MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter wint de donderconstructed Modern op 2 november! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

"PTQ Zwolle" door Jasper Boelens

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: "PTQ Zwolle" door Jasper Boelens   wo aug 23 2006, 20:03

PTQ Zwolle 8 september 200 door Jasper Boelens

Nou daar gingen we dan. Met een enorme delegatie Groningers naar Zwolle om Nederland kennis te laten maken met de superioriteit van onze kunsten. (Ahum)

Ik speelde het volgende deck:

WW/u Quiet Birds
4 Beloved Chaplain
3 Glory
3 Patrol Hound
4 Spurnmage Advocate
2 Suntail Hawk
4 Tireless Tribe
4 Battle Screech
2 Deep Analysis
4 Divine Sacrament
2 Envelop
1 Prismatic Strands
4 Quiet Speculation

6 Island
13 Plains
4 Skycloud Expanse
Sideboard
1 Divert
2 Deep Analysis
2 Envelop
2 Frantic Purification
2 Stern Judge
1 Prismatic Strands
3 Circular Logic
2 Vengeful Dreams

Ik heb dit deck uitvoerig getest en kwam tot de conclusie dat het moeite had met MBC (mono black control) en misschien met een roque deck hier en daar (mono rood hahahahha) Tegen blauw groen, in welke versie dan ook, had het deck aanzienlijk minder problemen en was het in staat om vrij eenvoudig meestal de pot naar zicht toe te trekken.

De keuzes voor het sideboard zal ik verklaren:

Tegen MBC:
1 Divert
2 Deep analysis
2 Envelop
2 Stern Judge
3 Circular Logic (je kunt wel zien dat MBC mijn grootste angst is!)

Tegen U/G:
2 Vengeful Dreams
1 Prismatic Strands

Tegen Mirror:
2 Frantic Purification
3 Circular Logic

Tegen Solitary Confinement:
2 Frantic Purification
3 Circular Logic

Dan nu een korte beschrijving van de ronden die ik gespeeld heb. Er waren 60 deelnemers dus we speelden 6 ronden swiss en een top 8 om te bepalen wie naar Houston toe mocht.

Ronde 1 Gemaro U/G Madness

Gemaro speelde het standaard U/G madness deck, hier had ik veel tegen getest en ik wist dat het een fijne matchup was om tegen te beginnen.

We spelen beide beestjes alleen zijn mijn beloved chaplains en de spurnmage advocates iets te veel voor hem. Een glory erbij in mijn grafbak en de 1-0 is een feit. Ik side mijn twee Vengeful dreams in en de 2e prismatic strands. Tegen u/g heb je praktisch niets aan je envellops dus die gingen er ook uit en 1 quiet speculation (dit was niet zo'n goede keuze maar ik wilde mijn beestjes houden)

Gelukkig heb ik een fijne openingshand met quiet speculation en wat witte weenies (wederom beloved chaplain, wild mongrel eat your heart out, en een tireless tribe) Ik speel in beurt 2 mijn Quespec voor 2 battle screeches en een prismatic strands. Ik kan in beurt drie twee tokens bouwen omdat ik een derde beestje speel, in beurt 4 flasback ik de 2e screech en speel een derde uit mijn hand, ook deze wordt geflashbacked. Beurt 5 topdeck ik een divine Sacrament en swing for the win.

1-0-0

Ronde 2 Jeroen MBC

Aaarggggggg vervelend. Hier had ik natuurlijk op gerekend en hopelijk doet mijn sideboard zijn werk goed. Het eerste potje weet ik Jeroen op 7 levens te krijgen en hij mij ook. Hij heeft drie cabal coffers liggen en 1 nantuko shade. Hij mutilate terwijl zijn shade buiten bereik blijft en schopt mij gigantisch neer.

Nou ja niet helemaal onverwacht natuurlijk. Ik gooi alles van mijn sideboard wat ik tegen MBC heb in mijn deck. Ik gooi de spurnmages,de Divine Sacraments, 1 prismatic strands en 1 suntail hawk eruit. Jeroen heeft niet zo'n goede hand maar heeft wel shades die vreselijk schoppen. Ik kan beloved chaplains uitspelen die de shades op afstand houden en krijg de beste kaart door van de sideboard: Stern Judge!!. Ik kan een belangrijke mutilate counteren met een envellop en kan hem afmaken met de stern judge in 3 ronden.

Nou het beslissende potje.

Ik speel een quespec naar 3 Deep analysis en neem in de volgende drie beurten negen damage door die dingen, maar vul mijn hand gigantisch met mogelijkheden. Een stern judge en iedere beurt een beestje houden het lang vol. Hij speelt een stalking bloodsucker en probeert de beurt erna 2 chainer's edicts te flashbacken. De eerste lukt en neemt een bird token mee. Hij tapt zijn laatste 7 mana voor de 2e chainer's, gelukkig had ik 'secret tech' ingeside en kon deze diverten naar hem toe. Dat kostte hem zijn Bloodsucker en de partij.

2-0-0

Ronde 3 Klaas-Jan Sikkema

Klaas-Jan speelde het u/g tempo madness deck van Jeroen Remie. Het eerste potje gaat mijn deck precie zoals ik wil. Veel bird tokens en een Divine Sacrament met treshold. Het is 1-0 voordat we het door hebben.

Het 2e potje loopt duidelijk anders. KJ kan al zijn threats uitspelen en ik kan zeggen dat een arrogant wurm met een elephant guide best eng is. Ik kan dit 2e potje 0 schade doen, dus moeten we een derde potje spelen.

Ook het derde potje loopt mijn deck gewoon lekker. KJ speelt wat beesten maar tegen beloved chaplains kan hij weinig uitrichten. Hij speelde wel een paar eather bursts die vervelend waren, maar het was maar een tijdelijk oplossing. Ik krijg een leger aan tokens en die fladderen gewoon naar de overwinning toe.

3-0-0

Ronde 4 Jonne Assen u/g treshold

Jonne is in mijn ogen misschien wel de beste speler die aanwezig is. Ja Stan van der velden was er ook en die is ook beter dan gemiddeld.

Het eerste potje blijf ik keurig op 2 witte mana staan. Hij trekt gewoon goed en kan met standstills een enorm voordeel halen. Ik kan hem precies 4 schade doen met een suntail hawk terwijl zijn super beesten mij naar 0 brengen.

Het tweede potje scheelt niet veel van het eerste. Weer 2 witte mana and that's it. Gelukkig heb ik mijn 2 Vengeful Dreams ingeside en die kon ik dan ook spelen voor een groot aantal. Het was een pure gok, als hij een counter zou hebben had ik verloren. Dit was gelukkig niet het geval en ik kon mijzelf weer in de partij spelen. Een quespec in de beurt daarna gaf mij nog meer tijd en ik kon leger opbouwen dat onstopbaar werd. 1-1

Het derde potje durfde ik niet goed te spelen, omdat ik al 2 manascrews had gehad en ik vind dat je het lot niet moet tarten. Ik bied een draw aan en Jonne gaat accoord, hij weet dat mijn deck een hele goede kans maakt tegen hem en hij is tevreden met een half punt en ik ook.

3-1-0

Ronde 5 Rene Wiersma MBC

Tegen Rene heb ik veel getest. Hij speelt MBC in zijn simpelste vorm en dat is ook de beste vind ik. Het eerste potje gaat zoals voorspelt. Hij swingt met een shade voor 14 op een gegeven moment en brengt mij naar 1 leven toe. Ik topdeck een plains en scoop.

Nou mijn hele sideboard er in. Ik quespec naar 3 deep analysis en breng mij in de volgende paar beurten naar 1 leven toe (hij heeft mij ook damage gedaan) Ik kan board control krijgen en krijg ook nog een stern judge uit die 8 levens per beurt gaat pakken. Ik zit met een hand met 3 counterspells dus zit op rozen.

We gaan lekker een derde potje spelen. Op dat moment zijn we bijna de laatste tafel die aan het spelen zijn dus het is lekker druk om ons heen. Ook het derde potje gebruik ik mijn deep analysis veelvuldig en ook dit potje maak ik hem af door een stern judge met counter backup.

4-1-0 JEUUUUUUUUU top 8 tenminste als mijn laatste tegen stander wil ID'en

Ronde 6 Jasper Blaas

Jasper is de enige met 5 uit 5 en wil graag drawen.

4-2-0

Nou daar gaan we dan. Mijn 1e top 8 bij een ptq.

Kwartfinale Gerjan Terwal W/G

We mochten voordat we begonnen elkaars decklisten bekijken. Gerjan speelde een G/W versie met brushoppers en glory en nog veel meer beesten. Niet meteen de slechtste matchup die ik kon treffen.

Het eerste potje blijft hij hangen op wat rootwalla's and that's it. Ik krijg een boel beestjes in het spel en een divine sacrament. Het kan nu nog maar 1 kant op gaan. 1-0 voor mij.

Het tweede potje is een stuk spannender omdat hij grote beesten uit kan krijgen. Een wild mongrel, een patrol hound, een arrogant wurm en een phantom centaur. Ik had echter een openingshand met 3 beloved chaplains er in. Deze zijn praktisch all te way gegaan en bleven later thuis om de grote beesten te kunnen blokken. Hij had nog wel een moment's peace die hem uitstel gaf waar hij naar op zoek was. Als hij namelijk een glory zou pakken was ik in 1 beurt dood. Dit was echter niet het geval dus ik ging door naar de ˝ finale tegen Johan Assen.

Halvefinale Johan Assen MBC

Ik weet dat ik weinig kan maak tegen dit soort decks, maar ik heb al wel 2 keer gewonnen vandaag van MBC. Johan speelt echter meer creature removal in de vorm van faceless butchers en om eerlijk te zijn kon ik er niet aan te pas in beide potjes. Hij mutilate wanneer het moet en heeft shades zo groot als Erica Terpstra. Dit is mijn eindstation, maar ik ben zeker niet ontevreden.

Ik krijg een boel boosters en een mooi shirt. Waarschijnlijk is een dergelijke prestatie ook niet slecht voor mijn ranking!

Jeu's

Klaas-Jan Sikkema, omdat hij wel naar houston mag. Hij heeft slechts 1 potje verloren (tegen your's truly) en weet in de finale Johan Assen te verrassen.

Alle andere Groningers, omdat zij allemaal bleven om te kijken naar de prestaties van KJ, Douwe (kwam tot de kwartfinale) en mij.

Stefan, omdat hij de meeste tosti's ooit heeft gegeten op 1 dag volgens mij, 10 stuks!!! Daarom kan ik jullie de volgende kaart natuurlijk niet achterhouden...

Boo's

Niet tegen gekomen vandaag als was 1 bepaald persoon wel weer luidruchtig (lees: vervelend) aanwezig. Nee het was geen Groninger.

Hartelijk dank voor het lezen en tot de volgende keer.

Greetzz

Jasper
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com

"PTQ Zwolle" door Jasper Boelens
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» "PTQ Zwolle" door Jasper Boelens
» Jasper Boelens
» "Piccadilly" door Rene Wiersma
» [Artikel] "Mindtricks" door Lennart Lindeman
» NKQ Zwolle

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: