MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de dondermodern van 18 augustus **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Ik stop er mee

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2028
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 09:24

Ik heb gisteren besloten om te stoppen met Magic. Ik zat er al langer aan te denken, maar de knoop doorgehakt. Ik zal het hele betoog waarom achterwege houden, omdat daar de post niet voor was bedoeld.

Ik wil even de organisatie bedanken die voor mij (als speler) de afgelopen jaren continue leuke toernooitjes heeft georganiseerd en natuurlijk de Groninger Legacy scene die deze toernooitjes zo leuk heeft gemaakt! Thanks.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 09:42

Jammer, dan moet ik die Subway coupons zelf maar houden. Veel succes nog met de verkoop.

En tot over een jaartje of twee Very Happy
Terug naar boven Go down
Onno
Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 23
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:10

Jammer!

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:13

Bart, ik wil je graag bedanken voor de afgelopen jaren. Je was altijd een van mijn favoriete tegenstanders. Je speelde het spel zoals het moest gespeeld worden.

Persoonlijk ben ik ook aan het nadenken over mijn legacy carriere.. Ik vind magic veel te leuk om te stoppen, echter legacy en peasant boeien mij in het geheel niet meer. Ik heb kapitalen aan kaarten die liggen te verstoffen. Ik kan er nu nog een leuk bedrag voor krijgen

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:19

Jasper schreef:
Bart, ik wil je graag bedanken voor de afgelopen jaren. Je was altijd een van mijn favoriete tegenstanders. Je speelde het spel zoals het moest gespeeld worden.

Persoonlijk ben ik ook aan het nadenken over mijn legacy carriere.. Ik vind magic veel te leuk om te stoppen, echter legacy en peasant boeien mij in het geheel niet meer. Ik heb kapitalen aan kaarten die liggen te verstoffen. Ik kan er nu nog een leuk bedrag voor krijgen

greetzz

Thanks. Om dan toch maar kort een der redenen van stoppen te noemen. Legacy wordt steeds sneller en steeds minder interactief.. Ieder deck doet gewoon z'n ding en daarnaast is de matchup an sich vaak al 70% van je overwinning.

Ik denk er idd over om af en toe eens te draften op donderdag.

Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5772
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:26

Zund! Peasant spelers die het aandurven om met een Psychic Venom deck te spelen heersen in mijn beleving hard!

Misschien heb je nu weer tijd om peasant wat vaker aan te doen, is een stuk goedkoper en minder snel dan legacy Wink

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:28

Jeuh, draften op donderdag cheers (Wordt afgelopen tijd steeds weer populairder. Kan ook aan de set liggen natuurlijk Wink).

Maar jammer dat je stopt Bart!

Legacy vond ik al een tijdje niet leuk (Heb het stuk of 6 maanden leuk gevonden, maar het formaat is mij te vast. Veranderd mij te weinig zeg maar) en peasant ben ik eigenlijk stiekem ook wel op uitgekeken. Gelukkig organiseren onze super organisatoren tegenwoordig weer type 2 en gaan ze nog een tijdje (Voor zolang het kan mag ik toch hopen Wink) door met draften!
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1815
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:36

Jammer:/.
Dan krijg ik die engineered plagues dus niet meer tegen me.Razz
Was altijd leuk om tegen je te spelen, al kwam dat niet vaak voor.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:45

Jammer Bart.

Ik ben een maand geleden ook gestopt, ik heb net zoals Jasper precies dezelfde beweegredenen.

Ik raad je aan gewoon binnenkort naar een groot toernooi te gaan waar Rudy is, dan kun je alles in 1 keer lozen tegen een prima prijs.

Ps: waarom
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:46

Mr Pancake schreef:
Ik raad je aan gewoon binnenkort naar een groot toernooi te gaan waar Rudy is, dan kun je alles in 1 keer lozen tegen een prima prijs.

Heb ik overwogen.. Maar dan moet ik helemaal naar (minstens) Utrecht reizen om spul te verkopen.. Heeft de beste man geen e-mail adres?

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:49

@Bart schreef:
Mr Pancake schreef:

Heb ik overwogen.. Maar dan moet ik helemaal naar (minstens) Utrecht reizen om spul te verkopen.. Heeft de beste man geen e-mail adres?

Ga maar naar magic United, stuur van daaruit een mailtje

Ik wil het evt wel een x voor je meenemen, dan krijg je iets betere prijzen ervoor Smile
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:50

Daar kon ik geen e-mail contact vinden.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:51

Beter zoeken:
info@magicunited.nl
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:54

Gaat legacy nu dood in Groningen? We hebben gewoon geen diverse metagame genoeg met bijna alleen maar aggro. Wat dat betreft is het goed dat Rob 5-0 is gegaan.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 10:59

Dwarlorf schreef:
Gaat legacy nu dood in Groningen? We hebben gewoon geen diverse metagame genoeg met bijna alleen maar aggro. Wat dat betreft is het goed dat Rob 5-0 is gegaan.

Als je dat niet wilt dan is nu de tijd om er iets aan te doen.. Ik zie een duidelijk patroon betreffende het doodgaan van het legacy formaat. Signs are on the wall.. Ik verwacht veel van het nieuwe extended en steeds minder van legacy. Het formaat rouleert niet en zit muurvast. Persoonlijk haal ik er weinig tot geen voldoening meer uit om iedere keer mijn FoW's te sleaven..

greetzz
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3067
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 11:02

Ik heb hetzelfde gevoel omtrent legacy... Vind hetzelf nog leuk genoeg om te spelen... maar ik hoop dat legacylite/overext. meer man trekt en een vaste groep houdt...

Was desalniettemin wel content met de opkomst gisteren... Als MaartenK nou ook nog eens was gekomen (zoals gezegd) dan hadden we 14 man.

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 11:07

Jasper schreef:
Dwarlorf schreef:

Als je dat niet wilt dan is nu de tijd om er iets aan te doen.. Ik zie een duidelijk patroon betreffende het doodgaan van het legacy formaat. Signs are on the wall.. Ik verwacht veel van het nieuwe extended en steeds minder van legacy. Het formaat rouleert niet en zit muurvast. Persoonlijk haal ik er weinig tot geen voldoening meer uit om iedere keer mijn FoW's te sleaven..

Wat zou ik eraan kunnen doen? Toegegeven, ik ben de laatste tijd ook niet meer zo'n stabiele factor als het op het bezoeken van toernooien aankomt. Maar ik zit gewoon ff in een lastige periode.

Ik snap de sentimenten ook wel, ik ga zelf ook een aantal kaarten weg doen waar ik toch niet mee speel.

Maar je toch ook een keer wat anders pakken? Ik speel een deck zelden vaker dan 2 keer achter elkaar.

Het rouleert niet nee, het is geen standard, maar muurvast? De afgelopen maanden is Reanimator erbij gekomen, New Horizons schijn het goed te doen, ik heb laatst redelijk gepresteerd met UW tempo. Het is ook niet zo dat we nou vaak lekker bij elkaar gaan zitten om eens wat nieuws testen.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 11:20

Dwarlorf schreef:

Wat moet ik er aan doen dan?

Hmmz.... ik heb geen idee wat ik hier moet Niels..
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 11:27

Jasper schreef:
Dwarlorf schreef:

Ik weet niet goed wat je met deze reactie bedoeld.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 11:33

Dwarlorf schreef:
Jasper schreef:
Dwarlorf schreef:

Ik weet niet goed wat je met deze reactie bedoeld.

Dat ik geen begrip heb voor die houding. Dat bedoelde ik er mee. Die pure onderschatting van jezelf. Indien je iets wilt Niels, dan zul je zelf actie moeten ondernemen. In deze wereld komt het maar zeer zelden naar je toe.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 11:51

Met alle respect, maar je weet echt te weinig van mij om te weten waar ik in mijn leven allemaal tegenaan loop. Denk je nou echt dat ik niet weet hoe het werkt? Denk je dat ik niet precies weet wat mijn valkuilen zijn? Denk je dat ik er niet aan werk om dingen te veranderen? Denk je dat ik voor mijn lol bij mijn moeder woon? Dat ik het allemaal maar best vind?

Denk je dat zo'n opmerking van je moet het zelf doen genoeg is om 30 jaar zelfconditionering teniet te doen?

Echt, wees blij dat je niet in mijn schoenen staat. Je zou moedeloos van jezelf worden.

Voor wat betreft Legacy, hoe kan ik het er wel aantrekkelijker op maken? Kom op, zeg.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 11:56

1 ding zou legacy al aantrekkelijker maken, een keer weer zo'n 500 euro toernooi om het weer eens flink wat aandacht te geven ;-)
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 11:58

Dwarlorf schreef:
Voor wat betreft Legacy, hoe kan ik het er wel aantrekkelijker op maken? Kom op, zeg.

Het volgende toernooi weer meedoen zou een eerste stap zijn Very Happy

Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 12:04

Dwarlorf schreef:
Met alle respect, maar je weet echt te weinig van mij om te weten waar ik in mijn leven allemaal tegenaan loop. Denk je nou echt dat ik niet weet hoe het werkt? Denk je dat ik niet precies weet wat mijn valkuilen zijn? Denk je dat ik er niet aan werk om dingen te veranderen? Denk je dat ik voor mijn lol bij mijn moeder woon? Dat ik het allemaal maar best vind?

Denk je dat zo'n opmerking van je moet het zelf doen genoeg is om 30 jaar zelfconditionering teniet te doen?

Echt, wees blij dat je niet in mijn schoenen staat. Je zou moedeloos van jezelf worden.

Beste Niels

In ieder mens zit potentie. Bij sommigen zit het aan de oppervlakte bij anderen moet er wat dieper gezocht worden. Jij hebt een HBO opleiding, je bent grappig, je hebt aangetoond inzicht te hebben, je geeft nu aan niet tevreden te zijn met je huidige situatie. Een opmerking 'Wat kan ik er nou aan doen' had ik een paar jaar geleden heel vreemd gevonden uit jouw mond, tegenwoordig iets minder. Je bent in een negatieve spiraal beland en die beïnvloedt ook je directe omgeving Niels. Je hebt genoeg te bieden, maar je zult toch moeten veranderen. Kijk naar wat je hebt en wat je kunt, niet naar wat je mist en zou willen...

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 12:08

Legacy gewoon houden zoals het nu gaat, er komen genoeg mensen
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3483
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 12:10

Mr Pancake schreef:
Legacy gewoon houden zoals het nu gaat, er komen genoeg mensen

Das ook wel weer zo, er komen hier en daar ook nieuwe spelers bij zoals thomas en onno. Goede ontwikkeling
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 12:18

true, en qua potentie zit er nog meer in... Beljaars en Ayolt bijvoorbeeld

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 12:30

@Arne schreef:
..

Beljaars komt 2x per jaar
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 12:40

Jasper schreef:
Dwarlorf schreef:

Beste Niels

In ieder mens zit potentie. Bij sommigen zit het aan de oppervlakte bij anderen moet er wat dieper gezocht worden. Jij hebt een HBO opleiding, je bent grappig, je hebt aangetoond inzicht te hebben, je geeft nu aan niet tevreden te zijn met je huidige situatie. Een opmerking 'Wat kan ik er nou aan doen' had ik een paar jaar geleden heel vreemd gevonden uit jouw mond, tegenwoordig iets minder. Je bent in een negatieve spiraal beland en die beïnvloedt ook je directe omgeving Niels. Je hebt genoeg te bieden, maar je zult toch moeten veranderen. Kijk naar wat je hebt en wat je kunt, niet naar wat je mist en zou willen...

greetzz

Bedankt voor de lieve woordjes. Very Happy Ik ben dezelfde als een paar jaar geleden. Het verschil met een paar jaar geleden is dat er nu te weinig positieve externe factoren zijn die de negatieve kunnen overstijgen. En ja, daar moet ik wat aan doen en ja daar ben ik de afgelopen 3 jaar al mee bezig. Maar dat is niet makkelijk.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 12:48

Gelukkig, ik had een enorme post verwacht en een bitchfight Smile
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 12:49

Mr Pancake schreef:

bedoel je dan niet jammer?

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 12:51

@Arne schreef:
Mr Pancake schreef:

bedoel je dan niet jammer?

Ja, maar ik wil niet stoken
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 13:05

Jammer Pannekoek dat je niet kunt zien dat ik het beste voor heb met Niels.. misschien kom ik zo wat betweterig over, maar ik gun Niels het beste van de wereld. Wat mij betreft een baan met de Beatrix-norm..
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 13:32

Jasper schreef:
Jammer Pannekoek dat je niet kunt zien dat ik het beste voor heb met Niels.. misschien kom ik zo wat betweterig over, maar ik gun Niels het beste van de wereld. Wat mij betreft een baan met de Beatrix-norm..

Ik zie zeker wel dat je het beste voorhebt, nergens heb ik het tegendeel gemeld , ik was alleen bang voor Niels zn reactie
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 13:45

Mr Pancake schreef:
Jasper schreef:

Ik zie zeker wel dat je het beste voorhebt, nergens heb ik het tegendeel gemeld , ik was alleen bang voor Niels zn reactie

Nergens voor nodig man, ik ben veranderd.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 13:53

Dwarlorf schreef:
Mr Pancake schreef:
Jasper schreef:

Nergens voor nodig man, ik ben veranderd.

Very Happy
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 14:42

Mr Pancake schreef:
@Arne schreef:
..

Beljaars komt 2x per jaar

Tsja, Beljaars kan er ook weinig aan doen dat hij veel weekeindes domweg niet kan. Beljaars zit namelijk vaak in Kampen bij familie; Beljaars is namelijk recent oom geworden, zijn zusje heeft een dochtertje op de wereld gezet. Beljaars voelt zich wel vereerd dat er potentie in hem gezien wordt, al is dat enkel maar als extra stoelvuller Wink.

Verder lijdt Beljaars ook een beetje aan het "ik-wil-mijn-hele-deck-zelf-bezitten-syndroom" waardoor hij nog niet heel veel (teir 1 / serieus competetieve) decks kan bouwen, maar er nu toch bijna drie bij elkaar heeft.

En tot slot vindt Beljaars het heel irritant om over zichzelf te typen in de derde persoon... dus:

Voor mij is legacy nog nieuw en shiney, en ik probeer er elke keer aan mee te doen, maar zoals gezegd ben ik er domweg vaak niet. Maar ook ik merk al wle in de korte tijd dat ik het gespeeld heb dat het een redelijk star formaat is, er worden wel nieuwe dingen geprobeerd, maar het is al redelijk snel duidelijk dat het niet in de buurt komt van de established decks die het formaat domineren. Het is gelukkig nog niet zo erg dat er een rock-paper-scissors meta ontstaat, maar het begint er wel tekenen van te vertonen.

Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 157
Leeftijd : 33
Registration date : 29-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   ma jun 21 2010, 21:59

Jammer Bart, aan alles komt een einde moeten we maar denken.
Owja, no one ever really quits magic, hoop dat dit ook voor jouw opgaat.

Gr,

Maarten
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   di jun 22 2010, 20:28

Waarschuwing, lang, lang bericht.
Mod/admins: Overleg alsjeblieft effe met me voordat je plak/knipwerk gaat doen, wellicht kunnen we er samen uitkomen.

@Bart schreef:
Ik heb gisteren besloten om te stoppen met Magic. Ik zat er al langer aan te denken, maar de knoop doorgehakt. Ik zal het hele betoog waarom achterwege houden, omdat daar de post niet voor was bedoeld.

Jammer aan de ene kant, maar ik kan begrijpen dat iemands leven/houding kan veranderen dat ie met een hobby gaat stoppen.
Toch zou een kleine beknopte uitleg van het waarom wel leuk zijn.

Helaas kende ik je niet goed genoeg om te zeggen dat ik een goede speler mis, maar wel kan ik zeggen dat ik het jammer vind dat je stopt.
Zekers omdat anderen je wel meer kennen en je daarom meer missen.

Jasper schreef:

greetzz

Hoewel ik zelf nooit echt me heel diep in Legacy verdiept heb en dankzij een aantal toernooien met Ichorid spelen, begrijp ik door het lezen van artikelen over Legacy, dat het eigenlijk een redelijk dood formaat geworden is, mede door de het bannen van iets teveel kaarten.
Daarnaast heb ik van ichorid wat key cards weggeruild, omdat ik toch te weinig Legacy speelde en mensen alsmaar zeikten over dat ik dat speelde.

[zeikmodus]
Hartstikke leuk joh om met Ichorid tegen andere spelers te spelen die dan zeiken over je saaie deck, terwijl in mijn optiek UGr Threshold [een favo onder de Grunner spelers] net zo saai en voorspelbaar is: Force dit, speel Tammo, bolt dat, speel nog een saai beessie en de verdere Aggro-Control meuk.
Dank ook aan alle zeikerds over Ichorid hier op dit forum, hartstikke bedankt dat jullie meegeholpen me van Ichorid en daarmee van Legacy weg te jagen, bravo jongens.

[/zeikmodus]

@Bart schreef:
Thanks. Om dan toch maar kort een der redenen van stoppen te noemen. Legacy wordt steeds sneller en steeds minder interactief.. Ieder deck doet gewoon z'n ding en daarnaast is de matchup an sich vaak al 70% van je overwinning.

Is er voor jou dan geen gelegenheid om lekker casual te spelen met leuke en gevarieerde decks?
En dan met andere gelijkgestemde mensen die gewoon lekker willen raggen met krachtige decks?

Lijkt mij op zich een leuk idee, al helemaal als je dan het in een multiplayer variant zou doen.
Maar ja, misschien lijkt het je niks of heb je de gelegenheid er niet voor.

@Bart schreef:
Ik denk er idd over om af en toe eens te draften op donderdag.

Lijkt me ook een goed idee.

Dwarlorf schreef:

Legacy heeft de kans om in Gunn dood te gaan door verschillende factoren.

1. Stagnant metagame.

Dat vinden spelers saai en maakt de uitdaging van het formaat veel minder.

2. De entreeprijs voor nieuwe spelers steeg behoorlijk snel in de winter van 2009-2010 en die blijft stijgen.

Denk je dat nieuwe spelers diep een formaat willen komen wanneer de instapprijs voor gangbare decks met staples met gemak boven de 500 euries gestegen is en je minstens het dubbele moet investeren om meerdere decks te kunnen maken?

Toegegeven, je kunt redelijk wat budget decks spelen, zoals Burn, Goblins, Ichorid, etc. maar dan lever je of in consistentie en/of kracht in.
Als je trouwens de duals wilt hebben, die zekers staples zijn, zal ik niet verbaast staan kijken als je dan minstens 800 als niet 1200 kwijt bent alleen voor alle 40 duals.
Daarbij komen alle oude en nieuwe fetches, wat tussen de 300 a 500 euries gaat kosten, verder zijn er staples als Tarmogoyf [rond de 250 tot 300], Force of Will [rond de 100 tot 150] en nog een paar andere dure staples.

Ook al ga je dan voor de laagste prijzen en heb je wat geduld, dan nog ben je uiteindelijk minstens 1000 euries voor alles aan essentiele Legacy staples kwijt als je tier 1 decks wilt maken.
Natuurliojk kun je dat halveren door maar een deck te kopen, maar dan ben je 500 euries voor een deck wat je ongeveer eens in de maand aan de tand kunt voelen.

3. Spelers die over bepaalde decks zeiken

Dan komen we tot het debakel wat betreft mij als voormalig Ichorid speler.
Afgezien van mijn kant zijn degenen die daarover zeiken ook aan het zeiken over andere combodecks en gebrek aan interactie en saaiheid.
Prima dat iemand zoiets niet leuk vindt, maar combo bestaat eenmaal en hoort bij MtG.
Het is zeer zeker afbrekend voor een gebudgeteerde speler die gewoon mee wil spelen, een relatief goed deck heeft en dit soort gezeik krijgt omdat zijn deckkeuze zogenaamd "fout" was.

Ik zeg niet dat Legacy @ Grunn er onderdoor zal gaan, maar de kans is er en de bovengenaamde redenen zijn er een paar uit natuurlijk veel meer redenen, maar dit is simpelweg hetgeen ik waarneem en weergeef.

Jasper schreef:

greetzz

Ik denk persoonlijk dat het formaat door WotC geslacht gaat wordne op de slachtbank van de nieuwe formaat wat iedereen verwacht dan binnen afzienbare tijd zal worden aangekondigt.

Dat het formaat muurvast zit zoals je zegt, heeft waarschijnlijk te maken met teveel staples die spelers niet kwijt willen en waar WotC maar geen werk van wil maken.
Wat mij betreft wordt FoW eens op de banlijst gezet samen met wat andere staples in Legacy en wat andere shit geunbanned.
Aggro-control en pure combo mogen van mij uit gekortwiekt worden zodat wat andere archetypes wat meer naar de voorgrond kunnen komen.
Maar hoe precies dat te doen, dat weet ik niet.
Ik weet wel dat ik ik radicale bannings en unbannings zou voorstellen, wellicht FoW in het formaat houden en wat meer unbannen.

Daarnaast is het ook dat het langzaam maar zeker duidelijk wordt dat WotC van Legacy zoals het nu is af wil, net als met Vintage.
Dat blijkt uit de beslissingen om de reprint-policy aan te scherpen en nu ook het nieuwe Extended erbij om meer toernooien van Legacy af te snoepen.
Daarnaast maakt de tijd duidelijk of WotC het nieuwe Legacy gaat invoeren of niet, alhoewel ik op zich ervoor ben, daar het huidige Legacy te duur voor instappers is, Standard te duur is en het nieuwe Extended ook te duur zal blijken te zijn.
Verder biedt de reprint-policy mogelijkheden om een eventueel nieuw Legacy met reprints te ondersteunen mocht dat nodig zijn, waardoor weer meer produkt verkocht wordt.
Van Vintage weten we nu al dat dat een verloren zaak is, WotC steunt dat al jaren nauwelijks meer.

Dwarlorf schreef:

Ik denk dat ik je behoorlijk goed begrijp, al heb ik je alleen af en toe meegemaakt, omdat je symptomen toont waar ik gelukkig voor een groot del al doorheen ben.
Ik krijg momenteel professionele hulp om mijn leven op een rijtje te krijgen, want praktisch gezien lukt het me op zich best goed om mijn leven te leven, maar van hard werken komt bij mij al bijna 10 jaar niks van terecht, ondanks dat ik al dag en jaren probeer mijn leven te veranderen.

Dwarlorf schreef:

Ik heb een aantal weken nog met iemand gepraat hoe ik mijn levensverandering radicaal aan zou kunnen pakken, maar inderdaad, zulk advies helpt geen reet als je daar alsmaar tegenop ziet en met zin en diepe tegenzin er mee aan de slag gaat.
Dus ik begrijp je situatie erg goed.

Dwarlorf schreef:

Zelf word ik ook weleens moedeloos van mezelf, desondanks probeer ik en probeer ik, omdat opgeven mij of een hikikomori [japanse vorm van kluizenaar, net wat anders, google it] of zwerver gaat maken en ik dat echt niet wil.
Ik denk dat iemand anders met mijn nukken in mijn situatie allang gebroken was.

Ik moet wel zeggen dat ik respect voor je hebt dat je je gevoelens op een scherpe edoch heldere manier naar voren brengt die inzicht in je situatie brengt en niet het gewoonlijke gezeik is.

Dwarlorf schreef:

Heel eerlijk gezegd weet ik dat ook niet.
Misschien wat organiseren, als je het formaat leuk vindt.
Ik vind het formaat niet echt leuk en te duur.

Jasper schreef:
Beste Niels

In ieder mens zit potentie. Bij sommigen zit het aan de oppervlakte bij anderen moet er wat dieper gezocht worden. Jij hebt een HBO opleiding, je bent grappig, je hebt aangetoond inzicht te hebben, je geeft nu aan niet tevreden te zijn met je huidige situatie.

Prima dat je dat aangeeft.
Een ding mag Niels wel beseffen, er is minstens een iemand anders die in een vergelijkbare situatie zit, maar helaas geen vangnet kwa familie heeft, door allerlei boutomstandigheden en beslissingen van familieleden en van hemzelf.
Toch ga ik volgens mij behoorlijk positiever door het leven.
Ik voel me eigen heel erg onbegrepen en ook vervreemd wat de magiccende Grunners betreft.
Ik zeg dit niet om mijn eigen pity party te beginnen, dat niet, maar ik geef het aan als een opsteker voor de magiccende Grunners en als steun in de rug voor jou, Niels.

Kijk, dat ik vaak erg vreemd doe en daardoor mensen van me vervreemd, dat begrijp ik heel goed.
Het punt waar ik moeite heb is om mijn vreemde gedragingen beter onder controle te hebben, ik werk er nu al weet ik hoeveel jaren aan.
Het is net alsof die vreemde gedragingen een uitlaatklep voor mijn spanningen en mijn stress zijn, net zoals katten dagelijks 5 to 15 minuten helemaal gek/wild doen, overal rondrazen, etc. en op zo'n manier hun dag lijken te verwerken.

Jasper schreef:
Een opmerking 'Wat kan ik er nou aan doen' had ik een paar jaar geleden heel vreemd gevonden uit jouw mond, tegenwoordig iets minder. Je bent in een negatieve spiraal beland en die beïnvloedt ook je directe omgeving Niels. Je hebt genoeg te bieden, maar je zult toch moeten veranderen. Kijk naar wat je hebt en wat je kunt, niet naar wat je mist en zou willen...

greetzz

Inderdaad, gelukkig ben ik niet meer in de negatieve spiraal, da's al een hele tijd geleden afgelopen.
Niels, je kunt het zekers wel.
Als ik met alleen de hulp van vrienden en later daarbij enkele collegas mijn depressie voor het grootste gedeelte heb kunnen overwinnen, ondanks serieuze tegenwerking van mijn stiefvader en wat domme reacties van achterlijke idioten op straat, dan kun jij ook over je depressie heen met steun van je moeder, je vrienden en de magiccende Grunners.

Dwarlorf schreef:
Bedankt voor de lieve woordjes. Very Happy Ik ben dezelfde als een paar jaar geleden. Het verschil met een paar jaar geleden is dat er nu te weinig positieve externe factoren zijn die de negatieve kunnen overstijgen. En ja, daar moet ik wat aan doen en ja daar ben ik de afgelopen 3 jaar al mee bezig. Maar dat is niet makkelijk.

Wat is dan niet positief?
De recessie en het niet kunnen vinden van werk?
Heb ik ook last van, ik ben blij dat men er op tijd achter kwam dat ik nu klem zat en dat ik daarvoor hulp nodig heb.
Ik moet mijn proefschrift aan gaan pakken zodat ik mijn promotie afrondt, welke een behoorlijk grote taak is die niet binnen enkele weken af is.

Ik ben voor veel werk ongeschikt omdat ik door mijn obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis [OCPD in het engels] me graag aan regeltjes houdt en een regelneef ben, wat behoorlijk anders is dan de obsessief-compulsive stoornis [OCD] van een andere magiccer die velen kennen, dat belemmert me in in bepaalde vormen van flexibel zijn.
Daarnaast is OCPD de reden waarom ik zoveel whine over teveel manascrew, manaflood, kutdraws, etc.
Het is dat ik dan iets bemerk wat ik kwa verwachting niet begrijp en wat volgens mijn logica niet hoort te gebeuren, alhoewel ik met variatie rekening houd.
Als ik dan eens 5 beurten achter elkaar landjes trek, ok, zal ik zeggen dat ik bout draw.
Daarna schud ik grondig.
Mocht me direct daarna weer 5 beurten achter elkaar landjes voorgeschoteld worden begin ik al enigzins te whinen.
Daarna ga ik mopperend grondig schudden.
Als me het dan nog eens gebeurt, dan is de bom bina gebarsten en geef ik het potje in frustratie op tenzij het een toernooi is.
Ik wil me met een potje magic vermaken om zo mijn frustraties te verminderen, niet alsmaar boutdraws doorstaan om mijn frustratieniveau te ver te laten stijgen zodat ik dan in woede uitbarst.
Als iemand met OCPD kan ik proberen mijn frustratieniveau op handelbaar peil te houden door frusterende dingen zoveel mogelijk te vermijden, maar niet om frustrerende dingen leuk te gaan vinden.

Daarnaast hebben mij genoeg mensen gezegd dat ik autistische trekjes heb, wat ik dus als zelf als een niet geinteresseerd zijn in sociale conventies ervaar, wat dus in werk met grote sociale aspecten tegen gaat werken.

Toch ga ik er van uit dat ik mijn proefschrift af ga maken en of ga post-doccen of bij een bedrijf of instituut onderzoek ga doen.
Mensen hier kennen me enigzins en ik krijg altijd een indruk dat er kritisch en ook afkeurend naar me gekeken wordt.
Of dat waar is, weet ik niet.
Ten dele is het paranoia veroorzaakt door mijn verleden waarin ik veel gepest en gekleineerd werd, daarnaast denk ik dat ik ondanks mijn sociale handicap sociale situaties wel goed kan aanvoelen, alhoewel ik dan wel een stuntel ben in het goed inspelen op sociale situaties, wat dan mijn sociale handicap is.

Toegegeven, ik ben niet meer dat onzekere iele jochie wat ik enkele jaren geleden nog was, nu ben ik redelijk zelf-verzekerd, behoorlijk dominant en soms iets te agressief of idioot overkomend, afhankelijk met wie ik te maken heb.
Niels, die zelfverzekerdheid heb je volgens mij ook wel, alleen moet je hem vinden en toepassen.
Daarnaast is meer zelfinzicht altijd goed.
Maak je niet druk, chillax en speel gewoon leuke potjes magic.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   di jun 22 2010, 21:21

Ik denk dat ik liever de biografie van Freddie Heineken lees Wink

Nee, Jan... zonder dollen. Ik vind het mooi dat je aangeeft waar je allemaal tegenaan loopt in het dagelijkse en in je magic-leven. Alhoewel ik me afvraag of deze topic daar geschikt voor is, geef je wel een aantal pointers die sommige gedragingen van je verklaarbaar maken. Ik vind je ondanks dat altijd een leuke speler om tegen te spelen.

Daarmee wordt het in mijn ogen niet gerechtvaardigd om jouw stoppen met ichorid in de schoenen van andere mensen te stoppen. Nee, combo vind ik niet leuk om tegen te spelen en nee, ichorid is ook niet leuk om tegen te spelen. Tegen jou spelen is wel leuk!
Dit is een publiekelijk forum waarbij mensen vrijelijk hun mening kunnen ventileren. De algemene mening in Groningen omtrent combo is nou eenmaal negatief. Dat heeft geenszins te maken met jou als persoon of als magicspeler.

Ik speel ook met ichorid (volledig Duits voor het extra beetje jeu). Ik weet dat mensen het niet leuk vinden om daar tegen te spelen... Nou en, dan moeten ze er maar wat tegen doen... ik vind het wel leuk namelijk. Je wordt echt niet met de nek aangekeken wanneer je er mee komt. Gijsbert komt zelfs met ANT... das pas een vervelend deck. Tegen Gijsbert spelen is daarentegen wel weer leuk.

Nogmaals... Als jij lekker je ichorid in elkaar had gehouden en bij legacy was komen spelen, hadden we dat met zijn allen toegejuicht (met een lichte zucht omdat er nog een ichorid deck rond zou lopen Wink )

Back on topic. Er is een komen en een gaan... op den duur ben je uitgekeken op iets, dat kan ik me goed voorstellen. 2000 euro aan kaarten hebben liggen voor een maandelijks 5 ronden toernooi lijkt me ook te gek. Ik begrijp Bart volkomen.

één ding begrijp ik niet. Bart zegt dat legacy meer aankomt op de matchup en niet meer zozeer op de speelkwaliteiten. Standard wordt ook aangeduid als een formaat waarbij het heel erg op speelkwaliteit aankomt. Maar ik dacht dat standard nu ook echt een formaat is die zwaar leunt op de matchup. Of zit ik verkeerd?

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   di jun 22 2010, 21:29

@Barachem schreef:
*<snip*

Ik ken mezelf door en door, dat is het probleem niet. Ik weet waar mijn sterke kanten zitten en mijn slechte. Alleen loop ik steeds tegen dezelfde zaken op waar ik niet zelf kan uitkomen en dat frustreert. Laten dat nou juist die dingen zijn waar de samenleving geen boodschap aan heeft. Maar wees gerust, wordt (binnenkort) aan gewerkt.

@Arne schreef:

één ding begrijp ik niet. Bart zegt dat legacy meer aankomt op de matchup en niet meer zozeer op de speelkwaliteiten. Standard wordt ook aangeduid als een formaat waarbij het heel erg op speelkwaliteit aankomt. Maar ik dacht dat standard nu ook echt een formaat is die zwaar leunt op de matchup. Of zit ik verkeerd?

Ik snap het ook niet zo goed, volgens mij is dat namelijk altijd zo. Ik snap ook niet waarom het ene constructed formaat leuker zou zijn dan het ander. Het enige verschil met Standard is dat de decks eens in de zoveel tijd verdwijnen en er nieuwe voor in de plaats komen.
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1699
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   di jun 22 2010, 22:09

kan wel zeggen jammer dat je stopt maar, ja speel zelf geen legacy dus eigenlijk.....

hoop je iig wel binnenkort een keertje op een donderdag te zien of een keertje bij bigboxen Very Happy en volgens mij zijn er ook een aantal mensen waar je zo een keertje en peasant deck van kunt lenen wanneer de nood hoog is.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5772
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   wo jun 23 2010, 09:32

Zekers! Toegegeven, ik heb maar een stuk of 6 peasant decks in elkaar zitten, maar het komt zelden voor dat die allemaal in gebruik zijn op een toernooitje Wink

Ik heb alleen FoW en dus geen Faeries Smile

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   wo jun 23 2010, 09:45

@Martijn schreef:
kan wel zeggen jammer dat je stopt maar, ja speel zelf geen legacy dus eigenlijk.....

hoop je iig wel binnenkort een keertje op een donderdag te zien of een keertje bij bigboxen Very Happy en volgens mij zijn er ook een aantal mensen waar je zo een keertje en peasant deck van kunt lenen wanneer de nood hoog is.

Ook wel een legacy deck
Terug naar boven Go down
de Bosman
Team Moosebite

Aantal berichten : 293
Leeftijd : 28
Registration date : 13-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   do jun 24 2010, 19:03

@Barachem schreef:
UGr Threshold [een favo onder de Grunner spelers]
.

Ik wist niet dat ik in mijn eentje een favo ben onder de Grunners Very Happy en dat terwijl ik uit Friesland kom.

Ik wist dat ik helemaal geweldig ben, maar dit streelt mijn ego wel enorm Very Happy

Team Moosebite did your sister in an extremely uncomfortable place.

In the back of a Volkswagen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   do jun 24 2010, 19:08

@de Bosman schreef:
@Barachem schreef:
UGr Threshold [een favo onder de Grunner spelers]
.

Ik wist niet dat ik in mijn eentje een favo ben onder de Grunners Very Happy en dat terwijl ik uit Friesland kom.

Ik wist dat ik helemaal geweldig ben, maar dit streelt mijn ego wel enorm Very Happy

Je bent ook wel een lieve jongen.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Ik stop er mee   do jun 24 2010, 20:54

tenminste, je kijkt zo lief Very Happy

Terug naar boven Go down

Ik stop er mee
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ik stop er mee

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: