MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 september! **Gefeliciteerd**
Donald wint de PPTQ van 12 augustus! **Gefeliciteerd**
Niels wint het legacytoernooi van 19 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint de donderdraft van 16 augustus! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint het moderntoernooi van 9 augustus! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Contest 01/04 tot en met 15/04

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Anne
Pro Player

Aantal berichten : 1387
Leeftijd : 34
Registration date : 11-04-08

BerichtOnderwerp: Contest 01/04 tot en met 15/04   vr apr 01 2011, 19:06

Bij deze een contest van mijn kant. Ik realiseer mij dat de andere nog loopt, maar ik verwacht dat het elkaar niet in de weg zit en ik heb een leuke prijs (denk ik) die de deur uit moet voor ik ga verhuizen. Mocht iemand aanstoot nemen (met name Jasper), mijn excuses.

Ik wil graag een big fat-ass monster zien. Dat is het enige. Progenitus is het voorbeeld. De art, flavourtext en de kaart zelf is imho perfect. Waar ik dus voornamelijk op zal letten is flavour. Ik wil de kaart zien en denken: "holy fucking hell, dat is te vet voor woorden!" Maar, hij mag - stellig - niet overpowered zijn. Dus precies op het randje eigenlijk. Smile

De prijs is een Ultra Pro 3-inch Spine Collectors Album inclusief een hele stapel van die vakjesbladen.

Let op: deadline is al over 2 weken!

Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten : 823
Leeftijd : 37
Registration date : 23-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   vr apr 01 2011, 22:08

Oeh, vette shizzle... dat kan ik goed gebruiken! *denkt na over stuff!*

Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Sipkes
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 120
Leeftijd : 27
Registration date : 06-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   zo apr 03 2011, 13:03

Zie hier, mijn bijdrage. Qua p/t is hij niet overpowered, maar zijn ability maakt 'm wel sterk, vind ik zelf. Bij deze:

Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   ma apr 04 2011, 09:14

Dames en heren, ik presenteer u: Mishra's Doomcarrier
---------------------------------------------------------------

Laatst aangepast door Warlord1981NL op ma apr 04 2011, 14:56; in totaal 1 keer bewerkt
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 36
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   ma apr 04 2011, 12:06

@Warlord1981NL schreef:
Dames en heren, ik presenteer u: Mishra's Doomcarrier
---------------------------------------------------------------

Ik geef jou dezelfde tip die ik nu ondertusen iedereen geef over het gebruik van magicseteditor: als je een kaartnaam gebruikt in je text, gebruik dan een tilde (~) dan vult MSE de naam zelf in, als je dan later besluit dat je carrier van het andere broertje is, krijg je geen vreemde situaties van kaarten die niet naar zichzelf verwijzen...
Ook lijkt me dit een textboek voorbeeld van iets wat vliegt...

Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   ma apr 04 2011, 14:51

Hmmmz, vergeten op te slaan voor ik het als plaatje exporteerde blijkbaar... ik pas het ff aan... EDIT: Aangepast!

Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1266
Leeftijd : 41
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   ma apr 04 2011, 15:28

In de lijn met de laatste New Phyrexia onthullingen.

B Ar T
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 29
Registration date : 30-03-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   do apr 07 2011, 22:18

mijn poging:

flavour: Son Of Godd is een leider van een religieuze sekte pure pacifisten en probeert iedereen te overtuigen om zich aan te sluiten ^^

Disclaimer:
De reminder text voor mercy is misschien niet erg accuraat maar het is maar reminder text Smile
Art: mijn oude Guild Wars character Son Of Godd Razz
Flavour text: gebaseerd op Godd van Marco V
edit: het is logischer met vigilance
edit 2: nu werkt het beter

Laatst aangepast door B Ar T op vr apr 08 2011, 20:09; in totaal 1 keer bewerkt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   vr apr 08 2011, 09:10

@B Ar T schreef:
mijn poging:

flavour: Son Of Godd is een leider van een religieuze sekte pure pacifisten en probeert iedereen te overtuigen om zich aan te sluiten ^^

Disclaimer:
De reminder text voor mercy is misschien niet erg accuraat maar het is maar reminder text Smile
Art: mijn oude Guild Wars character Son Of Godd Razz
Flavour text: gebaseerd op Godd van Marco V
edit: het is logischer met vigilance

Maar wel handig om te weten hoe deze Son of God dan damage doet. Is het bijvoorbeeld bij lethal damage: damage = damage -1, ofzo? Want dan kun je dus geen beesten van toughness 1 jatten Razz
B Ar T
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   vr apr 08 2011, 11:05

Bob schreef:

Maar wel handig om te weten hoe deze Son of God dan damage doet. Is het bijvoorbeeld bij lethal damage: damage = damage -1, ofzo? Want dan kun je dus geen beesten van toughness 1 jatten Razz

Het was inderdaad het idee dat hij damage maximaal thoughness -1 zou doen (of 0 als hij deathtouch krijgt) tegen creatures. Het was niet de bedoeling dat 1 thoughness beesten niet gejat konden worden. ik zal het veranderen in blocked or blocked by.
Guus
Ik had meer dan 1000 posts

Aantal berichten : 660
Registration date : 10-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   vr apr 08 2011, 12:13

Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5875
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   di apr 12 2011, 00:08

Yeah baby! MONSTERS! Very Happy Er zijn te weinig kick-ass monsters buiten groen, laten we daar wat aan doen!

Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   di apr 12 2011, 00:54

@Hennink schreef:
Yeah baby! MONSTERS! Very Happy Er zijn te weinig kick-ass monsters buiten groen, laten we daar wat aan doen!

...en dan is Kraken nog wel een bestaand creature type...

Lekker diek monster, maar ik denk dat deze net iets te ver doorschiet in de broken kategorie, zelfs zonder quest for ula's temple

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   di apr 12 2011, 09:08

@Hennink schreef:

Kan aan mij liggen, hoor. maar volgens mij hoek je hiermee al je opponents (single player & multiplayer) dood, als die 1 keer doorkomt. Het ding triggert elke keer als die combat damage doet en bij de additional combat phase hebben je opponents geen beesten meer dus komt tie weer door, weer en extra combat phase.
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 35
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   di apr 12 2011, 09:11

Bob schreef:
@Hennink schreef:

Kan aan mij liggen, hoor. maar volgens mij hoek je hiermee al je opponents (single player & multiplayer) dood, als die 1 keer doorkomt. Het ding triggert elke keer als die combat damage doet en bij de additional combat phase hebben je opponents geen beesten meer dus komt tie weer door, weer en extra combat phase.

Vergeet niet,

Untap all OTHER creatures.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   di apr 12 2011, 09:17

wou hem net al verwijderen, maar je had al gereageerd. I stand corrected
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   di apr 12 2011, 09:18

@darafayen schreef:
Vergeet niet,

Exactemundo! Maar twee van deze is natuurlijk game! (tenzij je tegenstander een blockertje heeft liggen, of een removal spell heeft of zo)

@Beljaars: Ik ben inderdaad vergeten een creature type toe te voegen, moet ik nog even fixen voor de deadline! Smile Volgens mij valt het wel mee met broken, iets wat 8 mana cost mag ook wel impact hebben! Quest for Ula's Temple geeft een coole mogelijkheid om hem met discount in het spel te leggen, kan ik mee leven, dat soort toevallige synergiŽn zijn toch tof!

Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   di apr 12 2011, 10:00

@Hennink schreef:
@darafayen schreef:
Vergeet niet,

Exactemundo! Maar twee van deze is natuurlijk game! (tenzij je tegenstander een blockertje heeft liggen, of een removal spell heeft of zo)

@Beljaars: Ik ben inderdaad vergeten een creature type toe te voegen, moet ik nog even fixen voor de deadline! Smile Volgens mij valt het wel mee met broken, iets wat 8 mana cost mag ook wel impact hebben! Quest for Ula's Temple geeft een coole mogelijkheid om hem met discount in het spel te leggen, kan ik mee leven, dat soort toevallige synergiŽn zijn toch tof!

Een simpel untapmannetje werkt ook wel hoor, ik ben er 99% zeker van dat je nog wel priority krijgt voordat de volgende declare attackers step komt.
Ula's temple is praktisch een non-card, die interactie is inderdaad gewoon leuk toeval, schattig, en mooi als het eens lukt.
Hij is zeker leuk, en ik gaf (volgens mij) ook aan dat hij op het randje is. hij is heel efficient gecost (8 mana 8/8, vergelijk met wrexial 6 mana 5/8 twee landwalks), en de haste maakt hem wel heel eng, je kunt gewoon lekker gaan zitten controllen (counterburn kleuren) en dit als enige wincon spelen met desnoods een spreading seas oid ernaast (wat nooit een dode kaart is), als de tijd rijp is plemp je hem neer, hoekt een keer, jat alles en wint, het is niet eens een win more ability denk ik (wat de meeste krakens/fatties/timmiekaarten wel hebben).
Ik denk dat ie zonder haste al een stuk minder bonkers is , plus krakens rennen niet, die stijgen langzaam op uit de diepte Wink

Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   di apr 12 2011, 10:15

@Anne schreef:
Ik wil de kaart zien en denken: "holy fucking hell, dat is te vet voor woorden!" Maar, hij mag - stellig - niet overpowered zijn. Dus precies op het randje eigenlijk.
@Shard schreef:
Hij is zeker leuk, en ik gaf (volgens mij) ook aan dat hij op het randje is.
Haha! Victory! Wink

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   di apr 12 2011, 10:52

Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Roflstomper   di apr 12 2011, 13:09

Laatst aangepast door Warlord1981NL op di apr 12 2011, 18:06; in totaal 1 keer bewerkt
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   di apr 12 2011, 15:30

Al heel wat vette entries!

Als een reminder: contest is nog open tot en met vrijdag.

B Ar T
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   di apr 12 2011, 18:46

(Ik weet niet of meerdere kaarten toegestaan zijn, anders is deze gewoon voor de lol)

Een leuk draakje in de trend van Abyssal prosecutor met de drawback mercy die ook op mijn andere kaart zit:

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   di apr 12 2011, 20:35

Ladies and Gentlemen, I present to you:

Shyann

Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   wo apr 13 2011, 18:50

Kaart heeft verder niets te maken met de voorkeuren van Anne betreffende bepaalde kaarten.. Embarassed
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   wo apr 13 2011, 18:53

Jasper... je jat mijn idee!!! Sad
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   vr apr 22 2011, 14:04

Fiend of Darkwater / Tim Spikes

Vette art en flavor. Mooie flavortext ook, normaal in de Mangroven maar kan ook prima in de zee of het bos uit de veoeten. Nice. Ik vind hem alleen niet sterk genoeg, de citp ability is niet zo relevant meer zo laat in het spel. Tweede ability is flink aan de prijs. Dat had wel harder gemogen (permanent een forest of island bijvoorbeeld).

Mishra's Doomcarrier / Warlord1981NL

Tof. Artifacts zijn altijd cool, helemaal die van Mishra en Urza. Leuke ability, en past leuk bij de proliferate shizzle van de laatste tijd. Nadeel vind ik dat hij in 4 beurten dood hoekt, en je dus vaker zult winnen door z'n power dan door z'n ability. Toffer als b.v. een 0/7 met misschien zelfs shroud.

Devourer of Worlds / Jan

Diiieek. Eerste reactie is bruut, en dat is wat ik zocht. Mooie flavor, past gaaf in de bestaande lore (in zoverre ik die ken iig). Ik vind de power lastig te bepalen. Hij is zeker hard en ik denk dat er het potentieel is om hem te misbruiken. Maar ik vermoed op een gezonde manier en dat is precies wat ik wou zien. Grote kanshebber.

Son of Godd / B Ar T

Mercy is tof bedacht. De regel lijkt nu nog ambigu (doet hij b.v. 0 of 2 damage op een beest met 3 thoughness?), maar ik snap het idee en ik vind het idee tof. De tap ability past er mooi bij en zal zeker boeiende situaties opleveren op het speelveld. Vigilance/ mercy/ en die ability is echt een mooie combinatie hoor. Het is alleen geen dik-fat-ass monster, maar eigenlijk gewoon een kerel die toevallig 6/6 is. Dat is jammer, want ik zocht het eerste.

Shelob / Guus

Ik heb een gloeiende hekel aan spinnen en deze kan niet dood? Fuck that, laatste plaats. Geintje natuurlijk. Het is een boeiende kaart, een truly indestructible beest met discard meganisme. Ik had liever gezien dat als ze moest worden gediscard weer terug ging naar je hand. Zo is het een sideboard kaart voor alle kleuren decks, als er ook maar iets van non-targeted discard in het formaat zit. En das een beetje jammer.

Rage Kraken / Hennink

Mmmmyeaaaah! Vette shit. Een hele vette finisher voor een dik control deck, I love it. Ik vind hem, zoals anderen beweren, zeker niet OP. Inderdaad op het randje, maar dat mag voor 8 mana best. Het is ook een coole finisher, in dat er voor de tegenstander genoeg mogelijkheden bestaan om er omheen te spelen. De islandwalk gooit hier een beetje roet in het eten en had ik liever niet gezien. Al hoort het wel een beetje bij een kraken. Dat het een kraken is vermoed ik trouwens door de naam, ze mist een creature type. Ook een goede kanshebber.

Serrthan, the Wicked / Bob

Oei, kneiter harde finisher voor mid-range aggro decks. Dik en op het randje, dus dat is helemaal goed. Hij is alleen iets te recht-toe-recht aan voor mijn smaak. Speel, hoek, untap, blaas alles op en hoek voor lethal. Tof ding, maar niet zo interessant op mee te spelen als sommige andere kaarten in de contest.

Roflstomper / Warlord1981NL

2de entry, en aangezien ik de eerste vetter vind neem ik die.

Mius, The Friendly Dragon / B Ar T

2de entry, eerste is veeeel boeiender. Dit is de meest overpowered kaart uit het hele topic btw.

Shyann / Voozie

De annoy ability is inderdaad fucking irritant. En ook erg goed. Zelfs een paar landen niet mogen untappen kan al hard gamen zijn tegen veel decks. Daarmee is hij nog niet overpowered, want een beest van 6 mana mag wat impact hebben. Ik mis alleen de keiharde wow-factor als ik hem lees. En Faergons: lol.

Arial, Master of Disguise / Jasper

Oeeeh, deze kaart kietelt inderdaad een plekje bij mij hoor. Wat zou dat leuk zijn om mee te spelen zeg. Maar hoewel het wel een power-kaart is, is het geen dik vet monster alla Progenitus. En dat had ik meer in mijn hoofd bij deze contest. Plus, zo ordinair inspelen om mijn gevoelens is bijna vals. Meta-gamer! Wink

Conclusie:

De inzendingen van Jan en Hennink springen er voor mij uit. Bij beide had ik meteen een holy-fuck impuls en ze zijn allebei op de goede plek qua powerlevel. De flavor van de kaart van Jan vind ik erg mooi. Zie de kaart zo in dit blok zitten. Bij de kaart van Hennink heb ik echt de wens hem te kunnen spelen in een dik 5c-control deck. En ook deze zou Wizards volgens mij zo kunnen drukken (alleen dan met een creature type).

Dus een hele lastige keuze, maar de winnaar is geworden:

Spoiler:

Gefeliciteerd!

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   vr apr 22 2011, 14:12

Spoiler:

Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   vr apr 22 2011, 14:35

gefeliciteerd Hennink Smile

ik ben blij dat mijn eerste poging ook in de smaak viel Razz

(ik ben het alleen niet helemaal mee eens dat mijn 2e kaart erg OP is, elk beestje met flying/reach kan hem onbeperkt tegenhouden en als dat niet lukt kan mius je nog niet in zijn eentje dood maken. Ik geloof dat Abysal persecutor sterker is. Maar dit doet er niet toe aangezien dit meer voor de lol was en om mercy anders te laten zien)
darafayen
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   vr apr 22 2011, 14:35

Spoiler:

darafayen
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   vr apr 22 2011, 14:38

@B Ar T schreef:
gefeliciteerd Hennink Smile

ik ben blij dat mijn eerste poging ook in de smaak viel Razz

(ik ben het alleen niet helemaal mee eens dat mijn 2e kaart erg OP is, elk beestje met flying/reach kan hem onbeperkt tegenhouden en als dat niet lukt kan mius je nog niet in zijn eentje dood maken. Ik geloof dat Abysal persecutor sterker is. Maar dit doet er niet toe aangezien dit meer voor de lol was en om mercy anders te laten zien)

Nou, even kijken:

1. deze heeft haste
2. 3 toughness meer dan AP
3. Met deze in het spel kan je nog steeds winnen ookal blijft hij liggen.
4. Is rood en dus genoeg toegang tot removal / burn om creatures te verwijderen of de laatste 2 damage nog te doen.

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Contest 01/04 tot en met 15/04   

Contest 01/04 tot en met 15/04
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: