MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

Verslagje PTQ 24 juli

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Verslagje PTQ 24 juli   zo jul 25 2010, 19:07

Ik heb het 24 juli in Groningen goed naar mijn zin gehad op de PTQ, zo goed dat ik er een verslagje over schrijf Smile

Als allereerste mijn decklijst. Zelf bedacht (Met een beetje hulp van Erik Sander) en dus niet goed genoeg om mee te doen voor de prijzen, maar toch vond ik het zeer leuk om te spelen.

// Creatures 21
4x Lone Missionary
4x Serra Ascendant
4x Ajani's Pridemate
4x Baneslayer Angel
3x Emeria Angel
2x Felidar Soveriegn

// Spells 15
4x Survival Cache
3x Path to Exile
4x Honor of the Pure
2x Ajani Goldmane
2x Journey to Nowhere

// Lands 24
20x Plains
2x Kabira Crossroads
2x Emeria, the Sky Ruin

Sideboard:
4x Celestial Purge
3x Kor Firewalker
3x Solemn Offering
4x Oblivion Ring
1x Journey to Nowhere

Het idee was ongever zo: Als je net zoveel leven krijgt als dat je schade doet, dan moet je tegenstander 2x zoveel schade doen. Probleem was soms helaas dat dat alleen niet zo moeilijk was Wink

Ronde 1 mocht ik tegen een Token Jund deck met Siege-Gangs, Thrinax en Master of the Wild Hunt. Al snel kreeg ik spijt dat ik Day of Judgment op het laatste moment uit mijn sideboard had gehaald. Game 1 werd ik overspoeld met tokens en was het snel voorbij. Game 2 kreeg ik een Baneslayer met 2 honor of the pure en Ajani Goldmane op tafel en kon snel beginnen met een 8/8 lifelink vigilance engel te slaan, maar een mooie Sarkhan the Mad maakte er een draak van. Een 6/6 vigilance draak kon nog mijn tegenstander naar 4 leven brengen maar direct een terminate topdeck er overheen maakte een einde aan mijn slagkracht en 3 beurten later was een 30 levenspunten voorsprong overgeslagen in verlies.

0-1

Ronde 2
Ik mocht tegen R/B met Blightnings, Persecutors en Vampires. Dacht ik van te voren makkelijk te winnen, tot hij in beurt 5 en 6 2 van zijn 3 Malakir Bloodwitch op tafel legt en ik denk: Waar is mijn Day of Judgment Razz Sword of Vengeance eronder en even later ben ik dood. Game 2 gebeurt ongeveer hetzelfde.

0-2

Ronde 3

Rood zwarte Burn.

Waar het op neer kwam: Hij speelt 3 ball Lightnings, een hellspark Elemental en wat burn en tegen de tijd dat zijn hand leeg is sta ik op 17 leven met een banslayer op tafel. Game 2 krijg ik nog de eer om Korr Firewalker in te boarden en Celestial Purge en de winst is snel binnen.

1-2

Ronde 4

Next level Bant. had ik van te voren weinig vertrouwen in en game 1 bevestigde dat. Door pure efficientie met vengevine en ranger of eos sta ik snel een game achter. Oblivion Rings en Journy to Nowhere erin voor game 2. Beurt 2 een lotus cobra aan zijn kant, maar ik gooi er een journy op waardoor hij in turn 3 op 3 mana blijft steken ipv 5 (fetch landje). Ik ga op turn 4 naar precies 30 leven door een mooie kabira crossroads topdeck met een Scera Ascendant op Tafel en win snel.
Game 3 duurt lang en mijn Ajani Pridemates worden snel groot genoeg om vengevines zonder dood te gaan te blokken, maar ik kom ook niet door zijn verdediging heen. Uiteindelijk krijg ik hem op 1 leven, met nog 1 pridemate op tafel voor mij en hij niks meer, maar hij topdecked een ranger of eos en speelt ook nog 2 noble hierarchs uit. Niet veel later heb ik weer een leger voor me staan van Vengevine en sphinx of teh lost Truth, maar de tijd is op en het eindigt in een draw. Phew...

1-2-1

Ronde 5

Ronde 5 was tegen Naya. Game 1 krijg ik Basilisc Collar + Sparkmage tegen me en trek verder geen Journy of Path to Exile, dus een snelle scoop aan mijn kant brengt ons naar game 2. Oblivion Rings erin, 1 Solemn Offering erin, Journy erin. Game 2 duurt lang en beide kanten trekken veel land. Voor mij voordeliger want met wat creatures in mijn GY heb ik snel 2 Emeria's actief en trek ik de winst naar me toe.
Game 3 sta ik snel op veel leven, maar hij trekt weer zijn sparkmage/collar combo. Ajani gaat naar 10 counters, maar ik trek 8 beurten achter elkaar geen van mijn 11 kaarten om de combo kapot te maken, dus ultimate gaan heeft geen zin. Verlies omdat ik geen creatures op het board kan houden en hij maakt zodra mijn emeria actief wordt hem stuk met een ruinblaster.

1-3-1 met een slecht humeur.

Ronde 6

Ronde 6 mocht ik tegen Mark met zijn esper deck, wat ik goed ken. Eerste pot trek ik goed en ga Ajani Ultimate die nog wordt verwijderd met een Path to Exile, maar niet veel later dubbel Baneslayer en 2 Emeria Angels met 2 honor of the pure ernaast is te veel en ik win ronde 1. Solemn Offering, Journy en 2 O-rings erin. Game 2 trek ik de juiste removal en kan master transmuter exilen odat die ook niet meer terug komt en breng hem snel naar 7 leven. Hij speelt platinum Angel en ik sla hem naar precies 0 met Baneslayer. 2 beurten later trek ik een Path to Exile en hij heeft geen Negate meer.

2-3-1

En dan nog even alla Onno:

De minst nuttige kaart: Fellidar Sovereign
Als je boven de 40 leven komt ben je toch al aan het winnen en als alleen 4-6 lifelink is hij niet goed genoeg

De nuttigste kaart: Ajani's Pridemate
Ik heb zo vaak in beurt 3 met een 4/4 en beurt 4 met een 6/6 aangevallen. Voor 2 mana werkt deze kaart erg goed.

De minst nuttige kaart in het sideboard: Solemn Offering
Niet een hele slechte kaart, maar Oblivion Ring is alleen vaak genoeg.

De nuttigste kaart in het sideboard: Oblivion Ring
Verrassend Razz Is gewoon goed tegen alle langdurige plagen.

Het meest verpeste ding aan het deck: Te weinig kracht.

Ik mistte in het deck net even een stukje agressie. Ik ga dit deck voortzetten alleen ga ik er rood in spelen.

Het meest goede ding aan het deck: De Lifegain.

Tsjah, het is een lifegain deck en op veel leven staan laat je wel even een beating pakken tot je de juiste removal hebt.

Beetje langer dan de bedoeling, maar hoop dat het een leesbaar verslag is.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Verslagje PTQ 24 juli   zo jul 25 2010, 19:25

Mooi verslag.. leuk dat je een origineel deck wilde spelen!
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5764
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Verslagje PTQ 24 juli   zo jul 25 2010, 20:57

Amen, één van de judges noemde jouw deck in de top 3 tofste decks die hij op het toernooi gezien had Smile

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verslagje PTQ 24 juli   zo jul 25 2010, 21:02

Ghgh, ik zei van te voren al dat de Sovereign waarschijnlijk je slechtste kaart was.
Ik had je misschien toch moeten adviseren die te droppen om iig een 4e Path te spelen en misschien een 1-off maindeck Oblivion Ring.
Daarnaast had je sideboard misschien inderdaad 2 DoJ´s moeten hebben. Die Solemn Offering had/kun je best als 1-off spelen en dan 3 Day of Judgment in je sideboard (Omdat 1 O-Ring naar het middenveld is gegaan).

Zoals ik al zei van te voren, ik vind je keuze echt super tof en ben blij dat mijn bijdrage je deck nog wat heeft gefinetuned (Hoe bevielen de Lone Missionary's? Wink). Volgende keer meer geluk!
Terug naar boven Go down
Jeroen
GMT Champ 2013

Aantal berichten : 875
Leeftijd : 28
Registration date : 01-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Verslagje PTQ 24 juli   zo jul 25 2010, 21:46

Leuk verslag Wytse:).
Was zeker een leuke dag.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Verslagje PTQ 24 juli   zo jul 25 2010, 22:00

Ja de Lone Missionary's (net als de journy's maindeck) waren echt goed in dit deck. 1 Honor of the Pure en ik ruil hem tegen een Vengevine.
Is trouwens wonderbaarlijk hoe vaak mensen vergeten dat je een Honor of the Pure (of 2) op tafel hebt.
Terug naar boven Go down

Verslagje PTQ 24 juli
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verslagje PTQ 24 juli
» PTQ Philadelphia 23 juli Amsterdam
» Donderconstructed 16 juli: Modern
» 4 Juli Highlander T2 Emmen
» PTQ 27 juli Utrecht. Formaat Modern

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: