MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Adres op CV

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 10:34

Dit is uiterst vermoeiend. Waarom blijf je op dit soort dingen hameren, nelis? Daarnaast is je gekozen voorbeeld ook rete slecht. De fraudegevoeligheid van webwinkels heeft namelijk technisch gezien geen nadeel voor de consument, maar wel enorm financieel risico voor de eigenaars van de webwinkels (dit is vergelijkbaar met sokken bij de wehkamp bestellen, ze een dag dragen en retourneren waarna je geld terugkrijgt). Het is daarom ook absoluut geen privacy-risico, maar een security-threat. En wat betreft het ongemak van de rekeninghouder die slachtoffer is geworden van deze vorm van fraude: de bank is hiervoor aansprakelijk, dient het bedrag op aanvraag per direct terug te storten (dit heet storneren en bv ING/postbank leveren de mogelijkheid om dit met 1 druk op de knop in je internet bankieren te doen) en dient verder geleden schade te vergoeden.

Enfin, als je je wil verdiepen in privacy & security risico's dan heb ik wel wat kwalitatief hoogwaardig leesmateriaal voor je dat niet doordrenkt is van dit soort kreten in nieuwsberichten die geen enkele inhoud hebben.... Het zou overigens ook enorm helpen als je eens ophoud met het lezen van alle rotzooi op nu.nl en eens lid wordt van een fatsoenlijke krant met een objectiever kader en minder telegraaf-achtige inhoud. Owja, dat hoeft overigens geen cent te kosten want de volkskrant en het nrc bieden veel content gewoon gratis op internet aan!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 10:38

@tarzan schreef:
Dit is uiterst vermoeiend. Waarom blijf je op dit soort dingen hameren, nelis? Daarnaast is je gekozen voorbeeld ook rete slecht. De fraudegevoeligheid van webwinkels heeft namelijk technisch gezien geen nadeel voor de consument, maar wel enorm financieel risico voor de eigenaars van de webwinkels (dit is vergelijkbaar met sokken bij de wehkamp bestellen, ze een dag dragen en retourneren waarna je geld terugkrijgt). Het is daarom ook absoluut geen privacy-risico, maar een security-threat. En wat betreft het ongemak van de rekeninghouder die slachtoffer is geworden van deze vorm van fraude: de bank is hiervoor aansprakelijk, dient het bedrag op aanvraag per direct terug te storten (dit heet storneren en bv ING/postbank leveren de mogelijkheid om dit met 1 druk op de knop in je internet bankieren te doen) en dient verder geleden schade te vergoeden.

Enfin, als je je wil verdiepen in privacy & security risico's dan heb ik wel wat kwalitatief hoogwaardig leesmateriaal voor je dat niet doordrenkt is van dit soort kreten in nieuwsberichten die geen enkele inhoud hebben.... Het zou overigens ook enorm helpen als je eens ophoud met het lezen van alle rotzooi op nu.nl en eens lid wordt van een fatsoenlijke krant met een objectiever kader en minder telegraaf-achtige inhoud. Owja, dat hoeft overigens geen cent te kosten want de volkskrant en het nrc bieden veel content gewoon gratis op internet aan!

Mooi stukje, ik vrees dat ik me bij jouw mening aan moet sluiten maar dat dit het onzinforum is en hij vrij is in het spammen van linkjes naar een andere site.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 10:58

Amen! Tof stukje Maarten Smile

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 13:08

Je hoeft er niet op te reageren of te lezen hoor.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 13:25

Dwarlorf schreef:

Ik ga er vanuit dat jij post omdat je reacties wilt of omdat mensen het gaan lezen. Als jij geen negatieve reacties wilt, dan moet je niet posten. Jij staat volledig in je recht om dergelijke links/meningen etc te posten, Maarten staat volledig in zijn recht om daarop te reageren.

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 13:43

Jasper schreef:
Dwarlorf schreef:

Ik ga er vanuit dat jij post omdat je reacties wilt of omdat mensen het gaan lezen. Als jij geen negatieve reacties wilt, dan moet je niet posten. Jij staat volledig in je recht om dergelijke links/meningen etc te posten, Maarten staat volledig in zijn recht om daarop te reageren.

greetzz

Ik ben benieuwd wat Niels hier op te zeggen heeft.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 13:46

Ik heb altijd overal een antwoord op klaar Pannekoek.

Jasper schreef:
Dwarlorf schreef:

greetzz

Ik heb geen moeite met de inhoudelijke boodschap van Maarten. Ik kan me er namelijk ook wel in vinden, zo ben ik dan ook wel weer.

Maar als je je reactie begint met:

@tarzan schreef:
Dit is uiterst vermoeiend. Waarom blijf je op dit soort dingen hameren, nelis?

dan vraag ik me gewoon af waarom je nog reageert. Het is ook een beetje een dooddoener om je argument mee te beginnen en levert meteen weerstand op, zeker bij mij.

Ik zal nog even een antwoord geven op de vraag. Er zijn nog een aantal mensen te overtuigen. (Mbt het onderwerp in de draad, niet mbt tot mijn specifieke post)

Daarnaast wil ik opmerken dat ik ook wel eens 'diepgaandere' stukken heb geciteerd (ik geloof in de politiek incorrecte topic) maar daar doet dan ook niemand wat mee. Het is gewoon een feit dat de meeste internetters op zoek zijn naar makkelijke hapklare brokken. Zodra er een lap tekst staat haken de meesten meteen af. Oneliners komen dan gewoon wat beter over en daar is nu.nl prima geschikt voor.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 13:50

Dwarlorf schreef:
Ik heb altijd overal een antwoord op klaar Pannekoek.

Jasper schreef:
Dwarlorf schreef:

greetzz

Ik heb geen moeite met de inhoudelijke boodschap van Maarten. Ik kan me er namelijk ook wel in vinden, zo ben ik dan ook wel weer.

@tarzan schreef:

dan vraag ik me gewoon af waarom je nog reageert. Het is ook een beetje een dooddoener om je argument mee te beginnen en levert meteen weerstand op, zeker bij mij.

Ik zal nog even een antwoord geven op de vraag. Er zijn nog een aantal mensen te overtuigen. (Mbt het onderwerp in de draad, niet mbt tot mijn specifieke post)

Daarnaast wil ik opmerken dat ik ook wel eens 'diepgaandere' stukken heb geciteerd (ik geloof in de politiek incorrecte topic) maar daar doet dan ook niemand wat mee. Het is gewoon een feit dat de meeste internetters op zoek zijn naar makkelijke hapklare brokken. Zodra er een lap tekst staat haken de meesten meteen af. Oneliners komen dan gewoon wat beter over en daar is nu.nl prima geschikt voor.

Dat we er niet op in gaan houdt in dat we er niet zoals jij, er alle tijd voor hebben om het allemaal na te lopen.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 14:11

Anders houd je het een beetje beleefd Pannekoek?

Tijd heb je niet, tijd maak je. Dat we er niet op in gaan houdt in dat we niet, zoals Niels, zin hebben om een boatload aan crap te lezen Razz

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 14:17

Laten we wel wezen, als ik daadwerkelijk zou beginnen aan het NRC en Volkskrant online of bijvoorbeeld Wikipedia dan kom ik al helemaal niet aan werk zoeken toe. Het is ook een beetje zelfbescherming dat ik alleen nu.nl lees.

En over het algemeen besteed ik het meeste van mijn tijd dan liever aan onderwerpen die betrekking hebben to geschiedenis. Lees maar eens over de geschiedenis, cultuur, religie van Madagaskar op wikipedia, ontzettend boeiend.

@ André: dan moet je er dus niet op reageren als je daar geen zin in hebt. Daarmee bevestig je het punt dat ik wou maken.
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 16:49

Dwarlorf schreef:

@tarzan schreef:

Ik ben blij dat de opening van mijn reactie weerstand op roept, dat was ook wel degelijk de bedoeling. Niet uit het oogpunt om jou te kleineren, maar om aandacht te trekken. En ja, zoals een klein kind, een methodiek waar toch zeker een handvol gebruikers ongegeneerd misbruik van maakt, waar jij en ik beiden onder te scheiden valt. Dus geen zwarte ketels verhaal graag!

Maar je antwoord verbaast me een beetje. `Er zijn nog een aantal mensen te overtuigen?' Ik weet niet welke sekte je hier probeert op te richten, maar ik heb persoonlijk het idee dat er niet veel mensen meer over zijn die hier nog serieus naar je luisteren. Wederom, deze stellingname is niet kleinerend bedoeld maar ik zou je graag willen aansporen om na te denken over de wijze waarop je een verhaal brengt als je hoopt er een serieuze (of minder serieuze maar wel respectvolle) discussie mee aan te wakkeren. De wijze waarop je het nu doet kan succesvol zijn (denk Wilders, hedendaagse koning der controversiële one-liners, maar geloof niet dat dat je grote voorbeeld is) maar stuit hier op dit medium bij de overgrote meerderheid tegen de borst.

Rest me nog te zeggen dat ik graag een bonte cocktail aan historische feiten van je wil aanhoren! Dus kom maar op met die verhalen over Madagascar......
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 17:45

Dwarlorf schreef:
Laten we wel wezen, als ik daadwerkelijk zou beginnen aan het NRC en Volkskrant online of bijvoorbeeld Wikipedia dan kom ik al helemaal niet aan werk zoeken toe. Het is ook een beetje zelfbescherming dat ik alleen nu.nl lees.

En over het algemeen besteed ik het meeste van mijn tijd dan liever aan onderwerpen die betrekking hebben to geschiedenis. Lees maar eens over de geschiedenis, cultuur, religie van Madagaskar op wikipedia, ontzettend boeiend.
Wikipedia browsen is ontzettend interessant, doe ik ook met enige regelmaat. Dit is één van mijn favorieten. Je zou echter in het kleine beetje online tijd wat je over houdt de Volkskrant of het NRC kunnen lezen in plaats van nu.nl!

Geen Yahtzeemeister

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 18:00

Wikipedia is natuurlijk niet altijd even betrouwbaar. Een zeer rijke bron aan informatie is de Stanford Encyclopedia of Philosophy die wel slechts bestaat uit geverifieerde inhoud. Lees bijvoorbeeld eens het stuk over privacy daar. Zeker de moeite van het lezen waard!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 19:58

@tarzan schreef:

Ik ben blij dat de opening van mijn reactie weerstand op roept, dat was ook wel degelijk de bedoeling. Niet uit het oogpunt om jou te kleineren, maar om aandacht te trekken. En ja, zoals een klein kind, een methodiek waar toch zeker een handvol gebruikers ongegeneerd misbruik van maakt, waar jij en ik beiden onder te scheiden valt. Dus geen zwarte ketels verhaal graag!

Maar je antwoord verbaast me een beetje. `Er zijn nog een aantal mensen te overtuigen?' Ik weet niet welke sekte je hier probeert op te richten, maar ik heb persoonlijk het idee dat er niet veel mensen meer over zijn die hier nog serieus naar je luisteren. Wederom, deze stellingname is niet kleinerend bedoeld maar ik zou je graag willen aansporen om na te denken over de wijze waarop je een verhaal brengt als je hoopt er een serieuze (of minder serieuze maar wel respectvolle) discussie mee aan te wakkeren. De wijze waarop je het nu doet kan succesvol zijn (denk Wilders, hedendaagse koning der controversiële one-liners, maar geloof niet dat dat je grote voorbeeld is) maar stuit hier op dit medium bij de overgrote meerderheid tegen de borst.

Bijna niemand neemt mij serieus. Dat is zeker te wijten aan de manier waarop ik me profileer. Jammer ik heb vaak wel gelijk (das mijn waarheid). :-P. Ik verwacht van bepaalde mensen bepaalde reacties. Van Pannekoek had ik zo'n opening gewoon verwacht, van jou niet, vandaar dat het me dan wat meer stoort.

Overtuigen is eigenlijk niet helemaal het juiste woord. Ik wil gewoon graag mijn gelijk krijgen als ik vind dat ik dat niet heb gekregen.

@Hennink schreef:
Wikipedia browsen is ontzettend interessant, doe ik ook met enige regelmaat. Dit is één van mijn favorieten. Je zou echter in het kleine beetje online tijd wat je over houdt de Volkskrant of het NRC kunnen lezen in plaats van nu.nl!

Het is een misconceptie dat ik me alleen bezig houdt met het vergaren van mijn info van nu.nl. Ik lees graag de Volkskrant maar dan op papier. Ze hebben de volkskrant op de sportschool dus dat is handig nu we thuis hem niet meer hebben. De VPRO gids heeft trouwens ook vaak interessante artikelen die betrekking hebben opprogrammas die worden uitgezonden.

Ik gebruik Wikipedia vooral voor de grote lijn en voor het opdoen van leuke onderwerpen. Ik koop dan vaak een boek over het onderwerp dat me interesseert. De laatste tijd is dat over het einde van het Romeinse rijk en meer specifiek over de Goten.

Laat ik bij deze een aantal van mijn (academische) boeken de revue passeren waaruit blijkt dat ik zeker niet mijn kennis alleen maar haal uit oppervlakige bronnen als nu.nl. Ik hoop dat ik daarmee in de toekomst weer een stukkie serieuzer wordt genomen. Wink

Over Goten (geschreven door Peter Heather Lecturer in history at university college london):
http://search.barnesandnoble.com/Goths-and-Romans-Ad-332-489/Peter-J-Heather/e/9780198202349
http://www.amazon.com/Goths-Fourth-Century-Liverpool-University/dp/0853234264

Over de Nederlandse republic (geschreven door Jonathan I. Israel, professor of dutch history and institutions at the university of london:
http://www.amazon.com/Dutch-Republic-Greatness-1477-1806-History/dp/0198207344/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1290451682&sr=1-1

Of over Japan (the cambridge history of japan):
http://www.amazon.com/Cambridge-History-Japan-Vol-Ancient/dp/0521223520/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1290451794&sr=1-1
http://www.amazon.com/Cambridge-History-Japan-Vol-Heian/dp/0521223539/ref=sr_1_2?s=books&ie=UTF8&qid=1290451794&sr=1-2
http://catalogue.nla.gov.au/Record/155242 (€60 voor gestensilde kopie van dit boek)

Ik wil er maar mee aangeven dat het wel lijkt dat ik alleen nu.nl als bronnen voor mijn kennis gebruik maar dat dat zeker niet het geval is.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   za nov 27 2010, 21:00

@tarzan schreef:
Het zou overigens ook enorm helpen als je eens ophoud met het lezen van alle rotzooi op nu.nl en eens lid wordt van een fatsoenlijke krant met een objectiever kader en minder telegraaf-achtige inhoud.

Hier wil ik nog even op terugkomen. Ik heb de berichtgeving van de Volkskrant met die van Nu.nl bekeken en er zit geen enkel verschil in de berichtgeving, sterker nog de nieuwsberichten zijn bijna altijd dezelfde.

Mss denk je dat ik mijn mening haal 'opinie' stukken op nu.nl of van nujij.nl maar dat is zeker niet het geval. Het enige dat ik doe is artikelen uitzoeken die passen binnen mijn referentiekader maar dat is niemand vreemd dunkt me.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   zo nov 28 2010, 09:07

Ik kan anders het linkje Achterklap niet vinden op de Volkskrant site Razz

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   zo nov 28 2010, 12:05

@Hennink schreef:
Ik kan anders het linkje Achterklap niet vinden op de Volkskrant site Razz

Ne, die miste ik ook al heel erg. Very Happy Flutkrant die volkskrant.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo dec 01 2010, 14:25

Over bronnen gesproken: http://kranten.kb.nl/

Krantenartikelen van 1618 - 1945. En in de toekomst zelfs tot 1995!
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   

Terug naar boven Go down

Adres op CV
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Adres op CV

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: NON-MAGIC :: De Huiskamer-