MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 

EDH
Ja, leuk
79%
 79% [ 11 ]
Nee, geen bal aan
21%
 21% [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 14

AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   ma nov 01 2010, 21:31

Dames en heren

Momenteel wordt gewerkt aan de agenda voor 2011 en persoonlijk wil ik daar graag EDH opzetten. Van een aantal van jullie weet ik dat ze graag een keertje EDH willen spelen.

Meer informatie over EDH kun je hier vinden: http://www.wizards.com/magic/tcg/article.aspx?x=magic/rules/edh

Maar ik wil van jullie weten of dit zinvol is. Dus EDH: ja of nee ?
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   di nov 02 2010, 10:27

Gaat dit multiplayer worden?

Of 1 vs 1
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   di nov 02 2010, 10:44

Geen idee.. ik denk FreeForAll met een tafel van 4 mensen.
Misschien ook wel 1 vs 1. Daarover moet nog ff nagedacht worden.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   di nov 02 2010, 13:45

Jasper schreef:
Geen idee.. ik denk FreeForAll met een tafel van 4 mensen.
Misschien ook wel 1 vs 1. Daarover moet nog ff nagedacht worden.

Ik vind het zekers een interessant idee, ook met het multiplayer gedeelte.
1 op 1 is ook wel leuk, maar als fervent multiplayer speler en iemand die geen multiplayer raids meer wil uitvoeren, lijkt me het leuk om eens het multiplayer idee van EDH uit te proberen.
Kijken wie nu met zijn/haar deck gaat winnen van de drie anderen.

Ben verder benieuwd wat ervan komt.
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 35
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   di nov 02 2010, 14:28

Multiplayer... dat is alweer een tijdje terug Smile

Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   di nov 02 2010, 15:28

EDH 1 vs 1 lijkt me wel ok om een keer te spelen. Zou ik zeker van plan zijn om aan mee te doen. Echter multiplayer mijd ik als de pest......
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 08:18

darafayen schreef:

Ja, beviel toen toch ook niet? Dus waarom nu wel?

Dan komt er een groepje personen bevriend met persoon x die normaal nooit komen, die gaan dan met zn allen mensen van buiten die groep als eerste er uit werken en dan krijg je weer de frustrate van toen.

Toernooiscene in stand houden: ja, maar dit soort figuren haal je alleen maar met dit soort formaten binnen en kunnen we dus missen als kiespijn.

Ik doe iig niet mee en heb dan ook nee gestemd.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 08:53

Bij jou is het glas ook altijd half leeg he?
1 vs 1 vind ik prima, als dat tijdtechnisch te regelen valt. Doe je dan wel mee??

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 09:11

Jasper schreef:
1 vs 1 vind ik prima, als dat tijdtechnisch te regelen valt. Doe je dan wel mee??

greetzz

Dan wel idd.

Het glas loopt over Razz
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 09:14

Jasper schreef:

greetzz

Ik EDH maar een enkele keer gespeeld en kan me idd voorstellen dat 50min voor een ronde vrij krap is. Dat moet op zich op te rekken zijn naar 60min zou ik zeggen, maar dan moet we ook strak organiseren als in 19u stipt beginnen etc.

Andere optie zou zijn om terug te vallen op 2HG regels, als in slechts 1 game spelen en 1 free mulligan. Deze laatste optie lijkt me misschien wel het beste.....
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 35
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 09:50

tarzan schreef:
Jasper schreef:

greetzz

Ik EDH maar een enkele keer gespeeld en kan me idd voorstellen dat 50min voor een ronde vrij krap is. Dat moet op zich op te rekken zijn naar 60min zou ik zeggen, maar dan moet we ook strak organiseren als in 19u stipt beginnen etc.

Andere optie zou zijn om terug te vallen op 2HG regels, als in slechts 1 game spelen en 1 free mulligan. Deze laatste optie lijkt me misschien wel het beste.....

Hier ben ik voor. 1 vs 1, 1 game, 1 free mulligan. Dan hou je de snelheid er ook nog een beetje in.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 11:09

1 on 1, free mulligan en 1 game en dan doet ik mee!
Liever geen multiplayer Smile
Terug naar boven Go down
JosV
Topper
Topper

Aantal berichten : 666
Leeftijd : 34
Registration date : 06-01-07

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 11:11

mocht ik een deck in elkaar kunnen zetten dan wil ik ook best een keer mee doen..

ben benieuwd
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 12:17

Ik ben ook niet van de multiplayer maar 1 vs 1 vind ik een leuk idee. (ik heb al bijna een heel deck in elkaar zitten)
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3504
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 13:29

1v1 met 2hg regels lijkt me ook het beste ja. Wat voor bannedlijst wordt er aangehouden?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 13:35

Vallum schreef:
1v1 met 2hg regels lijkt me ook het beste ja. Wat voor bannedlijst wordt er aangehouden?

Volgens mij is het officieel de Vintage bannedlijst.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 13:40

Dwarlorf schreef:
Vallum schreef:

En nog wel wat meer kaartjes hoor (o.a. Braids e d)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 13:42

Andre Pannekoek schreef:
Dwarlorf schreef:
Vallum schreef:

En nog wel wat meer kaartjes hoor (o.a. Braids e d)

Klopt er zijn zowieso een aantal Legends die niet mogen, dat was ik alweer vergeten. Ik zal kijken of ik een lijst kan vinden.

Edit: http://www.dragonhighlander.net/rules.php

Banned:

Ancestral Recall
Balance
Biorhythm
Black Lotus
Coalition Victory
Fastbond
Gifts Ungiven
Kokusho, the Evening Star
Karakas
Library of Alexandria
Limited Resources
Lion's Eye Diamond
Tolarian Academy *NEW*
Channel *NEW*
Metalworker
Mox Sapphire, Ruby, Pearl, Emerald and Jet
Panoptic Mirror
Protean Hulk
Recurring Nightmare
Sway of the Stars
Time Vault
Time Walk
Tinker
Upheaval
Worldgorger Dragon
Yawgmoth's Bargain
Painter's Servant
Staff of Domination *NEW*

Additionally the following legends should not be used as a General:

Braids, Cabal Minion (Effective 2009-06-20)
Rofellos, Llanowar Emissary (Effective 2010-06-20)
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 17:43

Andre Pannekoek schreef:
darafayen schreef:

Ja, beviel toen toch ook niet? Dus waarom nu wel?

Omdat het wel leuk kan verlopen?
Ben zelf ook een enorme zeikkeever, net als jij, maar wat competetief multiplayeren betreft heb ik mijn instelling aangepast, zekers omdat het om EDH gaat, wat een leuk, maar doch competetief formaat kan zijn, als mensen maar gewoon voor eigen winst gaan.

Andre Pannekoek schreef:
Dan komt er een groepje personen bevriend met persoon x die normaal nooit komen, die gaan dan met zn allen mensen van buiten die groep als eerste er uit werken en dan krijg je weer de frustrate van toen.

Bedoel je nu mij en doe je nu een persoonlijke aanval?
We hebben het er al vaker over gehad en je blijft het alsmaar terugdreggen.
Heel eerlijk gezegd stelt je houding me teleur.

Ik en mijn vrienden hebben het een keer gedaan, niet over de gevolgen nadenkende en nu blijft het spook "Multiplayer is bout omdat vrinedengroepen alsmaar het verpesten." mij achtervolgen en wordt er al jaren geroepen dat het alsmaar weer gaat gebeuren als we weer multiplayer zouden gaan spelen, en dat dan elke weer uit jouw mond, alhoewel anderen ook zeiken, maar dan impliciet de schuld naar mij schuiven.
Niet dat ik het kan verplichten, maar het lijkt mij een idee om multiplayer weer eens uit te proberen en te kijken of het weer op die manier of een andere manier mis gaat en dan beslissen of het viable is.
Met de hele tijd wijzen naar een incident zonder verdere data of dat incident structureel is en daardoor maar mulitplayer blokkeren weet je niet of mulitplayer juist daardoor verpest wordt of niet.

Oftewel, laten het nog een keer proberen en als het dan weer de soep in loopt, dan kan gezegd worden dat het niet werkt.

Andre Pannekoek schreef:
Toernooiscene in stand houden: ja, maar dit soort figuren haal je alleen maar met dit soort formaten binnen en kunnen we dus missen als kiespijn.

Dikke onzin, je kijkt naar een incident waar ik en een aantal vrienden wat dat toernooi betreft een kortzichtige stomme beslissing gemaakt hebben en dan extrapoleer je eruit dat wij dat altijd zullen gaan doen en zelf niet er enige leer er uit getrokken hebben.
Oftewel: Je stelt je hier rancuneus, gemakszuchtig en onvergevend op.

Andre Pannekoek schreef:
Ik doe iig niet mee en heb dan ook nee gestemd.

Ook niet voor 1 vs 1 EDH?
Valt me smerig tegen van je, zeiksnor.
Terug naar boven Go down
Dogmeat
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 67
Leeftijd : 43
Registration date : 26-08-10

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 19:03

Doen. Multiplayer kan leuk zijn in 2 vs 2 (2h giant) of in een pentagramvorm. Dan heb je altijd allies en enemies maar ook vriendengroepen winnen niet door er eentje uit te werken.

In de woorden van een energieverkoopreclame: Ik zeg: doen!
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   do nov 04 2010, 19:11

Jan,

Bedankt voor je uitvoerige betoog, het snijdt zeker hout. Echter zit er ook een kern van waarheid in het verhaal van André. De reden waarom wat mij betreft geen multiplayer meer georganiseerd gaat worden heeft te maken met die zeer negatieve ervaring van de vorige keer. Gezien het breed scala aan mogelijke toernooivormen is de mogelijkheid van multiplayer altijd door mij tegengehouden. Zelfs nu, na pak weg 1,5 a 2 jaar, roept het negatieve reacties bij mij op. Ik sta niet te trappelen om multiplayer te organiseren en zal dit dus ook niet doen.

Daarmee wil ik uiteraard niet jou of anderen de mogelijkheid een multiplayer event te organiseren ontnemen. Er is voldoende kennis aanwezig om een dergelijk toernooi op te zetten, maar het initiatief zal naar alle waarschijnlijkheid niet bij de bestaande groep organisers vandaan komen.

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 08:05

Jan,

Blijkbaar voel je je aangesproken als persoon X, ook zie je het als een aanval dat zegt wel iets idd.

Het is toendertijd gebeurd, de mensen die ik benoem komen verder ook nooit op andere toernooien en hebben die ene keer het plezier van veel anderen vernaggeld. Het is niet meer dan een weergave van feiten.

Andre Pannekoek schreef:

Dikke onzin, je kijkt naar een incident waar ik en een aantal vrienden wat dat toernooi betreft een kortzichtige stomme beslissing gemaakt hebben en dan extrapoleer je eruit dat wij dat altijd zullen gaan doen en zelf niet er enige leer er uit getrokken hebben.
Oftewel: Je stelt je hier rancuneus, gemakszuchtig en onvergevend op.

Ik geef er idd de voorkeur aan om de bestaande toernooiscene in stand te houden, daarmaken deze personen geen deel van uit en hoeft er wat mij betreft ook niets specifieks gedaan te worden voor deze personen. De moeite die de organisers steken in magictoernooien mag van mij dan ook naar de mensen gaan die altijd komen opdraven.

Verder loop je zoals gewoonlijk weer te whinen, zijn jouw posts weer enorm lang en etc.....
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 09:54

Uitvoerige reply spoilered. -Hennink
Spoiler:

Laatst aangepast door Barachem op vr nov 05 2010, 10:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 10:03

Ben jij het ooit wel eens eens met andere mensen? Ik geef slechts mijn mening, waar dit topic voor bedoeld is. Ik hoef van jou dan geen bladzijdes lang commentaar daarover terug te lezen.

Lees jouw eigen lange posts eens allemaal na en probeer dan eens inschatting te maken hoe dat dan allemaal wel niet overkomt. Jij schijnt er genoegen in te scheppen om ieder woord uit te lichten/quoten, Daarna een betoog te houden en af te sluiten met een zin waarin je andermans woorden belachelijk maakt. (kijk voor de lol maar eens na, dat is namelijk de structuur waarin jij jouw teksten opstelt, iemand met jouw intelligentie zal dat wel begrijpen)

Ik zal jou tekst nog wel ff quoten en eea dikker neerzetten.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 10:16

Andre Pannekoek schreef:
Ben jij het ooit wel eens eens met andere mensen?

Is dit als stemmingmakerij bedoeld of denk je echt dat ik het nooit met mensen eens ben?

Andre Pannekoek schreef:
Ik geef slechts mijn mening, waar dit topic voor bedoeld is.

Is je goed recht.

Andre Pannekoek schreef:
Ik hoef van jou dan geen bladzijdes lang commentaar daarover terug te lezen.

Dus als ik het fundamenteel met je oneens ben en graag punt voor punt wil aangeven waar ik het niet mee oneens ben en waarom niet, dan mag dat van jou niet?

Andre Pannekoek schreef:
Lees jouw eigen lange posts eens allemaal na en probeer dan eens inschatting te maken hoe dat dan allemaal wel niet overkomt.

Weet ik veel, zo diep kan ik niet in andermans gedachtenwereld kijken.

Andre Pannekoek schreef:
Jij schijnt er genoegen in te scheppen om ieder woord uit te lichten/quoten,

Woord niet, zinnen en gedeelten van zinnen.
Is mijn manier van quoten, omdat ik specifiek en to the point wil reageren.
Anders wordt het voor mij zo'n woordenbrij.

Andre Pannekoek schreef:
Daarna een betoog te houden en af te sluiten met een zin waarin je andermans woorden belachelijk maakt. (kijk voor de lol maar eens na, dat is namelijk de structuur waarin jij jouw teksten opstelt, iemand met jouw intelligentie zal dat wel begrijpen)

Betoog houden of proberen zo goed mogelijk een tegenargument te formuleren.
Ik geef toe dat ik soms wat hard overkom, maar is het nou dat ik je belachelijk probeer te maken of is het meer dat ik je met bijtend sarcasme wat dingen duidelijk te maken en van me afbijt waar ik denk dat je me probeert te kwetsen of enigzins anders iets doet waar het lijkt alsof jij juist zit te manipuleren.

Andre Pannekoek schreef:
Ik zal jou tekst nog wel ff quoten en eea dikker neerzetten.

Ga je gang.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 10:19

Voor Jan: André heeft een punt. Hij quote jouw alleen, en de post is al onleesbaar lang. Bij deze in een spoiler. -Hennink
Spoiler:

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5781
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 10:20

Jan, ik moet toegeven dat André dit keer een goede schets van jouw posts geeft. Los van de inhoud, want je maakt zeker goede punten, heb jij zonder twijfel de langste posts op dit forum, en er is niemand die ook maar een beetje in de buurt komt. Het leest een stuk prettiger als je niet elke zin apart fileert maar wat bondiger je punt zou maken en niet elke post zou afsluiten met een denigrerende opmerking.

Dus, bij deze de mening van een mod.

Die laatste post van jou ook weer bevat meerdere onderdelen die niets aan de discussie toevoegen en alleen maar paginaruimte innemen.

Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 10:27

@ Hennink: Ja, geweldig is dat.
Mij LUKT het nauwelijks anders dan zo op iemand's post te quote-reageren, het maakt het voor mij zooo veeeel makkelijker om te argumenteren.
Daarnaast vind ik het zelf niet erg als er per stukje (relevante) post gequote en gereageerd wordt.
Ik ga het proberen om me (zoals gewoonlijk) nog veel verder aan te passen dan ik al doe.
Komt vanzelf een moment dat ik het niet meer zie zitten en er de brui aan geef.

@ Pannekoek: Kun je duidelijk maken waar je moeite mee hebt per dik aangestreept stukje?
Je quote namelijk een hele post zonder perstukje aan te geven wat waarom.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 10:31

Hennink schreef:
Jan, ik moet toegeven dat André dit keer een goede schets van jouw posts geeft. Los van de inhoud, want je maakt zeker goede punten, heb jij zonder twijfel de langste posts op dit forum, en er is niemand die ook maar een beetje in de buurt komt. Het leest een stuk prettiger als je niet elke zin apart fileert maar wat bondiger je punt zou maken en niet elke post zou afsluiten met een denigrerende opmerking.

Dus, bij deze de mening van een mod.

Die laatste post van jou ook weer bevat meerdere onderdelen die niets aan de discussie toevoegen en alleen maar paginaruimte innemen.

Jan, kijk eens gozer, zo kan het ook. Kernpunten zijn gearceerd Razz

Dubbelpost verwijderd (let aub zelf ook op de vriendelijkheid van je posts, ging tot nu toe heel goed Razz) -Hennink
Terug naar boven Go down
Dogmeat
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 67
Leeftijd : 43
Registration date : 26-08-10

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 10:40

Voordat deze "discussie" deze draad om zeep helpt:

Hoe kiest men zijn General? De eerste 3 of zo gaan er met de beste vandoor, dat is inherent aan het spelletje, maar hoe gaat het in zijn werk? Ik heb jaren geleden een keer een EDH in elkaar gezet met Niv-Mizzet, the Firemind als General. Geen idee hoe het speelt Smile
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 10:43

@Barachem: Ik zal in een spoiler jouw laatste post quoten en aangeven wat ik bedoel. Misschien dat je dan begrijpt wat ons punt is. Je posts kunnen namelijk echt een stuk korter zonder aan waarde in te boeten.
Spoiler:

Kortom, het had er ook zo uit kunnen zien!
Spoiler:

@Johan: Players may choose any legendary creature as their general, although some choices may be met with disapproval by other players. Two players in the same game may choose the same General, and other players may include that card in their Deck even if it's not their General. Generals are subject to the Legend rule just like any other legendary creature; multiple copies of the same creature (whether General and non-General) will all be put into the graveyard (or command zone) as a state based effect.

The General is the principle around which an EDH deck is built. It is more easily available than other cards in the deck, and EDH decks will ususally want to leverage their General's strengths in their plans. It is not, however, guarenteed to be available at every point in the game so EDH decks should be able to function without it for a time.

Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 11:12

Dus een van de kernpunten is dus dat jullie menen dat ik denigrerend bezig ben t.o.v. andere mensen, hier specifiek Andre.
Ik ben van mening dat ik dat dus niet doe, maar juist probeer aan te tonen dat Andre bepaalde argumentatietechnieken gebruikt die een polariserend effect hebben.
Dat ik het dan slecht verwoord is weer te danken dat ik uberhaupt dingen moeilijk juist kan verwoorden.

Als iemand argumenteerd dat "De toernooiscene in stand gehouden moet worden, dat buitenstaanders daar geen deel uitmaken en dat er geen moeite voor hen gedaan moet worden en dat die moeite wel in de regulars gestoken dient te worden." in een discussie wat EDH multiplayer betreft, dan heb ik op zich weinig moeite met die uitspraak op zich, ondanks dat ik het niet helemaal mee eens ben [nuanceverschil], maar vind ik het een zeer vreemde eend in het bijt wat EDH multiplayerdiscussie betreft.
Zekers als ik aangeef dat het mij niet om de buitenstaanders gaat maar om het EDH multiplayer op zich.
Toegegeven, in mijn eerdere posts had ik daar meer op moeten hameren, maar om juist zo'n argument te geven doet me erg denken alsof EDH multiplayer bij voorbaat voor buitenstanders georganiseerd zou worden en daar zit hem de kneep in waarom ik het polariserend noem.

@ Hennink:
Spoiler:

Wat generaals kiezen betreft heb ik dan wel een waarschuwing, er zijn 5 generaals die regeltechnisch niet gespeeld mogen worden omdat de kleuren van de manasymbolen in hun text niet voorkomen in de kleuren van de symbolen in hun manakost.:
Daughter of Autumn
Bosh, Iron Golem
Memnarch
Thelon of Havenwood
Rhys the Exiled

Onder de officiele regels mogen deze generals niet gespeeld worden.
Er is op de officiele EDH site een discussie gaande om de regels voor kleurbepaling te veranderen, maar voralsnog ziet het er naar uit dat de mensen die over de regels gaan, deze voorlopig niet gaan veranderen.
Nogmaals, deze generaals zijn niet gebanned, noch hebben ze zelf regels in hun text die het spelen van hen regeltechnisch onmogelijk maakt zoals Haakon, Stromgald Scourge [kun je aleen uit de grafbak spelen, dus niet uit je hand of command zone] en Phage the Untouchable [kun je op zich wel spelen, maar dan sterf je zonder een Stifle effect].
Ze mogen onder de huidige officiele regels niet in het deck als generaals.

De vraag is, wat zal hiermee gedaan worden: Worden de officiele regels toegepast en vallen 5 generaals weg of verruimt men de regels zodat ook die 5 generaals gespeeld worden?
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 11:25

Aangezien het de eerste keer is dat we een EDH toernooi organiseren in Groningen worden wat mij betreft in eerste instantie de officiële regels gevolgd. Dat betekent dat de genoemde legends inderdaad niet als general gebruikt mogen worden.

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 11:26

Hennink schreef:
Aangezien het de eerste keer is dat we een EDH toernooi organiseren in Groningen worden wat mij betreft in eerste instantie de officiële regels gevolgd. Dat betekent dat de genoemde legends inderdaad niet als general gebruikt mogen worden.

Ja, + de lijst van kaarten die Niels gepost heeft. De twee generals worden als 'unfair' gezien. De kaarten zijn door andere spelers al als 'broken' bestempeld. Laten we deze wijsheden niet negeren.

greetzz
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 11:29

Jammer, maar helaas.

@ Jasper: Klopt, die twee generals zijn bewezen broken.
Jammer wel dat door regeltechnische problemen 5 andere generals tot nu toe geen kans gekregen hebben.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 11:39

Volgens mij blijven er nog genoeg opties open om een generaal te kiezen. Op MTGSalvation zie ik lijsten staan met bijna elke generaal mogelijk

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   vr nov 05 2010, 11:45

Zelfs een *poep* legendary creature kan een generaal zijn... Dus tja. Smile
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 646
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?   ma nov 08 2010, 01:25

Magno schreef:
Zelfs een *poep* legendary creature kan een generaal zijn... Dus tja. Smile

Je bedoelt Norin The Wary Wink
Terug naar boven Go down

EDH (Elder Dragon Highlander) Ja of Nee ?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 4 Juli Highlander T2 Emmen
» [DECK:] Duskmantle Combo

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Overige toernooien in Groningen-
Ga naar: