MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Nieuw Eternal Format

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Nieuw Eternal Format   zo apr 18 2010, 09:12

Tja, geen reprints he, dus Wizards gaat met een nieuw eternal format komen. (Bron = MTGsalvation forums).

Mercadian Masques block tot en met de huidige set zijn hierin legaal (Behalve hetgeen op de banned list staat). Raak je toch redelijk veel prijzige kaarten kwijt, al zitten Tarmogoyf en Jitte bijvoorbeeld nog wel in het formaat.

Persoonlijk ben ik wel voor zo'n formaat, want het voelt een beetje aan als een 'extended' Extended formaat, maar het heeft wel veel kaarten die onder de spelers als leuk bevonden worden (Counterspell en Daze wel, maar geen Force of Will bijvoorbeeld).
Ik denk alleen wel dat hierdoor het aantal nieuwe spelers in Legacy zal verminderen, enigzins jammer, want op die manier maak je een formaat langzaam maar zeker dood (T1 een paar jaar nadat Legacy er was als meest recente voorbeeld), aan de andere kant is dit een goedkoper instap toernooi dan legacy, wat ik alleen maar toejuicht cheers.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   zo apr 18 2010, 09:33

Het was te verwachten. En over 5 jaar krijg je weer hetzelfde probleem.

Ik weet niet of het legacy dood maakt, ik heb zoveel geld in duals en andere dure kaarten geinvesteerd dat ik die niet meer weg ga doen dus die blijf ik wel spelen. Ik ga ook niet een dual ruilen tegen 4 counterspells omdat dat ineens de beste kaart is in het nieuwe formaat. Daarnaast is 1000 euro voor een Black Lotus wel wat anders dan 100 euro voor 4 Plateaus dus of Legacy het nieuwe Vintage wordt moeten we nog maar eens zien.

Mogelijk stabiliseert deze actie de kaartprijzen enigzins. Dure Legacy kaarten worden wat goedkoper, kaarten die nu goedkoop zijn die worden dan in het het nieuwe Legacy zitten wat duurder. Wel kut van die Ravnica Duals die ik onlangs allemaal heb weggedaan.

Persoonlijk vind ik het een bitch-move en ik hoop dat het mislukt maar we zullen zien, mss valt het wel mee. Of mss is het niet eens waar.

Edit: Er staat niet of dit formaat het huidige extended formaat vervangt? Dat is ook nog een optie. Daar ben ik dan wel weer voor.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2028
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   zo apr 18 2010, 10:19

Haha, volgens mij hadden Anne en ik zoiets al voorzien Razz

Onno
Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 23
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   zo apr 18 2010, 13:29

Ik vind het wel leuk Razz
EDIT: Heb je een link? Razz
EDIT 2: En dan een regelvraagje 8) Fireblast is geprint in Visions, die dus niet mag in dit format, maar ook in Duel Decks Jace vs Chandra, dus hij mag wel in dit format gespeeld worden?

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   zo apr 18 2010, 13:49

Ik denk overigens niet dat het zozeer concurrentie is voor Legacy, eerder voor Extended.. En ik denk dat een vervanger voor Extended (als in, gewoon een uitgebreider Extended) prima is.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   zo apr 18 2010, 21:17

Dat denk ik ook.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   ma apr 19 2010, 08:18

Heb je alsnog alle fetch tot je beschikking Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   ma apr 19 2010, 09:40

Dat van extended was mijn idee, ik weet niet of dat dus gaat gebeuren.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   ma apr 19 2010, 10:55

Ach, dit principe bestaat ook al jaren...

Vroeger had je type 1, wat vintage werd(het had een restricted list), en type 2, standard.
Vervolgens werd type 1.5 ingevoerd, wat het beste vergelijkt met extended. (toendertijd alles vanaf ice age).
Naarmate er meer en meer sets komen zullen er meer en meer formaten ontstaan.

Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   ma apr 19 2010, 11:06

Het is mijn ogen het verschuiven van het probleem. Duals te duur? okee nieuw formaat waar ze niet in zitten. Daar hebben we wel Ravnica Duals maar die kosten toch helemaal niets? Nou ja, nu niet.. Het nieuwe formaat slaat aan en de duals gaan hun illustere voorgangers achterna. Mijn advies: Inslaan die Sacred Foundries en Temple Gardens.

Ik hoop dat ze van hun fouten leren en staples van dit nieuwe formaat ook daadwerkelijk gaan reprinten. Ik speel magic omdat het leuk is, niet omdat mijn Tarmogoyf 70 euro waard is.
I DON'T CARE. Geef mij maar toernooien waar 50 man op af komen ipv toernooien van 10 man met ieder een deck van € 2000.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   ma apr 19 2010, 11:40

Jasper schreef:
Het is mijn ogen het verschuiven van het probleem. Duals te duur? okee nieuw formaat waar ze niet in zitten. Daar hebben we wel Ravnica Duals maar die kosten toch helemaal niets? Nou ja, nu niet.. Het nieuwe formaat slaat aan en de duals gaan hun illustere voorgangers achterna. Mijn advies: Inslaan die Sacred Foundries en Temple Gardens.

Ik hoop dat ze van hun fouten leren en staples van dit nieuwe formaat ook daadwerkelijk gaan reprinten. Ik speel magic omdat het leuk is, niet omdat mijn Tarmogoyf 70 euro waard is.
I DON'T CARE. Geef mij maar toernooien waar 50 man op af komen ipv toernooien van 10 man met ieder een deck van € 2000.

Goed punt.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5772
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   ma apr 19 2010, 11:50

De supply Ravnica Duals is natuurlijk wel vele, vele malen groter. Ze gaan ongetwijfeld in prijs stijgen, maar het niveau van de duals zullen ze niet halen. En tja, Baneslayer Angel, nieuwe Jace, en zo zijn er nog wel een paar standard kaarten die schreeuwend duur zijn.

Weet nog steeds niet of de introductie van nog een formaat nou de oplossing is waar WotC op zit te wachten. Persoonlijk was ik ook voor het afschaffen van de huidige reprint policy.

Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   ma apr 19 2010, 12:05

Zou je eens willen uitzoeken hoeveel meer ravnica's duals er zijn dan de originele. De originele hebben in VIER series gezeten.. A/B/U/Revised + aantal FBB/ FWB series.

Ravnica's duals maar in 1 serie + FBB. Er zullen er vast wel meer zijn, maar hoeveel precies?
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5772
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   ma apr 19 2010, 12:40

Jasper schreef:
Zou je eens willen uitzoeken hoeveel meer ravnica's duals er zijn dan de originele. De originele hebben in VIER series gezeten.. A/B/U/Revised + aantal FBB/ FWB series.

Ravnica's duals maar in 1 serie + FBB. Er zullen er vast wel meer zijn, maar hoeveel precies?
Wizards geeft geen sales figures uit waaruit dat direct af te leiden is. Hard bewijs heb ik dus niet.

Ik kan wel enkele cijfers geven die wellicht enige waarde hebben.

Als ik naar www.magiccardmarket.eu kijk zijn de cijfers voor de verschillende kleurencombinaties als volgt (new duals vs old duals).

Hallowed Fountain vs Tundra: 75 - 92
Watery Grave vs Underground Sea: 156 - 78
Blood Crypt - Badlands: 84 - 88
Stomping Ground vs Taiga: 92 - 95
Temple Garden vs Savannah: 126 - 89

Godless Shrine vs Scrubland: 134 - 111
Steam Vents vs Volcanic Island: 140 - 90
Overgrown Tomb vs Bayou: 194 - 63
Sacred Foundry vs Plateau: 228 - 123
Breeding Pool vs Tropical Island: 77 - 101

Daar valt dus niet echt een pijl op te trekken. Ik denk wel dat, vanwege de prijzen, het aantrekkelijker is om de oude duals te verkopen. Wellicht dus dat het percentage oude duals dat wordt aangeboden (tov de totale hoeveelheid in omloop zijnde oude duals) groter is dan het percentage nieuwe duals. Dan nog zijn de figures swingy.

Op www.allmagiccards.com bijvoorbeeld worden er 121 Breeding Pool aangeboden en slechts 26 Tropical Island. Daar slaat de balans dus heel erg duidelijk uit in het voordeel van de nieuwe duals, ook bij degene die op magiccardmarket juist in het voordeel zijn. Met 106 Watery Grave vs 95 Underground Sea lijkt ook dit echter van dual tot dual te verschillen.

Kortom, misschien heb je wel gelijk, hoewel ik denk dat het aanbod nieuwe duals significant stijgt als er meer geld mee te behalen valt. Ik denk dat als het formaat aanslaat de prijs voor de nieuwe duals zal stabiliseren rond de $20-$25. Dit is een verdubbeling van de oude prijs, iets wat je nu ook ziet gebeuren met de oude duals in legacy.

Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   ma apr 19 2010, 14:42

Birds of paradise waren ook altijd wel prijzig en toch werden ze jaarlijks gereprint. Dus waarom niet met die dual landjes.
Tuurlijk zullen ze in waarde dalen als dat gebeurt maar ze zullen een redelijke prijs behouden.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   ma apr 19 2010, 15:37

Lijkt mij een leuk formaat als ik het zo op MTGS lees.
Wellicht dat ik dan ook eens een toernooitje mee kan doen zonder perse naar dredge te hoeven grijpen.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   vr apr 23 2010, 13:00

Heb er even over nagedacht. Force of Will bestaat niet langer. Betekent dit formaat niet een enorme shift richting combo?

Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   vr apr 23 2010, 13:05

@Bart schreef:
Heb er even over nagedacht. Force of Will bestaat niet langer. Betekent dit formaat niet een enorme shift richting combo?

Een bult combo-enablers zijn er dan ook niet meer.
Dredge is er ook nog in Extended.
En ze zullen de broken kaarten zoals Skullclamp zekers bannen.
Aether Vial zou wellicht ook op de banlijst komen te staan, om aggro in toom te houden.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3063
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   vr apr 23 2010, 13:33

combo a la ANT is dan door het gebrek aan LED niet meer echt speelbaar (al hoewel ik ook andere verhalen lees). Tevens is lotus petal dan banned

Dredge is echter nog wel zo goed als compleet... weet niet hoe het zit met coresets en hun legaalheid

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Eternal Format   vr apr 23 2010, 14:01

@Barachem schreef:

Aether Vial zou wellicht ook op de banlijst komen te staan, om aggro in toom te houden.

Ach dat weet ik niet. Het beste legacy aggro deck speelt ook geen vials, Zoo.
Terug naar boven Go down

Nieuw Eternal Format
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vrolijk kerstmis en een gelukkig nieuw jaar!
» Eternal Masters
» Conspiracy theory: 'Overextended' vooropgezet plan?
» Contest 22-03 t/m 07-04
» Modern format: Elves

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: