MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter wint de donderconstructed Modern op 2 november! **Gefeliciteerd**
John wint de Donderdraft van 26 oktober! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

NKQ Groningen 10/04

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: NKQ Groningen 10/04   ma apr 11 2011, 12:43

Afgelopen weekend heb ik meegedaan aan de NKQ in Groningen. Hoewel ik na 5 ronden ben gedropt, heb ik me zo vermaakt dat ik toch een verslagje er over wil schrijven.

2 Dagen voor de NKQ speelde ik een standard FNM met enigzins tegenvallende resultaten. Hieronder eerst de decklijst van de FNM, gevolgd met de lijst die ik tijdens de NKQ speelde met uitleg over de veranderingen:

FNM lijst:

// Lands
2 Creeping Tar Pit
3 Darkslick Shores
6 Island (4)
1 Swamp (2)
4 Blackcleave Cliffs
2 Mountain (1)
3 Scalding Tarn
3 Tectonic Edge

// Creatures
1 Frost Titan
1 Inferno Titan
2 Wurmcoil Engine
1 Grave Titan
3 Sea Gate Oracle

// Spells
4 Mana Leak
2 Jace, the Mind Sculptor
2 Jace Beleren
4 Preordain
3 Prophetic Prism
4 Inquisition of Kozilek
3 Lightning Bolt
3 Pyroclasm
2 Doomblade
1 Slagstorm

// Sideboard
SB: 2 Go for the Throat
SB: 3 Negate
SB: 3 Shatter
SB: 2 Vampire Hexmage
SB: 3 Narcolepsy
SB: 2 Slagstorm

NKQ lijst:

// Lands
2 Creeping Tar Pit
3 Darkslick Shores
6 Island (4)
1 Swamp (2)
4 Blackcleave Cliffs
2 Mountain (1)
3 Scalding Tarn
3 Tectonic Edge

// Creatures
1 Frost Titan
1 Inferno Titan
2 Wurmcoil Engine
1 Grave Titan
4 Neurok Commando

// Spells
3 Mana Leak
2 Jace, the Mind Sculptor
4 Preordain
3 Prophetic Prism
4 Inquisition of Kozilek
4 Lightning Bolt
2 Go for the Throat
3 Arc Trail
2 Doom Blade

// Sideboard
SB: 2 Go for the Throat
SB: 2 Negate
SB: 4 Shatter
SB: 2 Vampire Hexmage
SB: 2 Stoic Rebuttal
SB: 3 Pyroclasm

Wat mij vooral opviel was dat ik tijdens de FNM steeds Sea Gate Oracle uitboarde. Voor 3 mana een 1/3 man die je één keer een extra kaart laat trekken is naar mijn mening op het moment gewoon te traag/niet goed genoeg. Ook Jace B. stond mij niet helemaal aan omdat ik die op beurt 3 toch niet kan beschermen en beurt 5 vind ik te traag. Sea Gate Oracles en Jace B. eruit, Neurok Commando erin. Met alle removal die ik (maar ook anderen) speel is een Neurok Commando snel beter. Voor elke removal spel die je speelt mag je ongeveer weer een kaart erbij pakken met de Commando wat kan oplopen tot een groot kaartvoordeel (en 2 power is nog steeds 2x zoveel als 1 van de oracle Wink ).
In navolging van deze ontwikkeling gaan de pyroclasms en de slagstorm eruit en gaan er Arc Trails in. Arc Trail is bijna net zo goed als Pyroclasm als het gaat om beestjes van de tegenstander opruimen en dan heeft het als voordeel dat je eigen commando er niet aan dood gaat en je kan er zelfs nog schade mee doen op een speler. Om wel de overhand tegen decks als Kuldotha Red te houden gaan de pyroclasms naar het sideboard.
Verder heb ik gekozen voor nog wat minder control in de vorm van counterspells en nog meer spot removal. Een extra Lightning Bolt voor de damage en removal, en meer destroy spells zou het bord van mijn tegenstander lang genoeg leeg moeten houden om te winnen met iets diks.
Alle creature decks kunnen we zo wel in bedwang houden. De extra shatter in het sideboard wordt gespeeld omdat go for the throat de removal spell naar keuze is en ik graag tegen bijvoorbeeld tezzeret decks ook een turn 3 5/5 man wil kunnen slopen. Verder met alle zwaarden en andere equipments kan een shatter ook veel druk van je afhalen. De 2 Negates en 2 Stoic Rebuttals in het sideboard zijn omdat tegen control decks ik liever een harde counterspell heb dan een mana leak waar je 3 mana extra voor kan betalen, wat tegen decks die 27-28 land spelen snel niet meer werkt.

Met buiten erg mooi weer begon ik samen met 48 andere nerds zo rond 10 over 11 aan de eeste ronde.

Ronde 1: Mono Rood, dude die ik niet ken, maar een aardige gast.

In het begin denk ik tegen boros te spelen met al die mooie fetch landjes. Maar als een turn 3 arid mesa ook in een mountain gaat krijg ik eindelijk door dat het mono rood is. Ik win de rol en begin met een landje spelen. Mijn tegenstander begint met een goblin guide en schopt voor 2. Ik reveal een Creeping Tar Pit en neem hem in mijn hand. Ik speel weer een landje en geef de beurt door. Hij valt aan voor 2, ik reveal een non-land kaart en neem 2 schade. Hij speelt plated geopede, wat ik al hoopte. Met een lightning bolt, een doombalde en een arc trail in mijn hand heb ik goed gegokt en in mijn eigen beurt staat hij een beetje beteuterd te kijken als arc trail zijn board leeg maakt. Er komt nog een Koth langs die mij 4 schade doet, maar een Creeping Tar Pit houdt hem laag en beurt 6 een Wurmcoil engine doet wonderen. De lifegain is te sterk en we gaan door naar game 2.
Game 2 speelt hij een land en geeft de beurt door. Ik speel Inquisition of Kozilek en zie een hand met 2 fetch land, een Teetering Peaks, 2 Koth of the Hammer en een Ember Hauler, welke direct naar de graveyard wordt verwezen. Mijn tegenstander is zo aardig om aan te bieden zijn kaarten open te houden zodat ik het niet hoef op te schrijven. Erg fijn voor mij, want het is erg moeilijk een kaart in iemands hand te vergeten als ze recht voor je neus liggen. Wat er vervolgens gebeurd is dat hij een Koth speelt, mij aanvalt, ik sla Koth met een Creeping Tar Pit, beurt erop nog eens, dode Koth. Hij speelt weer Koth, nu heb ik zelfs een Lightning bolt naast de Creeping Tar Pit om ook deze Koth snel neer te krijgen. Hij speelt echter daarna direct weer een Koth en deze Koth blijkt teveel druk te kunnen leggen. Ik speel nog iets diks, maar een topdeck landje + Searing Blaze zorgt ervoor dat ik geen leven meer heb. Game 3.
Ik houd een hand met wat land en meerdere removal kaarten, goed begin. Turn 2 speel ik Prophetic Prism en trek daarmee een Neurok Commando. Die wordt turn 3 gelijk gespeeld en mijn tegenstander leest verrast de tekst. Die kaart kende hij nog niet, maar mijn Neurok Commando wilde graag kennis met hem maken. Elk beest wat hij speelt remove ik direct om weer veilig met mijn grote shroud vriend aan te vallen en een extra kaartje (vaak weer een nieuwe removal spell) te pakken. Met mijn tegenstander op nog 10 leven (5 aanvallen van de Commando) trek ik een Inferno Titan. Mijn tegenstander heeft echter 6 land en 2 kaarten die hij steevast in zijn handen houdt. Ik kies ervoor de titan niet te spelen uit angst voor een Mark of Mutiny. Ik speel de beurt daarna een Inquisition of Kozilek en hij revealed inderdaad 2x Mark of Mutiny. Hij fetched nog 1 keer, ik schop nog 3x met de Neurok Commando en maak het karwei uitendelijk af met een Inferno Titan die in het veld komt en hem de laatste 3 schade doet met zijn ability.

1-0

Ronde twee tegen Michiel met Boros.

Ik vind het altijd erg fijn tegen Michiel spelen. Sportieve tegenstander en bovendien (het is tenslote wel een NKQ en we gaan voor de hoofdprijs) won ik tijdens de FNM al van hem. Met nog meer removal zou het weer moeten lukken.
Game 1 sta ik zoals altijd in het begin flink onder druk, zeker als Michiel een sword fetched met een Stoneforge Mystic en ook nog een Koth of the Hammer naar 5 weet te brengen. Door een Inquisition wist ik dat hij een 2de Koth in zijn hand nog had. Het ziet er niet goed voor mij uit en ook Michiel heeft duidelijk de competatieve smaak te pakken en helpt mij even herinneren dat ik het recht heb om op te geven. Hij laat Koth afgaan, speelt een tweede Koth en valt mij nog aan met 1 van zijn 3 mountains, maar die treft een doomblade. Nog 2 mountains over om mij 2 schade per beurt te pingen. Ik trek echter landje magic number 6 en speel een Wurmcoil Engine. Michiel trekt geen Journey to Nowhere en kan eigenlijk niets doen tegen de 6/6 Lifegainer. Ik val de volgende beurt aan, krik mijn leven weer wat op, speel een landje en daar Grave Titan. 6 extra leven en 3 blockers extra in een beurt. Michiel zoekt een Bonehoard op met een Mystic en speelt hem uit. Er liggen echter maar 3 creatures in zijn graveyard en niks in die van mij, dus dat is slechts een 3/3 man. Ik speel een lightning bolt op de germ in zijn end step en in mijn eigen beurt val ik met alles aan. Hij moet blocken met al zijn creatures, trekt een kaart in zijn beurt en scoopt.
Game 2 is ronduit bizar. Na 10 beurten heeft Michiel 3 mountains en 5 plains in het spel, en de overige 2 basic landjes (2 mountains) in zijn graveyard. Bergen horen tenslotte niet rond te lopen en mensen aan te vallen, dus ik heb de bergen naar de keel gegrepen Razz Met al zijn basic land in het spel weet michiel alsnog fetch land te trekken. Uiteindelijk vind hij een mystic, zoekt een zwaard en speelt hem uit. Ik heb echter nog goede removal en een shatter in mijn hand. Uiteindelijk komt het zover dat ik aanval voor precies leathal. Hij kiest voor een divine offering op zijn Sword of Body and Mind, maar in reactie shatter ik die en zijn we klaar.

2-0

Ronde 3 tegen Andre Pannekoek met Esper Caw-blade (alleen dan wat agressiever Razz)

Game 1 is spannend. Andre speelt turn 4 een Hero of the Bladehold die een mana leak treft, maar turn 5 komt daar nog een Hero achteraan. Ik speel echter Grave Titan. Hij speelt Sword of Feast and Famine, equiped op de Hero en valt mij aan. Ik block zijn tokens met een zombie en een titan, maar ik kan de hero zelf niet blocken vanwege het zwaard. In mijn eigen beurt trek ik Inferno Titan. Samen met een zevende landje en een Lightning Bolt weet ik van de Hero af te komen. Ik val nog aan met een Grave titan en een token en krijg 2 tokens. Andre speelt een removal spell op de Inferno Titan en speelt Jace, The Mind Sculptor om Grave Titan te bouncen. Ik val Jace aan met 2 zombie tokens en 1 gaat naar Andre. Vervolgens speel ik Grave Titan weer uit en geef Andre de beurt. Hij topdecked preordain waarmee hij (zijn enige) Day of Judgment vindt om het veld weer blanco te maken. Ik trek niet meer optijd iets diks, Andre speelt Elspeth Tirel, maakt 3 tokens en ik word neergeslagen door mannetjes met een zwaard dat groter is dan zijzelf. Op naar game 2.
Game 2 gaan we allebei naar 5. Ik houd een hand met 2 land en mis mijn 3de land drop. Ik zie Andre wel een 3de landdrop maken, maar niks spelen. Ik speel Inquisition of Kozilek en zie een hand met 1 removal spell (die naar de GY gaat), een Hero of the Bladehold, een Jace 2 en nog iets duurs. Maar geen 4de landje. Vervolgens draait het spel, ik begin land te trekken, Andre mist land en ik kan mijn Jace snel spelen. Ik blijf bij Andre land onderop gooien, maar uiteindelijk pakt hij toch zijn 4de landje. Ik trek echter goed bij, pak een Grave Titan, speel hem uit en Andre wil geen tijd meer verspillen en we gaan naar game 3.
Game 3 is verschrikkelijk Razz Ik trek alleen bagger en Andre slaat me letterlijk met 4 Squadron Hawks neer. Hoeft geen zwaard aan te pas te komen. Na een paar keer door Donald Duck en zijn neefjes te worden geraakt staan mijn levenspunten op nul. Boehoe Sad

2-1

Ronde 4 tegen Maarten Jacobs met Esper Caw-Blade (de meer originele versie)

Om eerlijk te zijn weet ik niet meer echt wat er gebeurde game 1. Ik weet alleen dat een Gideon vrij dodelijk bleek te zijn. Ik verloor game 1 in ieder geval. Game 2 was sowieso interessanter Razz Ik kom aanzetten met een Neurok Commando die mij kaartjes laat trekken. Een Inquisition laat mij echter zien dat Maarten 2x Gideon Jura in zijn hand heeft en ook een Jace. Deze probeert hij uit te spelen, maar die vindt een Mana Leak. Hij ligt daardoor outtapped en speel mijn eigen Jace. Ik ga Brainstormen en geef de beurt door. Maarten speelt vrij zijn Gideon en mijn Neurok Commando moet hem aanvallen. Ik brainstorm in mijn beurt en vind daarmee een tweede Lightning Bolt, genoeg om Gideon stuk te maken. Grootste probleem: Ik weet dat hij een tweede heeft en als ik hem nu dood maak speelt hij er gewoon nog een. Ik val Gideon nog aan met mijn Commando om hem naar 6 te zetten. Ik kies ervoor niet te bolten en Maarten maakt precies de fout die ik hoopte. In plaats van als eerste Gideon te gebruiken speelt hij Inquisition of Kozilek. In reactie schiet ik dubbel Lightning Bolt op Gideon om hem dood te maken. Een removal spell wordt bij mij weggehaald, maar Maarten heeft geen land om zijn tweede Gideon nog te kunnen betalen. Wel speelt hij 2 Squadron Hawks. Ik brainstorm ondertussen rustig verder met Jace die weer wat langer kan blijven liggen. Als Maarten weer aan de beurt is speelt hij Gideon wat het einde gaat betekenen van mijn Commando. Ik moet in mijn beurt aanvallen met de Commando, Maarten blockt met een hawk. Hier heb ik echter een fout gemaakt, ik had moeten Brainstormen. Ik vind daarmee Vampire Hexmage, die ik uitspeel. Zodra Maarten Gideon weer activeert sac ik mijn hexmage om ook de tweede Gideon stuk te maken. Ik trek niet veel later wat diks om het spel vervolgens te beslissen. Game 3.
Veel tijd hebben we niet meer, dus we schudden snel. Ik houd een o.k. hand met 4 land, een Inquisition, een Negate en een Vampire Hexmage. Maarten speelt echter beurt 1 een Inquisition om die van mij weg te halen en een beurt 2 Stoneforge Mystic. Ik trek in 7 beurten 6 landjes nog bij en ik word snel uit mijn lijden verlost. Balen.

Het deck werkt goed, de veranderingen bevallen goed, maar toch trek ik 2x net aan het kortste eind, voor mijn gevoel toch door wat pech of geluk aan de andere kant. Top 4 kan ik niet meer halen maar ik wil nog één laatste match spelen om goed af te sluiten.

Ronde 5: Wouter Boltjes met Mono White Myrs

Ik denk dat ik moeilijk een betere matchup kan hebben. Een deck dat puur afhankelijk is van kaarten als Myr Smith en Mana Myrs om de duurdere in het spel te kunnen brengen. Game 1 speel ik een vroege Neurok Commando terwijl hij een Myr Sire heeft liggen. Hij is zo aardig mij aan te vallen zodat ik een extra kaartje mag pakken met mijn Commando de beurt erop. Ik controleer het veld en een Grave Titan maakt er een snel eind aan. Game 2 gaan de Pyroclasms en alle Shatters erin en ook dit wordt een snelle winst.

Ik drop na deze ronde omdat ik een tennisteam aan te moedigen heb, maar ik ga zeer tevreden weg. Ik heb de decks waarvan ik verloor goed partij gegeven en heb over het algemeen weinig fouten gemaakt.
Ik heb me zeer vermaakt met een eigen bedacht deck en ik moet toch even alle mensen noemen die mij kaarten wilden uitlenen voor het deck (sommigen moeten ze nog terug krijgen Razz ). Dus hierbij bedankt Jeroen, Jasper, Jolmer, Martijn en Desmond Smile

Het is mooi om te zien dat mijn eigen deck steeds stapje voor stapje beter wordt, dus de NKQ in Leeuwarden wordt een prooi voor mij Wink
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ Groningen 10/04   ma apr 11 2011, 13:00

Die shatters.......
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1884
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: NKQ Groningen 10/04   ma apr 11 2011, 13:26

Leuk verslag:). Erg plezierig om te lezen.
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 35
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: NKQ Groningen 10/04   ma apr 11 2011, 13:34

Ik had een Emblem! Smile *Wahoo!*

Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: NKQ Groningen 10/04   ma apr 11 2011, 13:37

@Andre Pannekoek schreef:
Die shatters.......

Jij vindt dat ik 3x een vandal had moeten spelen oid? Iets van artifact destruction is toch wel belangrijk naar mijn idee. Tips zijn altijd welkom Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ Groningen 10/04   ma apr 11 2011, 13:46

@DeJong schreef:
@Andre Pannekoek schreef:
Die shatters.......

Jij vindt dat ik 3x een vandal had moeten spelen oid? Iets van artifact destruction is toch wel belangrijk naar mijn idee. Tips zijn altijd welkom Smile

Nou idd, maar 4 is ook veel hoor
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: NKQ Groningen 10/04   ma apr 11 2011, 13:49

Tsjah, go for the throat is zo nutteloos tegen tezzeret decks, dus leek shatter me wel mooi omdat hij tegen meerdere decks goed is. Ik heb de instant speed verkozen boven het mannetje. Misschien had ik dat anders moeten doen. Ik wil altijd wel testen voor de NKQ in Leeuwarden Smile
Terug naar boven Go down

NKQ Groningen 10/04
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NKQ Groningen 10/04
» Magic Groningen Website
» Magic Groningen naar de film: Transformers III
» Legacy toernooi 3 september in groningen
» Legacy tijdens de NKQ te Groningen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: