Magic the Gathering in Groningen

Forum voor Magicspelers uit Groningen

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Oswin ten Brinke wint de prerelease Avacyn Restored van 29 April **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de eerste prerelease Avacyn Restored van 28 April en Lotte Medendorp de tweede **Gefeliciteerd**
Johnny Niemeyer wint het legacy toernooi van 22 april **Gefeliciteerd**
Jolmer Grijs wint de FNM standard van 20 april **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de FNM draft van 20 februari **Gefeliciteerd**
Oswin ten Brinke wint de FNM standard van 13 april **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de FMN draft van 6 april **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de FNM standard van 30 maart **Gefeliciteerd**
André Pannekoek heeft Peasant van April gewonnen. **Gefeliciteerd!**
Tamar Ismail wint het standard toernooi van 11 mei. **Gefeliciteerd**

Deel | 

My First T2 Deck (in dit millenium dan), wat denken jullie?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten: 777
Leeftijd: 30
Registration date: 23-02-11

BerichtOnderwerp: My First T2 Deck (in dit millenium dan), wat denken jullie?   vr maa 04, 2011 2:36 am

Goed, na redelijk wat research te hebben gedaan is dit min of meer mn deck geworden dat ik heb bedacht voor T2: mono blauw mill deck (ja, ik weet het, mill is niet zo goed meer maar ik vind mill gewoon leuk om te spelen, probeer het wel zo goed mogelijk te maken natuurlijk)

---------------------------------------------------------

// Creatures (32)
4 x Guard Gomazoa
4 x Halimar Excavator
4 x Hedron Crab
4 x Jwari Shapeshifter
4 x Sea Gate Loremaster
4 x Umara Raptor
4 x Vedalken Anatomist
4 x Wall of Frost

// Spells (8)
4 x Tome Scour
4 x Jace's Erasure

// Land (20)
16 x Island
4 x Halimar Depths

---------------------------------------------------------

Mijn overwegingen:

Zoals je dus kunt zien is het deck gebaseerd op milling dankzij de effecten van de allies (Halimar Excatvator, Jwari Shapeshifter (kopieert excat of sea gate, maar mocht tegenstander zwak zijn in air dan is de umara te overwegen voor win via creature kill), Sea Gate Loremaster (in combi met Jace's Erasure) en Umara Raptor (ally buffer + def)) met behoorlijk stevige defense in de vorm van Guard Gomazoa, Vedalken Anatomist en Wall of Frost en eventueel de hulp van de allies. Met dit deck kan millen verschrikkelijk hard gaan, zo heb ik het al een keer voor elkaar gekregen om in beurt 7 meer dan 28 kaarten te millen (niet alle effecten van de allies waren af gegaan toen hij door zijn deck heen was).

De enige kaart waar ik eigenlijk niet echt happy mee ben is de Tome Scour, zo goed vind ik die niet eigenlijk en zit er in als filler. Ik zit te overwegen om die te vervangen voor een draw spell want mijn hand wil nog wel eens behoorlijk snel leeg raken en wat aanvulling is dan welkom om het tempo erin te houden. Ik zit hierbij te denken aan 3x Foresee en 1 extra Island (voor m'n curve).

Maar goed, mono blauw zonder counterspells komt ook raar op me over dus misschien is het een idee om bijvoorbeeld Cancel erin te gooien ipv Tome Scour. Mana Leak ben ik nooit zo'n fan van geweest, ja het is irri, maar als ik een spell counter dan wil ik em niet tegen uitstel van 1 eventuele andere kaart als nog op tafel zien.

Ook heb ik overwogen om Grindclock erin te gooien maar ik heb daar vanaf gezien omdat het eigenlijk best wel een waardeloze kaart (duurt gewoon te lang voor hij effectief wordt) is zonder Vedalken Infuser en om nou voor 2 Grindclocks er 2 Infusers in te gooien vind ik ook een beetje overdreven, dan zou ik al meer artifacts eigenlijk moeten spelen die de Infusers extra effectief gebruik maken van charge counter upgrade, maar daar is weer geen ruimte voor in het deck dus heb ik daar vanaf gezien.

Nog één laatste overweging die ik heb: Terramorphic Expanse. Ik zit eraan te denken om 4 Islands eruit te gooien en die er 4x in. Dit om twee redenen. 1: Het verkleint de kans op een mana flood. Overduidelijk natuurlijk. Maar in combinatie met Hedron Crab... er komt 2 keer een land in het spel en hij gaat dus twee keer af dan ook, wat dus de effectiviteit van mijn Crabs letterlijk verdubbeld. Doen? Het nadeel is natuurlijk wel dat het ervoor kan zorgen dat ik veel te weinig land dan trek dus misschien dan 2 Islands eruit en 4 Tome Scours en die vervangen voor 4 Terramorphic Expanses en 2 Foresees of 3/3?

Goed, het deckje is dan misschien niet waardig voor een T2 tourney (het is altijd nog veel langzamer dan zo'n rood-deck-die-om-de-een-of-andere-reden-zonder-enige-variatie-altijd-zonder-mullen-een-Goblin-Guide-in-de-openingshand-heeft-deck of zwarte vampire variant die ik nog wel eens tegen kom) maar ik heb er toch een mate van succes mee waar ik blij mee ben (voor nu, ghehe).

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

Aantal berichten: 4752
Leeftijd: 33
Registration date: 25-12-06

BerichtOnderwerp: Re: My First T2 Deck (in dit millenium dan), wat denken jullie?   vr maa 04, 2011 6:58 am

Een Milldeck hoort (bijna) geen beesten te hebben.

Ik zou bvb kaarten spelen als Archive Trap, Temple Bell etc
Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: My First T2 Deck (in dit millenium dan), wat denken jullie?   vr maa 04, 2011 4:13 pm

Temple Bell speel ik juist niet omdat die ook kaarten in de hand van de tegenstander stopt, ik gebruik liever SGLM omdat die alleen voor mij werkt en met Jace's Erasure gaat zijn deck er dan ook door en des te meer allies ik heb liggen des te meer JE's ik tegen kom des te harder gaat zijn deck. Ok, toegegeven, er is een kwestie van build up maar toch. Archive Trap was ik nog niet tegen gekomen en die moet bestuderen om te kijken hoe en of die in mijn deck dan wel sideboard past. Dus iig dank voor het wijzen op die kaart.

Laatst aangepast door Warlord1981NL op vr maa 04, 2011 5:19 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : typvautjuh aangupast)
Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: My First T2 Deck (in dit millenium dan), wat denken jullie?   za maa 05, 2011 2:40 am

Zow, ben ik weer... en zo lekker laat ook ghehe... ben er eindelijk aan toe gekomen om die Archive Trap te bekijken en ik moet zeggen: ik vind em cool. Door al die Terramorphic Expanse-achtige landen die er zijn en nog wat andere kaarten zoals Green Sun's Zenith, Diabolic Tutor, Quest for the Holy Relic (of iets in die geest) en zo zal ik hem denk ik best vaak voor 0 kunnen casten. Ik zal eens wat tests gaan draaien met deze kaart.

Overigens, ik neem aan dat de conditie voor 0 casten geldt voor iedere kaart waarop de woorden "search" en "library" staan? Of is het iets uitgebreider dan dat en valt bijvoorbeeld Tezzeret, Agent of Bolas' zijn +1 ability er ook onder (ik vind het een search ondanks dat het het woord er niet specifiek staat)?
Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Decklist update   za maa 05, 2011 3:30 am

Goed, naar aanleiding van de suggestie van Andre heb ik besloten om 2 Archive Traps in mijn deck te gebruiken (gekozen voor slechts twee omdat er weinig decks zijn die vaak (lees > 3 in een gemiddelde game) searchen zover ik weet en ik niet met een klauw vol 5 mana kostende traps wil komen te zitten, corrigeer me als ik er naast zit) en zelf wat beslissingen te hebben genomen ten aanzien van de dingen waar ik nog over nadacht ziet mijn decklist er nu als volgt uit:

// Creatures (30)
04 x Guard Gomazoa
04 x Halimar Excavator
04 x Jwari Shapeshifter
04 x Sea Gate Loremaster
04 x Vedalken Anatomist
04 x Wall of Frost
03 x Hedron Crab
03 x Umara Raptor

// Spells (9)
04 x Jace's Erasure
03 x Foresee
02 x Archive Trap

// Lands (21)
14 x Island
04 x Halimar Depths
03 x Terramorphic Expanse

Wat vinden jullie ervan?

Edit:
Andre Pannekoek schreef:
Een Milldeck hoort (bijna) geen beesten te hebben.

Dat maak ik zelf wel uit Razz Geintje, dat weet ik natuurlijk ook wel (heb zelf ontzettend lang het archtypische millstone deck gespeeld, toen nog in Plok (3-headed giant met 3 millstone decks is ontzettend grappig en verbazingwekkend snel voorbij haha)). Alhoewel, dat is natuurlijk geen argument. Een mill deck behoort ook artifacts te hebben en die zitten er ook niet in. Dit is echter wat mij betreft geen feit, maar slechts een historisch gegeven.

Maar ik heb zoiets van: zonder beesten en met artifacts werkt het niet goed, dus dan gebruiken we beesten en dumpen we de artifacts en ga ik kijken of ik zo kan winnen, en wat blijkt? Met de eerste versie won ik al redelijk wat, nu is het een kwestie van fine-tuning tot het een echte killer is. Volgens mij is dat toch de gedachte achter Magic (en elke andere TCG): maak je eigen deck. Iedereen kan hersenloos achter de meute aanlopen en een lijstje van internet downloaden, toch?

Ik zeg niet overigens dat ik dat een slecht iets vind, hoor. Alleen is het niet mijn ding. Ik vind nog steeds ontwikkeling van een deck het leukste dat er is dus dat doe ik liever zelf. En ja, ik zal echt wel vaker een vraag stellen in de trant van "Hebben jullie nog ideeën dan wel suggesties?" maar dat is toch wel even iets anders vind ik en dat is wat mij betreft het leuke aan MTG: het ideeën uitwisselen.

Ik moet dan ook wel toegeven dat ik op MTGO meer tijd besteed in de deck editor dan dat ik daadwerkelijk speel. Het is maar net wat je leuk vind, he?
Terug naar boven Go down
Dwarlorf
Want ik ben evil

Aantal berichten: 5844
Leeftijd: 37
Registration date: 28-08-06

BerichtOnderwerp: Re: My First T2 Deck (in dit millenium dan), wat denken jullie?   za maa 05, 2011 7:37 am

Er zijn aardig wat decks die seachen, bijna alles met wit erin speelt squadron hawks. Verder speelt bijna elk deck fetchlandjes. Je moet ook niet vergeten dat je met 4 kaarten meer kans maakt om een in je hand te hebben wanneer dat nodig is dan wanneer je er 2 in je deck hebt. Ik zou er zeker 4 spelen.

Son, no one gives a shit about all the things your deck does.
You didn't invent it, you just netdecked it.
Anybody can do that.
Terug naar boven Go down
http://www.lifesucks.info/
Warlord1981NL
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: My First T2 Deck (in dit millenium dan), wat denken jullie?   za maa 05, 2011 7:59 am

Hmmm, ok, dan zal Hedron Crab er helemaal dus uit moeten daar 1 geen zin heeft omdat je hem vroeg moet krijgen wil het zoden aan de dijk zetten en 2 dan krijg ik ruimte voor een Umara Raptor terug want ik heb net gespeeld tegen zo'n klein wit vlieger deckje en dat was toch wel wat ren en vliegwerk vereist om te zorgen dat ik als nog won (2-1 gegaan en het was kantje boord).

Nieuwe decklist:

// Land (21)
14 x Island
04 x Halimar Depths
03 x Terramorphic Expanse

// Spells (11)
04 x Archive Trap
04 x Jace's Erasure
03 x Foresee

// Creatures (28)
04 x Guard Gomazoa
04 x Halimar Excavator
04 x Jwari Shapeshifter
04 x Sea Gate Loremaster
04 x Umara Raptor
04 x Vedalken Anatomist
04 x Wall of Frost
Terug naar boven Go down
Dwarlorf
Want ik ben evil

Aantal berichten: 5844
Leeftijd: 37
Registration date: 28-08-06

BerichtOnderwerp: Re: My First T2 Deck (in dit millenium dan), wat denken jullie?   za maa 05, 2011 8:28 am

Ik zou geen kaarten eruit halen die je helpen met je plan en dat is millen. Alles wat daaraan mee helpt is belangrijk. Ik zou eerder kaarten eruit halen die niet in je plan passen (bijv Wall of Frost).

Verder nog wat andere tips:

Vervang Foresee voor Preordain Foresee's effect is natuurlijk wel wat sterker maar 4 mana is best wel veel, hoe lager de curve hoe meer je kan uitspelen. In feite kost het uitspelen van Foresee in beurt 4 je de hele beurt, met preordain houd je nog 3 mana over voor een andere spell.
Als je preordain runt kan je ook best wel 1 of 2 Sea Gate Loremaster eruit halen. Die heb je pas later in het spel hebben ( je wil hem zeker niet in je beginhand hebben) En met Preordain heb je een kaart in huis waarmee je er naar kan zoeken

Halimar Excavator is een Ally die zou ik er zeker inlaten, persoonlijk zou ik ook wit in je deck stoppen omdat dat meer allies biedt met ene lage casting cost (Hada Freeblade en Ondu Cleric). Dit kan ook makkelijk omdat er zowieso al 12 landjes in T2 zitten die blauw en wit geven, Seachrome Coast, Glacial Fortess en Celestial Cannonade. Of Celestial Cannonade goed is zou je moeten uittesten.

Als je wit erin doet, kan je zelf ook met 4 Squadron Hawk spelen. Ondanks dat deze kaart je niet meehelpt in het mill plan heeft het wel een ander voordeel. Het is namelijk 4 blockers in 1! Zodra je er 1 hebt ben je verzekerd van nog 3 blockers. Ik denk dat je op deze wijze wel 8 andere kaarten eruit kan halen die je niet meehelpen in je millplan zodat je ruimte hebt voor 4 andere millkaarten. .

Met Hedron Crab is het belangrijk dat je zoveel mogelijk landen in het spel krijgt. Met andere woorden, fetchland erin stoppen. Je kan best Misty Rainforest in je deck doen en daarmee een paar eilanden vervangen, hetzelfde geldt voor fetch landjes die plains kunnen opzoeken.

Son, no one gives a shit about all the things your deck does.
You didn't invent it, you just netdecked it.
Anybody can do that.
Terug naar boven Go down
http://www.lifesucks.info/
Jasper
Navelpluis

Aantal berichten: 4520
Leeftijd: 33
Registration date: 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: My First T2 Deck (in dit millenium dan), wat denken jullie?   za maa 05, 2011 10:55 am

Ik zou het hele deck omgooien naar U/R Pyromancer Ascension Mill.
Je kunt dan sowieso 4 x U/R fetch spelen waardoor de Crab veel beter wordt. Daarnaast een actieve Pyromancer met Archive trap is jammie. Al je mill kaarten worden daardoor een stuk sterker.

Terug naar boven Go down
http://magicgroningen.editboard.com
Meddle
Pro Player

Aantal berichten: 761
Leeftijd: 28
Registration date: 01-06-08

BerichtOnderwerp: Re: My First T2 Deck (in dit millenium dan), wat denken jullie?   za maa 05, 2011 2:09 pm

Jasper geef hem je krabbenlijst van San Diego!!
Terug naar boven Go down

My First T2 Deck (in dit millenium dan), wat denken jullie?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Similar topics

-
» Mijn naam is Battousai en ik wil jullie graag joinen op epsilon
» My Blackwing Deck
» Hieratic Deck
» Cyberdark Deck
» My First T2 Deck (in dit millenium dan), wat denken jullie?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Magic the Gathering in Groningen :: DECKS EN DISCUSSIE :: Constructed-