MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Zoo

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Zoo   di sep 14 2010, 21:13

Dit is de lijst die ik afgelopen zondag speelde:

4 Arid Mesa
1 Forest
1 Mountain
1 Plains
2 Plateau
2 Savannah
2 Taiga
3 Wasteland
4 Windswept Heath
3 Wooded Foothills

2 Gaddock Teeg
3 Grim Lavamancer
2 Kird Ape
4 Knight of the Reliquary
2 Loam Lion
4 Qasali Pridemage
4 Tarmogoyf
4 Wild Nacatl
2 Chain Lightning
4 Lightning Bolt
2 Lightning Helix
4 Swords to Plowshares

Sideboard
2 Pyrokinesis
1 Karakas
3 Krosan Grip
3 Choke
2 Mindbreak Trap
1 Red Elemental Blast
1 Pyroblast
1 Tormod's Crypt
1 Bojuka Bog

Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer bepaalde kaarten mij tegenstaan bij deze build. Knight of the Reliquary zonder toolbox is een 4/4 man voor 3 mana. Hij helpt de Grim Lavamancer om je graveyard te vullen, maar doet verder helemaal niets. De kaart viel mij tegen in dit deck. Swords to Plowshares zit erin boven Path to Exile om de wastelands (die trouwens goed bevielen), helaas heb ik te vaak mijn tegenstanders veel levens gegeven. Had ik hun een landje gegeven dan had ik beter kunnen racen met mijn mannen. Volgende keer als ik dit deck pak gaan de wastelands, StP's en KotR eruit vermoed ik.

Sideboard Karakas helemaal niet nodig gehad, hetzelfde geldt voor Bojuka Bog. Kaarten zijn wel nodig tegen Dredge en Reanimator, maar alleen als je KotR speelt. Choke werd helaas gecounterd of 'gevendillion cliqued', maar was in alle situaties dodelijk geweest.

Hoe kijken jullie tegen deze lijst aan??
Terug naar boven Ga naar beneden
https://magicgroningen.editboard.com
Onno
Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 25
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Zoo   di sep 14 2010, 22:18

Ik heb niet zo veel verstand van Zoo, maar is Steppe Lynx niet erg leuk? Vooral icm fetch.

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zoo   wo sep 15 2010, 00:14

Een aantal punten

- Ik zou een mix doen van Paths en Swords. Ikzelf heb 3 Paths en 1 Sword en heb pas onlangs de 2e Sword uit mijn sideboard verwijderd voor mijn techy Enlightened Tutor toolbox (anti combo). De reden dat ik een 2e STP in mijn sideboard had was omdat je sommige decks als Goblins en Merfolk over het algemeen geen land wilt geven. Als je iets plowed gainen ze over het algemeen maar 2 leven, en aangezien dat je beste matchups zijn kan je dat leven nog wel rechtrekken.
- Het is inderdaad de vraag of Path en Wasteland wel een goede combo is. Het idee van Wastelands in Zoo spreekt mij zeer aan maar ik durf het nog niet aan, voornamelijk omdat ik er niet uit ben welke kaarten ervoor moeten wijken. De meest voor de hand liggende optie is Chain Lightning. Mijn ervaring is echter dat je tarmogoyfs zonder sorceries relatief vaak klein blijven, vooral in het begin van het spel.
- Stop er 2 Sylvan Libraries in. Dat geeft je heel veel kaartselectie en kaartvoordeel en verbetert de control matchup ontzettend. Maar het helpt je ook in de mirror, op de protour verloor ik bijvoorbeeld de mirror omdat mijn tegenstander wel, en ik niet, een library had. Voor mij is Library een van de kaarten die nooit gecut zal worden.
-Hetzelfde geldt voor het aantal Grim Lavamancers. Ik speel er nooit minder dan 4. Die zijn echt zo goed. Waarschijnlijk was je redenering om 3 te spelen de dissynergie met Knight of the Reliquary maar dat is vaak geen probleem. En het is een kaart die met een minimale investering gewoon heel veel damage kan doen.
- Ikzelf speel 2 Knight of the Reliquary. Wellicht een reden dat 4 Lavamancers mij zelden problemen opleveren. KotR is wel een degelijke kaart die een grote impact heeft als topdeck. Maar in mijn ervaring is 4 te veel. Een andere optie is Wooly Thoctar maar die ziet eigenlijk ook geen play meer tegenwoordig.
- Met de terugval van combo in het algemeen en het feit dat we in Groningen een aggro metagame hebben zou ik Gaddock Teeg op het sideboard doen.
- 1 Savannah is in mijn ervaring genoeg. Mijn manabase: 3 taiga, 3 Plateau, 1 Savannah, 1 mountain, 1 plains, 1 forest, 4 Arid Mesa, 4 Wooded foothills, 3 Windswept Heath.

Steppe Lynx kan. In het begin was er geen consensus over Steppe Lynx maar het lijkt erop (op de Source) dat de algemene consensus voor Steppe Lynx is. Ik wil het wel eens uit proberen maar ik ben eigenlijk niet zo'n van van de Lynx omdat het een slechte topdeck is en omdat ik bang ben dat het de aggro matchups verzwakt. Steppe Lynx is geen goede blocker.

En ik ben een groot fan van Figure of Destiny. Op het moment speel ik er 1 vanwege ruimtegebrek maar ik heb er heel lang 2 gespeeld. 4/4 is best wel groot en het is me wel gebeurd dat ik hem 8/8 heb gekregen in Zoo. Ook een prima topdeck.
Je zou hier nog wat inzichten op kunnen doen: http://www.mtgthesource.com/forums/showthread.php?12624-%5BDTB%5D-Zoo&p=488590#post488648

Vooral de gebruiker genaamd Nelis heeft er echt kijk op. Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zoo   wo sep 15 2010, 10:17

Woolly thoctar lijkt me niet slecht, echter met wastelands in je deck lijkt het subobtimaal.

Ik denk dat path beter is, op de lange run win je sowieso waarsch al niet meer avn control, dus kun je beter geen levens geven.

Steppe lynx lijkt me wel goed maar is een slechte topdeck, figure lijkt me beter.

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Zoo   

Zoo
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: