MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

"Piccadilly" door Johan Rots

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: "Piccadilly" door Johan Rots   wo aug 23 2006, 20:05

Ave!

Na mijn goede resultaat van 5 mei 2002 op het type 2 toernooi in Groningen leek het me leuk om mijn bevindingen van dit toernooi te delen met andere Magic spelers.

Het toernooi vond plaats op zondag en ik wist tot voor vrijdagmiddag nog niet wat ik zou gaan spelen. Ik had Green/Blue tempo getest en een Blue/Green control deck van Marco Duynisveld ook als optie openstaan. Maar bij geen van beide had ik het gevoel wat iedere Magic speler kent als hij weet dat hij een goed deck heeft en daarmee spelen kan.

Vrijdagmiddag deed ik mee aan een boosterdraft in de Openbare Bibliotheek, het wekelijkse toneel voor Groningers om te testen. Daarna liep ik met Douwe op naar de fiets en hij vertelde me van een Green/Blue/Red deck dat overal van won. Hij vertelde me niet de complete decklist maar ik had wel een idee en ging naar huis om het deck te bouwen. Thuis gekomen even snel de mail gecheckt en daar ontving ik ook nog een bericht van René Wiersma over hetzelfde deck. Toen ik het daarna in elkaar zette en wat in de lucht testte, beviel het deck me prima en het hierboven beschreven gevoel bekroop me. Hierop besloot ik het deck gewoon te gaan spelen.

Ik had het deck dus nog nooit tegen iemand gespeeld of iemand ermee zien spelen. Beetje suf eigenlijk, maar ik had er een goed gevoel over.

Hier is de decklist:

4 Birds of Paradise
4 Wild Mongrel
4 Arrogant Wurm
2 Call of the Herd
4 Flametongue Kavu
3 Fiery Temper
3 Violent Eruption
4 Circular Logic
4 Merfolk Looter
2 Aquamoeba
3 Fact or Fiction
4 Yavimaya Coast
4 Karplusan Forest
4 Shivan Reef
6 Forest
4 Mountain
1 City of Brass

Sideboard:
2 Hull Breach
3 Memory Lapse
4 Compost
3 Disrupt
3 Roar of the Wurm

Het oorspronkelijke deck heeft 4 Call of the Herd en geen Aquamoeba, maar omdat ik er maar 2 bezit, speelden er 2 Aquamoebas in de plaats. Eerst zou ik nog 2 Calls kunnen lenen, maar helaas kwam de persoon waarvan ik ze zou kunnen lenen pas later. Ene R.W....

Ronde 1: Jasper Boelens G/B Braids.

Dit was een pairing waar we beide niet erg blij mee waren. We spelen vrij regelmatig voor de lol en geen van beide wilden we de ander laten verliezen, althans nog niet zo vroeg in het toernooi. Ik had bedacht dat ik deze matchup wel moest kunnen winnen als de Spiritmonger maar niet te vroeg zou komen. Spiritmonger is cool, maar tegen dit deck een nachtmerrie.

Ik had mijn deck dus nog niet gespeeld en hield een slechte hand met 3 land en verder geen kaart beneden de 4 manakost (later in het toernooi heb ik met een soort gelijke hand een mulligan genomen wat beter is). Jasper wist dan ook al snel veel pressie te zetten en ik kon niks tot beurt 4 wat te laat was om te kunnen winnen. Game 2 ging beter en won ik op snelheid. Hierna waren er nog 3 minuten te spelen en omdat we niet wilden dat één van ons zou verliezen hielden we het op een gelijk spel.

0-0-1

Ronde 2: Jolmer W/R

Jolmer is een speler die mijns inziens meer uit z'n deck kan halen. Vergeet vaak aan te vallen, maakt timingfouten en speelt zenuwachtig.

Ik ben geen fan van de combi R/W, maar zijn deck maakte wel indruk op me. Gelukkig kunnen zijn vuur en weenies niet tegen grote beesten als Arrogant Wurm en Roar of the Wurm die het karwei dan ook snel klaarden.
2-0

1-0-1

Ronde 3: Malcolm Atsar G/U/B

Malcolm's deck heeft ongeveer hetzelfde principe als mijn deck alleen heeft hij gekozen voor zwart in plaast van rood. De kaarten waar je dan toegang toe hebt zijn niet de minste: Spiritmonger, Pernicious Deed, Chainer's Edict en op het sideboard Slay. Maar de instants van Malcolm zijn aanzienlijk minder en dat zorgde ervoor dat ik telkens kon reageren op wat hij deed. Ook een duidelijk verschil was dat mijn Merfolk Looter bleef liggen en ik die van hem kon afschieten, wat zorgde voor kaartvoordeel bij mij. Dit bezorgde mij de overwinning zonder echt in de problemen te komen. Flametongue Kavu rules!
2-0

2-0-1

Ronde 4: Stefan Kleywegt (sorry Stefan, schrijf je dat zo?) G/U/w

Stefan speelt al een tijdje met dit deck en weet wat er uit te halen valt. Zijn deck speelt op treshold waarna er grote beesten komen als Werebear, Roar of the Wurm en Mystic Enforcer. Maar gelukkig trok ik veel vuur en bleven weer mijn Merfolk Looters leven wegens gebrek aan removal van zijn kant. Ik kon met goed timen te veel kaartvoordeel behalen: instant Arrogant Wurm om te blokken, Flametongue Kavu die een Werebear afmaakt en een Elephant Token doodblokt, etc. Dit kaartvoordeel was wat me de overwinning bezorgde.

Wel moet ik nog even melden dat ik een grote fout maakte door een net gesummonde Looter te gebruiken om een antwoord te vinden op een threat die hij speelde. Ik was totaal verbaasd en verward maar Stefan zag het goed. Spannend potje, desondanks
2-0.

3-0-1

Ronde 5: Willem R/W Trenches

Willem heeft altijd de neiging om de avond van te voren te veel te zuipen, daardoor slecht (lees: erg slecht) te spelen en je totaal van de tafel te vegen. Hoe dat komt? Vraag het Willem en hij weet het zelf ook niet. Maar goed, dat ging mij dus niet gebeuren nam ik mij voor! Zijn deck had veel removal: Wrath of God, Earthquake, Volcanic Hammer, Urza's Rage en Scorching Lava zijn in ieder geval de kaarten die ik me nog kan herinneren. De Wrath en de Quake zijn volgens mij niet echt een combi met Goblin Trenches, maar goed het is waar je voor kiest. Ook Spectral Lynx is niet echt tof voor mijn deck, maar hij heeft geen zwarte manaproviders waardoor het beestje snel sterft aan mijn FTK's.

Het eerste potje ben ik te traag en word ik verrast door een Wrath (die je dus echt niet verwacht als er een Voice of All en een tweetal Goblin Tokens liggen) waardoor Willem wint.

De volgende twee potjes kan ik door goed timen en counterspellen winnen door al m'n vuur op Willem zelf te spelen, naast een Wild Mongrel die zijn COP: Green omzeilt alsof hij er niet ligt. Nee, R/W is niet goed. Trenches is eng, maar die kost....u raad het al, niet goed.
2-1

4-0-1 Het gaat lekker

Ronde 6: Johan Hartman B/G Braids zonder Squirrel Nest (?)

Oke, weer een Braids deck. Helaas voor Johan heb ik geen psychopatische Monica Lewinsky gezien, wat een hoop gescheeld heeft ongetwijfeld. We winnen allebei een game wat komt door slecht trekken van de ander. De laatste game heb ik een droomhand: Flametongue Kavu, Merfolk Looter, Wild Mongrel, Fact or Fiction en land voor alle kleuren. Johan begint en speelt een swamp. Ik speel een forest. Daarna speelt Johan in de volgende beurten 3 Mesmeric Fiends. Au. De eerste steelt m'n Flametongue, de tweede een getrokken Flametongue en de derde een getrokken Looter. Ondertussen had ik een Wild Mongrel en een Looter die behoorlijk pressie zetten. Hij mocht niet blokken en trok er geen threat bij, behalve een Pernicious Deed die hij dan ook maar speelde. Na behoorlijk wat damage te hebben geslikt, besloot hij de Deed te laten afgaan op 2 wat een lege tafel opleverde.....maar ik had wel m'n 2 FTK's en een Looter terug. De FTK's zorgden voor alle creatures die hij speelde en de Looter voor kaartvoordeel en instant Arrogant wurms en Circular Logics. Dit was te veel en ik won wederom.
2-1

5-0-1

Ok, laaste ronde. Ik moet winnen voor de toernooiwinst, want er zijn gewoon nog 5 mensen met 15 punten! Waarschijnlijk omdat deze A-poolers tegen veel B-poolers hebben gespeeld. Beetje vaag....

Ronde 7: Frank Dekker G/B Braids

Oh nee! 5 mensen met 15 punten en ik moet tegen mister Topdeck! Braids vind ik niet erg, da's moeilijk maar haalbaar. Maar Frank doet niks anders dan de ene threat na de andere te topdecken. Guus Geluk kun je hem wat mij betreft dopen. Echt ongelooooflijk!

Natuurlijk doet Frank z'n naam eer aan. Game 1 speelt hij in beurt 4, 5 en 6 een Spiritmonger. Volgens mij had ik eerder hier al beschreven dat een Spiritmonger een nachtmerrie is. Nu had ik er 3 tegenover me! Andere mensen trekken dan een land te veel of een nietige Llanowar Elf ofzo. Hij trekt even 3 Spiritmongers, 2 Squirrel Nest en 2 Chainer's Edict. U snapt ondertussen wel wat het resultaat van game 1 is?

M'n zenuwen gaan me nu toch wat parten spelen en ik zie het zwart in. Helemaal als ik game 2 een openingshand heb met alleen kaarten boven de 3 manakost. Dit was dus het moment om wel een Mulligan te nemen, maar dat levert behoorlijk wat kaartnadeel op, ook omdat ik zou beginnen. Maar na lang nadenken besluit ik het toch te doen. Mijn volgende hand bestaat uit echt de beste kaarten....maar geen land om ze te spelen.

Wat heeft die Frank toch altijd een geluk! Topdecken en dan heeft z'n tegenstander ook nog een beginhand van maar 5 kaarten. En wat voor kaarten! 4 land en een Roar of the Wurm! Kloten, maar ik weiger met nog minder kaarten te beginnen! Het moreel is naar het nulpunt gezakt en ik speel nog omdat ik niet wil opgeven.

Maar m'n deck komt ineens terug en ik trek veel beesten die aardig wat damage doen en een Fact or Fiction zorgt ervoor dat m'n hand weer vol is geraakt. Dan komt toch de gedoodverfde nachtmerrie: Spiritmonger. Het spel stagneert wat en trekt naar zijn kant. Hij speelt Slays en Beast Attack die ik maar half aankan met Logic en Flametongue Kavu. Ik krijg wel 2 Merfolk Looters in het spel en besluit te jumpblokken en te Looteren naar vuur om hem af te branden. Dit gaat natuurlijk nooit lukken want ik heb m'n Violent Eruptions uitgesided. Hij staat op 6, ik op 11. Er komt wat schade bij mij door, maar ik trek een Fiery Temper en schiet hem naar 3. Hij beukt wat verder en ik Looter naar een Fact or Fiction. Hij gaat de volgende beurt winnen en ik besluit de Fact direct maar te spelen. Landje, Wild Mongrel, Circular Logic, FIERY TEMPER.... YES! IN YOUR FACE MR. TOPDECK!

Game 3 en ik voel de adrenaline door mijn lichaam pompen. Dit wil ik niet meer verliezen! Gelukkig is de spirit bij zijn deck gebroken en geeft mijn deck me het gebruikelijke geweld. Ik win door mijn Violent Eruptions terug te siden.
2-1

6-0-1 Wooohooo! Toernooiwinnaar

Dit ging nog beter dan ik vooraf had kunnen denken! Geen verliespunten met een deck dat ik de vrijdag ervoor nog voor het eerst zag! Wat een geweldige dag! Nou Groningers die volgende week naar het NK mogen, dit lijkt me het deck om te spelen! Gegarandeerd succes!

Er waren nog wel enkele decks die ook dezelfde kleuren speelden als ik, maar met kleine verschillen ten opzichte van mijn decklijst. Sommige speelde Basking Rootwalla. Niet goed, want je kunt hem nooit oppompen, dan verlies je de dreiging van al je instants. Anderen speelden met Upheaval. Tegen de tijd dat je die kunt spelen moet je al lang controle hebben, anders kom je er toch niet meer aan toe. Ook heb ik Persuasion op het sideboard gezien. Dat lijkt me wel een goede oplossing voor die coole Spiritmongers, maar kost wel 2 blauw! En blauw is altijd zonder BL als u snapt wat ik bedoel... Verder zou ik mijn Disrupts van het sideboard halen en daarvoor in de plaats Rushing River spelen. Vaak heb ik gewenst dat ik iets kon bouncen omdat ik het niet kon afschieten en vooral tegen al die Tokens die er tegenwoordig worden gespeeld is bounce erg goed.

Als laatste wil ik Koos nog even feliciteren dat hij eindelijk na een jaar weer 'ns een potje Magic gewonnen heeft! Bravo!

Oh ja, Koos had al een jaar geen Magic meer gespeeld tot zondag.....

En Douwe, je mag best wel iets strenger optreden als Judge hoor! Luilak!

Groningers die gaan: veel succes op het NK! Make us proud!

Tot het volgende toernooi!

Johan Rots

Heb je iets te melden of te vragen wat te maken heeft met Magic? Mail me op jlrots@yahoo.com

He provides a safe path to nowhere...
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com

"Piccadilly" door Johan Rots
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» "Piccadilly" door Rene Wiersma
» [Artikel] "Mindtricks" door Lennart Lindeman
» "PTQ Zwolle" door Jasper Boelens
» [Artikel] Story : "Search for Thelion"
» Het grote "Ik vind dit over magic in Groningen' topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: