MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de dondermodern van 18 augustus **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Banned And Restricted (18 juni 2010)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3067
Leeftijd : 30
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 10:06

http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/feature/95b

ANT krijgt een knauw --> mystical tutor is banned
Sword of the meek niet meer in extended... zo, ze bannen wel wat dood :s

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 10:37

Mystical Tutor lijkt me een logische ban in het formaat?

Dat ze Hypergenesis en Sword of the Meek bannen in het nieuwe extended is niet zo gek als je kijkt wat er gaat roteren op 1 juli. Dat deel is ook wel belangrijk...

Citaat :
Magic: The Gathering Tournament Rules Change: Extended
On July 1, 2010, the following sets will leave the Extended format: Ninth Edition, Mirrodin, Darksteel, Fifth Dawn, Champions of Kamigawa, Betrayers of Kamigawa, Saviors of Kamigawa, Ravnica: City of Guilds, Guildpact, Dissension, and Coldsnap. From that point forward, the Extended format will include approximately four years of Magic sets instead of seven.

At that time, the following sets will be legal in the Extended format: Time Spiral, Planar Chaos, Future Sight, Tenth Edition, Lorwyn, Morningtide, Shadowmoor, Eventide, Shards of Alara, Conflux, Alara Reborn, Magic 2010, Zendikar, Worldwake, and Rise of the Eldrazi.

With the upcoming release of Scars of Mirrodin, the following sets will leave the Extended format: Time Spiral, Planar Chaos, Future Sight, and Tenth Edition. One year's worth of releases will leave Extended with every subsequent fall Magic set.

Ben wel benieuwd hoe extended eruit gaat zien...
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5772
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 10:50

Magno schreef:
Faeries en Jund! Yaaay :-/

Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 10:50

waarom is mystical logisch? ANT is sterk maar niet te sterk in mijn ogen... het wint, maar dat doen andere tier1 decks ook. Het werd gespeeld in ANT en in reanimator en laatstgenoemde faalde de laatste tijd erg hard.

Het is uit de lucht gegrepen. Als ze hadden gezegd, we bannen SDT, dan was het ook niet leuk geweest voor de countertop speler, maar dan had ik er meer begrip voor gehad.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 10:59

@Hennink schreef:
Magno schreef:
Faeries en Jund! Yaaay :-/
Waarom zou dat zo zijn?

Als ik terug kijk naar Lorwyn + Shards block, toen was Jund helemaal niks nog. BW Tokens, Faeries, 5 Color Control, Kithkin varianten, RW Boat Brew, Merfolk... Allemaal decks die in staat waren om Jund te verslaan. Faeries daarentegen was zijn dominantie al kwijt aan het eind van het block, o.a. dankzij Volcanic Fallout.

Ik denk dat dit formaat leuker is/wordt dan men verwacht.

Arne:
ANT is geen leuk deck om tegen te spelen, Wizards wil dat een formaat leuk is ongeacht waar je tegen speelt. Door een keycard te bannen (Mystical Tutor), sloop je niet het deck, maar het wordt wel minder constant. Hierdoor wordt het spelen tegen ANT leuker, omdat het deck een mindere autowin heeft dan daarvoor en decks een betere kans zullen hebben om het te verslaan. (Ik citeer dit van een bekende Legacy player in magic-league. Ken het formaat verder niet, maar klink aardig logisch)
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 11:07

dat het niet leuk om tegen te spelen is, is zo subjectief dat het totaal geen gegronde reden kan zijn om te bannen... Het is zo'n divers formaat, dat je heus niet alleen ANT tegen komt... de mogelijkheden zijn eindeloos. Het is in ieder geval niet onoverwinnelijk...

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 11:10

@Arne schreef:
dat het niet leuk om tegen te spelen is, is zo subjectief dat het totaal geen gegronde reden kan zijn om te bannen... Het is zo'n divers formaat, dat je heus niet alleen ANT tegen komt... de mogelijkheden zijn eindeloos. Het is in ieder geval niet onoverwinnelijk...

Ik ben het niet met je eens Arne. ANT is wel heel sterk en super consistent en constant. Aggro decks hebben letterlijk geen schijn van kans om van ANT te winnen. Het deck is echt te snel.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 11:18

Dwarlorf schreef:
@Arne schreef:

Ik ben het niet met je eens Arne. ANT is wel heel sterk en super consistent en constant. Aggro decks hebben letterlijk geen schijn van kans om van ANT te winnen. Het deck is echt te snel.

Recente top8's over de wereld laten zien dat Zoo het formaat domineert. Nu al helemaal. Zoo heeft gaddock teeg, die thorn of amethyst etc... je kunt er veel tegen doen...

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 11:21

De geruchten van een nieuw extended waren waar. Alleen niet zoals men dacht.

Extended is not going to look the same anymore. It will have much smaller pool of cards that will include the last four years of cards as opposed to the previous iteration that included seven years of cards and a fairly arcane rotation system.

En komt Legacy in de problemen?

"That is one of the things we are looking at," he replied. "I don't expect that overnight there will be Extended tournaments popping up all over the world. That is not the plan here. The long term plan is to make the new Extended format more popular than the current Extended. What I would like to see is this format become more widely played than Legacy. Legacy is a great format and I love playing it but the fact is that Legacy has its limits.

http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/twtw/95

@Arne schreef:
Dwarlorf schreef:
@Arne schreef:

Recente top8's over de wereld laten zien dat Zoo het formaat domineert. Nu al helemaal. Zoo heeft gaddock teeg, die thorn of amethyst etc... je kunt er veel tegen doen...

Dat komt omdat ze (voornamelijk in Amerika) niet doorhebben hoe goed ANT is. Ik heb meedere malen in Utrecht met Zoo tegen ANT gespeeld en je wint het niet. Je hebt alleen een kans als je zelf geheel foutloos speelt en je tegenstander wel fouten maakt.

Je moet je door een woud van Duress of Thoughtseize en Orim's Chant hen vechten. Die haat komt of te laat of uberhaupt niet op de tafel.

En als het je wel is gelukt (kleine kans) dan hebben ze nog Mystical Tutor om anti haat op te zoeken.

Je hebt ook niet echt non-permanent disruptie in Zoo. Daarnaast moet je je sideboard zo vol proppen met haat dat je haast geen plek over houdt. Je hebt minimaal 8 haat tegen ant nodig en minimaal 4 (is nog weinig) tegen graveyard based decks, blijven er maar 3 spots open voor andere matchups.

Ik heb toevallig gisteren op deckcheck gekeken naar de laatste 10 gespeelde toernooien dit jaar van zowel Zoo als ANT
ANT is gemiddeld hoger geplaatst namelijk 3.1 en Zoo gemiddeld 4.4. En zoo wordt ook nog eens meer gespeeld dan ANT.

EDIT: Ik zal niet ontkennen dat ZOO ook een zeer sterk deck is, ook voor control bijvoorbeeld.
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1310
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 12:08

Zag die Mystical Tutor ban ook niet aankomen, was in mijn ogen ook niet nodig maar goed tis ook niet het einde van de wereld. Het is op zich wel begrijpelijk dat ze het doen, ze beperken toch 2 van de beste decks op het moment speelbaar (ANT en Reanimator) maar vond nou niet echt dat die zo dominant waren dat een ban echt nodig was.

Niet leuk om tegen te spelen vind ik persoonlijk geen argument, 'unfun' is natuurlijk hartstikke subjectief. Enige ban/restriction voor zover ik weet omdat de kaart 'unfun' was is Trinisphere in Vintage en T1 Workshop -> Trini is toch nog een heel ander level van unfun Razz.

De unbannings lijken me vrij irrelevant, misschien dat er nog een legacy Masknought ofzo komt, maar Grim Monolith is volgens mij niet goed genoeg om in een topdeck gespeeld te worden.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 12:12

Mij boeit het nieuwe Extended niet, had toch al geen interesse in het oude Extended.
Wel is het leuk dat nu best wat leuke kaarten goedkoper worden.
Verheug me al handenwrijvend op goedkopere Ravagers en andere leuke Extended staples.

Wel vind ik het vervelend dat Mystical Tutor in Legacy gebanzorred wordt.
Maar ja, desnoods lap ik alle formaten aan me laars en speel ik alles lekker 4x behalve op de manual dexterity cards zoals Chaos Orb en ante card zoals Jeweled Bird na en natturlijk met basic landjes en Relentless Rats mogelijk meer dan 4 keer.

Op het lokale Peasant formaat na, wat wel in goeie lokale handen is, ben ik het geklooi van WotC met formaten en bannings langzamerhand beu.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 12:29

Ik meen mij een legacy pro tour te herinneren waar het zwart zag van de ant spelers.

Wizards kijkt niet naar obscure top8-en van over de hele wereld, wizards kijkt enkel naar wat "hun" pros doen op "hun" toernooien. [om het maar even kort door de bocht te stellen].

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 12:51

Ik denk dat dit extended me wel gaat bevallen. Omdat de kaarten vrij snel uitroteren, kan je ze ook sneller weer weg doen. In de oude situatie moest je kaarten voor extended langer bewaren waardoor ze flink in waarde daalden en je er dan eigenlijk niet zoveel aan had.

Ik denk dat het voor de verkopen van wizards een slimme zet is omdat standard en extended dan dichter bij elkaar liggen en extended nog meer op de hype (kaarten) van standard kan meeliften.

Ik zal in ieder geval sneller geneigd zijn om weer wat meer standard en extended te gaan spelen. In theorie kan je dan bij elke nieuwe set je deck aanpassen en wat oudere kaarten weer weg te doen, die dan igg nog wel iets waard zijn.
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 34
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 18 2010, 13:57

Ik kan me nog wel herinneren dat tijdens het legacy toernooi in Zwolle (tijdens de spellenbeurs) er veel ANT aanwezig was :S

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   vr jun 25 2010, 11:43

Die ellendige Illusionary Mask moet maar weer gebanned worden, onbegrijpelijke kaart met de slechste oracle wordig ooit.
Terug naar boven Go down
de Bosman
Team Moosebite

Aantal berichten : 293
Leeftijd : 28
Registration date : 13-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Banned And Restricted (18 juni 2010)   za jun 26 2010, 19:26

Ik ben het wel eens met het bannen van Mystical.

Combo decks horen een soort van glazen canon te zijn, moeilijk om mee te spelen maar kan super explosief zijn als je het onder knie hebt.

Mystical tutor lapte het hele combo moet moeilijk zijn, moet je bij nadenken etc aan de laars daar het een consistentie te geven dat het niet verdiende.

Elke debiel kon gewoon reanimate/Ant pakken en ermee gaan winnen omdat het niet uitmaakt wat de tegenstander deed, je mystical kon er wel omheen spelen. Leyline?, ja das jammer...dan tutor ik mijn show en tell wel op. Teeg?, dan tutor ik wel mijn wipe away op.

Combo was te consistent, gelukkig is dat nu anders en zullen combod ecks vermoedelijk zich meer richting TES ontwikkelen.

Jammer alleen dat wizards Zoo zo pushed, daar zouden ze ook iets tegen moeten doen.Niet helemaal lam leggen, maar andere aggro/control varianten ook de ruimte geven zich te ontwikkelen.

Team Moosebite did your sister in an extremely uncomfortable place.

In the back of a Volkswagen.
Terug naar boven Go down

Banned And Restricted (18 juni 2010)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Top banned in Legacy, Probe and Gush restricted in Vintage
» Stemwijzer 2010
» GP Praag 10-12 Juni 2016
» Peasant 26-02-2010
» Game day: standard constructed

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: