Magic the Gathering in Groningen

Forum voor Magicspelers uit Groningen

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Oswin ten Brinke wint de prerelease Avacyn Restored van 29 April **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de eerste prerelease Avacyn Restored van 28 April en Lotte Medendorp de tweede **Gefeliciteerd**
Johnny Niemeyer wint het legacy toernooi van 22 april **Gefeliciteerd**
Jolmer Grijs wint de FNM standard van 20 april **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de FNM draft van 20 februari **Gefeliciteerd**
Oswin ten Brinke wint de FNM standard van 13 april **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de FMN draft van 6 april **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de FNM standard van 30 maart **Gefeliciteerd**
André Pannekoek heeft Peasant van April gewonnen. **Gefeliciteerd!**
Tamar Ismail wint het standard toernooi van 11 mei. **Gefeliciteerd**

Deel | 

Adres op CV

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Dwarlorf
Want ik ben evil

Aantal berichten: 5844
Leeftijd: 37
Registration date: 28-08-06

BerichtOnderwerp: Adres op CV   wo sep 22, 2010 9:05 am

Ik vroeg me af of jullie je adresgegevens op je CV hebt staan?

Son, no one gives a shit about all the things your deck does.
You didn't invent it, you just netdecked it.
Anybody can do that.
Terug naar boven Go down
http://www.lifesucks.info/
Andre Pannekoek
Pro Player

Aantal berichten: 4752
Leeftijd: 33
Registration date: 25-12-06

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22, 2010 9:10 am

Ja,

dan kunnen ze je ook een reactie sturen.
Terug naar boven Go down
Dwarlorf
Want ik ben evil

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22, 2010 9:14 am

Andre Pannekoek schreef:
Ja,

Dat kan via de mail of de telefoon. Ik heb het er ook op staat hoor, maar op een gegeven moment heeft elke organisatie je adresgegevens en je weet niet wat ze daar allemaal mee doen.

Anybody can do that.
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

Aantal berichten: 4752
Registration date: 25-12-06

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22, 2010 9:18 am

Dwarlorf schreef:
Andre Pannekoek schreef:
Ja,

Dat kan via de mail of de telefoon. Ik heb het er ook op staat hoor, maar op een gegeven moment heeft elke organisatie je adresgegevens en je weet niet wat ze daar allemaal mee doen.

Zie jij overal een complot? Razz
Terug naar boven Go down
Dwarlorf
Want ik ben evil

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22, 2010 9:24 am

Andre Pannekoek schreef:
Dwarlorf schreef:
Andre Pannekoek schreef:
Ja,

Zie jij overal een complot? Razz

Geen complot, maar je kunt best wel voorzichtig zijn met aan wie je je gegevens verstrekt. Mijn privacy, voor zover dat nog bestaat, is me heilig. Ik weet uit ervaring dat niet elk bedrijf veilig met je gegevens omspringt. Nou zou dat bij een uitzendbureau nog wel meevallen maar wat doen al die bedrijven die een kopie van je paspoort hebben met die gegevens? Bij een groot bedrijf waar ik vorig jaar nog werkte kon iedereen er gewoon bij en waren er geen procedures (bekend) voor het omgaan met die gegevens.

Anybody can do that.
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

Aantal berichten: 1386
Leeftijd: 28
Registration date: 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22, 2010 10:40 am

Het is je fucking adres gast, dat staat ook gewoon in het telefoonboek.

Tuurlijk zet je dat op je cv. Razz
Terug naar boven Go down
http://www.geekstijl.nl
Dwarlorf
Want ik ben evil

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22, 2010 11:00 am

Anne schreef:
Het is je fucking adres gast, dat staat ook gewoon in het telefoonboek.

Tuurlijk zet je dat op je cv. Razz

Dat staat niet in het telefoonboek, gast. Very Happy Althans, niet onder mijn naam. Dus....

Anybody can do that.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten: 932
Leeftijd: 29
Registration date: 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22, 2010 3:40 pm

los van de al dan niet paranoide trekjes van niet bij naam genoemde forumlieden (see what i did there?) zijn bedrijven en instanties naar mijn weten strafbaar als ze iets doen met je cv zonder jou daarvan op de hoogte te stellen. Zelfs het plaatsen in "de map" voor eventueel later vrijkomende posities dient gemeld te worden.
Verder, wat is het ergste wat er kan gebeuren als je adres aan derden verstrekt wordt? Dat er jehova's getuigen op je stoep staan?
Of heb je dermate veel vijanden dat je stiekum een schuiladres hebt, als dat het geval is zou ik niet eens solliciteren, dat mag namelijk niet van de getuigenbescherming Wink
Het kan alleen maar negatief overkomen wanneer je je adres niet op je cv zet. Als ik recruiter zou zijn zou ik het in ieder gaval vreemd vinden.
Terug naar boven Go down
Jasper
Navelpluis

Aantal berichten: 4520
Registration date: 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22, 2010 4:02 pm

Shard schreef:

Verder, wat is het ergste wat er kan gebeuren als je adres aan derden verstrekt wordt? Dat er jehova's getuigen op je stoep staan?

De opmerking "Als je niets te verbergen hebt, dan maakt het toch niets uit" vind ik een heel gevaarlijke opmerking. Ten eerste gaat het over jouw privéleven en zo lang jij niet wilt dat anderen het weten gaat het ze geen drol aan.

Stel je komt op een sollicitatiegesprek en je krijgt de volgende opmerking "We hebben een kleine onderzoekje gedaan en zien dat je nogal vaak verhuisd bent de afgelopen 10 jaar". "Is daar een bepaalde reden voor ? Lig je niet zo in de buurt?" "We zien ook dat je een krediet hebt van 1500 euro op je rekening en dat je nogal vaak rood staat" "Kunt u wel verstandig met geld omgaan?"

En wat nou als er elke dag Jehova's (steeds een andere groep) bij jou op de stoep staan, ben je dan het bedrijf dat jouw adresgegevens voor € 0,13 verkocht heeft dankbaar? Kan het me niet voorstellen. Ik ben niet paranoïde en zal mijn adresgegevens echt op een sollicitatiebrief zetten, ik vind wel dat je er vanuit mag gaan dat daar verstandig mee omgegaan wordt.

greetzz

Terug naar boven Go down
http://magicgroningen.editboard.com
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten: 932
Leeftijd: 29
Registration date: 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22, 2010 5:03 pm

Jasper schreef:
Shard schreef:

De opmerking "Als je niets te verbergen hebt, dan maakt het toch niets uit" vind ik een heel gevaarlijke opmerking. Ten eerste gaat het over jouw privéleven en zo lang jij niet wilt dat anderen het weten gaat het ze geen drol aan.

Waar hoor/lees je mij een dergelijke opmerking maken dan? Moet ik nu alweer mijn redevoering tegen de DNA database gaan afsteken?

Jasper schreef:

Stel je komt op een sollicitatiegesprek en je krijgt de volgende opmerking "We hebben een kleine onderzoekje gedaan en zien dat je nogal vaak verhuisd bent de afgelopen 10 jaar". "Is daar een bepaalde reden voor ? Lig je niet zo in de buurt?" "We zien ook dat je een krediet hebt van 1500 euro op je rekening en dat je nogal vaak rood staat" "Kunt u wel verstandig met geld omgaan?"

Van alle voorbeelden die je geeft is er wel één die ooit voor zou kunnen komen in een uiterst hypotetische omgeving; de eerste.
Ja, als jij zo dom bent om je bankgegevens vrij te geven, of andere persoonlijke informatie zal je echt niet te horen krijgen:"Kunt u wel verstandig met geld omgaan?" maar "We hebben besloten de procedure niet met u voort te zetten, {u bent namelijk STOM}"
Jasper schreef:

En wat nou als er elke dag Jehova's (steeds een andere groep) bij jou op de stoep staan, ben je dan het bedrijf dat jouw adresgegevens voor € 0,13 verkocht heeft dankbaar? Kan het me niet voorstellen. Ik ben niet paranoïde en zal mijn adresgegevens echt op een sollicitatiebrief zetten, ik vind wel dat je er vanuit mag gaan dat daar verstandig mee omgegaan wordt.

greetzz

Je hele post lijkt gebaseerd op een uitspraak die ik nooit heb gedaan, je gebruikt vervolgens diverse voorbeelden die niet relevant zijn, en al helemaal omdat ik een dergelijke uitspraak nooit heb gedaan. Zoals ik al aangaf ben ik er van overtuigd dat een bedrijf niet zomaar je gegevens mag gebruiken voor wat voor doeleinde dan ook. Wet privacywaarborging heet dat geloof ik. En zie ik er dus geen probleem in om een adres prijs te geven, niet meer en niet minder.

[edit] maar ik houd nog wel van je hoor, Jasper
Terug naar boven Go down
Julius
Topper
Topper

Aantal berichten: 763
Leeftijd: 19
Registration date: 07-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22, 2010 6:33 pm

ga toch lekker de nieuwe House kijken Smile
Terug naar boven Go down
Guus
Ik had meer dan 1000 posts

Aantal berichten: 653
Leeftijd: 23
Registration date: 10-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22, 2010 7:13 pm

RoyalChief schreef:

Agreed!!
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23, 2010 8:38 am

RoyalChief schreef:

Yes! Sprint naar isohunt.
Terug naar boven Go down
Jasper
Navelpluis

Aantal berichten: 4520
Registration date: 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23, 2010 9:28 am

Waar hoor/lees je mij een dergelijke opmerking maken dan? Moet ik nu alweer mijn redevoering tegen de DNA database gaan afsteken?

Wil jij zeggen dat de opmerking 'Wat is het ergste wat er kan gebeuren als je adres aan derden verstrekt wordt' niet verdacht veel gelijkenis toont met 'Als je niets te verbergen hebt, dan maakt het toch niets uit' Zo lees ik namelijk die opmerking.

Van alle voorbeelden die je geeft is er wel één die ooit voor zou kunnen komen in een uiterst hypotetische omgeving; de eerste.
Ja, als jij zo dom bent om je bankgegevens vrij te geven, of andere persoonlijke informatie zal je echt niet te horen krijgen:"Kunt u wel verstandig met geld omgaan?" maar "We hebben besloten de procedure niet met u voort te zetten, {u bent namelijk STOM}"
Jasper schreef:

Mooi dat je zegt 'Stom'Verreweg het grootste deel van gegevens wordt verkocht zonder jouw medeweten. Bankgegevens laat je achter op een website voor automatische incasso en vervolgens wordt de website gekraakt en zijn jouw bankgegeven bekend. Is dat dom? Weet ik niet..

Je hele post lijkt gebaseerd op een uitspraak die ik nooit heb gedaan, je gebruikt vervolgens diverse voorbeelden die niet relevant zijn, en al helemaal omdat ik een dergelijke uitspraak nooit heb gedaan. Zoals ik al aangaf ben ik er van overtuigd dat een bedrijf niet zomaar je gegevens mag gebruiken voor wat voor doeleinde dan ook. Wet privacywaarborging heet dat geloof ik. En zie ik er dus geen probleem in om een adres prijs te geven, niet meer en niet minder.

Mijn hele post is gebaseerd op de houding van jouw post. 'Doe niet zo moeilijk, het zijn maar adresgegevens' en als je wel iets naars overkomt omdat je ergens gegevens hebt achtergelaten, dan is het je eigen schuld. Je bent bent STOM.. Ik lees bepaalde onverschilligheid waarop ik reageerde.

Verder vind ik jou ook nog wel lief.. Very Happy

Terug naar boven Go down
http://magicgroningen.editboard.com
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23, 2010 9:37 am

Ik vind het 'het zijn maar adresgegevens' punt wel erg relevant in deze discussie.

Voor de meeste mensen zijn de adresgegevens gewoon openbaar. Je kunt er weinig mee. Het zijn inderdaad 'maar' adresgegevens. Aangezien het topic geopend is voor dit specifieke punt, lijkt me dat het daar om gaat.

Dat ergens gaande de discussie bankgegevens, s.m. met collega's, het formaat van je piemel, je magic rating en andere prive zaken erbij gehaald zijn kan Martijn niets aan doen.

Terug naar boven Go down

Adres op CV

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 5Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Similar topics

-
» Geheim adres?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Magic the Gathering in Groningen :: NON-MAGIC :: Onzin-