|
|
| Auteur | Bericht |
|---|
Mallow Wannabe

Aantal berichten: 175 Leeftijd: 18 Locatie: Eelde Registration date: 29-03-10
 | Onderwerp: [Deck] Aura's za jun 26, 2010 4:45 pm | |
| dit was mijn decklijst: Creatures 3 Scryb Sprites 4 Kor Skyfisher 4 Lone Missionary 4 Aura Gnarlid 3 Daggerback Basilisk 2 Wildheart Invoker Spells 2 Giant Growth 3 Hyena Umbra 3 Spider Umbra 3 Vines of Vastwood 1 Canopy Cover (U) 3 Nimbus Wings 2 Boar Umbra (U) 2 Mammoth Umbra (U) Lands 9 Forest 10 Plains 2 Terramorphic Expanse Ben eigenlijk op zoek naar wat tips, ik ga mammoth umbra, canopy cover, spider umbra, wildheart invoker en daggerback basilisk eruit te halen. Doordat die kaarten bijna geen toevoeging hebben gehad in het deck. Weet iemand nog leuke creature/aura kaarten die goed in dit deck zullen passen(of ideeen)?  alvast bedankt!, robert |
|
 | |
Jester Wannabe

Aantal berichten: 114 Registration date: 24-08-06
 | Onderwerp: Re: [Deck] Aura's za jun 26, 2010 7:02 pm | |
| Snake Umbra lijkt me goed om je deck gaande te houden. Armadillo Cloak natuurlijk, maar volgens mij had je die al van Hennink. Silhana Ledgewalker is een fijne kaart om de damage door te krijgen en een dankbare aura drager. In G/W is Grizzled Leotau een fijne kaart met een dikke kont voor maar 2 mana. Vindt Boros of Taiga niet leuk. En met een aura er op is het helemaal een taai beest.
|
|
 | |
Schepijs Kletskous

Aantal berichten: 254 Leeftijd: 25 Registration date: 30-08-06
 | Onderwerp: Re: [Deck] Aura's zo jun 27, 2010 8:47 am | |
| Ik heb niet tegen je gespeeld, maar ik zou denken dat, ondanks dat je umbra's je beesten in leven houden, je verhouding beest vs. enchantment teveel naar de enchantments ligt? Misschien wil je de nimbus wings ditchen? Zeker met de ledgewalker erbij heb je genoeg evasion op je beesten.
Nogmaals ik heb niet tegen je gespeeld, dus ik ben wel benieuwd. Waar heeft je deck het moeilijk mee? |
|
 | |
Mallow Wannabe

| Onderwerp: Re: [Deck] Aura's zo jun 27, 2010 10:15 am | |
| Ik heb 4x armadillo cloak die ik kan toevoegen, evt. snake umbrás. Silhana Ledgewalker zou een erg mooie kaart zijn om in dit deck te spelen, iemand misschien te koop/te ruil?  Mijn deck had het moeilijk tegen de in de beurt 3 liggende eldrazi van hennink ... .. en verder had ik problemen met de wellwishers etc, waar ik geen removal tegen had. Ik was van plan om de 3 uncommon aura's eruit te halen en misschien ipv spider umbra wel nimbus wings, als ik aan de ledgewalker kan komen. De verhouding tja, ik wil zeker wel 12 enchantments aura's blijven spelen, ook voor de bonus van de aura gnarlid en gewoon op elk beestje wordt die creature stukken sterker. |
|
 | |
Mallow Wannabe

| Onderwerp: Re: [Deck] Aura's zo jun 27, 2010 10:40 am | |
| De lijst waar ik nu aan zit te denken is:
Creatures 4 Scryb Sprites = +1 4 Kor Skyfisher 4 Lone Missionary 4 Aura Gnarlid 4 Silhana Ledgewalker = +4
Spells 2 Giant Growth 3 Hyena Umbra 2 Spider Umbra = -1 3 Vines of Vastwood 2 Boar Umbra (U) 4 Armadillo Cloak = +4 2 Snake Umbra = +2
Lands 10 Forest = +1 10 Plains 2 Terramorphic Expanse
Dit houdt nog plek voor 3 uncommons |
|
 | |
Hennink Honey Bunny

Aantal berichten: 4145 Leeftijd: 30 Locatie: Groningen Registration date: 24-08-06
 | Onderwerp: Re: [Deck] Aura's zo jun 27, 2010 11:24 am | |
| Rancor is natuurlijk een klassieke aura. Shield of the Oversoul is ook erg leuk in het goede deck, maar daarvoor zou je meer groen-witte beesten moeten spelen. Daar wordt het wel een heel ander deck van, dus ik weet niet of je dat wilt.
Je zou ook een gedeelte van je mana uit aura's kunnen halen, dat is ook wel tof met de Aura Gnarlid. In plaats van Terramorphic Expanse en bijvoorbeeld 2 Plains zou je dan 4 Utopia Sprawl kunnen spelen. Fixed je mana en geeft Aura Gnarlid +1/+1!
Een goed antwoord op Wellwisher en grote eldrazi, maar dan heb je wel snow-covered landjes nodig, is Gelid Shackles. Het is een aura, dus da's tof, en hij zorgt ervoor dat Wellwisher niet voor levens kan tappen, en de eldrazi niet kan aanvallen zo lang je een snow-covered landje untapped hebt.
Misschien kun je 3 Yavimaya Enchantress als uncommon spelen, die wordt natuurlijk ook wel groot met al die aura's in het spel. _________________ Pimpin' donkey's since 30/11/2006!
|
|
 | |
Mallow Wannabe

| Onderwerp: Re: [Deck] Aura's zo jun 27, 2010 12:31 pm | |
| Om 4x Utopia Sprawl te spelen lijkt me een goed plan, ook geen nadeel van getapt landje.
Yavimaya Enchantress als uncommon lijkt me ook een goede aanvulling.
Gelid shackles , sideboard, zou mooi zijn, heb volgens mij genoeg snow-covered forests en -plains.
Ben dus op zoek naar: 4 Silhana Ledgewalker 4 Utopia Sprawl 3 Yavimaya Enchantress 4 Gelid Shackles
Bedankt voor de ideeen! |
|
 | |
Schepijs Kletskous

Aantal berichten: 254 Leeftijd: 25 Registration date: 30-08-06
 | Onderwerp: Re: [Deck] Aura's zo jun 27, 2010 1:52 pm | |
| Ik heb die kaarten niet over, maar op sites als cardexchange en cardvalley kan je voor een spotprijs de meeste commons en uncs krijgen. |
|
 | |
Mallow Wannabe

| Onderwerp: Re: [Deck] Aura's di jun 29, 2010 2:21 pm | |
| zal ik binnenkort doen,
Ook interresante kaart uit de m11 spoilers, lijkt mij: Sacred wolf can't be the target of spells or abilitys your opponent controls en is 3/1 |
|
 | |
Arne Team Moosebite

Aantal berichten: 2690 Leeftijd: 25 Locatie: Resistance Fighters Alley Registration date: 23-08-06
 | Onderwerp: Re: [Deck] Aura's di jun 29, 2010 2:23 pm | |
| mmmm... klinkt leuk, maar de evasion van silhana ledgewalker maakt meer uit dan de +2 power van die wolf... ze kunnen uiteraard goed samen |
|
 | |
DeJong Legend

Aantal berichten: 1097 Leeftijd: 21 Registration date: 27-02-10
 | Onderwerp: Re: [Deck] Aura's wo jun 30, 2010 11:49 am | |
| Ik heb geloof ik 2 Yavimaya enchantress, die mag je wel hebben. Misschien heb ik stiekem ook wel een derde, maar dan moet ik even zoeken en ik kom zondag pas thuis. |
|
 | |
Mallow Wannabe

| Onderwerp: Re: [Deck] Aura's wo jun 30, 2010 2:24 pm | |
| | DeJong schreef: | | Ik heb geloof ik 2 Yavimaya enchantress, die mag je wel hebben. Misschien heb ik stiekem ook wel een derde, maar dan moet ik even zoeken en ik kom zondag pas thuis. |
nice, bedankt  |
|
 | |
Mallow Wannabe

| Onderwerp: Re: [Deck] Aura's do jul 01, 2010 10:19 pm | |
| Ik had twee vraagjes
Wat gebeurt er als je 2x armadillo cloak op 1 creature speelt, triggeren de life gain abilitys beiden?
En als een creature trample heeft moet je dan de ''lethal'' damage doen of mag je ook 1 schade op een creature met thougness van 3 doen en de rest van de eventuele schade door laten gaan met trample. |
|
 | |
Hennink Honey Bunny

Aantal berichten: 4145 Leeftijd: 30 Locatie: Groningen Registration date: 24-08-06
 | Onderwerp: Re: [Deck] Aura's do jul 01, 2010 10:24 pm | |
| | Mallow-R schreef: | Ik had twee vraagjes
Wat gebeurt er als je 2x armadillo cloak op 1 creature speelt, triggeren de life gain abilitys beiden?
En als een creature trample heeft moet je dan de ''lethal'' damage doen of mag je ook 1 schade op een creature met thougness van 3 doen en de rest van de eventuele schade door laten gaan met trample. |
Een beestje met 2 Armadillo Cloaks geeft inderdaad 2 keer levens.
Een creature met trample moet eerst lethal damage doen. Dus in jouw voorbeeld moet je minimaal 3 schade (mag meer zijn als je dat wilt) aan het beestje doen en wat er nog over blijft gaat naar je tegenstander. _________________ Pimpin' donkey's since 30/11/2006!
|
|
 | |
Mallow Wannabe

| Onderwerp: Re: [Deck] Aura's do jul 01, 2010 10:26 pm | |
| ok, armadillo cloak werkte overigens .. erg goed ;D |
|
 | |
|