MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 9:09

Ik ken iemand die best een hoge functie bij Hi heeft en die zegt over de iPhone:
We mogen hem niet verkopen omdat ze een samenwerking met T-Mobile hebben. Anders had ik hem heel graag verkocht, ook al zijn bijvoorbeeld de HTC's en nieuwste Sony Ericssons een stuk beter. De hype rond de iPhone zorgt ervoor dat die telefoon gewoon beter verkoopt...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 9:13

Magno schreef:
Ik ken iemand die best een hoge functie bij Hi heeft en die zegt over de iPhone:
We mogen hem niet verkopen omdat ze een samenwerking met T-Mobile hebben. Anders had ik hem heel graag verkocht, ook al zijn bijvoorbeeld de HTC's en nieuwste Sony Ericssons een stuk beter. De hype rond de iPhone zorgt ervoor dat die telefoon gewoon beter verkoopt...

Ik vertrouw blindelings op mijn neef in deze. Hij is zn hele leeftijd al met electronica bezig. De enige reden om de iPhone niet te kopen is vanwege de prijs maar hij kan er nu 1 via z'n werk krijgen. http://nl.linkedin.com/pub/tim-tiek/9/ab1/440 Hij is echt een expert.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 9:36

Uhm, mijn broer zit diep in de electronica wereld.
Mijn moeder heeft voor Hi en KPN mobiel gewerkt, mijn neef werkt voor kpn mobiel.
De bekende die ik ken heeft een manager functie bij Hi.€
Daarnaast volg ik de telefoon business redelijk veel, omdat ik het heel erg interessant vind.

Ga maar eens de 2 telefoons naast elkaar leggen en je zult zien dat de HTC Evo een betere telefoon is.
Neem daarbij dat Android 2.1 een beter OS is dan iOS 4.0.
5 MP (iphone) vs. 8 MP (EVO) Camera.
3G (iphone) vs. 4G (EVO) netwerkgebruik
3,5 inch (iphone) vs. 4,3 inch (EVO) scherm
Niet uitbreidbaar geheugen (iphone) vs. MicroSD (EVO)

Ach ja, ik denk inderdaad dat je neeft gelijk heeft en dat de iPhone een betere telefoon is...
iPhone was een betere telefoon toen hij werd gespoilerd, maar bij uitgave (24 juni) was de Evo (4 juni) de iPhone al voorbij...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 10:49

Magno schreef:
Uhm, mijn broer zit diep in de electronica wereld.
Mijn moeder heeft voor Hi en KPN mobiel gewerkt, mijn neef werkt voor kpn mobiel.
De bekende die ik ken heeft een manager functie bij Hi.€
Daarnaast volg ik de telefoon business redelijk veel, omdat ik het heel erg interessant vind.

Ga maar eens de 2 telefoons naast elkaar leggen en je zult zien dat de HTC Evo een betere telefoon is.
Neem daarbij dat Android 2.1 een beter OS is dan iOS 4.0.
5 MP (iphone) vs. 8 MP (EVO) Camera.
3G (iphone) vs. 4G (EVO) netwerkgebruik
3,5 inch (iphone) vs. 4,3 inch (EVO) scherm
Niet uitbreidbaar geheugen (iphone) vs. MicroSD (EVO)

Ach ja, ik denk inderdaad dat je neeft gelijk heeft en dat de iPhone een betere telefoon is...
iPhone was een betere telefoon toen hij werd gespoilerd, maar bij uitgave (24 juni) was de Evo (4 juni) de iPhone al voorbij...

Het kan zijn dat hij de HTC EVO heeft gemist. Ik weet niet wanneer hij daar naar gekeken heeft.

@ Hennink: op smartphones kan je ook internetten hoor.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 11:01

Dwarlorf schreef:
Het kan zijn dat hij de HTC EVO heeft gemist.
Ik ben zelf geen expert zoals jouw neef en zelfs ik ken de EVO. Als je een zogenaamde 'expert' blindelings volgt in zijn advies, dan moet hij ook te vertrouwen zijn lijkt me...

Zullen we anders de iphone eens tegen over de Desire zetten
iOS 4.0 (iPhone) vs. Android 2.1 (Desire) (Android is beter)
5 MP (iPhone) vs. 5 MP (EVO) Camera.
3G (iPhone) vs. 3G (EVO) netwerkgebruik
3,5 inch (iPhone) vs. 3,7 inch (Desire) scherm
Niet uitbreidbaar geheugen (iPhone) vs. MicroSD (Desire)

Deze telefoon is begin April uitgegeven en ligt een klein beetje voor op de iphone, maar een klein beetje is gewoon beter...

Of... Begin Maart de Sony Ericsson X10:
iOS 4.0 (iPhone) vs. Android 1.6 (X10), maar kan worden geupdate naar 2.1 (Komen overeen)
5 MP (iPhone) vs. 8 MP (X10) Camera.
3G (iPhone) vs. 4G mogelijk (X10)
3,5 inch (iPhone) vs. 4,0 inch (X10) scherm
Niet uitbreidbaar geheugen (iPhone) vs. MicroSD (X10)

Nog eerder uitgegeven, maar in specs beter dan de iPhone 4...

Tja...

En Martijn H, Martijn L moet zijn antwoord boven al ergens kunnen vinden... ;-)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 11:22

Het ging over de hardware dus OS kunnen we even buiten beschouwing houden. (ik zou ook zeker weten voor Android gaan)

Ik ben zelf geen expert dus eigenlijk zou je het aan hem zelf moeten vragen maar een aantal van zijn punten die ik me kan herinneren:

Het aantal megapixels alleen zegt niet veel. Het gaat ook om de kwaliteit van de foto's die je ermee kan maken. En hoe de foto's er savonds uit komen te zien.

Hetzelfde geldt voor het scherm, tuurlijk heb je het liefst een groter scherm maar dat zegt niets over de kwaliteit ervan en ook niets over zonreflecties enzo. Er is een heftige concurrentie gaande tussen het Retina scherm van de iPhone 4 en de AMOLED schermen van SAMSUNG, dat volgens de kenners de beste schermen zijn. Maar welke nou echt de beste is zijn de meeste experts nog niet uit. De beeldschermen van de telefoons die jij noemt zijn niet AMOLED. De SAMSUNG WAVE is de eerste AMOLED telefoon en die is van later dan de telefoons die jij noemt. (volgens mijn neef is de Wave ook niet beter, trouwens)

http://www.mobielnieuwsnet.nl/iphone/display-iphone-4-versus-droid-x-htc-droid-incredible-en-de-htc-evo/

Dat de iPhone niet uitbereidbaar is, is zeker een goed punt. Maar de EVO 4 kan worden uitgebreid tot 32 GB maar zoveel kan je ook op je iPghone 4 krijgen. Mogelijkheid tot uitbreiden is voor mij een belangrijk punt als ik een smartphone zou kopen, een ander belangrijk punt is de kwaliteit van de audio en daar is over het algemeen Sony Ericsson het beste in.

Maar nogmaals dat zegt verder niets over de kwaliteit van de hardware.

Vergeet niet dat ik de afgelopen twee maanden voor de website waar ik voor schreef ook heel wat over smartphones heb gelezen.

Nogmaals als het om electronica gaat vertrouw ik blindelings op mijn neef(je). Die zit professioneel als 10 jaar in het vak en is al vanaf zijn achtste met electronica bezig. Ik denk nu ik zelf even op zoek ben gegaan dat hij de EVO 4 wel heeft bekeken. Ik heb alleen naar de Wave gevraagd (kwam zo in me op) toen hij zei dat iPhones scherm beter was dan de concurrentie

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 11:55

darafayen schreef:
Als je een beetje op internet hebt gekeken dan weet je dat de HTC beter is dan de Iphone. Echter mist HTC het "Status-symbool" wat de Iphone wel heeft en verkoopt minder goed.

Niet per definitie dus.
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

Aantal berichten : 1387
Leeftijd : 33
Registration date : 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 12:15

iPhone is gewoon mooier, glimmender en smoother. Of ie beter is boeit me echt geen ene fuck.

Net als dat gedoe met die antenne. Ik heb met de iPhone 4 zitten pielen en het lukt opzich wel om een balkje kwijt te raken, maar het is echt geen serieuze issue.

Maar eerlijk, zelfs als het ding gegarandeerd impotentie en bloedkanker zou veroorzaken zou ik hem nog halen. Oeh shiny!

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 12:42

Anne schreef:
iPhone is gewoon mooier, glimmender en smoother. Of ie beter is boeit me echt geen ene fuck.

Net als dat gedoe met die antenne. Ik heb met de iPhone 4 zitten pielen en het lukt opzich wel om een balkje kwijt te raken, maar het is echt geen serieuze issue.

Maar eerlijk, zelfs als het ding gegarandeerd impotentie en bloedkanker zou veroorzaken zou ik hem nog halen. Oeh shiny!

idd.

Ik ken ook iemand met een hoge functie binnen een random bedrijf die mij heeft verteld dat mijn iphone mooi is, helaas heeft hij ook een neef die overal alles beter weet.

Smile
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 13:42

Überhaupt het hele gehype met Appleproducten.
Sommige producten van Apple zijn degelijk en goed, zoals de oude generatie iPhone, de Ipod, oude Macs, etc. maar er zijn ook een helebult middelmatige producten, zoals de nieuwere Macs, de nieuwere Macbooks en natuurlijk niet de floppertjes vergeten, zoals de Macbook Air en de iPad.
Op zich dus redelijk normaal voor een bedrijf.
Nu de negatieve kanten van Apple waardoor ik en anderen huiveren om Appleproducten te kopen.
Ten eerste is die zooi overprijst, zekers met vervangende onderdelen, zoals een Stroomadapter voor de Macbook die Verdonk zeg € 80,- kost.
En het meest erge is de fascistoide houding die het bedrijf heeft gekregen jegens zijn klanten en vrij geklooi met bv. de iPhone niet toelaat en alleerlei shenanigans met onvervangbare accus die je toch vervangen kunt, maar dan je garantie kwijt bent, etc.
En dna als bittere nasmaak al die hersenloze fanatieke Applefans die maar alles gretig kopen en oppeuzelen als het maar van Apple is en/of 'i' ervoor heeft, het zou me niks verbazen als Steve Jobs een keutel draait en dan een iShit lijn aan vla met poepsmaak maakt, dat die fans dat ook kopen, puur om erbij te horen.

En nee, ik ben noch een Windows of Linux fanaat, ik ben collegas en andere idioten met gebazel dat Apple zo goed is en zulke goede producten maakt omdat het zo duur en mooi is en vast van de fijnste materialen is gemaakt en zo eenvoudig in gebruik is en voor de alternatieve elitist is meer dan beu.

Wat de iPhone en andere telefoons betreft is het duidelijk dat de vorige iPhone een degelijk goed product was en dat Apple nu een relatief minder goed product heeft uitgebracht, welke naast andere smartphones nauwelijks opvalt behalve dat het van Apple is en Steve Jobs' zijn goddelijke stempel van goedkeuring draagt.
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 14:37

Barachem schreef:
Überhaupt het hele gehype met Appleproducten tegen Apple zijn.

Dit. Het is tegenwoordig veel hipper om anti te zijn.

Ik werk sinds 2002 met macs en ben er meer dan flauw van om te horen waarom ik een elitaire zak zonder verstand ben omdat ik een Apple heb.

Barachem schreef:
al die hersenloze fanatieke Applefans die maar alles gretig kopen en oppeuzelen als het maar van Apple is en/of 'i' ervoor heeft, het zou me niks verbazen als Steve Jobs een keutel draait en dan een iShit lijn aan vla met poepsmaak maakt, dat die fans dat ook kopen, puur om erbij te horen.

Dit soort opmerkingen. Ze zijn niet alleen irritant, maar ook vreselijk dom. Denk je echt dat mensen een Apple kopen om erbij te horen? Zo werkt de wereld na je 18de echt niet meer hoor. Een laptop kopen gaat dan gewoon van: vet ik koop een apple. Woohoo. En weer verder met je leven.

Doe niet zo moeilijk.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 14:44

Anne schreef:

Het is ook geen issue in Nederland omdat we een goede dekking hebben. In grote delen van de VS is dat anders. Het gaat me meer om de manier waarop Apple ermee omgaat. Eerst negeren, dan zeggen dat het een softwarefout is en je dan uiteindelijk een hoesje opsturen zodat je shiny apparaatje er ineens helemaal niet meer shiny uitziet. En ook nog Apple ervoor bedanken ook dat je even lekker in je hol genaaid bent. Want ja je iphone 4 ziet er toch wel mooi uit onder dat lelijke hoesje.

Bij de andere Apple producten was je argument dat ze beter zijn dan de alternatieven maar voor de iphone geldt dat ie alleen maar mooi hoeft te zijn?

Laatst aangepast door Dwarlorf op vr 23 jul - 14:52; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 14:49

Anne schreef:

Dit soort opmerkingen. Ze zijn niet alleen irritant, maar ook vreselijk dom. Denk je echt dat mensen een Apple kopen om erbij te horen? Zo werkt de wereld na je 18de echt niet meer hoor. Een laptop kopen gaat dan gewoon van: vet ik koop een apple. Woohoo. En weer verder met je leven.

Doe niet zo moeilijk.

Wat is dan de reden? Blijkbaar is dat dus wel zo.

Als een laptop evenveel kan als die van een concurrent maar wel meer dan twee keer zo duur is waarom koop je die dan?

Waarom koop je een iPhone 4, naar eigen zeggen omdat ie zo mooi is, als er genoeg alternatieven zijn die net zo mooi zijn? (Van de iPhone kan ik het me nog voorstellen want die kost niet veel meer dan een andere telefoon)

Als een macbook nou een normale prijs zou hebben dan zou ik die mss nog wel kopen. Maar met een meer dan dubbele prijs, waarom zou je dan nog?

Daar wil ik nog even bij opmerken dat een van je argumenten in de laptop draad is, is dat een macbook meer waarde vast is. Waarom is dat dan als het technisch niet beter is dan een laptop van een ander merk? Omdat het een Appple betreft misschien?

Anne schreef:
Barachem schreef:

Ik werk sinds 2002 met macs en ben er meer dan flauw van om te horen waarom ik een elitaire zak zonder verstand ben omdat ik een Apple heb.

Daar heeft het niks mee te maken. Je argumenten zijn (in mijn ogen) gewoon te zwak. Dat jij al 8 jaar lang met apple werkt is je goed recht en als je dat wilt moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten maar je kan niet iemand anders erop aanvallen als ze een rationele afweging maken waarom ze geen apple product zouden kopen.
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 15:14

Dwarlorf schreef:
Daar heeft het niks mee te maken. Je argumenten zijn (in mijn ogen) gewoon te zwak. Dat jij al 8 jaar lang met apple werkt is je goed recht en als je dat wilt moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten maar je kan niet iemand anders erop aanvallen als ze een rationele afweging maken waarom ze geen apple product zouden kopen.

Welke argumenten? Ik heb nergens Apple verdedigd of aangeraden geloof ik. Misschien verwar je me met Bosman?

Sterker nog, ik rade Martijn een Lenovo Thinkpad aan.

Maar wil nog wel even kwijt dat een Lenovo of Vaio trouwens ook tussen 1500 en 2500 kost. Je moet niet Apple qua prijs vergelijken met een Aldi laptop en qua specs met een Vaio.

Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 15:18

Dwarlorf schreef:
Anne schreef:

Doe niet zo moeilijk.

Wat is dan de reden? Blijkbaar is dat dus wel zo.

Als een laptop evenveel kan als die van een concurrent maar wel meer dan twee keer zo duur is waarom koop je die dan?

Ten eerste heb ik een Iphone gekocht omdat ik hem vreselijk mooi vind, de apps die ervoor beschikbaar zijn kun je op een eenvoudige manier downloaden en installeren en zijn van toegevoegde waarde. Daarnaast kan ik er onbeperkt op internetten, geschiedenis van sms berichten zien, het is een Ipod die eenvoudig te bedienen is. Ik kan mijn Iphone aansluiten op de autoradio etc etc etc.. voor mij genoeg reden om er eentje te kopen.

Dwarlorf schreef:

Waarom koop je een iPhone 4, naar eigen zeggen omdat ie zo mooi is, als er genoeg alternatieven zijn die net zo mooi zijn? (Van de iPhone kan ik het me nog voorstellen want die kost niet veel meer dan een andere telefoon)

Hoooo.. dit is een rare opmerking. Jij kunt niet voor andere bepalen wat mooi is en wat niet. Smaak is echt persoonlijk.

Dwarlorf schreef:

Als een macbook nou een normale prijs zou hebben dan zou ik die mss nog wel kopen. Maar met een meer dan dubbele prijs, waarom zou je dan nog?
Gewoon niet doen. Doe ik ook niet. Ik heb een laptop van 400 euro en voldoet prima. Het is een kwestie van je behoefte afstemmen op de markt en je budget.

Anne schreef:
Barachem schreef:

Anne, je bent een elitaire zak.. maar wel een leuke.. Very Happy
Ergens tegen zijn is veel makkelijker dan ergens voor zijn. Ben je namelijk ergens voor dan moet je met je hoofd boven het maaiveld.

Dwarlorf schreef:

Dat doet Anne volgens mij ook niet. Daarnaast zijn ook niet al je argumenten rationeel. Verder vind ik dat Jan doorschiet in zijn verhaal en het volgens mij lekker vind om zo af en toe stoom af te blazen. Ongeacht het onderwerp.

greetzz en een dikke kus.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 15:22

Ok, ik ben wel een elitaire zak, maar niet omdat ik een Apple heb.

Wel omdat ik er drie heb! cheers

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 15:29

Anne schreef:

Welke argumenten? Ik heb nergens Apple verdedigd of aangeraden geloof ik. Misschien verwar je me met Bosman?

Sterker nog, ik rade Martijn een Lenovo Thinkpad aan.

Je verdedig apple een klein beetje. Ik vind dat je argument dat mensen een Apple niet kopen vanwege het merk onjuist is. Maar je hebt geen macbook aangeraden zoals bosman en dat siert je als Apple fanboy. Razz

Anne schreef:

Maar wil nog wel even kwijt dat een Lenovo of Vaio trouwens ook tussen 1500 en 2500 kost. Je moet niet Apple qua prijs vergelijken met een Aldi laptop en qua specs met een Vaio.

Nee, dat was ook niet mijn bedoeling. Ik wou ermee aangeven dat de meerwaarde niet perse een argument is om dan maar een macbook te kopen. In dat geval zou je dus net zo goed een Vaio of een andere high-end laptop kunnen kopen.

Het is wellicht een argument als dat een Apple meerwaarde heeft bij de verkoop maar zoals ik in het laptop topic al aangeef wordt dat weer gecompenseert met de lage aankoopwaarde van een laptop in het €1000 segment.

Maar als het gaat om specificaties en prijs, en je laat de romantiek en het gezeur over welk OS het beste is even achterwege, dan is het voor mij duidelijk dat er alternatieven zijn met een beduidend lagere aankoopprijs (en met een 17 inch scherm). Ik persoonlijk zou dat in mijn overweging om een laptop te kopen meenemen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 15:32

Jasper schreef:

Dwarlorf schreef:

Hoooo.. dit is een rare opmerking. Jij kunt niet voor andere bepalen wat mooi is en wat niet. Smaak is echt persoonlijk.

Nee dat klopt. Maar ik durf er wel wat centjes op te zetten dat Anne nog steeds een iPhone 4 zou kopen ten opzichte van een kloon met dezelfde specificaties en hardware maar een lagere prijs.

Want dat logo past zo mooi bij zijn andere 3 Apple producten !!!!!!!!!! cheers

Jasper schreef:

Dwarlorf schreef:

Dat doet Anne volgens mij ook niet. Daarnaast zijn ook niet al je argumenten rationeel.

Persoonlijk vind ik 'oehh shiny' geen rationeel argument. Wel relevant voor Anne wellicht maar niet rationeel.

Welke van mij zijn niet ratoneel dan? En ook een dikke kus voor jou!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 15:43

Als ik kijk naar mooiheid, dan zou ik ook een iPhone kopen. Alleen kies ik eerder voor specificaties (Ik had als eis bv. een Qwerty toetsenbord ipv alleen touchscreen en wilde geen t-mobile).

En alles wat jouw iPhone kan (Jaspers voorbeelden), kunnen de htc's ook... En ze zijn zelfs beter.

En nee, ik ben geen htc fan of anti-apple fan. Ik ben een Sony Ericsson fan... ghgh
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 15:48

Ik verdedigde Apple alleen daar waar het onjuist bejegend werd. Zoals het prijs argument. Het is een dure laptop, daarvoor krijg je dure onderdelen zoals een magnesium behuizing uit 1 stuk. Koop je een vergelijkbare windows laptop dan zit je ook boven de 1500. Hoef je dat niet, dan koop je een laptop van 1000.

Mijn punt in algemene zin, zoals mijn reden waarom ik de iPhone 4 wel ga halen en mijn reactie op Jan moesten laten zien, is dat de meeste Apple gebruikers er niet zo moeilijk over doen als de niet Apple gebruikers. Ik koop niet veel rationeler een laptop dan "oehh, die vind ik vet, add to basket". En daar is echt niets mis mee hoor. Om daar een heel pleidooi tegen te gaan houden is een beetje kinderachtig. Het is zelfs paradoxaal om aan de ene kant te roepen dat mensen teveel voor het merk gaan en je geen schaap moet zijn. Terwijl je daarmee blijkbaar een persoon is die mensen afrekent op welke merken spullen ze hebben. De meeste mensen doen dat niet en denken daar ook niet zo bij na.

Alle Apple haat in deze topics, met name richting mij, komt helemaal uit het niets opzetten. En dat vind ik aan de ene kant storend. Waarom je zo opwinden over een Apple? Het is een mooie computer. Ook een goede. Je mag ook wel een andere. Boeiuh.

Aan de andere kant verveel ik me dus vind ik een weren wel leuk. Maar je moet me wel aanvallen op dingen die ik ook heb gezegd, zo heb ik nergens mensen aangevallen die op rationele gronden iets anders kopen dan aan Apple.

Smile

EDIT DISCLAIMER: De je in de tweede alinea is een algemene en verwijst niet perse naar Niels (wel naar Jan).

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 15:51

Ik ben ook geen Apple fan.. ik ben een Iphone fan.. Dat er ergens een HTC toestel is die precies kan wat mijn Iphone ook kan en misschien wel beter.. who cares..

Voor alle apparatuur geldt, wat je vandaag koopt was gisteren al oud. Dat er een toestel is dat beter/meer/goedkoper/sneller etc etc is. Prachtig! Dat geldt ook voor mijn PC/ PS2/Televisie/Koelkast/PSP/Ninento 8 bit/Scheerapparaat.

Waar het om gaat is: ben je tevreden met je aankoop? Kun je er iets mee? voldoet het aan je verwachtingen?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 16:03

Anne schreef:

Alle Apple haat in deze topics, met name richting mij, komt helemaal uit het niets opzetten.

Je hebt je in het verleden wel eens met 'hand en tand' verdedigd tegen de apple ongelovigen . Een stukje vooroordeel van mijn kant. Ik hoop dat je het me vergeeft. Embarassed

Magno schreef:

En nee, ik ben geen htc fan of anti-apple fan. Ik ben een Sony Ericsson fan... ghgh

Ik ook! Waarom? Vanwege de Walkman functionaliteit en het geweldig geluid dat er vanaf komt. Ik heb een oudje (W810i) maar de klankkast (speaker voor muziek) en ook de gewone koptelefoon output is geweldig.
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 16:11

Dwarlorf schreef:
Anne schreef:

Alle Apple haat in deze topics, met name richting mij, komt helemaal uit het niets opzetten.

Je hebt je in het verleden wel eens met 'hand en tand' verdedigd tegen de apple ongelovigen . Een stukje vooroordeel van mijn kant. Ik hoop dat je het me vergeeft. Embarassed

In het verleden was Apple ook veeeeeeel beter dan de concurrentie. Dat is nu niet meer zo. Ik haat iTunes b.v. met een passie. Windows 7 is erg goed, dus daarmee is OS-X relatief slechter geworden. En ook de afwerking van high-end laptops is in de laatste jaren met stappen vooruit gesprongen.

Om nog wel even te trollen: alle versies van linux zuigen stierentieten.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 16:14

Over elitair gesproken. Die Linux lui, die zijn inderdaad pas echt elitair.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 16:27

Dwarlorf schreef:
Magno schreef:

Ik ook! Waarom? Vanwege de Walkman functionaliteit en het geweldig geluid dat er vanaf komt. Ik heb een oudje (W810i) maar de klankkast (speaker voor muziek) en ook de gewone koptelefoon output is geweldig.
Ik ook! Alleen ben ik nu over gestapt op de smartphones, omdat internet op mijn telefoon mij nog meer waard is dan de muziek Smile.

Mijn SE historie:
W800i -> W910i -> Sony Ericsson X1.
En later dit jaar zal ik waarschijnlijk overstappen op de X8 (Met Android!)
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 16:28

Jongens... neem een kamer
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 16:38

Magno schreef:
Dwarlorf schreef:
Magno schreef:

Ik ook! Alleen ben ik nu over gestapt op de smartphones, omdat internet op mijn telefoon mij nog meer waard is dan de muziek Smile.

Mijn SE historie:
W800i -> W910i -> Sony Ericsson X1.
En later dit jaar zal ik waarschijnlijk overstappen op de X8 (Met Android!)

In het openbaar is leuker.

Ik ben heel erg gecharmeerd van de Saito maar ik heb gelezen dat die kwalitatief zeer matig zijn. Veel hardware problemen. Ik wacht nog steeds op de ultieme telefoon die een hele goede digitale camera combineert met goed geluid.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3078
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 17:12

Ik heb nog een Sagem X32 2000! Eat that bitches!

Nee, ik loog... ik heb een HTC. Een toffe telefoon, maar het zou leuker zijn als ik wel internet op mijn abonnement had genomen Sad wat ben ik ook een n00b

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 17:43

Internet kun je toch zo activeren?
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1701
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 18:33

Magno schreef:

De logica achter deze quote van een iemand met een best hoge functie bij HI ontgaat me.

Hoe kan a nu beter zijn dan b? Dat is hetzelfde als appels met peren vergelijken of ferrari's met lamborghini's.

Je zult dan sowieso al moeten gaan vergelijken op punten als batterij duur, gebruiksgemak, robustheid, etc.

Terwijl bij telefoons vaak hele andere dingen meespelen. Denk hierbij aan imago, gadgets, persoonlijke voorkeur OS, etc. Als ik alleen wil bellen dan heb ik niets aan een iphone of htc dan kan ik beter een nokia 6310i nemen. Want die is dan beter. Waarom beter omdat ik deze minder vaak hoef op te laden, is immers het enige wat ik met de telefoon doe.

Terwijl als zelfstandig ondernemer ben met een kleine club mensen, exchange servertje op kantoor dan ga ik voor iets als ene blackberry, makkelijk mail uitwisselen, berichten sturen enzovoort.

Dus een stelling plaatsen als een HTC beter of niet dan een Iphone zegt eigenlijk niets.

Overigens mijn historie:
Nokia 3210
Nokia 6310i
Nokia 6230
Samsung D600 (oid)
T-mobile MDA Vario (HTC dinges)
T-mobile G1 (HTC Dream G1 / Google)
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   vr 23 jul - 18:56

Anne schreef:
Barachem schreef:

Maar je bent toch ook een elitaire zak zonder verstand, maar dan NIET vanwegen je Macverslaving.

Ik ben niet tegen Apple omdat anti-Apple zijn hip is, maar omdat het een megalomaan tyrraniek kutbedrijf is en veel van de casual Apple fans gewoon schijtirritant zijn met app dit, functie dat.

Bij Linux en Windows zijn er ook apps en functies en daar hoor je nauwelijks wat over behalve de zeer weinige fanwankers daarvan.
Goed dat je verstand van Macs hebt en het goed spul vindt, betekent niet dat de meeste fans ervan, zekers in de VS, irritant kuddevolk zijn die alles van Apple en Steve Jobs graag op gouden schalen dragen.

Anne schreef:
Barachem schreef:
al die hersenloze fanatieke Applefans die maar alles gretig kopen en oppeuzelen als het maar van Apple is en/of 'i' ervoor heeft, het zou me niks verbazen als Steve Jobs een keutel draait en dan een iShit lijn aan vla met poepsmaak maakt, dat die fans dat ook kopen, puur om erbij te horen.

Dit soort opmerkingen. Ze zijn niet alleen irritant, maar ook vreselijk dom. Denk je echt dat mensen een Apple kopen om erbij te horen? Zo werkt de wereld na je 18de echt niet meer hoor.

Ja, daar zijn er best veel van.
Ik ken een aantal ex-collegas die met hun Macbooks showden alsof het gouden piemels met allerlei special functies waren.
Nu is na lange lest de nieuwigheid ervan af en zijn ze wat normaler ermee, of het is eerder dat ik niet meer met een van hen in een kamer zit.
Beste vent verder, maar hij zou en moest andere Appleliefhebbende collegas de nieuwste apps, functies en gadgets laten zien.
Daarnaast ken ik nog een goede vriend van me die ook eerst helemaal weg was van Apple ne daarna merkte dat het toch tegenviel, zekers toen ie merkte wat voor bochtbedrijf Apple niet is met allerlei boutregels, etc.

Anne schreef:
Een laptop kopen gaat dan gewoon van: vet ik koop een apple. Woohoo. En weer verder met je leven.

Doe niet zo moeilijk.

Ik doe ten eerste niet moeilijk, ik geef gewoon weer wat me aan de hype rond Apple en hun producten ergert.
Daarnaast doe ik ook niet groot hoerrah wat OSen betreft.
De enige reden waarom ik over Linux praat is omdat het gratis is, redelijk makkelijk te installeren en verder een best goed en compatibel OS is.
Windows heeft ook voordelen en nadelen en zo ook MacOSX.
Voorlopig ga ik gewoon Ubuntu op mijn PC draaien, bevalt me tot nu toe ondanks wat beperkingen kwa mijn videokaart en minder goed werkende drivers ervoor, maar daar moet ik eens de tijd voor nemen om dat goed aan te pakken.

Jasper schreef:
Dat doet Anne volgens mij ook niet. Daarnaast zijn ook niet al je argumenten rationeel. Verder vind ik dat Jan doorschiet in zijn verhaal en het volgens mij lekker vind om zo af en toe stoom af te blazen. Ongeacht het onderwerp.

Och, als je het begin van het relaas doorleest zie je dat ik toegeef dat Apple toch een aantal goede producten heeft uitgebracht.
Mijn azijngezeik is voornamelijk gericht op het bedrijf zelf en de massas fans die teveel weg zijn van het bedrij en Steve Jobs.
Af en toe stoom afblazen voor een gedeelte, maar hyperbool is me ook niet vreemd.

Anne schreef:
Alle Apple haat in deze topics, met name richting mij, komt helemaal uit het niets opzetten. En dat vind ik aan de ene kant storend. Waarom je zo opwinden over een Apple? Het is een mooie computer. Ook een goede. Je mag ook wel een andere. Boeiuh.

Viel ik jou specifiek aan?
Oh ja, ik geef je gelijk dat ik je een elitaire zak zonder verstand vind, maar dan wel om andere zaken dan Apple spullen, zie eerder in deze post. lol!

Anne schreef:
Aan de andere kant verveel ik me dus vind ik een weren wel leuk. Maar je moet me wel aanvallen op dingen die ik ook heb gezegd, zo heb ik nergens mensen aangevallen die op rationele gronden iets anders kopen dan aan Apple.

Ik koop geen Apple producten omdat ze te duur vind, de compabiliteit bij de PCs en laptops ervan met andere besturingsystemen mis en omdat Apple een nog megalomaner en tyrranieker kutbedrijf vind dan Microsoft.
Val je me nu nog aan? Wink

Anne schreef:
EDIT DISCLAIMER: De je in de tweede alinea is een algemene en verwijst niet perse naar Niels (wel naar Jan).

Je houdt zoveel van me, kom laat me je een (bere)knuffel geven.

Anne schreef:
In het verleden was Apple ook veeeeeeel beter dan de concurrentie.

Geef ik zo toe, in het verleden was Apple echt topproduct kwa PCs en laptops.
Zekers in de multimediabewerking zoals beeld geluid, etc.
Helaas hebben ze de sterke punten van hun PCs en laptops voor een groot gedeelte laten vallen voor meer "gebruikersvriendelijkheid"om zo meer marktaandeel te krijgen, ze hebben de Mac vercasualled.

Anne schreef:
Dat is nu niet meer zo. Ik haat iTunes b.v. met een passie.

iTunes is ook kut, het is al erg genoeg dat het al hoe dan ook op alle laptops van Apple zit.
Op Windows is het nog veel erger.

Anne schreef:
Windows 7 is erg goed, dus daarmee is OS-X relatief slechter geworden.

Weet ik niet, heb nooit met Windows 7 gewerkt.

Anne schreef:
En ook de afwerking van high-end laptops is in de laatste jaren met stappen vooruit gesprongen.

Tja, Apple heeft de lat hoog gelegd anderen nog hoger, maar Apple zelf blijft bij de oude lathoogte.

Anne schreef:
Om nog wel even te trollen: alle versies van linux zuigen stierentieten.

Kan niet, stieren hebben geen tieten.

Dwarlorf schreef:
Over elitair gesproken. Die Linux lui, die zijn inderdaad pas echt elitair.

Oh vast wel, maar ik ken geen Linux lui meer.
Ik ben een casual Linuxgebruiker.
Meer dan wat simpele textcommandos ken ik ook niet.
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   za 24 jul - 11:54

Ja lekker Jan, nu krijg ik het idee van een gouden piemel niet meer uit m'n hoofd.

@ to WANTS

Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1701
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   za 24 jul - 21:33

Anne schreef:
Ja lekker Jan, nu krijg ik het idee van een gouden piemel niet meer uit m'n hoofd.

@ to WANTS

Beter dat ie in je hoofd zit dan ergens andersin Arrow
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic   ma 16 aug - 14:38

Terug naar boven Go down

Magno's en Dwarlorf's grote telefoon topic
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het grote Raadsel topic
» Het grote whine topic
» Het grote whine topic
» Het grote moppen topic
» Het grote whine topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum