MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Adres op CV

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Adres op CV   wo sep 22 2010, 10:05

Ik vroeg me af of jullie je adresgegevens op je CV hebt staan?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22 2010, 10:10

Ja,

dan kunnen ze je ook een reactie sturen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22 2010, 10:14

@Andre Pannekoek schreef:
Ja,

Dat kan via de mail of de telefoon. Ik heb het er ook op staat hoor, maar op een gegeven moment heeft elke organisatie je adresgegevens en je weet niet wat ze daar allemaal mee doen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22 2010, 10:18

Dwarlorf schreef:
Ja,

Dat kan via de mail of de telefoon. Ik heb het er ook op staat hoor, maar op een gegeven moment heeft elke organisatie je adresgegevens en je weet niet wat ze daar allemaal mee doen.

Zie jij overal een complot? Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22 2010, 10:24

Dwarlorf schreef:
Ja,

Zie jij overal een complot? Razz

Geen complot, maar je kunt best wel voorzichtig zijn met aan wie je je gegevens verstrekt. Mijn privacy, voor zover dat nog bestaat, is me heilig. Ik weet uit ervaring dat niet elk bedrijf veilig met je gegevens omspringt. Nou zou dat bij een uitzendbureau nog wel meevallen maar wat doen al die bedrijven die een kopie van je paspoort hebben met die gegevens? Bij een groot bedrijf waar ik vorig jaar nog werkte kon iedereen er gewoon bij en waren er geen procedures (bekend) voor het omgaan met die gegevens.
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

Aantal berichten : 1387
Leeftijd : 33
Registration date : 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22 2010, 11:40

Het is je fucking adres gast, dat staat ook gewoon in het telefoonboek.

Tuurlijk zet je dat op je cv. Razz

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22 2010, 12:00

@Anne schreef:
Het is je fucking adres gast, dat staat ook gewoon in het telefoonboek.

Tuurlijk zet je dat op je cv. Razz

Dat staat niet in het telefoonboek, gast. Very Happy Althans, niet onder mijn naam. Dus....
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22 2010, 16:40

los van de al dan niet paranoide trekjes van niet bij naam genoemde forumlieden (see what i did there?) zijn bedrijven en instanties naar mijn weten strafbaar als ze iets doen met je cv zonder jou daarvan op de hoogte te stellen. Zelfs het plaatsen in "de map" voor eventueel later vrijkomende posities dient gemeld te worden.
Verder, wat is het ergste wat er kan gebeuren als je adres aan derden verstrekt wordt? Dat er jehova's getuigen op je stoep staan?
Of heb je dermate veel vijanden dat je stiekum een schuiladres hebt, als dat het geval is zou ik niet eens solliciteren, dat mag namelijk niet van de getuigenbescherming Wink
Het kan alleen maar negatief overkomen wanneer je je adres niet op je cv zet. Als ik recruiter zou zijn zou ik het in ieder gaval vreemd vinden.

Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22 2010, 17:02

@Shard schreef:

Verder, wat is het ergste wat er kan gebeuren als je adres aan derden verstrekt wordt? Dat er jehova's getuigen op je stoep staan?

De opmerking "Als je niets te verbergen hebt, dan maakt het toch niets uit" vind ik een heel gevaarlijke opmerking. Ten eerste gaat het over jouw privéleven en zo lang jij niet wilt dat anderen het weten gaat het ze geen drol aan.

Stel je komt op een sollicitatiegesprek en je krijgt de volgende opmerking "We hebben een kleine onderzoekje gedaan en zien dat je nogal vaak verhuisd bent de afgelopen 10 jaar". "Is daar een bepaalde reden voor ? Lig je niet zo in de buurt?" "We zien ook dat je een krediet hebt van 1500 euro op je rekening en dat je nogal vaak rood staat" "Kunt u wel verstandig met geld omgaan?"

En wat nou als er elke dag Jehova's (steeds een andere groep) bij jou op de stoep staan, ben je dan het bedrijf dat jouw adresgegevens voor € 0,13 verkocht heeft dankbaar? Kan het me niet voorstellen. Ik ben niet paranoïde en zal mijn adresgegevens echt op een sollicitatiebrief zetten, ik vind wel dat je er vanuit mag gaan dat daar verstandig mee omgegaan wordt.

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22 2010, 18:03

Jasper schreef:
@Shard schreef:

De opmerking "Als je niets te verbergen hebt, dan maakt het toch niets uit" vind ik een heel gevaarlijke opmerking. Ten eerste gaat het over jouw privéleven en zo lang jij niet wilt dat anderen het weten gaat het ze geen drol aan.
Waar hoor/lees je mij een dergelijke opmerking maken dan? Moet ik nu alweer mijn redevoering tegen de DNA database gaan afsteken?

Jasper schreef:

Stel je komt op een sollicitatiegesprek en je krijgt de volgende opmerking "We hebben een kleine onderzoekje gedaan en zien dat je nogal vaak verhuisd bent de afgelopen 10 jaar". "Is daar een bepaalde reden voor ? Lig je niet zo in de buurt?" "We zien ook dat je een krediet hebt van 1500 euro op je rekening en dat je nogal vaak rood staat" "Kunt u wel verstandig met geld omgaan?"
Van alle voorbeelden die je geeft is er wel één die ooit voor zou kunnen komen in een uiterst hypotetische omgeving; de eerste.
Ja, als jij zo dom bent om je bankgegevens vrij te geven, of andere persoonlijke informatie zal je echt niet te horen krijgen:"Kunt u wel verstandig met geld omgaan?" maar "We hebben besloten de procedure niet met u voort te zetten, {u bent namelijk STOM}"
Jasper schreef:

En wat nou als er elke dag Jehova's (steeds een andere groep) bij jou op de stoep staan, ben je dan het bedrijf dat jouw adresgegevens voor € 0,13 verkocht heeft dankbaar? Kan het me niet voorstellen. Ik ben niet paranoïde en zal mijn adresgegevens echt op een sollicitatiebrief zetten, ik vind wel dat je er vanuit mag gaan dat daar verstandig mee omgegaan wordt.

greetzz
Je hele post lijkt gebaseerd op een uitspraak die ik nooit heb gedaan, je gebruikt vervolgens diverse voorbeelden die niet relevant zijn, en al helemaal omdat ik een dergelijke uitspraak nooit heb gedaan. Zoals ik al aangaf ben ik er van overtuigd dat een bedrijf niet zomaar je gegevens mag gebruiken voor wat voor doeleinde dan ook. Wet privacywaarborging heet dat geloof ik. En zie ik er dus geen probleem in om een adres prijs te geven, niet meer en niet minder.

[edit] maar ik houd nog wel van je hoor, Jasper

Topper
Topper

Aantal berichten : 837
Leeftijd : 25
Registration date : 07-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22 2010, 19:33

ga toch lekker de nieuwe House kijken Smile
Terug naar boven Go down
Guus
Ik had meer dan 1000 posts

Aantal berichten : 660
Leeftijd : 28
Registration date : 10-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   wo sep 22 2010, 20:13

RoyalChief schreef:

Agreed!!

Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 09:38

RoyalChief schreef:

Yes! Sprint naar isohunt.

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 10:28

Waar hoor/lees je mij een dergelijke opmerking maken dan? Moet ik nu alweer mijn redevoering tegen de DNA database gaan afsteken?

Wil jij zeggen dat de opmerking 'Wat is het ergste wat er kan gebeuren als je adres aan derden verstrekt wordt' niet verdacht veel gelijkenis toont met 'Als je niets te verbergen hebt, dan maakt het toch niets uit' Zo lees ik namelijk die opmerking.

Van alle voorbeelden die je geeft is er wel één die ooit voor zou kunnen komen in een uiterst hypotetische omgeving; de eerste.
Ja, als jij zo dom bent om je bankgegevens vrij te geven, of andere persoonlijke informatie zal je echt niet te horen krijgen:"Kunt u wel verstandig met geld omgaan?" maar "We hebben besloten de procedure niet met u voort te zetten, {u bent namelijk STOM}"
Jasper schreef:

Mooi dat je zegt 'Stom'Verreweg het grootste deel van gegevens wordt verkocht zonder jouw medeweten. Bankgegevens laat je achter op een website voor automatische incasso en vervolgens wordt de website gekraakt en zijn jouw bankgegeven bekend. Is dat dom? Weet ik niet..

Je hele post lijkt gebaseerd op een uitspraak die ik nooit heb gedaan, je gebruikt vervolgens diverse voorbeelden die niet relevant zijn, en al helemaal omdat ik een dergelijke uitspraak nooit heb gedaan. Zoals ik al aangaf ben ik er van overtuigd dat een bedrijf niet zomaar je gegevens mag gebruiken voor wat voor doeleinde dan ook. Wet privacywaarborging heet dat geloof ik. En zie ik er dus geen probleem in om een adres prijs te geven, niet meer en niet minder.

Mijn hele post is gebaseerd op de houding van jouw post. 'Doe niet zo moeilijk, het zijn maar adresgegevens' en als je wel iets naars overkomt omdat je ergens gegevens hebt achtergelaten, dan is het je eigen schuld. Je bent bent STOM.. Ik lees bepaalde onverschilligheid waarop ik reageerde.

Verder vind ik jou ook nog wel lief.. Very Happy
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 10:37

Ik vind het 'het zijn maar adresgegevens' punt wel erg relevant in deze discussie.

Voor de meeste mensen zijn de adresgegevens gewoon openbaar. Je kunt er weinig mee. Het zijn inderdaad 'maar' adresgegevens. Aangezien het topic geopend is voor dit specifieke punt, lijkt me dat het daar om gaat.

Dat ergens gaande de discussie bankgegevens, s.m. met collega's, het formaat van je piemel, je magic rating en andere prive zaken erbij gehaald zijn kan Martijn niets aan doen.

Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 13:44

@Anne schreef:
Ik vind het 'het zijn maar adresgegevens' punt wel erg relevant in deze discussie.

Voor de meeste mensen zijn de adresgegevens gewoon openbaar. Je kunt er weinig mee. Het zijn inderdaad 'maar' adresgegevens. Aangezien het topic geopend is voor dit specifieke punt, lijkt me dat het daar om gaat.

Dat ergens gaande de discussie bankgegevens, s.m. met collega's, het formaat van je piemel, je magic rating en andere prive zaken erbij gehaald zijn kan Martijn niets aan doen.

Inderdaad! De stap van niet moeilijk doen over adresgegevens naar niet moeilijk doen over alle persoonlijke informatie wordt mij iets te makkelijk gemaakt.
Maar wie is die "Martijn" waar je het over hebt? Wink

Jasper schreef:

Mooi dat je zegt 'Stom'Verreweg het grootste deel van gegevens wordt verkocht zonder jouw medeweten. Bankgegevens laat je achter op een website voor automatische incasso en vervolgens wordt de website gekraakt en zijn jouw bankgegeven bekend. Is dat dom? Weet ik niet..

Het enige wat daar uit te halen is is mijn bankrekening nummer, en hooguit mijn naam... Ik weet niet bij welke bank jij je rekeningen hebt, maar met alleen een nummer kun je he-le-maal niets. En al helemaal geen inzage in mijn financien krijgen.
Hooguit één keer een overschrijving proberen te faken (die vervolgens teruggeboekt wordt, en de dader meteen te achterhalen is).

Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 14:08

@Shard schreef:
Maar wie is die "Martijn" waar je het over hebt? Wink

Ah, een fout in mijn gegevens. Daarom lukte die illegale afschrijvingen dus niet bij je.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 14:10

@Shard schreef:

Het enige wat daar uit te halen is is mijn bankrekening nummer, en hooguit mijn naam... Ik weet niet bij welke bank jij je rekeningen hebt, maar met alleen een nummer kun je he-le-maal niets. En al helemaal geen inzage in mijn financien krijgen.
Hooguit één keer een overschrijving proberen te faken (die vervolgens teruggeboekt wordt, en de dader meteen te achterhalen is).

Als ze je identiteit stelen, reken dan maar dat dat allemaal niet zo makkelijk is. En met een naam en bankrekening kan ik gewoon een account bij BOL aanmaken en je bankrekening eens lekker plunderen.

Het punt is gewoon dat veel mensen overal een klein stukje van zich achterlaten. En ja er zijn vaak regels bij bedrijven hoe met die gegevens om te gaan. Maar er zijn ook genoeg waar dat niet zo is of waar die regels niet worden nageleefd.

Als ik eerst bij een incassobureau ga werken en daar je bank en telefoongegevens bemachtig en daarna bij het telecombedrijf ga werken waar jij je 06 vandaan hebt en je paspoortgegevens bemachtig, dan kan ik daar zeker mijn voordeel mee doen.

Het klinkt mss vergezocht maar het is best wel makkelijk. Nou valt er bij jou waarschijnlijk maar een paar broodkruimels te halen maar deze tactiek kan je ook toepassen om mensen die wat meer geld om handen hebben.

En dan heb ik het nog niet eens over al die schapen die dat soort info gewoon op internet plempen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 14:15

Kun je mij uitleggen hoe je dat van Bol.com wilt gaan proberen?

Je kan toch alleen I-deal of een acceptgiro doen? Dus afgeschreven wordt het niet. Het wordt op een ander adres bezorgd dan waar ik (rekeninghouder) woon. Daar gaan ook de herinneringen en de deurwaarder naar toe zover ik weet.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 14:36

Magno schreef:
Kun je mij uitleggen hoe je dat van Bol.com wilt gaan proberen?

Je kan toch alleen I-deal of een acceptgiro doen? Dus afgeschreven wordt het niet. Het wordt op een ander adres bezorgd dan waar ik (rekeninghouder) woon. Daar gaan ook de herinneringen en de deurwaarder naar toe zover ik weet.

BOL stuurt je een acceptgiro bij het product dat ze je hebben opgestuurd, Je hebt het product dus al voordat je hebt betaald. Het punt is alleen dat het adres ook bij de bank moet kloppen als je van dit truucje veelvuldig gebruik wilt maken en dat is een beetje de crux. Maar in princiepe heb je de buit dan al binnen en de ander van wie je de gegevens hebt gaat daar wel op aangesproken worden.

Het is beter om de gegevens bij de bank te veranderen door je voor te doen als de ander. Het is natuurlijk niet zo makkelijk om bij de bank het adres dat bij de rekening hoort moet wijzigen. Je hebt dan wat meer gegevens nodig zoals bijvoorbeeld de geboortedatum van de betreffende persoon. De geboortedatum is vaak het controlemiddel van de bank. Maar de geboortedatum kan je van veel mensen wel op internet vinden.

De herinneringen en de deurwaarder gaan idd naar het 'nieuwe' adres maar de deurwaarder weet je altijd wel te vinden. Reken maar dat de bank er geen probleem mee heeft om je telefoonnummer aan het incassobureau door te geven. En je oude adres is ook nog wel bekend. Je hebt zelf niet gefraudeerd maar geloof me maar dat je daar nog een hele tijd last van gaat krijgen. Incassobureaus zijn niet zo begripvol.

Ik vind gewoon dat het feit dat dit soort dingen kunnen al genoeg reden is om voorzichtig te zijn met je persoonsgegevens. De kans dat het je gebeurt is klein maar het is wel de reden dat ik daar zoveel aandacht aan geef. Ik ben trouwens wel eens gedupeerd omdat iemand mijn creditcardgegevens wist te achterhalen. ze hebben onder andere bij Dixons wat leuke spulletjes besteld. En ik heb daar echt niet lichtzinnig mee omgesprongen. De creditcardmaatschappij geeft je gelukking wel je geld terug.

Laatst aangepast door Dwarlorf op do sep 23 2010, 14:45; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Dogmeat
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 67
Leeftijd : 44
Registration date : 26-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 14:41

Ze hebben mijn dooie WOW-account ook gehackt en daarmee mensen gold verkocht. Ik kreeg toen een mooie ban aan mijn broek (gelukkig maar).

Maar hoe voorzichtig je dus ook bent, een keylogger heb je erg snel binnen, vaak zonder dat je het weet. Voorzichtigheid is bijna onmogelijk geworden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 14:56

Voor een adreswijziging moet je naar de bank toe Niels. In ieder geval, ik mocht het niet via de mail/internet/telefoon doen, maar moest naar de rabobank om het te regelen. Bij mijn ING rekening was het precies hetzelfde.
Daar moet je je identiteitskaart bij je hebben en dat wordt verder gecontroleerd. Weet dus niet hoe je zo makkelijk dat soort dingen kan wijzigen bij de bank? (Je voordoen als iemand anders?)

Natuurlijk moet je voorzichtig zijn met je gegevens, maar zoals je zelf al aangeeft. Het meeste is wel te vinden.
In mijn tijd bij KPN kon ik ook veel te veel gegevens in zien van klanten. Niet op mijn gewone afdeling, maar op een tijdelijk project. Maar in principe kon ik alles zien en had ik er mee kunnen doen wat ik maar wilde. 'Gelukkig' wordt dit ook gecontroleerd in het KPN systeem en kan de politie alles weer terug halen op jouw inlog-account van KPN (In geval van onderzoek). Tenzij je natuurlijk 1 van je collega gebruikt, wat weer niet mag volgens de 'floor rules' Wink. Dit soort gegevens worden sowieso 3 jaar bewaard, ze kunnen nu dus nog zien wat ik in het laatste jaar bij KPN allemaal gedaan heb.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 15:22

Magno schreef:
Voor een adreswijziging moet je naar de bank toe Niels. In ieder geval, ik mocht het niet via de mail/internet/telefoon doen, maar moest naar de rabobank om het te regelen. Bij mijn ING rekening was het precies hetzelfde.
Daar moet je je identiteitskaart bij je hebben en dat wordt verder gecontroleerd. Weet dus niet hoe je zo makkelijk dat soort dingen kan wijzigen bij de bank? (Je voordoen als iemand anders?)

.

Dat kan ook gewoon online (ING), maar mogelijk dat er een kopie van het paspoort bij moet maar dat kan ik niet controleren zonder daadwerkelijk een adreswijziging door te voeren.

https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/gegevens-wijzigen/gegevens-wijzigen/index.aspx

Ik ben zelf nog nooit een bank binengestapt om mijn adres daar te wijzigen, maar dat was wel in de postbanktijd, wellicht dat de ING daar anders mee omspringt tegenwoordig.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 15:40

Bij beide kreeg ik een mail om een afspraak te maken bij de bank zelf. Dat gedaan en na 10 minuten stond ik weer buiten met een gewijzigd adres. Werden daar kopiën van mijn id-kaart gemaakt in ieder geval.

Kan me ook niet voorstellen dat iedereen zo 'even' een adres kan wijzigen. Maar ja, we leven in 2010 he...
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 15:44

Dwarlorf schreef:
Als ik eerst bij een incassobureau ga werken en daar je bank en telefoongegevens bemachtig en daarna bij het telecombedrijf ga werken waar jij je 06 vandaan hebt en je paspoortgegevens bemachtig, dan kan ik daar zeker mijn voordeel mee doen.

Erm...dat zijn wel een heleboel "als-en"... Een paar randvoorwaarden die je gemist hebt:

1: je moet een criminele inslag hebben
2: je moet met die criminele inslag door de screening van het incassobureau komen
3: je moet maar net het juiste incassobureau hebben
3: ik moet iets doen waardoor het incassobureau inzage krijgt in mijn gegevens. Naar mijn weten krijgen ze dat nooit, ze krijgen enkel het verzoek geld van mij te vorderen, misschien kunnen ze een bank dwingen het geld over te maken, maar meer dan brieven en uiteindelijk deurwarders sturen mogen ze volgens mij niet hoor, maar ik ben geen epert, laten we ervan uitgaan dat ze wel inzage krijgen.
4: je moet vervolgens aangenomen worden bij het telecombedrijf (waarom bent u weg bij "bozemensen incasso b.v." meneer?)
5: het moet maar net degene zijn waar ik mijn telefonabbonement heb lopen
6: je moet inzage krijgen in mijn persoonsgegevens, waarom zou jij bij mijn paspoort mogen?
7: stel je slaagt, je hebt nu mijn paspoortnummer, mijn bankrekening, mijn naam adres en telefoonnummer. Wat nu? Je kunt online dingen op mijn naam aan gaan vragen, maar dat zullen er niet veel zijn, de data die je van me hebt zijn niet echt veel waard. De meeste dingen kan ik zelf gewoon opzeggen, toegegeven, het is vervelend, maar ik denk dat de gene die je er het meest mee dupeert toch wel de winkels/dienstverleners zijn waar je producten van gaat stelen onder mijn naam. Fisieke voorwerpen moeten toch echt bezorgd worden, en dan weten ze waar ze JOU kunnen vinden. Wanneer een voorwerp op een ander adres afgeleverd wordt, en ik ontken alle aansprakelijkheid voor een dergelijk voorwerp, gevolgd door aangifte zullen ze echt niet bij mij langs komen hoor...
Een adreswijziging bij de bank moet je persoonlijk doorgeven met paspoort, ook de site waar jij naar linkt geeft aan dat je vermoeddelijk langs moet komen, het enige voordeel is dat je een prefab formuliertje hebt.
[8: je weet van het incassobureau dat er helemaal geen cent bij mij te halen is, anders was er nooit een incassobureau achter mij aan gekomen, wat een dikke buit ben ik! Wink]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het er helemaal mee eens dat mensen beter op hun gegevens moeten letten, en ik vind het zorgwekkend hoe makkelijk bijvoorbeeld een 14 jarig meisje haar telefoonnummer en adres prijsgeeft op MSN of een vergelijkbaar medium. Maar de voorbeelden die hier aangehaald worden zijn zo buitensporig exotisch dat geen van allen ervoor gezorgd dat ik mij ook maar 1% meer zorgen ga maken over de veiligheid van mijn persoonsgegevens.
Het gevaarlijkste nummer wat je kwijt kunt raken is je creditcardnummer, en juist omdat dit zo gevoelig is zijn creditcardmaatschapijen behoorlijk redelijk wanneer het om een gestolen identiteit gaat.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 16:36

@Shard schreef:
Dwarlorf schreef:

Erm...dat zijn wel een heleboel "als-en"... Een paar randvoorwaarden die je gemist hebt:

1: je moet een criminele inslag hebben
2: je moet met die criminele inslag door de screening van het incassobureau komen
3: je moet maar net het juiste incassobureau hebben
3: ik moet iets doen waardoor het incassobureau inzage krijgt in mijn gegevens. Naar mijn weten krijgen ze dat nooit, ze krijgen enkel het verzoek geld van mij te vorderen, misschien kunnen ze een bank dwingen het geld over te maken, maar meer dan brieven en uiteindelijk deurwarders sturen mogen ze volgens mij niet hoor, maar ik ben geen epert, laten we ervan uitgaan dat ze wel inzage krijgen.
4: je moet vervolgens aangenomen worden bij het telecombedrijf (waarom bent u weg bij "bozemensen incasso b.v." meneer?)
5: het moet maar net degene zijn waar ik mijn telefonabbonement heb lopen
6: je moet inzage krijgen in mijn persoonsgegevens, waarom zou jij bij mijn paspoort mogen?
7: stel je slaagt, je hebt nu mijn paspoortnummer, mijn bankrekening, mijn naam adres en telefoonnummer. Wat nu? Je kunt online dingen op mijn naam aan gaan vragen, maar dat zullen er niet veel zijn, de data die je van me hebt zijn niet echt veel waard. De meeste dingen kan ik zelf gewoon opzeggen, toegegeven, het is vervelend, maar ik denk dat de gene die je er het meest mee dupeert toch wel de winkels/dienstverleners zijn waar je producten van gaat stelen onder mijn naam. Fisieke voorwerpen moeten toch echt bezorgd worden, en dan weten ze waar ze JOU kunnen vinden. Wanneer een voorwerp op een ander adres afgeleverd wordt, en ik ontken alle aansprakelijkheid voor een dergelijk voorwerp, gevolgd door aangifte zullen ze echt niet bij mij langs komen hoor...
Een adreswijziging bij de bank moet je persoonlijk doorgeven met paspoort, ook de site waar jij naar linkt geeft aan dat je vermoeddelijk langs moet komen, het enige voordeel is dat je een prefab formuliertje hebt.
[8: je weet van het incassobureau dat er helemaal geen cent bij mij te halen is, anders was er nooit een incassobureau achter mij aan gekomen, wat een dikke buit ben ik! Wink]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het er helemaal mee eens dat mensen beter op hun gegevens moeten letten, en ik vind het zorgwekkend hoe makkelijk bijvoorbeeld een 14 jarig meisje haar telefoonnummer en adres prijsgeeft op MSN of een vergelijkbaar medium. Maar de voorbeelden die hier aangehaald worden zijn zo buitensporig exotisch dat geen van allen ervoor gezorgd dat ik mij ook maar 1% meer zorgen ga maken over de veiligheid van mijn persoonsgegevens.
Het gevaarlijkste nummer wat je kwijt kunt raken is je creditcardnummer, en juist omdat dit zo gevoelig is zijn creditcardmaatschapijen behoorlijk redelijk wanneer het om een gestolen identiteit gaat.

1. Per definitie
2. In dat geval moet je idd wel een brandschoon verleden hebben.
3. Het ging me er ook niet om dat ik van JOU specifiek de boel kan achterhalen (het was maar een voorbeeld). Het gaat me er meer om dat je best wel makkelijk gegevens van anderen kan achterhalen.
3. De bank geeft het incassobureauopdracht en bemoeit zich verder nergens mee. Het incassobureau stuurt je steeds hogere rekeningen en dreigen met vervolging. En ik weet uit ervaring dat ze daar heel consistent in zijn. Jij mss niet maar de meeste mensen geven op een gegeven moment in.
4. In het voorbeeld, ik kan toch gewoon zeggen dat ik aan wat anders toe was
5. zie 3.
6. Ik kon bij de persoonsgegevens van alle KPN klanten komen, incl hun paspoortgegevens en in de meeste gevallen ook een kopie van het paspoort. Het is naief om te denken dat dit ook niet het geval is bij andere bedrijven. De meeste bedrijven hebben hun informatievoorziening namelijk niet goed op orde.
7. Om er daadwerkelijk slecht mee te doen moet je natuurlijk wel wat meer capriolen uithalen en zo makkelijk als ik het hier stel zal het ook wel niet gaan (je hebt bij adreswijziging van een bank bijv ook de handtekening nodig). Maar met KPN in het achterhoofd kan ik je wel vertellen dat niet iedereen zich aan de regeltjes houd en er altijd wel uitzonderingen worden gemaakt die eigenlijk niet gemaakt mogen worden. En dat biedt mogelijkheden voor criminelen

De truuk is om in een keer bij een heleboel bedrijven spullen te bestellen die op een plek af te leveren en er dan meer aan de haal gaan. Je bent niet als crimineel in de wieg gelegd als je het dan bij jou zelf thuis laat bezorgen.

Creditcardfraude en identiteitsfraude (http://www.stop-identiteitsfraude.nl/Hoe-gebeurt-identiteitsfraude.php) zijn de grootste problemen. Het blijkt dat identiteitsfraude in zijn geheel niet makkelijk is terug te draaien. Voor een bedrijf is het paspoort dat verkregen is door identiteitsfraude namelijk echt dus ze zullen nog steeds jou aanspreken. Op tv was ooit eens een voorbeeld van een man die elke keer maar weer de snelheidsboetes op zn mat kreeg. Jij bent heeel veel tijd kwijt om te bewijzen dat jij toch echt niet degene bent geweest die dat allemaal gedaan heeft. Je moet je elke keer weer verdedigen en dat kan jaren doorgaan. Dat vreet energie hoor. Die man van televisie ging er bijna aan onderdoor omdat ie al jaren bezig was zijn onschuld te bewijzen.

De financiele strop ligt inderdaad bij het bedrijf zelf maar het kost jou als mede gedupeerde heel veel tijd en energie om dat uiteindelijk goed af te handelen. Het is niet een kwestie van ff een belletje plegen en het is geregeled.

Als je op internet naar wat voorbeelden zoekt van fraude dan kom je er genoeg van tegen. En vergeet niet dat fraude vaker voorkomt dan je denkt maar instellingen dat niet snel naar buiten brengen.

De kans is klein dat het jou specifiek zal overkomen, dat ben ik bet je eens. Maar jij staat in ieder geval nog bij stil dat het kan, de meeste mensen niet.

Laatst aangepast door Dwarlorf op do sep 23 2010, 16:37; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 16:37

@Shard schreef:
Het gevaarlijkste nummer wat je kwijt kunt raken is je creditcardnummer

FAAL !! , Je kan cc transacties binnen 30-90 dagen ongedaan maken.

Laatst aangepast door RoyalChief op do sep 23 2010, 16:42; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 16:41

RoyalChief schreef:
@shard schreef:

FAAL !! , Je kan cc transacties binnen 90 dagen ongedaan maken.

1: faal, leer quoten Wink
2: dat is ervan uitgaande dat jij ten allen tijde op de hoogte bent wat voor uitgaven je doet.
Mijn creditcard is gekoppeld aan mijn bankrekening, en daar krijg ik maandelijks een afschrift van. Veel mensen krijgen geen afschriften meer, of lezen ze niet. Ga eens eerlijk na: zou jij het merken als ik nu voor € 2000,- een bestellign doe ergens met jouw creditcard?

Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 16:45

@Shard schreef:
RoyalChief schreef:
@shard schreef:

FAAL !! , Je kan cc transacties binnen 90 dagen ongedaan maken.

1: faal, leer quoten Wink
2: dat is ervan uitgaande dat jij ten allen tijde op de hoogte bent wat voor uitgaven je doet.
Mijn creditcard is gekoppeld aan mijn bankrekening, en daar krijg ik maandelijks een afschrift van. Veel mensen krijgen geen afschriften meer, of lezen ze niet. Ga eens eerlijk na: zou jij het merken als ik nu voor € 2000,- een bestellign doe ergens met jouw creditcard?

1: faal om argumentjes uit de lucht te plukken
2: ik ga ervan uit dat jij niet veel grote uitgaven doed met je cc, in gevallen van opmerkelijke transacties wordt je altijd gebeld. Iemand die wel veel uitgaven doed met zijn cc zal wel zo slim zijn om te bewaren wat en hoeveel hij uitgeeft met zijn cv.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 16:49

1: wuh?

2: ok, dan spendeer ik gewoon systematisch €50- €150. niets waardoor er rode vlaggetjes omhoog springen.
Plus, je cancelt de overschrijving, wat denk je dat er dan gebeurt?

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 16:53

@Shard schreef:

2: ok, dan spendeer ik gewoon systematisch €50- €150. niets waardoor er rode vlaggetjes omhoog springen.

Alleen creditcardnummer kunnen ze nog niet zoveel mee.. vervaldatum is ook noodzakelijk en meestal pasnummer.. Als je je creditcard verliest dan heeft de 'gelukkige' vinder wel alles op 1 stukje plastic staan..
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 16:55

@Shard schreef:

1: nvm

2: Als jij me kan vertellen hoe de security gaat bij cc-bedrijven geef ik je gelijk, echter kan ik je nu al vertellen dat beide ''methodes'' opvallen: 1 grote uitgave spreekt voor zich, en opeens elke maand/week een klein bedrag (relatief dan) terwijl de cc-houder eerst nooit zoveel kocht.

En als iemand systematisch je gaat kaal plukken moet je wel heel lang met je hoofd in het zand leven voordat je erachter komt waarom erop je cc-afschrijvingen/bankafschriften/internet-bankieren, opeens allemaal dingen staan die je niet gekocht hebt.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 16:56

Jasper schreef:
Alleen creditcardnummer kunnen ze nog niet zoveel mee.. vervaldatum is ook noodzakelijk en meestal pasnummer.. Als je je creditcard verliest dan heeft de 'gelukkige' vinder wel alles op 1 stukje plastic staan..
Dat weet ik,
Creditcard nummer, vervaldatum, en verificatiecode. Maar voor de discussie ging ik er even van uit dat men wel begreep dat je die alledire kwijt bent.
Namelijk als je een aankoop doet die niet helemaal legitiem afgehandeld wordt hebben ze al je nummers direct.

Citaat :
1: nvm
Ik weet wel waar je op doelt, maar ik vind een post beginnen met "FAAL" niet echt getuigen van respect, of een nuttige contributie aan een gesprek. Maar zand erover.

Citaat :
2: Als jij me kan vertellen hoe de security gaat bij cc-bedrijven geef ik je gelijk, echter kan ik je nu al vertellen dat beide ''methodes'' opvallen: 1 grote uitgave spreekt voor zich, en opeens elke maand/week een klein bedrag (relatief dan) terwijl de cc-houder eerst nooit zoveel kocht.

En als iemand systematisch je gaat kaal plukken moet je wel heel lang met je hoofd in het zand leven voordat je erachter komt waarom erop je cc-afschrijvingen/bankafschriften/internet-bankieren, opeens allemaal dingen staan die je niet gekocht hebt.

Dat is niet echt relevant voor de discussie, ik doelde er enkel op dat veel mensen zich niet zo bezig houden met hun bankzaken als er geen reden is te vermoeden dat er iets aan de hand is, ik wou enkel duidelijk maken dat tegen de tijd dat je er achter komt dat je gegevens gebruikt zijn het heel waarschijnlijk is dat de termijn al verstreken is.
Maar als jij er geen problemen in ziet je nummers te verliezen, mag ik dan even je creditcardgegevens? Wink

Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 17:03

overigens ben ik nooit benaderd door mijn bank toen ik tijdens mijn vakantie in amerika diverse grote uitgaven heb gedaan met mijn creditcard die op geenerlij manier in mijn voorgaande uitgavenpatroon opasten.
Dat zouden al 2 rode vlaggen moeten zijn, ander continent, en vreemde bedragen...

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 17:04

RoyalChief schreef:

Het is dat de bank toen bij mij een 'red vlag' zag toen met mn creditcard maar ik had het zelf niet snel gemerkt hoor. Ik heb mijn gewone rekening goed in de gaten maar ik kijk online niet naar mijn creditcardsaldo als ik zelf niets heb gekocht onlangs. Ik was er op zn vroegst achtergekomen op het moment dat ik een fysieke afschrift had ontvangen.

Maar er zijn genoeg mensen die geen tot weinig aandacht aan hun saldo schenken. Die komen er dus achter bij de afschrift of als ze zelfs ineens geen geld meer kunnen pinnen.

Ik zag je trouwens nog fietsen met iemand achterop!
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 17:53

@ Shard, niks persoonlijks hoor ik wou even mijn punt duidelijk maken.

@ Dwarlorf, kan kloppen heb jou niet gezien echter, ik kijk wel een paar keer per maand wat mijn saldo is en laatste uitgaven. Kleine moeite en kan een hoop gezeik voorkomen. Geld moet je nou eenmal in de gaten houden er zijn genoeg wolfjes die het anders wel voor jou doen. En met wolfen bedoel ik natuurlijk cc-fraudeurs etc.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 17:57

'Iemand achterop' man of vrouw?
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1703
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 23 2010, 19:45

Zo weer ff ontopic Very Happy, eergisteren brief en CV opgestuurd en op beiden staan mijn adres.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   vr sep 24 2010, 08:52

Magno schreef:

Sinds wanneer interesseert jou dat?

Ontopic. Succes Martijn, met de sollicitatie. Moge het wat worden
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   vr sep 24 2010, 09:31

Nog even over die creditcards. Mijn gegevens zijn ooit gejat. Het enige wat ik hier van heb gemerkt is een telefoontje van de bank met de vraag of ik recent een aanschaf in Hongarije had gedaan. Aangezien dit niet zo was had ik de dag erna een nieuwe kaart in huis, er is nooit een cent afgeschreven.

Niet dat je niet voorzichtig moet zijn, maar de garanties die CC maatschappijen bieden zijn heel goed. Je hebt nauwelijks verantwoording nodig om iets ongedaan te maken. Zij nemen de kosten op zich en regelen verder alles.

BaasJuul
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   vr sep 24 2010, 14:53

Jasper schreef:
Magno schreef:

Sinds wanneer interesseert het jou of het hem interesseert?

anyway het was een man
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   vr sep 24 2010, 15:30

@Martijn schreef:
Zo weer ff ontopic Very Happy, eergisteren brief en CV opgestuurd en op beiden staan mijn adres.

Poekie op zoek naar een andere baan?

waar?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   vr sep 24 2010, 16:17

RoyalChief schreef:
Jasper schreef:
Magno schreef:

Sinds wanneer interesseert het jou of het hem interesseert?

anyway het was een man

Alles wat Erik Sander interessant vindt heeft mijn aandacht.. Naast Anne is Erik Sander de tweede persoon die ik stalk..
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   vr sep 24 2010, 18:55

@Martijn schreef:

Poekie op zoek naar een andere baan?

waar?

Same place maar meer kansen, minder stress, niet naar een burn out toe werken, opleiding etc
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 30 2010, 19:12

Als de politie niet fatsoenlijk met digitale gegevens kan omgan wie dan wel?

http://www.nu.nl/internet/2345517/politie-schendt-wet-bij-invoeren-gegevens.html
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   do sep 30 2010, 21:14

Verkeerde topic, zou in het Nelis, Nu.nl topic moeten staan
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   vr okt 01 2010, 18:17

@Martijn schreef:
Verkeerde topic, zou in het Nelis, Nu.nl topic moeten staan

Past ook in deze discussie. En ik probeer de boel te spreiden zodat ik meer kans op lezers heb om mijn 'punt' uit te dragen.
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   zo okt 03 2010, 21:59

Dwarlorf schreef:
Als de politie niet fatsoenlijk met digitale gegevens kan omgan wie dan wel?

http://www.nu.nl/internet/2345517/politie-schendt-wet-bij-invoeren-gegevens.html

be real, om agent te worden hoef je niet naar de universiteit
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   za nov 20 2010, 16:37

@Shard schreef:

Jasper schreef:

Denk er nog maar eens over na Smile : http://www.nu.nl/internet/2383389/incasso-webwinkels-fraudegevoelig.html

(gelukkig is het ook vrij makkelijk weer om te keren)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   ma nov 22 2010, 09:55

Niels......
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Adres op CV   

Terug naar boven Go down

Adres op CV
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende