MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Het grote Dwarlorf topic

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo jun 26 2013, 10:14

Is Geenstijl toch nog ergens goed voor:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/tom_staal_trekt_rioolput_eu_op.html

Echt wel erg hoor. Ik zou haast van mijn eu geloof afvallen. Er moet toch echt wel wat gedaan worden aan de excessen hoor.

754 europarlementariers die zo'n drie keer per week 300 euro vangen voor hun 'aanwezigheid' kost op jaarbasis €35.287.200. Het is natuurlijk een schijntje op de begroting van 120 miljard voor de EU, maar toch.
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo jun 26 2013, 12:17

Het is inderdaad wel heel fijn dat soort europarlemetariërs, het lijkt me alleen zo moeilijk om er iets aan te doen....
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo jun 26 2013, 12:31

Die hele 300 euro regeling afschaffen is een goed begin.
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo jun 26 2013, 12:33

Dwarlorf schreef:

True, en de reis van Brussel naar Straatsburg helpt ook, alleen wij als burgers weten dat, maar hoe krijg je de EU zo ver dat ook zij daadwerkelijk dit willen afschaffen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo jun 26 2013, 12:37

Onzin schreef:
Dwarlorf schreef:

True, en de reis van Brussel naar Straatsburg helpt ook, alleen wij als burgers weten dat, maar hoe krijg je de EU zo ver dat ook zij daadwerkelijk dit willen afschaffen.

Revolutie! :-) Er zou gewoon een fatsoenlijke partij moeten zijn waar we op kunnen stemmen.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo jun 26 2013, 12:55

Richt hem op!.. dan organiseer ik de bijeenkomsten voor je.. en dan kunnen we direct draften
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo jun 26 2013, 13:01

Jasper schreef:
Richt hem op!.. dan organiseer ik de bijeenkomsten voor je.. en dan kunnen we direct draften

Ik heb niet de benodigde skillsets om de in de politiek te gaan, laat staan een partij op te richten. En in draften ben ik ook niet goed.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   do jun 27 2013, 10:27

Wat is internet toch een mooie uitvinding. Ik leer elke dag wel iets bij.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Groninger_paard
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   vr jun 28 2013, 08:43

Ik kom soms de mooiste juweeltjes tegen. Ik was research aan het doen om te kijken wat mijn volgende geschiedenis boek zou worden. Ik kwam op amazon het volgende comment tegen over een boek over de vikingen:

It's a history book, not a historical book. And it flat-out rocks in my opinion. And for the record, I'm a twenty-nine-year-old who knows what is best for everyone. Thank you for your time.

http://www.amazon.com/review/R17PGREPFQWT5P/ref=cm_cr_pr_cmt?ie=UTF8&ASIN=B002TV07E2&linkCode=&nodeID=&tag=#wasThisHelpful
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo jul 10 2013, 09:29

Het is maar de vraag of de vertaling oveenkomt met wat het jongetje zegt maar als dat zo is moeten ze hem maar president van Egypte maken:

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   do jul 11 2013, 13:29

Deze vond ik wel wat voor jou, Niels:
http://what-if.xkcd.com/53/
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   vr jul 12 2013, 22:00

Wordt die blog door een Nederlander geschreven? Zo niet, dan is het nog briljanter:P 
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   vr jul 12 2013, 23:20

DeJong schreef:
Wordt die blog door een Nederlander geschreven? Zo niet, dan is het nog briljanter:P 

(van xkcd.com , de website behorende bij de comic behorende bij de spinoff blog)
Who are you?

I'm just this guy, you know? I'm a CNU graduate with a degree in physics. Before starting xkcd, I worked on robots at NASA's Langley Research Center in Virginia. As of June 2007 I live in Massachusetts. In my spare time I climb things, open strange doors, and go to goth clubs dressed as a frat guy so I can stand around and look terribly uncomfortable. At frat parties I do the same thing, but the other way around.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 07 2013, 09:12

Een vraag aan de ecxel wizards (ik heb geen idee hoe ik dit op google zou moeten opzoeken):

Ik heb 3 grafieken met verschillende trendlijnen, spieren, water, vet (zie afbeelding 1). Die kan ik wel samen in 1 grafiek tonen, echter omdat de waarden van elkaar verschillen liggen ze boven elkaar (zie afbeelding 2). Dat maakt het lastig om ze met elkaar te vergelijken. Daarom zou ik ze graag 'op elkaar' leggen zodat de diverse punten veel beter te vergelijken zijn. (zie afbeelding 3) Iemand enig idee of dit kan en zo ja hoe?

afbeelding 1:
afbeelding 2:
afbeelding 3:
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7258
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 07 2013, 09:16

Je kan dat wel met 2 lijnen doen, dat aan de rechterkant een andere waarde-as staat dan aan de linkerkant. Maar dan een derde lijn met ook nog een eigen waardering op de as, dat lukt niet. Dus dan zou ik vet z'n eigen as geven en water en spiermassa samen.

Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2043
Leeftijd : 30
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 07 2013, 09:27

Delen door hun waarde op het eerste tijdstip, dan zitten ze allemaal ongeveer in hetzelfde bereik.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 07 2013, 09:34

@Boerma: enig idee hoe? Dat ga ik es proberen, moet me nog wel lukken. Grappig trouwens, ik was net dit aan het intypen:

Is het wellicht mogelijk om dmv een formule de lijnen dichterbij elkaar te krijgen? De waarden middelen ofzo. Op zich gaat het me in dit geval om de trend niet zozeer de waarden an sich.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 07 2013, 10:52

Dat is gelukt alleen klopt de legenda niet tov de gegevens. Es kijken of ik daar uitkom

Check. Maar ik moet maar niet mn beroep maken van excel deskundige.

FFM = vet vrije massa
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 07 2013, 11:00

Prima. Ik was net een uitgebreide reactie kwijtgeraakt, blij dat het gelukt is en ik die niet opnieuw hoef te typen. Smile

Edit: Die bovenste curves correleren echt heel mooi. Als je vet trouwens ongeveer dezelfde helling wil geven, kan je in plaats van (waarde)/(eerste waarde) proberen om (waarde - laatste)/(eerste - laatste) in de grafiek te zetten.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 07 2013, 11:09

Grappig hoe in de grafiek de FFM en spiermassa vrijwel gelijk loopt en alleen verschilt bij een uitschieter in de aanwezige watermassa. Komt door de meetmethode. http://www.tanita.nl/consumenten/informatie/meetmethoden/bia-methode-tanita.html
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   di aug 13 2013, 09:31

Hmm, mijn magicresultaten in limited zijn de afgelopen maanden beter dan die van constructed. Dat is een historische omslag.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   di aug 13 2013, 10:09

Dwarlorf schreef:
Hmm, mijn magicresultaten in limited zijn de afgelopen maanden beter dan die van constructed. Dat is een historische omslag.
Vertel! Je ging in draft 1-2 en in constructed 0-3?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   di aug 13 2013, 10:25

Nee hoor, de seald toernooien eindig ik positief, de constructed negatief.
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   di aug 13 2013, 10:39

Gebruik je voor Sealed en voor Constructed hetzelfde deck? Want dat verklaart misschien wat. Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 14 2013, 11:01

Dit geloof je toch niet? Dat gaat echt helemaal nergens meer over. http://www.nu.nl/achterklap/3549560/simon-keizer-had-hekel-veters.html
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 14 2013, 11:04

Ik heb ook een hekel aan veters.. ik snap hem heel goed.. Volendam he? Waar je vader ook je broer, oom en opa kan zijn..
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 14 2013, 11:04

Welkom op nu.nl, journalistieke dieptepunt naast de Telegraaf. Tis ook geen journalistiek, tis gewoon random shit op internet plempen.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 14 2013, 11:10

Ik las onlangs ook dat de nieuwe vriendin van Van der Vaart is gestopt met de pil.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 14 2013, 11:20

Ja dat heb ik ook gelezen. :-) Het is allemaal bedroevend maar die van die veters vond ik echt typerend voor het niveau van de website.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 14 2013, 11:24

Dwarlorf schreef:
Ja dat heb ik ook gelezen. :-) Het is allemaal bedroevend maar die van die veters vond ik echt typerend voor het niveau van de website.
Het niveau wordt toch bepaald door de bezoekers (of insert andere bijdeh. opmerking)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo aug 14 2013, 11:43

Niet persé, het hangt er maar net vanaf binnen welk segment de website zich wil profileren. (of insert een bijdehandte reactie)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   vr aug 30 2013, 22:45

Het is obv grappig bedoeld maar ik vind het een eng gifje op de een of andere manier
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   za aug 31 2013, 12:05

Ik wou dat ik mijn visie over privacy zo goed kon verwoorden. Ik ben het er helemaal mee eens.

http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/22619_lieve_gordon/
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   zo sep 01 2013, 23:17

Briljant!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   do sep 05 2013, 18:46

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo sep 11 2013, 09:59

Voor wie deze aflevering van RamBam nog niet heeft gezien, hij is vrij briljant.

http://www.npo.nl/programmas/VARA_101307288
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo sep 11 2013, 12:12

Deze is ook mooi: mss nog wel beter.

http://www.npo.nl/programmas/VARA_101313788
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo sep 11 2013, 15:08

Die ID wisseling is inderdaad wel goed. Wel bizar dat je ze zover kunnen gaan, ze lijken ook vrij makkelijk weg te komen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   di sep 17 2013, 08:26

De 37 JSF's gaan 166,5 miljard kosten. Da's toch niet meer normaal.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   di sep 17 2013, 08:38

Welkom in nederland, waar we liever 4 miljard per straaljager betalen dan nee zeggen als iedereen dat allang aan ziet komen. Elke inwoner in nl betaalt dus 10.000 mee aan die dingen. Stop dat in ouderenzorg oid.

en dan zal je zien dat die jsf's niet eens fatsoenlijke bekerhouders geinstalleerd hebben :')
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   di sep 17 2013, 08:43

Ja, die arme piloten. Geen eens plek voor hun dagelijkse koffie.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   di sep 17 2013, 18:02

Dwarlorf schreef:
De 37 JSF's gaan 166,5 miljard kosten. Da's toch niet meer normaal.
Dit blijkt niet te kloppen. Iemand heeft de totale kosten (4 miljard) maal 37 gedaan voor een totaal van 166 miljard. Ik vond 4 miljard per toestel al vrij veel. Hoewel er wat voor te zeggen valt 100 miljoen per toestel ook vrij veel te vinden. Ik zou er best 1 willen vinden op straat om te verpatsen voor 100 miljoen hoor, geen probleem mee.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   di sep 17 2013, 18:31

Ik zou zweren dat ze 4,5 miljard per stuk zei op het nieuws vanochtend. Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben. Ik vond het nl ook nogal veel.

Edit: ik las net op het internet dat de kosten max 4,5 miljard mogen zijn.

Edit: 2 ja ik heb het gewoon verkeerd geinterpreteerd. Nog ff nagezocht.
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   di sep 17 2013, 22:09

Nou dat valt toch mee, een koopje 37 toestellen voor 4,5 miljard. Ik las ook dat het schip in aanbouw al direct verkocht gaat worden, dat is pas sneu voor de marine. Ik vermoed dat de matrozen meer aandacht hadden moeten genereren, dan hadden ze misschien ook wel 37 schepen erbij gekregen Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo sep 18 2013, 07:32

Die matrozen hebben de pech dat Mat Herben een vliegtuigjesfanaat is en geen bootjes fanaat.

Laatst aangepast door Dwarlorf op wo sep 18 2013, 07:47; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   wo sep 18 2013, 07:47

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   vr sep 20 2013, 08:45

Ik houd niet zo van het gebash op de overheid (ondanks dat er veel fout gaat) maar dit stukje proza op nujij.nl wil ik jullie niet onthouden:

De gemeente Deventer gaat werklozen inzetten bij het wassen en aankleden van ouderen en hulpbehoevenden. Ook kan hen worden gevraagd medische handelingen te verrichten, zoals het vervangen van een katheter of het aanzetten van protheses. Als werklozen weigeren, wordt hun uitkering verlaagd.

“Zo Frans. Ik wil graag een gesprek met je aangaan. Dat ging niet helemaal goed hè? Hoe kan dat nu? We lopen het even na. Eerst heb je thee gedronken met de 93-jarige mevrouw De Vries. Daar staan 3 minuten voor ingeroosterd. Waarom deed je daar 25 minuten over? Aha, mevrouw was overstuur omdat haar vaste thuiszorgster Anneke er van de ene op de andere dag niet meer was. Van Anneke hebben wij helaas afscheid moeten nemen. Die 10 euro bruto per uur kan de gemeente Deventer echt niet meer ophoesten. Maar goed, je had dus te doen met mevrouw De Vries. Nou Frans, medelijden heb je maar in je eigen tijd: 25 minuten spenderen in plaats van 3 minuten. Oftewel 22 minuten te lang. Overal de tijd voor nemen, typisch iets voor werklozen. Dat zullen we dan ook verrekenen en in mindering brengen op je uitkering. Had haar een kalmerend spuitje gegeven! Een heel simpele medische handeling. Hoezo, durfde je niet, want nog nooit gedaan? Wacht, dan pak ik je cv erbij. Kijk, hier staat het. Darten is je grote passie. En dan durft meneer geen spuitje te zetten!

Enfin, komen we bij het vervangen van de katheter. Dat vond je moeilijk? Hoezo heeft niemand je ooit geleerd een katheter te vervangen? Frans! Wat heb ik tegen je gezegd in ons allereerste gesprek? Precies, google thuis even hoe je dat doet, zo’n zak vervangen! Dan had je ook geweten dat je een katheterzak nooit op de grond mag leggen in verband met infectie. Daar zijn protocollen voor Frans! Toen je stratenmaker was, had je toch ook protocollen? Eerst de ondergrond goed egaliseren en dan pas die steen erop leggen en aankloppen? Toch? Nou dan! Maar goed, mevrouw heeft dus een infectie opgelopen. Dat wist je hè? Heb ik meer nieuws voor je, Frans. Ze is gisteravond overleden. Ja, nu kun je wel huilen, maar daar schiet niemand iets mee op. Natuurlijk mag je naar de uitvaart. Maar wel in je eigen tijd. En bel die Anneke ook even, zij zal wel mee willen, denk ik.”

Nagekomen bericht: Afgelopen dinsdag gaf de gemeente Deventer groen licht voor de bouw van een nieuw stadskantoor. Beraamde kosten: 34 miljoen euro.

http://www.nujij.nl/economie/039-werktraject-bijstandsgerechtigden-schiet.25083332.lynkx
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   vr sep 20 2013, 08:54

Het erge is nog dat het zo is ook. Mensen dwingen dingen te doen is echt walgelijk. Je hoeft niet je hele leven op de bank te zitten, maar gedwongen te worden dan maar luiers te verschonen of perkjes aan te harken is het andere uiterste.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   vr sep 20 2013, 09:10

Ik vind dat op zich niet zo erg mits het een beetje aansluit op iemands mogelijkheden. Ik wil best wel wat werk verzetten maar niet de kont van een demente vrouw van 90 afvegen. Het probleem van dit soort werkverschaffing is echter vooral dat het de betaalde baan van een ander inneemt, die dan ook weer in een uitkering komt te zitten. Het lost helemaal niets op en leidt alleen maar tot meer kosten voor de gemeente. Die betaalt namelijk de werkgever ook nog een bedrag om een uitkeringgerechtigde in diens te nemen. Daarnaast blijkt uit het bijgaande artikel dat het ook nog eens amper effect heeft mbt tot kansen op werk.

http://www.nu.nl/economie/3580343/werktraject-bijstandsgerechtigden-schiet-tekort.html
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Het grote Dwarlorf topic   vr sep 27 2013, 11:02

Terug naar boven Go down

Het grote Dwarlorf topic
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 11 van 14Ga naar pagina : Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het grote Dwarlorf topic
» Het grote Raadsel topic
» Het grote whine topic
» Het grote whine topic
» Het grote moppen topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: NON-MAGIC :: De Huiskamer-
Ga naar: