MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 september! **Gefeliciteerd**
Donald wint de PPTQ van 12 augustus! **Gefeliciteerd**
Niels wint het legacytoernooi van 19 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint de donderdraft van 16 augustus! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint het moderntoernooi van 9 augustus! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

ZOMGWTF Artifact Instant!

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1266
Leeftijd : 41
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 13 2011, 18:59

Jasper schreef:

Hoe dezen werken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 13 2011, 19:02

Stel x = 6. Kies 6 permanents en/of spelers uit. Verwijder van ieder 0 tot maximaal 6 counters. Soort counters is niet relevant (+1.+1, -1/-1/ Loyalty, Poison, charge etc etc)

greetzz
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 13 2011, 19:06

Denk dat Jan bedoeld dat je een spell type (Instant) combineert met een Permanent type (Artifact) Wink
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 13 2011, 19:11

Jasper schreef:
Stel x = 6. Kies 6 permanents en/of spelers uit. Verwijder van ieder 0 tot maximaal 6 counters. Soort counters is niet relevant (+1.+1, -1/-1/ Loyalty, Poison, charge etc etc)

greetzz

Ik bedoel, hoe werkt Artifact - Instant en hoe moet ik me voorstellen wat er gebeurt als deze op de stack is en wat er gebeurt als ie in het veld ligt?
Ik zie inconsistentie wat type en subtype betreft en artifacts werken niet zo, als wel dan zou er iets met "Flash" en "When you cast Blast from the Vault, remove up to X counters from X target permanents and/or players." op moeten staan.
En ik vraag me af of counters van players weghalen zo'n goed idee is.
En als het geen artifact moet zijn, is een colorless instant ook een optie, die werkt wel goed met de huidige text.

Het idee is leuk, maar de uitvoering...
Ik schat je getalenteerder in.
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 13 2011, 20:13

@Barachem schreef:

En bedankt
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 13 2011, 21:22

Zoals je Artifact creatures en Artifact Equipments kunt hebben, vind ik ook dat Artifact Instants mogelijk moeten zijn. Ik geef toe dat het op het randje is. Het is ook geen permanent, maar een instant spell. Kan gecounterd worden door Steel Sabotage en met Argivian Archaeologist terug gehaald worden naar je hand. Kaarten die artifacts onto the Battlefield brengen moeten een regelwijziging krijgen dat ze alleen Artifact permanents kunnen vinden.

Ik zie het als een goblin lackey die ook oorspronkelijk als tekst had:

Whenever Goblin Lackey successfully deals damage to a player, you may choose a Goblin card in your hand and put that Goblin into play.

Maar sinds de komst van tribal instants de volgende tekst heeft:

Whenever Goblin Lackey deals damage to a player, you may put a Goblin permanent card from your hand onto the battlefield.

Er is wel over nagedacht Jan. Probeer eens buiten je kaders te denken!
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 13 2011, 21:51

Moet het streepje dan niet weg? Zodat er gewoon Artifact Instant staat? Nu lijkt het alsof instant een subtype is, maar dat moet volgens mij juist de maintype zijn.
Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten : 823
Leeftijd : 37
Registration date : 23-02-11

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 13 2011, 22:19

@Jasper:

Waarom maak je em niet gewoon colorless zoals All Is Dust. Maakt voor de werking niet uit en problem solved, me dunkt.

Laatst aangepast door Warlord1981NL op wo apr 13 2011, 22:24; in totaal 1 keer bewerkt
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 13 2011, 22:24

@Warlord1981NL schreef:
@Jasper:

Waarom maak je em niet gewoon colorless zoals bijv All Is Dust. Maakt voor de werking niet uit en problem solved, me dunkt.

Ik had hem ook blauw kunnen maken.. of een groene sorcery die voor X mana een creature opzoekt.. Smile
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 13 2011, 22:40

Maak het dan “Instant - Artifact Spell“

Of een instant met:
This spell counts as an artifac.

?
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 13 2011, 22:53

Of, wat ook kan, je maakt gewoon geen kaarten meer, aangezien blijkbaar iedereen toch betere ideeën heeft dan jij Razz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 13 2011, 23:12

oh, pas op. Je moet niet te erg op Jasper zeuren. Straks bant tie je, ofzo geek
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   do apr 14 2011, 00:02

Jasper schreef:
@Barachem schreef:

En bedankt

@Hennink schreef:
@Jan: Beetje aardig blijven graag in dit topic!

Was niet kwaad bedoeld, meer van dat ik de kaart hoe die in elkaar zit onwennig vind en beter had verwacht, gezien eerdere kaarten van Jasper.
Moeilijk voor mij om het goed onder woorden te brengen zonder iemand voor de tenen te stoten.
Schepijs
Pro Player

Aantal berichten : 1738
Leeftijd : 32
Registration date : 30-08-06

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   do apr 14 2011, 09:52

Dan kan je voor te oordelen eerst vragen naar de beweegredenen van mensen... (geldt voor de meeste reacties trouwens)
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   do apr 14 2011, 10:47

Ik merk idd ook dat Jan de laatste tijd nogal ongesteld is.

Ik vind hem wel lief btw.
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   do apr 14 2011, 14:17

Bob schreef:
oh, pas op. Je moet niet te erg op Jasper zeuren. Straks bant tie je, ofzo geek

Dat doe ik niet zo snel, dan moet je het wel heel bont maken...
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   do apr 14 2011, 15:58

Jasper schreef:
Zoals je Artifact creatures en Artifact Equipments kunt hebben, vind ik ook dat Artifact Instants mogelijk moeten zijn. Ik geef toe dat het op het randje is. Het is ook geen permanent, maar een instant spell. Kan gecounterd worden door Steel Sabotage en met Argivian Archaeologist terug gehaald worden naar je hand. Kaarten die artifacts onto the Battlefield brengen moeten een regelwijziging krijgen dat ze alleen Artifact permanents kunnen vinden.

Ok, ik zal eens inhoudelijk hierop ingaan, je hebt er wel over nagedacht, alhoewel ik het nog steeds met je oneens ben.
Op eerste indruk vond ik je inzending gekunstel.
Nu je het uitlegt ben ik van mening veranderd, ik vind het nu technisch gezienverwarrend en onduidelijk.

Jasper schreef:
Ik zie het als een goblin lackey die ook oorspronkelijk als tekst had:

Whenever Goblin Lackey successfully deals damage to a player, you may choose a Goblin card in your hand and put that Goblin into play.

Maar sinds de komst van tribal instants de volgende tekst heeft:

Whenever Goblin Lackey deals damage to a player, you may put a Goblin permanent card from your hand onto the battlefield.

Er is wel over nagedacht Jan. Probeer eens buiten je kaders te denken!

Ik snap wat je bedoeld, maar Instant is een type, geen subtype.
Ik weet precies wat je met de kaart wilt doen, maar het is moeilijk realiseerbaar, zelfs al werk je met Flash als keyword erop.
Je wilt een Instant die ook een Artifact is en zich net zo gedraagt.

Ik doe effe een poging hoe ik het zou oplossen met mijn huidige kennis van de regels van magic.

Maar zelfs hoe ik het aanpak vind ik gestuntel, ik zou willen dat het counters van players removen wat eleganter geformuleerd zou kunnen worden.
En of de regels Instant Artifact of Artifact Instant toelaten, heel eerlijk gezegd weet ik het niet.
Het conflict zit'm voornamelijk erin wanneer je wat zou mogen spelen, daar Artifacts voor je alleen mogen in de main phase met een lege stack en priority en Instants wanneer je uberhaupt priority hebt.
Maar we nemen Instant als eerste en dus de timing ervan als uitsluitselgevend, dus wanneer je priority hebt.

Daarnaast is er een conflict met Artifacts die na resolven in het veld komen en Instants die als ze in het veld komen op de stack blijven, wat dus problemen oplevert.
Maar dat laatste heb ik opgelost met het in de grafbak flikkeren van je spell.
Toch blijft het in mijn ogen gekunstel en een onelegante oplossing.
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 35
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 15 2011, 07:43

@Barachem schreef:

Sorry hoor Jan, maar de kaart die Jasper heeft gemaakt is, in mijn ogen, toch een stuk beter geformuleerd en ontworpen dan die van jou.

In mijn ogen is het juist de uitdaging om tegen de huidige regelgeving te schoppen en te bedenken wat er eigenlijk allemaal mogelijk is.
Een Artifact - instant? gaaf idee cheers
Manier om van alle soorten counters af te komen? Ook tof.

Dat het niet helemaal in de regelgeving past, nou en? Probeer gewoon open-minded te blijven. In mijn ogen ben jij nog steeds teveel bezig in je hoofd om de kaart in de huidige regelset te proppen.

Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 15 2011, 08:16

@darafayen schreef:
Sorry hoor Jan, maar de kaart die Jasper heeft gemaakt is, in mijn ogen, toch een stuk beter geformuleerd en ontworpen dan die van jou.

Oh ja...?
Daar wil ik uitleg van hebben. scratch

@darafayen schreef:
In mijn ogen is het juist de uitdaging om tegen de huidige regelgeving te schoppen en te bedenken wat er eigenlijk allemaal mogelijk is.

Dan moet er kwa regels wel het een en ander veranderd worden.
Het zou juist gaaf zijn om te kijken hoe iemand de regels die daarvoor nodig zijn zou veranderen, heb ik namelijk wel op andere fora gezien dat mensen met nieuwe abilities kwamen of iets geks met het huidige probeerden en duidelijk aangaven wat er aan regels zou moeten veranderen om het mogelijk te maken.

Dat mis ik wel een beetje bij je betoog, welke regels zou Jasper en/of jij veranderen/toevoegen/weghalen om het mogelijk te maken?
En je vergeet de mogelijkheid dat Jasper het misschien wel heeft bedoeld dat zijn kaart onder de huidige regels werkt.

Daarnaast weet ik niet of het juist de bedoeling is om met de regels te klooien, maar er wordt bij de contests ook niet gezegd dat je het niet moet doen.
Ik ben er ook niet voor of tegen dat mensen met regels gaan klooien, maar ik zou het wel als verplicht zien als mensen kaarten maken waar nieuwe/veranderde regels voor gelden om die veranderingen kwa regels erbij te zetten als ik een contest zou organiseren.

@darafayen schreef:
Een Artifact - instant? gaaf idee cheers

Hoe maak je het kwa regels mogelijk dat artifacts zowel instants kunnen zijn en dat instant ook een subtype kan zijn?
Ik maakte alleen een kaart die met de huidige regels werkte omdat ik een kort voorbeeld gaf van hoe ik het onder de huidige regels zou proberen te doen en ja, dat is gekunstel.
Ik ben van mening dat hierbij de regels aangepast moeten worden.
Daarnaast deed ik ook maar beperkt veel moeite omdat het Jasper's entry is en als ik al help, dat het meestal op wording niveau zit, niet op andere niveaus.

@darafayen schreef:
Manier om van alle soorten counters af te komen? Ook tof.

Inderdaad, een manier om van poison counters en counters van mogelijke toekomstige countertypes af te komen lijkt me ook gaaf.
Maar hoe formuleer je dat het best met permanents erbij in de tekst?
Pas je de tekst aan of verander je de regels?
In dit geval lijkt me regels aanpassen onvermijdelijk.

@darafayen schreef:
Dat het niet helemaal in de regelgeving past, nou en? Probeer gewoon open-minded te blijven. In mijn ogen ben jij nog steeds teveel bezig in je hoofd om de kaart in de huidige regelset te proppen.

Ik geef toe dat ik normaliter binnen de huidige regelset blijf, waarom magic ingewikkelder en moeilijker maken dan het al is?
Maar ik zie wel in dat regels weleens veranderd moeten worden, juist om het spel leuker en interessanter te maken.
Maar ik sleutel er liever niet aan, mede omdat het administratieve rompslomp geeft en omdat er binnen de geldende regels nog veel ontwerpruimte bestaat, we moeten die nog koloniseren.

Ja, Jasper heeft een leuk idee, maar ik vind wel dat hij het gedetaillerder zou mogen uitwerken, wellicht door regels te veranderen en de veranderingen erbij te posten.
Ik ben ervan overtuigd dat als ie dat zou doen, dat ie dan een pracht van een entry heeft.
Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 15 2011, 16:32

@darafayen schreef:

Regels zijn een frame waar binnen geopereerd kan worden. Daar tegen aan schoppen haalt een regelsysteem vaak deels, dan wel totaal, onderuit. Zonder regels functioneert niets. De kaart van Jasper is daar een mooi voorbeeld van. Artifact instant is natuurlijk hoe je het ook bekijkt gewoon je reinste onzin en is binnen het gestelde framewerk van MTG simpelweg onmogelijk vandaar dan ook mijn voorstel om de kaart kleurloos te maken a la All Is Dust. Problem solved. Mja, Jasper's tegenargument is natuurlijk geen argument en eerlijk gezegd is me zes maten te vermoeiend om me verder in de discussie te mengen, zeker gezien het wel of niet een artifact zijn nauwelijks gevolgen heeft (dwz: hij kan dus ook gecountered worden door kaarten als Halt Order en Steel Sabotage). Dat gezegd hebben, een regel dan wel regelset is naar mijn mening niet om tegen aangeschopt te worden mits de gestelde regel(-set) kan worden opgevat worden als hebbende een verstorende werking voor het systeem dan wel subsysteem waarin die orde dient te brengen. Gezien dat hier geenzins het geval is acht ik het je reinste onzin dat het überhaupt onderwerp van discussie is.

Tot slot mijn versie van hoe die kaart eruit zou zien:

darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 35
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   di apr 19 2011, 08:08

@Warlord1981NL schreef:
@darafayen schreef:
Dat gezegd hebben, een regel dan wel regelset is naar mijn mening niet om tegen aangeschopt te worden mits de gestelde regel(-set) kan worden opgevat worden als hebbende een verstorende werking voor het systeem dan wel subsysteem waarin die orde dient te brengen.

Het is uiteraard je goed recht om je eigen mening te hebben en het er niet mee eens te zijn.
En je hebt ook wel ergens een punt. Waarom zou je iets willen veranderen als het goed werkt?

Maar aan de andere kant...

Waarom zouden we houten wielen op fietsen willen aanpassen? het werkte toch goed?
Alleen omdat iets goed werkt kan het nog best wel eens zo zijn dat er iets anders is wat nog beter werkt.
In veel bedrijven maken ze gebruik van het gezegde: "Stilstaan is achteruitgang". M.a.w. je moet blijven innoveren & optimaliseren.
Daar zijn wij hier dus ook mee bezig. En daarvoor moet je soms ergens tegenaan schoppen.
Soms werkt het, soms niet, maar als je niets doet kom je er ook niet achter of iets werkt of niet. Dan blijf je zitten in je vaste kader en zul je nooit out-of-the-box leren denken.

Citaat :

Gezien dat hier geenzins het geval is acht ik het je reinste onzin dat het überhaupt onderwerp van discussie is.

Beetje overbodig. Natuurlijk ben jij van mening dat het je reinste onzin is want 1 zin erboven zeg je dit eigenlijk al.
Maar aangezien niet iedereen jouw mening deelt hebben we deze discussie.

Daarnaast, gebruik eens een enter. Dat leest veel prettiger.

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   di apr 19 2011, 10:45

@Warlord1981NL schreef:

Artifact instant is natuurlijk hoe je het ook bekijkt gewoon je reinste onzin en is binnen het gestelde framewerk van MTG simpelweg onmogelijk vandaar dan ook mijn voorstel om de kaart kleurloos te maken a la All Is Dust. Problem solved. Mja, Jasper's tegenargument is natuurlijk geen argument en eerlijk gezegd is me zes maten te vermoeiend om me verder in de discussie te mengen, zeker gezien het wel of niet een artifact zijn nauwelijks gevolgen heeft (dwz: hij kan dus ook gecountered worden door kaarten als Halt Order en Steel Sabotage).

Uhm.. leuke krachtterm" je reinste onzin", is dit niet wat overdreven? Hennink heeft niet in de kaders van zijn contest aangegeven dat de kaart binnen de huidige regels moet vallen, als hij daardoor de kaart niet mee wil nemen bij de jurering vind ik dat ook prima. Het is maar een probeersel van mij. 'Je reinste onzin' valt volledig verkeerd bij mij en is ook zeker niet constructief.
Ik had inderdaad de kaart kleurloos kunnen maken, ik probeerde echter aan te geven dat de kaart ook blauw of groen had kunnen zijn, maar dan is het mijn kaart niet meer.
Je geeft nogal vaak aan dat je het vermoeiend vindt je te mengen in de discussie, maar komt vervolgens wel met lappen tekst. Een beetje tegenstrijdig volgens mij. Of probeer je aan te geven dat we je standpunten maar moeten accepteren en dat daarmee de 'discussie' beëindigd kan worden?

@Warlord1981NL schreef:

Dat gezegd hebben, een regel dan wel regelset is naar mijn mening niet om tegen aangeschopt te worden mits de gestelde regel(-set) kan worden opgevat worden als hebbende een verstorende werking voor het systeem dan wel subsysteem waarin die orde dient te brengen. Gezien dat hier geenzins het geval is acht ik het je reinste onzin dat het überhaupt onderwerp van discussie is.

Alweer "je reinste onzin." Houd je wel rekening dat het een hier een contest betreft en dat alles vrijblijvend wordt georganiseerd? De uitkomst heeft voor niemand consequenties. Dat er gediscusieerd wordt door bepaalde mensen is toch prima? Niemand dwingt je om deel te nemen aan de discussie.

Toch bedankt voor je input

greetzz

Jasper
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5875
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   di apr 19 2011, 11:04

Wat mij betreft sla je de plank volledig mis met je commentaar Warlord, zeker in je woordkeuze. Magic heeft talloze kaarten en abilities die de regels tegenspreken, niet omdat de regel verstorend is, maar omdat het leuk is als de kaarten zo af en toe onmogelijke situaties mogelijk maken. Enkele voorbeelden en de regel die ze breken.

Upwelling: mana empties from mana pools at the end of each step and phase.
Mirror Gallery: er mag nooit meer dan één legendary kaart met dezelfde naam in het spel liggen.
Spellbook: aan het eind van je beurt mag je maximaal 7 kaarten in je hand hebben.
De ability haste: creatures mogen niet tappen voor abilities of aanvallen tenzij ze vanaf het begin van je beurt onder jouw controle waren.
De ability vigilance: creatures tappen als ze als attacker gedeclared worden.

Misschien dat je er nooit op die manier bij stil hebt gestaan, maar Magic breekt dus continu zijn eigen regels.

Daarnaast zijn er zoveel kaarten die specifiek interacten met artifacts, dat het idee daadwerkelijk iets toevoegt. Volgens jou heeft deze keuze misschien "nauwelijks gevolgen", maar de implicaties voor deckbuilding zijn gigantisch. De kaart kan niet alleen gecountered worden met Halt Order en Steel Sabotage, hij kan ook opgezocht worden met Trinket Mage en gecast met de mana uit een Grand Architect. En dat is nog maar een deel van de kaarten in dit block! Jasper's kaart wordt dus gewoon meegenomen in de jurering. De discussie of Jasper nou wel of niet deze kaart mag maken (want dat mag hij) staat natuurlijk volledig los van het feit of hij regeltechnisch ook mogelijk is zoals hij de kaart hier heeft gepost, maar daar mag ik mij over buigen als de deadline verstreken is Smile

Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   di apr 19 2011, 17:55

@Jasper:

Jasper schreef:
Uhm.. leuke krachtterm" je reinste onzin", is dit niet wat overdreven? Hennink heeft niet in de kaders van zijn contest aangegeven dat de kaart binnen de huidige regels moet vallen, als hij daardoor de kaart niet mee wil nemen bij de jurering vind ik dat ook prima. Het is maar een probeersel van mij. 'Je reinste onzin' valt volledig verkeerd bij mij en is ook zeker niet constructief.

Het was en is niet mijn bedoeling om je te beledigen, Jasper. Mocht dit onverhoopt wel zijn gebeurd: mijn welgemeende excuses.

Jasper schreef:
Ik had inderdaad de kaart kleurloos kunnen maken, ik probeerde echter aan te geven dat de kaart ook blauw of groen had kunnen zijn, maar dan is het mijn kaart niet meer.

Klopt, als het een blauwe of groene kaart zou zijn geworden dan was de casting cost ook nog eens onmogelijk zijn geweest, gezien de kleur van een kaart wordt bepaald door de casting cost. Daar staat tegenover dat de kaart prima mogelijk is binnen het huidige framewerk op de manier die ik liet zien door slechts een kleine tweek.

Jasper schreef:
Je geeft nogal vaak aan dat je het vermoeiend vindt je te mengen in de discussie, maar komt vervolgens wel met lappen tekst. Een beetje tegenstrijdig volgens mij. Of probeer je aan te geven dat we je standpunten maar moeten accepteren en dat daarmee de 'discussie' beëindigd kan worden?

Ik gaf niet aan dat ik de discussie vermoeiend vond, ik gaf aan dat ik jouw argument vermoeiend vond en daardoor geen zin had in de discussie. Ondanks dat mag ik dan als nog wel besluiten om mijn mening hierover weer te geven.

Jasper schreef:
Alweer "je reinste onzin." Houd je wel rekening dat het een hier een contest betreft en dat alles vrijblijvend wordt georganiseerd? De uitkomst heeft voor niemand consequenties. Dat er gediscusieerd wordt door bepaalde mensen is toch prima? Niemand dwingt je om deel te nemen aan de discussie.

Jazeker, daar houdt ik ook rekening mee. Alleen is dat geen reden om het met jou of het met wie dan ook eens te zijn. Dat mijn woordkeuzes anders hadden gekunt, prima, staat genoteerd. Dat maakt mijn argumenten niet ongeldig.

@Hennink:

@Hennink schreef:
Wat mij betreft sla je de plank volledig mis met je commentaar Warlord, zeker in je woordkeuze. Magic heeft talloze kaarten en abilities die de regels tegenspreken, niet omdat de regel verstorend is, maar omdat het leuk is als de kaarten zo af en toe onmogelijke situaties mogelijk maken. Enkele voorbeelden en de regel die ze breken...

Klopt, dat doen een heleboel Magic kaarten, maar ook daar zitten grenzen aan.

@Hennink schreef:
Daarnaast zijn er zoveel kaarten die specifiek interacten met artifacts, dat het idee daadwerkelijk iets toevoegt. Volgens jou heeft deze keuze misschien "nauwelijks gevolgen", maar de implicaties voor deckbuilding zijn gigantisch. De kaart kan niet alleen gecountered worden met Halt Order en Steel Sabotage, hij kan ook opgezocht worden met Trinket Mage en gecast met de mana uit een Grand Architect. En dat is nog maar een deel van de kaarten in dit block!

Ja, dat zei ik toch ook niet? Ik gaf alleen aan dat de kaart onmogelijk is en voor iets dat nauwelijks impact heeft op het spel (an sich) vroeg ik me af (om eerder weergegeven redenen) of dit nu echt noodzakelijk was om deze wording te gebruiken ipv een wording die de kaart binnen het MTG regel framewerk compleet legaal is.

@Hennink schreef:
Jasper's kaart wordt dus gewoon meegenomen in de jurering. De discussie of Jasper nou wel of niet deze kaart mag maken (want dat mag hij) staat natuurlijk volledig los van het feit of hij regeltechnisch ook mogelijk is zoals hij de kaart hier heeft gepost, maar daar mag ik mij over buigen als de deadline verstreken is Smile

Ik heb nergens gezegd dat de kaart niet meegenomen zou mogen worden in de jurering noch ging ik er van uit dat dit het geval zou (moeten) zijn.

@darafayen:

@darafayen schreef:
Waarom zouden we houten wielen op fietsen willen aanpassen? het werkte toch goed?

Yep, maar dat is nog wel steeds een verbetering die mogelijk is binnen de wetten. Of we het nu over het wetboek van NL strafrecht bijv hebben of over de wetten van de fysica, dit valt binnen die framewerken en is een verbetering dus ben ik voor (zover je bedoelde dat ik hier tegen zou zijn).

@darafayen schreef:
Alleen omdat iets goed werkt kan het nog best wel eens zo zijn dat er iets anders is wat nog beter werkt. In veel bedrijven maken ze gebruik van het gezegde: "Stilstaan is achteruitgang". M.a.w. je moet blijven innoveren & optimaliseren.

Ja, klopt, en zodra je buiten de framewerken van wetten en regelgeving treedt met je innoverende bedrijf krijg je boetes of gevangenisstraf als je het wel heel erg bont maakt.

@darafayen schreef:
Daar zijn wij hier dus ook mee bezig. En daarvoor moet je soms ergens tegenaan schoppen. Soms werkt het, soms niet, maar als je niets doet kom je er ook niet achter of iets werkt of niet. Dan blijf je zitten in je vaste kader en zul je nooit out-of-the-box leren denken.

Ik kan prima out-of-the-box denken, daar ligt geen enkel probleem. Het probleem ligt hem er in dat we niet voor niets een framewerk afspreken. Daarbinnen mag je zo veel out-of-the-box denken als je wil, er is niemand die dat tegen zal spreken. Mijn punt is alleen dat het framewerk bestaat om aan te geven hoe ver je buiten de box kunt/mag denken. Regels bestaan om een grens te trekken. Dat kaarten een grens kunnen oprekken, prima, weet ik en vind ik geweldig aan het spel. Kaarten kunnen alleen geen regels breken. Een permanent die geen permanent is lijkt me een prima voorbeeld daarvan.

@darafayen schreef:
...Maar aangezien niet iedereen jouw mening deelt hebben we deze discussie. Daarnaast, gebruik eens een enter. Dat leest veel prettiger.

En dus moet ik het maar met jullie eens zijn? En ik maar denken dat dit een discussie is... Ik hoop dat mijn enter-gedrag je nu wat beter bevalt.

Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   di apr 19 2011, 18:37

Aha, een tweede ik, maar wel eentje die zijn "Enter"-toets wil sparen.
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 2064
Leeftijd : 29
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   di apr 19 2011, 19:36

Waarom moet ik hier toch denken aan tribal instants; een goblin dat geen creature is bijv., hmm... (of ghostfire for that matter, kleurloos maar wel rood in de manacost).

Maar Warlord, regels, wetten, normen en waarden geven zeker structuur aan het leven. Echter, ze zijn erg vatbaar voor veranderingen, als er maar een groot genoege steun voor is. Niet alleen komt dat al in uiting tussen culturen en religies, maar ook door de tijden heen. Het geloof wat centraal stond vroeger in Europa, tegen toch een wetenschappelijker verwachting hedendaags. Of concreter, revoluties brengen ook veranderingen in regels/wetten.

Wat nu natuurlijk naar voren komt is dat het ene stel regels voor de revolutie aanvaard zijn (tot een periode van X dagen voor de revolutie), terwijl een ander stel regels na de revolutie aanvaard wordt. Dit heeft voor mij toch de implicatie dat er niet 1juiste set regels gevonden is, of, nog sterker gezegd, zelfs maar bestaat.

Mocht je (aan iedereen) verder willen praten hierover, maak een apart topic aan en laat deze contest weer teruggaan naar zijn oorspronkelijke doel, zou ik zeggen.
Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   di apr 19 2011, 20:13

@Desmond:

Ik ben het volledig met je eens, maar hoezo is dat hier het geval? Ik kan me diverse oplossingen bedenken die volledig binnen het huidige framewerk vallen met exact hetzelfde resultaat, waarvan ik er één heb weergegeven, dus waarom het op een manier doen die binnen de huidige regelgeving niet mogelijk is? Ik zie het nut daar niet van in.

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   di apr 19 2011, 21:12

@Warlord1981NL schreef:
@Desmond:

Ik ben het volledig met je eens, maar hoezo is dat hier het geval? Ik kan me diverse oplossingen bedenken die volledig binnen het huidige framewerk vallen met exact hetzelfde resultaat, waarvan ik er één heb weergegeven, dus waarom het op een manier doen die binnen de huidige regelgeving niet mogelijk is? Ik zie het nut daar niet van in.
Jouw oplossing werkt echter ook niet, zeggen in de card text dat iets een artifact is is namelijk exact hetzelfde als het op de typeline zetten. Sorry Wink

Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   di apr 19 2011, 22:50

@Hennink schreef:
Jouw oplossing werkt echter ook niet, zeggen in de card text dat iets een artifact is is namelijk exact hetzelfde als het op de typeline zetten. Sorry Wink

"Telt als" != "is" aka werkt wel.

Onno
Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 24
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   di apr 19 2011, 22:51

@Warlord1981NL schreef:

Klopt, als het een blauwe of groene kaart zou zijn geworden dan was de casting cost ook nog eens onmogelijk zijn geweest, gezien de kleur van een kaart wordt bepaald door de casting cost.

Ghostfire says no Smile

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   di apr 19 2011, 23:07

@Onno schreef:
@Warlord1981NL schreef:
Klopt, als het een blauwe of groene kaart zou zijn geworden dan was de casting cost ook nog eens onmogelijk zijn geweest, gezien de kleur van een kaart wordt bepaald door de casting cost.

Ghostfire says no Smile
Also, Transguild Courier says no the other way around Wink

@Warlord1981NL schreef:
"Telt als" != "is" aka werkt wel.

Een voorbeeld van een "counts as" kaart in Magic is Barrin, Master Wizard. Op de kaart staat "counts as a wizard", maar de kaart heeft errata gekregen en is nu simpelweg een "legendary creature - human wizard". In dit geval is het dus hetzelfde.

Het volgende stukje komt uit de Urza's Saga FAQ:

Citaat :
Goblin Lackey
Q: What is a "Goblin card" exactly?
A: Any card that reads "Summon Goblin" in its summon line or whose first line of rules text says that it "counts as a Goblin."
Ook hier wordt geen verschil gemaakt tussen de typeline of de rules tekst. Het gaat hier natuurlijk om subtypes, maar ik kan niet anders vermoeden dan dat dit voor cardtypes ook geldt. Ik geef toe dat ik het niet 100% zeker weet, maar ik kan geen kaart bedenken die jouw bewering kan ondersteunen. Als die er wel is hoor ik het graag! Het is nooit erg om mijn rules kennis op te poetsen! Smile

Zo, en nu weer verder met de contest mensen!

Topper
Topper

BerichtOnderwerp: ZOMGWTF Artifact Instant!   di apr 19 2011, 23:56

We gaan zo verder met de contest.

Magic Comprehensive Rules - 202. Mana Cost and Color schreef:

202.2. An object is the color or colors of the mana symbols in its mana cost, regardless of the color of its frame.

202.2a The five colors are white, blue, black, red, and green. The white mana symbol is represented by {W}, blue by {U}, black by {B}, red by {R}, and green by {G}.
Example: An object with a mana cost of {2}{W} is white, an object with a mana cost of {2}
is colorless, and one with a mana cost of {2}{W}{B} is both white and black.

Ghostfire en Transguild Courier hebben beiden errata om het probleem te corrigeren, bovendien bewijzen die kaarten mijn punt om het te laten tellen als een artifact wel werkt.

Ok, we kunnen verder met de contest Smile

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 20 2011, 09:12

@Warlord1981NL schreef:
We gaan zo verder met de contest.

Magic Comprehensive Rules - 202. Mana Cost and Color schreef:

202.2. An object is the color or colors of the mana symbols in its mana cost, regardless of the color of its frame.

202.2a The five colors are white, blue, black, red, and green. The white mana symbol is represented by {W}, blue by {U}, black by {B}, red by {R}, and green by {G}.
Example: An object with a mana cost of {2}{W} is white, an object with a mana cost of {2}
is colorless, and one with a mana cost of {2}{W}{B} is both white and black.

Ghostfire en Transguild Courier hebben beiden errata om het probleem te corrigeren, bovendien bewijzen die kaarten mijn punt om het te laten tellen als een artifact wel werkt.

Ok, we kunnen verder met de contest Smile
Zo, uitgesplitst naar een eigen topic zodat we naar hartelust kunnen discussiëren zonder dat het contest topic vervuild raakt.

De kaarten hebben geen errata, als je naar Gatherer gaat zul je zien dat de oracle wording gelijk is aan de tekst op de kaart. Ze hebben wel rules tekst die de regel 202.2 overrulen. Nog twee mooie voorbeelden die je aan mijn eerdere lijstje van kaarten die de regels weerspreken kunt toevoegen. Dit bewijst dus dat een kaart ook een andere kleur kan hebben dan de mana symbolen in de casting cost. In tegenstelling tot wat jij denkt bewijzen deze kaarten echter mijn punt, niet jouw punt. De kaarten worden namelijk voor alles wat telt als rood respectievelijk alle kleuren beschouwd, net alsof ze alle corresponderende mana symbolen in de casting cost hebben. Dit betekent dus ook dat je bijvoorbeeld Transguild Courier met een Execute kunt afmaken, ondanks dat hij geen wit mana symbool in de mana cost heeft! Het maakt dus niet uit of je het in de mana cost of in de rules tekst op een kaart regelt, de interactie met andere kaarten is exact gelijk.

Zeggen dat iets als artifact telt betekent dus ook dat het voor all intents and purposes een artifact is. Het probleem is dat het type "artifact", in tegenstelling tot de kleur of creature type van een kaart, wel extra regels met zich meebrengt, zoals "kan alleen gecast worden in de eigen beurt als je priority hebt en als de stack leeg is" en "na het casten wordt een artifact op de battlefield geplaatst". Dit weerspreekt rechtstreeks de regels die aan het type "instant" verbonden zijn, namelijk "kan altijd gecast worden, mits je priority hebt" en "na het casten wordt een instant in de graveyard geplaatst".

Het enige waar ik niet 100% zeker over ben, simpelweg omdat er geen 100% analoog voorbeeld is in Magic, is of die basisregels van de card type worden meegenomen als je in de rules tekst een card type toekent. Op basis van alle kaarten die ik ken kan ik echter niet anders concluderen dan dat dat het geval is.

Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 20 2011, 20:07

Ja, precies... pas dat nu eens toe op wat ik zei...

B Ar T
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 64
Registration date : 30-03-11

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   wo apr 20 2011, 22:35

ten eerste: buiten de kaders denken is goed en innovatie ook. Regels veranderen om kaarten/mechanics te laten werken is nier erg. Je moet het alleen niet doen om het innoveren zelf maar om iets beters te creëren. Ook zou de verandering zo klein een intuïtief mogelijk moeten zijn.

ten tweede vind ik deze versie van Artifact -Instant ook niet erg goed. Het idee is leuk maar de uitvoering minder denk ik. Dat is omdat het totaal niet intuïtief is. Op deze manier kun je de kaart op vele manieren interpreteren. Is het een artifact die ik kan casten met instant speed (ofwel, flash is vervangen door - Instant in de typeline)? Afgaand op de typeline lijkt het daar wel op maar dan werkt het niet omdat je dan een "enters the battlefield" of "when you cast" triger verwacht. Aan de andere kant lijkt de ruletext erop dat je een instant bedoeld die ook als artifact telt, dus alles doet wat een instant kan, maar die ook getutord/gecounterd kan worden met artifact only spells.

Het idee om instant te veranderen in een subtype voor alles die met instant speed gecast kunnen worden is volgens mij niet nieuw. Dit zou dingen met flash en het onderscheid tussen sorceries en instants (dan sorcery - instant) eenvoudiger kunnen maken. Zoals ik zei lijkt je type line dit te doen maar dat is niet de bedoeling begrijp ik uit je uitleg.

In de huidige regels heeft iets met meerdere types alle eigenschappen die daarbij horen en dat kan niet met een artifact instant dus dat zou in mijn ogen een te grote verandering zijn om te rechtvaardigen.

Als je inderdaad voor de instant met artifact trekjes wil zou ik "Xxxxx Instant - Artifact" in de typeline zetten (met een leuke naar op de plaats van Xxxxx natuurlijk). Dit werkt dan vergelijkbaar met tribal alleen geeft het permanent types als subtypes aan instant (en sorceries). Dit doet denk ik alles wat je wilt. Bovendien zal bijna iedereen die tribal snapt dit ook snappen. Qua regels is dit nog erg moeilijk, maar dat was ook je bedoeling Smile
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   do apr 21 2011, 00:48

@Warlord1981NL schreef:

Ja, precies... pas dat nu eens toe op wat ik zei...
Als ik dit toepas op jouw versie van de kaart moet ik concluderen dat jouw versie net zo min werkt als Jasper's versie, omdat hij feitelijk niet verschilt. Alleen de plek waar je definieert dat het een artifact is verschilt.

Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   do apr 21 2011, 11:29

Mag ik nog met een idee komen? Misschien is het volgende makkelijker:

Cost: X
Type-Artifact

Flash
When Blast from the Vault enters the battlefield, remove up to X counters from up to X target permanents and/or players, then sacrifice it.
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   do apr 21 2011, 11:35

Het idee waar ik op kwam was.

Blast from the Vault X
Artifact Instant

Flash
As ~ resolves, put it into the graveyard.
Remove up to X counters form up to X target permanents and/or players.

Mooi is het niet, maar ja, dat krijg je als je twee zulk onverenigbare concepten met elkaar wilt verenigen.

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   do apr 21 2011, 12:48

Ugh..

Dat is een kaart in de huidige set van regels gepropt moet worden.. kan, maar is bijzonder lelijk.
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   do apr 21 2011, 12:55

Jasper schreef:
Ugh..

Dat is een kaart in de huidige set van regels gepropt moet worden.. kan, maar is bijzonder lelijk.
Eens.

Beginner
Beginner

Aantal berichten : 64
Registration date : 30-03-11

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 22 2011, 11:52

Jasper schreef:
Ugh..

daarom stelde ik voor om er een "Xxxxx Instant - Artifact" van te maken, dat is begrijpelijk en niet erg lelijk. Het past niet in de regels momenteel maar je zou je kunnen voorstellen hoe het werkt gegeven de regels voor tribal.

@Hennink schreef:

Blast from the Vault X
Artifact Instant

Flash

Mooi is het niet, maar ja, dat krijg je als je twee zulk onverenigbare concepten met elkaar wilt verenigen.

dit is niet veel beter, omdat de rules text op de kaart je moet vertellen wat "Artifact Instant" betekend. "Flash" en "As ~ resolves, put it into the graveyard" horen niet op de kaart maar in de regels. Die zouden dan intuïtief moeten zijn. En dat kan niet als je artifact en instant probeert samen te voegen.
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 36
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 22 2011, 13:18

@Hennink schreef:

Blast from the Vault X
Artifact Instant

Flash

Het kan iets eleganter, er is namelijk al een semi-precedent voor iets dergelijks: Evoke.

When ~ enters the battlefield, sacrifice it.

Flash zou je weg kunnen laten met de redenatie dat het instant type dat al dekt.

Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 22 2011, 13:44

Maar het instant gedeelte clasht met het artifact gedeelte, en eigenlijk zou hij niet in het spel moeten komen maar direct naar de graveyard gaan. Het is niet heel makkelijk wat Jasper van plan is Smile

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 22 2011, 13:49

Pinky, are you pondering what i'm pondering?

I think so, Brain, but if we covered the world in salad dressing wouldn't the aspargus feel left out?
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 22 2011, 15:35

Gewoon een reminder text:

This is an artifact spell. Wizards of the Coast says so and we are boss. Stop bitching!!!
Anne
Pro Player

Aantal berichten : 1387
Leeftijd : 34
Registration date : 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 22 2011, 15:55

Ik snap nog steeds niet waarom het niet gewoon Artifact Instant (zonder jasper's streepje) kan zijn.

Leg nog eens uit?

EDIT: ik zie het al.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 22 2011, 16:12

Kan het niet met een reminder tekst ala Ancient Den (Ancient Den isn't a spell.)?

Dus: (Blast from the Vault is a spell.)

@Anne schreef:
Ik snap nog steeds niet waarom het niet gewoon Artifact Instant (zonder jasper's streepje) kan zijn.

Leg nog eens uit?

EDIT: ik zie het al.

Ik niet wat maakt dat het niet kan? Kunnen de regels er niet voor aangepast worden? Dat doet wizards toch wel vaker?
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 22 2011, 16:23

Dwarlorf schreef:
Kan het niet met een reminder tekst ala Ancient Den (Ancient Den isn't a spell.)?

Dus: (Blast from the Vault is a spell.)
Nee, want zowel artifacts als instants zijn normaal al spells. Je houdt dus nog steeds de rules paradox.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 22 2011, 16:29

(Blast from the Vaults isn't a permanent) dan?
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   vr apr 22 2011, 17:11

Dwarlorf schreef:
(Blast from the Vaults isn't a permanent) dan?
Hmm... Nature's Spiral heeft het over "target permanent card", dus "Blast from the Vaults isn't a permanent card" als semi-reminder zou kunnen werken, maar ik vermoed dan er dan nog steeds regels voor gemaakt moeten worden. Is mogelijk wel een mooie oplossing.

BerichtOnderwerp: Re: ZOMGWTF Artifact Instant!   

ZOMGWTF Artifact Instant!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: