MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

"Picadilly" door Malcolm Atsar

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: "Picadilly" door Malcolm Atsar   wo aug 23 2006, 20:02

Wedstrijd verslag van het toernooi in Piccadilly gehouden op 3 november.

Zaterdagavond zit ik met een paar magic-ers in de Vlaamse Reus. Ik voel me te duf om te spelen. Ik kijk om me heen en zie veel blauw groene decks en astral slide decks. Ik besluit voor morgen mono black te gaan spelen. Ik kijk op het internet naar de OBC-decks voor zwart (ik bezit nauwelijks onslaught kaarten). Ik zie een leuk deck. Het enige wat ik eraan toe voeg is de duress en de corrupts en ik haal de rancid earths en 2 swamps eruit zodat ik op 24 land kom en 36 spells.

Het enige wat ik nog mis zijn:
- 2 innocent blood
- 2 nantuko shade
- 1 mirari
- 3 diabolic tutor
- 2 tainted pacts
- 2 mutilates

Zondag ochtend sta ik om 7 uur op om mijn deck te fijn tunen. Nadat ik mijn mainboard in elkaar gezet heb, begin ik aan mijn maandelijkse ochtend ritueel om mensen vlak voor het toernooi lastig te vallen om kaarten. Ik begin te bellen, spreek de voicemail in van Jasper. Douwe heeft de pech dat hij opneemt en neemt een groot deel van de kaarten voor mij mee.

Van Henk Jan en Siebe leen ik nog de ontbrekende shade, caustic tar en de soul feast voor de sideboard. Ik kan nog een mirari lenen, maar daar zie ik van af. Ik heb genoeg dure spells in mijn deck.

Ik ben vergeten te pinnen. Gelukkig kan ik van Wladymir 5 euro lenen en kan ik me inschrijven voor het toernooi.

Dit is mijn deck list:

creatures

4 nantuko shade (tha man!!!)

creature kill

4 innocent blood
4 chainers edict
4 mutilate

non-cr. spells

4 duress (van vitaal belang voor je deck. Of om je tegenstander op te houden of te zorgen dat je mutilates of mindsludges door komt)
3 diabolic tutor
3 mind sludge (heel belangrijk voor de controle)
1 engineerd plague (ik was bang voor squirrel nests, dit was dus een dode kaart)
3 tainted pact (dit is zo goed vooral in het begin om de dure spells over te slaan en de swamp te pakken krijgen)
3 corrupt (deze kaart viel erg tegen, traag en onhandig)
2 skeletal scrying (erg goed, behalve tegen beatdown).
1 haunting echoes (in het begin knap waardeloos, daarna leuk voor de overkill, overbodige kaart dus.

sideboard

1 coffin purge (geen enkele keer gesideboard)
2 ghastly demise (tegen beatdown)
1 organ grinder (!!!???? what was i thinking!!?)
1 execute (geen witte decks tegengekomen)
1 yawghmots edict (zie bovenstaande, ook een vrij trieste kaart)
2 slithery stalker (grappig)
4 rancid earth (ik was bang voor squirrelnest)
1 caustic tar (tegen witte decks met hun cop: black)
2 soulfeast (idem als boven)

De sideboard is extreem slecht, hiervoor heb ik geen excuses.

ronde 1 Klaas met Uzi (upheavel/infestation)

game 1: Hij speelt als eerste een standstil. De volgende 5 a 6 beurten leggen wij alleen maar land neer en geven de beurt aan de ander. Ik breek de standstill met een diabolic tutor, hij countert. Ik mindsludge, hij countert. Volgende ronde tutor ik naar een duress. Ik speel en zie zijn hand en zie alleen een cunning wish, indicous dreams, upheavel en creature removal. Ik mindsludge hem daarop. Volgende ronden beuk ik hem dood met een shade.

game2: Ik leg in beurt 3 een shade neer. Hij trekt alleen maar land en verliest de game.

ronde 2 Nick (R/G)

game1: Ik overleef het begin door de bloods en edict. Ik mutilate wat beesten weg. Mindsludge hem. Ik speel shade. Met een lege hand "topdeckt" hij wat elfjes en land, verliest de game aan een ontketende shade.

game2: Zelfde als boven. Ik shade en corrupt hem voor de win.

ronde 3 Erik (U/G)

game1: Erik is te snel met zijn beesten en ik ga ten onder aan een basking rootwalla en een arrogante wurm.

game 2: Hier maak ik een cruciale sideboard fout. Ik side mijn duresses uit en Erik sideboard envelops in. Hierdoor komen op cruciale momenten mijn mutilates niet door. Ik wordt eerst door 2 looters tot 13 leven gebeukt!!!! Daarna legt hij een bearscape neer voor de win.

ronde 4 Nivard (U/G)

game 1: Ik edict, mutilate en mind sludge voor de control. Een eenzame shade maakt het karwei af.

game2: Zelfde als boven. Op het eind haunting echoes ik hem voor de overkill.

ronde 5 Allard (U/G) (follow teammember of Mulligan Mafia)

game1: Deze game win ik ternauwernood. Ik gain leven door de corrupts en een shade doet zijn plicht.

game2: Deze game haunting echoes ik voor de overkill.

ronde 6 Wouter (R/B)

game 1: Hier maak ik in de openingsbeurt een cruciale fout die mij de game gaat kosten. Ik duress hem. Ik zie een wildfire, fire diamond, earthrift, 2 land en creature kill. Ik maak hier een foute keuze en haal de fire diamond weg. Ik had altijd voor de earthrift moeten gaan. Dan in beurt 4 tutoren naar een mindsludge en de volgende beurt spelen. In plaats daarvan speelt hij wildfire in beurt 5 en ik verlies de game.

game2: Ondanks de landdestruction trek ik naar 5 land. Ik speel haunting echoes en verwijder zijn kill card de Rorix.

game 3: Met nog 10 minuten te gaan spreken wij beide af snel te zullen spelen...nou ja voor onze doen dan. In deze game mulligan ik naar 5. In de game wildfired hij mijn land weg. Ik trek naar 3 land en speel een shade. Die krijgt hij niet op tijd weg en ik win de game.

ronde 7 Rene (U/G)

game1: In de vorige ronde ben ik vergeten te desideboarden. Deze game geef ik op.

game2: Hij heeft vrij vroeg in deze game opposition en 3 compost in het spel. Ik geef op. Rene wint het toernooi. Ik word gedeeld 3e.

props:

Douwe, Henk-Jan en Siebe voor het lenen vd kaarten.
Koos voor het organiseren van het toernooi.
Wouter voor het sportief zijn om snel te spelen

slops

mezelf voor het vergeten te desideboarden voor de laatste ronde.

Groeten Malcolm Atsar
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com

"Picadilly" door Malcolm Atsar
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» "Piccadilly" door Rene Wiersma
» [Artikel] "Mindtricks" door Lennart Lindeman
» "PTQ Zwolle" door Jasper Boelens
» [Artikel] Story : "Search for Thelion"
» Het grote "Ik vind dit over magic in Groningen' topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: