MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jasper Boelens wint de donderdraft van 22 juni **Gefeliciteerd**
Christiaan van Harten wint de modern fnm van 16 juni **Gefeliciteerd**
Ferrick van Dongen wint de donderdraft van 8 juni **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de dondermodern van 1 juni **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Jelmer Koopmans wint de donderdraft van 25 mei **Gefeliciteerd!**

Deel | 

Karn, the planeswalker

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   di apr 12 2011, 18:42

@Shard schreef:
De prijs van een kaart is nooit een indicatie van zijn brokenheid. Enkel van de populairiteit.

Met die stelling ben ik het niet helemaal eens. Als een kaart broken is dan is de prijs daar over het algemeen ook naar. Dus is het zeker een van de indicatoren voor brokenness maar niet de enige indicator (en dat bedoelde ik ook niet te zeggen). Daarnaast is een kaart (over het algemeen) populair omdat ie beter is dan de alternatieven. En als ie te goed is dan is ie 'broken'.

Uiteraard is dit enigzins afhankelijk van de rarity desalnietermin verschillen ook binnen rarity de prijzen van diverse kaarten omdat sommige beter zijn dan anderen. Je voorbeeld geeft dit al aan.

@Shard schreef:
Goyfs gingen voor 0.10 per playset. Artifactlandjes waren misschien een euro, disciple of the vault was een duppie denk ik.

Voor een common is een euro nogal veel geld. Beschikbaarheid is trouwens een andere beslissende factor voor prijs.

Overdrijven is ook een vak Goys gingen zeker niet voor 10 cent per playset maar rond de 8 euro. Het was trouwens Ravager die voor de 'brokenness van affinity zorgde niet de kaarten die jij noemde (nouja Disciple had daar ook enigzins een aandeel in maar alleen in combinatie met ravager) . Daarnaast hoeft het niet altijd zo te zijn dat de 'brokenness' van een kaart per direct duidelijk is. Ten slotte hangt 'brokenheid' van een kaart ook zeer af van de metagame en andere kaarten die hem broken maken.

Terug naar boven Go down
Pim
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 192
Leeftijd : 29
Registration date : 29-03-11

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   wo apr 13 2011, 22:48

Threads over Karn gaan over Jace? cat
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5754
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 09:13

Linqed schreef:
Threads over Karn gaan over Jace? cat
Regel 2 van de Wet van Jace!

1: Het gaat altijd over Jace.
2: Als het niet over Jace gaat, zie 1.

Wink

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 09:17

Regel 2 bestaat helemaal niet... Wie heeft die verzonnen?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 09:50

Ik ken de potentie van Venser, heb er zelfs mee gespeeld in T2 en ben tot de conclusie gekomen dat hij niet goed genoeg is, als in , te traag om een deck omheen te bouwen.
Terug naar boven Go down
Pim
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 10:34

Venser is inderdaad alleen handig als je al aan het winnen bent, je mortarpods bouncen en steeds iets pingen is wel leuk, maar ik heb liever Gideon als ik in de problemen zit. 5 CMC is teveel imo.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 10:42

Linqed schreef:
Venser is inderdaad alleen handig als je al aan het winnen bent, je mortarpods bouncen en steeds iets pingen is wel leuk, maar ik heb liever Gideon als ik in de problemen zit. 5 CMC is teveel imo.

Gideon kost ook 5 mana.
Terug naar boven Go down
Pim
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 11:20

Precies, voor 5 mana leg ik liever een Gideon neer dan een Venser.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 11:28

Linqed schreef:
Precies, voor 5 mana leg ik liever een Gideon neer dan een Venser.

Beetje random opmerking, de situatie op dat moment is bepalend wat je liever in play brengt.
ik heb zo vaak een beurt 5 gideon kunnen casten, maar koos voor een andere kaart.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 11:33

En als ik 9 mana heb liggen en een Contagion Engine in het spel heb dan speel ik echt wel liever de Venser! Wink

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 11:35

@Hennink schreef:
En als ik 9 mana heb liggen en een Contagion Engine in het spel heb dan speel ik echt wel liever de Venser! Wink

Bruut!!!!! Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 11:38

@Andre Pannekoek schreef:
@Hennink schreef:

Bruut!!!!! Razz

En als ik een vriendin had had ik ook eindelijk weer eens sex. Maar nee, in plaats daarvan speel ik met mezelf en met soms Gideon.......
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 11:43

Dwarlorf schreef:
@Hennink schreef:

Bruut!!!!! Razz

En als ik een vriendin had had ik ook eindelijk weer eens sex. Maar nee, in plaats daarvan speel ik met mezelf en met soms Gideon.......

Waarom een mannelijke planeswalker?
btw niet echt een topic gerichte opmerking....hoewel dat van jou te verwachten was.
Mss een Niels topic met alles over Niels.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 11:45

Daar hebben we d'r al genoeg van..
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 11:46

Jasper schreef:
Daar hebben we d'r al genoeg van..

1 topic alles bij elkaar in...niet meer verspreid.
Terug naar boven Go down
Pim
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 12:29

Natuurlijk ligt het aan de situatie, maar ten eerste, als je in de problemen zit gaat Venser je niet redden zoals Gideon dat kan, die dezelfde CMC heeft. Ten tweede, Venser is leuk, zijn +2 is leuk om spreading seas e.d. mee over het bord te laten stuiteren, maar dat zet niet veel zoden aan de dijk. Zijn -1 is zeker handig, maar in Caw-Blade decks zit je met veel flying beesten, en die zijn sowieso al moeilijk te blokken. Zeker de Tar Pits in de Darkblade/Esper decks. Zijn ult is zeker niet slecht, zeker niet met 4 hawks, maar tegen die tijd ben je al aan het winnen, dus Venser komt gewoon te laat. Dat is wat ik bedoel.
In proliferate decks is hij zeker leuk, maar die decks zijn meer homebrews voor FNM, niet tier 1. Tier 1 infect decks met wit ben ik nog niet tegen gekomen. Je zou hem kunnen splashen in decks la die van Kibler. Maar dat is meer voor de lol.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 12:38

Linqed schreef:
Natuurlijk ligt het aan de situatie, maar ten eerste, als je in de problemen zit gaat Venser je niet redden zoals Gideon dat kan, die dezelfde CMC heeft. Ten tweede, Venser is leuk, zijn +2 is leuk om spreading seas e.d. mee over het bord te laten stuiteren, maar dat zet niet veel zoden aan de dijk. Zijn -1 is zeker handig, maar in Caw-Blade decks zit je met veel flying beesten, en die zijn sowieso al moeilijk te blokken. Zeker de Tar Pits in de Darkblade/Esper decks. Zijn ult is zeker niet slecht, zeker niet met 4 hawks, maar tegen die tijd ben je al aan het winnen, dus Venser komt gewoon te laat. Dat is wat ik bedoel.
In proliferate decks is hij zeker leuk, maar die decks zijn meer homebrews voor FNM, niet tier 1. Tier 1 infect decks met wit ben ik nog niet tegen gekomen. Je zou hem kunnen splashen in decks la die van Kibler. Maar dat is meer voor de lol.

ik ben blij dat je me uitlegd hoe het allemaal werkt, ik had namelijk geen idee.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 12:48

Linqed schreef:

ik ben blij dat je me uitlegd hoe het allemaal werkt, ik had namelijk geen idee.
Ok, zo is het wel weer genoeg Pannekoek!

Welkom op ons forum Linqed! Zoals je merkt hebben we hier een aantal bijdehandte mensen rondlopen Wink

Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 12:50

Ik legde alleen uit wat ik bedoelde en ben het verder met je eens. Is geen aanval op jou.
Weer vriendjes?

Edit: Bedankt Hennink, no harm done verder. Het blijft het internet Razz

Laatst aangepast door Linqed op do apr 14 2011, 12:52; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 12:51

Ik kan er niks aan doen dat iemand die ik niet ken/nog nooit van gehoord heb op een forum komt en dan random opmerkingen gaat strooien. Ik reageer btw best wel mild voor mijn doen Razz

iig welkom op het forum!!!
Terug naar boven Go down
Pim
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 12:53

Waarom is het een random opmerking als ik uitleg wat ik bedoel?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 12:56

Linqed schreef:

Trek het je niet aan, dat probeer ik ook.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 12:59

Linqed schreef:

Zoals Hennink en Jasper het zeggen, trek het je niet aan. Ik ben ff mn territorium aan het afbakenen Razz

Terug naar boven Go down
Pim
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 13:04

Zolang je niet tegen mijn been gaat plassen ga je je gang maar Razz Ik moet toch verder met studeren Sad
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 13:08

Linqed schreef:
Zolang je niet tegen mijn been gaat plassen ga je je gang maar Razz Ik moet toch verder met studeren Sad

Leerze en tot op een toernooi??

Groetn
Terug naar boven Go down
Pim
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Karn, the planeswalker   do apr 14 2011, 13:16

Denk dat de volgende pas de prerelease van NPH wordt, die ik in de joker in Utrecht ga doen. Ik heb je wel gezien op de NKQ though Wink Misschien een FNM, dan zal ik me wel even voorstellen.

En bedankt, de witte en rode slijmvliesafwijkingen zijn best interessant, ik krijg er alleen honger van... Maar goed, dit gaat van Karn, naar Jace, naar Venser (uitstapje naar sexuele frustraties?) naar random dingen Razz
Terug naar boven Go down

Karn, the planeswalker
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Te koop gezocht: Karn Liberated
» Planeswalker Points FAQ

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: