dat iedereen altijd naar mij kijkt voor antwoorden, maar soms heb ik ze ook niet.
Soms duurt het ook even voordat ik alles goed op een rijtje heb gezet. Ben soms net een mens, gek he?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 13:09

Jasper schreef:
Het is mooi dat iedereen altijd naar mij kijkt voor antwoorden, maar soms heb ik ze ook niet.
Soms duurt het ook even voordat ik alles goed op een rijtje heb gezet. Ben soms net een mens, gek he?

Het zijn de menselijke aspecten in jou die jou zo'n aangenaam persoon maken. Ik heb die aspecten amper en benijd je daar wel om.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 13:12

Jasper schreef:
Elke vrijdag een FNM. Of in de Oude Drogisterij of in de Purperen Draak maar geen overlap.
Vanaf juni zijn de overlappende FNM's gecancelled. Mei is al in gang gezet door Wizards en op verzoek van PS cancel ik die niet. Voor de mensen die wel in de Purperen Draak komen, maar niet in de OD, zal ik kijken naar een alternatief. Misschien casual, misschien standard, dat zal ik met de groep die het aangaat overleggen.
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 13:13

Jasper schreef:

Doet me denken aan The Big Bang Theory:

Leonard to Sheldon:
"Sometimes your movements are so life like I forget you are not a real boy."

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 13:17

6/24/2011 12:00:00 AM EU FNM June 2011 Groningen, Netherlands 0 0 Booster Draft Friday Night Magic Cancelled Coordinator: Participated

6/10/2011 12:00:00 AM EU FNM June 2011 Groningen, Netherlands 0 0 Standard Friday Night Magic Cancelled Coordinator: Participated

6/3/2011 12:00:00 AM EU FNM June 2011 Groningen, Netherlands 0 0 Standard Friday Night Magic Cancelled Coordinator: Participated
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 13:19

@Andre Pannekoek schreef:
Jasper schreef:

Het zijn de menselijke aspecten in jou die jou zo'n aangenaam persoon maken. Ik heb die aspecten amper en benijd je daar wel om.

Nou doe je jezelf tekort..
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 13:27

Jasper schreef:
Jasper schreef:

Nou, eigenlijk niet. Ik weet maar al te goed hoe ik in elkaar zit en dat dit niet iedereen zint. We hebben het buiten dit forum al meerdere malen over dit onderwerp gehad, jouw mening was mij allang duidelijk, maar je trekt je mond niet open. Dit is enerzijds lovenswaardig, anderzijds onhandig. Ik voel me nooit bezwaard om mn mening te geven, ook al irriteer ik momenteel bvb Michiel. Ik heb mn muil slechts opengetrokken om te voorkomen dat je een verdeelde scene krijgt met halflege toernooien.
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 13:47

Jasper schreef:
Jasper schreef:

Nou, eigenlijk niet. Ik weet maar al te goed hoe ik in elkaar zit en dat dit niet iedereen zint. We hebben het buiten dit forum al meerdere malen over dit onderwerp gehad, jouw mening was mij allang duidelijk, maar je trekt je mond niet open. Dit is enerzijds lovenswaardig, anderzijds onhandig. Ik voel me nooit bezwaard om mn mening te geven, ook al irriteer ik momenteel bvb Michiel. Ik heb mn muil slechts opengetrokken om te voorkomen dat je een verdeelde scene krijgt met halflege toernooien.

Hoho, zo erg irriteer je mij nou ook weer niet hoor André. Ik wou alleen maar even aangeven dat het veel te mooi weer is om dit soort discussies te voeren en dat ik liever met een biertje in een strandstoel aan het genieten was van de zon.
Baal gewoon een beetje van mijn werk Sad en dat reageer ik af op jou. mijn excuses daarvoor.

-x-

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 13:49

@darafayen schreef:
Jasper schreef:
Jasper schreef:

Hoho, zo erg irriteer je mij nou ook weer niet hoor André. Ik wou alleen maar even aangeven dat het veel te mooi weer is om dit soort discussies te voeren en dat ik liever met een biertje in een strandstoel aan het genieten was van de zon.
Baal gewoon een beetje van mijn werk Sad en dat reageer ik af op jou. mijn excuses daarvoor.

-x-

Ik heb je slechts als voorbeeld misbruikt, precies zoals je het lekker vnd Razz
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 13:52

Ow ja! ga door Wink

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM in De Purperen Draak   vr apr 22 2011, 17:24

/me is te warm om dit nog te kunnen volgen Smile
Terug naar boven Go down

FNM in De Purperen Draak
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Do 17e purperen draak
» Peasant (Budget) Winterqualifier 23/12/2011 Purperen Draak
» 21 Mei: Gratis Sealed Deck X610Z Toernooi
» Game day: standard constructed
» U-18 draft @ Purperen Draak

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: