MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Vakantie uren???

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
JosV
Topper
Topper

Aantal berichten : 666
Leeftijd : 35
Registration date : 06-01-07

BerichtOnderwerp: Vakantie uren???   di nov 23 2010, 14:07

Hallo mede magicers...

Ik heb een situatie op m'n werk waarvan ik zelf niet helemaal weet wat ik er mee aan moet..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Smile

======

Ik heb een contract voor 21,5 uur per week.
Hiervan werk ik 20,5 uur en heb ik 1 uur per week voor het voorbereiden van mijn activiteiten.

Nu heb ik nog 50 uur aan vakantie uur staan. Mijn baas heeft gevraagd of ik dit op wil maken voor het einde van het jaar. Ik kan geen vakantie uren laten uit betalen en geen uren mee nemen naar volgend jaar (kan wel wat mee nemen maar niet alles)

Nu ben ik dus bezig met het opmaken van mijn vakantie uren en normaal op een dinsdag werk ik bijvoorbeeld 4 uur. Nu kreeg ik te horen dat dit mij 4,5 uur aan vakantie uren gaat kosten omdat dat dat zogenaamd mij 'voorbereidingstijd" is, het is toch raar dat ik meer vakantie uur moet op maken dan dat ik zou werken??

60 vakantie uren zou bijvoorbeeld prima 15x een dinsdag van 4 uur kunnen zijn en dan zou het op zijn, maar volgens deze regeling is dat dus 67,5 uur (wat dus Bijna 2 hele dinsdagen is!!)
Dat is toch heel raar? mag dat gewoon?

Verder heb ik dus 1 uur per week om dingen voor te bereiden... ook het begeleiden van mijn stagiaires moet ik in die tijd doen.

Neem deze week even als voorbeeld.
Maandag ben ik thuis 2 uur bezig geweest met het voorbereiden van activiteiten, vervolgens naar m'n werk gegaan daar nog een uur besteed aan het uitwerken van deze activiteit (dat is dus het uur wat ik daar voor heb). Dan ben ik dinsdag vrij (ik werk dan normaal 4 uur maar dit kost me 4,5 uur aan vakantie uren). Donderdag zou ik een stage gesprek hebben waarvoor ik een uur eerder op m'n werk zou moeten zijn maar dat uur krijg ik dus niet uit betaald....

In hoe verre kan en mag mijn baas:
* Mij verplichten om vakantie uren op te nemen en weigeren deze uit te betalen en als ze niet op zijn deze zomaar laten verdwijnen?
* Mij maar 1 uur uit betalen voor voorbereiden terwijl ik daar thuis 2 uur mee bezig ben geweest + een uur op m'n werk
* En dan ook nog verwachten dat ik in dat uurtje m'n stagiaires begeleid....

Donderdag hebben we een vergadering en ik zou dit onderwerp graag willen aankaarten, ik hoop dat er mensen zijn die hier verstand van hebben?
of anders mensen die met tips komen..

dank
~jos
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 35
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Vakantie uren???   di nov 23 2010, 14:24

Volgens mij is het gewoon als volgt:

Je hebt een contract voor 21,5 uur. Hoe je deze uren invult is niet relevant.

Je hebt bijvoorbeeld 23 vakantie uren. Dan kan je dus gewoon twee hele weken vrij nemen. En niet dat je in de 2e week ineens nog 2 uur moet werken.

Maar dit is natuurlijk afhankelijk van hoe dit soort zaken in je contract staat.
Mijn tip is dan ook om je contract erbij te pakken, deze goed door te nemen en als je alles goed hebt uitgezocht een gesprek aangaan met je leidinggevende / baas.

Groet,

Michiel

Terug naar boven Go down

Vakantie uren???
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: NON-MAGIC :: De Huiskamer-
Ga naar: