MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Legacy 11 april

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Onno
Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 23
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Legacy 11 april   wo apr 14 2010, 17:05

Goed, dit is mijn toernooiverslag(je) van het legacytoernooi op zondag 11 april. Dit was pas mijn derde toernooi en mijn eerste met een niet-budgetdeck (tenminste, het was niet echt goedkoop). Ik ben er achteraf achtergekomen dat ik qua build nog aardig wat verpest had, het hoorde slighachtig te zijn, maar de manacurve was echt slecht en dat zag ik zondagavond pas Razz Hier de lijst:

Fight Fire With Fire aka B/R Burnsligh

4 Lightning Bolt
4 Rift Bolt
4 Terminate
4 Hellspark
2 Tombstalker
4 Blood Knight
4 Grim Lavamancer
4 Dark Confidant
2 Umezawa’s Jitte
4 Magma Jet
4 Price of Progress
4 Bloodstained Mire
6 Swamp
10 Mountain

SB
3 Relic of Progenitus
3 Smash to Smithereens
3 Extirpate
3 Duress
3 Volcanic Fallout

Zoals jullie zien is dit de naam Sligh echt niet kloppend, er zitten te weinig 1-mana spells in en teveel 2-mana spells. Het sideboard was ook nog een beetje vaag, ik wist nog niet echt wat slechte matchups gingen worden.

1e match
Tegen Bart met Aggro (no) Loam

Ik gooide het hoogst en mocht beginnen. Beurt 1 gelijk Mountain + Lightning Bolt. Hij speelde in zijn beurt een Island en speelde Ponder. Hierna mocht ik weer. Poging tot een Dark Confidant, die gecountered werd door een Daze. Ik gaf de beurt door. Wat nu kwam kan ik me niet zo goed meer herinneren; ik geloof dat ik na een paar beurten 2 Tarmogoyfs sloopde met Terminates en hij een Dark Confidant counterde. Ik kreeg 2 Blood Knights en een Jitte in het spel, maar hij een Terravore van 11/11 en een ongeveer even sterke Knight of the Relinquary.
Game 2 had ik 3 Relic erin gegooid, maar deze heb ik niet gepakt. Het eerste stuk van de game verliep ongeveer hetzelfde als game 1, maar ik had weer geen Terminate voor de Knight of the Relinquary. 2 Price of Progress kregen Bart op 2, maar ik kon zijn Knight niet blocken.

0-1

2e match
Tegen Andre met Aggro Loam

Dit was heel vervelend. Chalice of the Void is een kaart die ik echt haat, en die speelde hij in beurt 1. Niet leuk. Ik heb maar 3 damage kunnen doen in game 1, hij had een hele vervelende Countryside Crusher, waar ik (alweer) geen Terminates voor terug en door CotV kon ik hem ook niet bolten.

Game 2 won ik wel door zijn Life from the Loam te Extirpaten. Hij had nu geen CotV, en ik kon hem redelijk rustig doodmaken met burnspells en uiteindelijkeen Price of Progress.

Game 3 ging helaas weer hetzelfde als game 1. Beurt 1 Cotv, weer een Countryside Crusher die ik niet wegkreeg en hij gebruikte zijn fetchland alleen voor basiclands waardoor mijn PoPs ook geen zin hadden.

0-2

3e match
Tegen Rob met een W/B aggro deck met Stoneforge Mystic

Game 1 begon Rob met een slechte hand geloof ik, en ik kreeg een Lavamancer. Het kwam erop neer dat hij bijna niks kon door zijn slechte hand en ik de goede kaarten pakte.

Game 2 wist ik dat hij equipments speelde, daarom 3 Smash to Smithereens ingeboard, maar deze game heb ik die niet gepakt. Zijn Jotun Grunt + Sword of Fire and Ice maakten mij vrij snel af.

Game 3 pakte ik de Smash wel, maar hij had teveel equipments. Toen hij op 5 life stond pakte ik geen burn meer en hij een Jitte waardoor hij naar 1x aanvallen weer naar 9 ging en ik de game verloor omdat ik niks meer kon.

0-3

4e match
Bye
3 punten binnen Very Happy

5e match
Tegen Thom met een B/W control deck met iets van oneindig tokens dacht ik

Dit ging goed. Ik had 2 Lavamancers, genoeg burn en toen mijn graveyard leeg was door de Lavamancers en hij op 4 stond, pakte ik een Hellspark Elemental. Hij had alleen 2 creatures met shadow en ik was zo stom om niet met mijn overgebleven Lavamancer aan te vallen, zodat hij op 1 bleef. Hij maakte even later een fout waardoor hij zijn combo niet kon doen, en ik won deze game.

Game 2 ging ook goed, ik trok 3 Hellsparks achter elkaar en flink wat burn. Uiteindelijk de game gewonnen met een unearth Hellspark en een Price of Progress voor 2.
1-3
6e match
Tegen Johnny met Dream Halls

Dit was absoluut de slechtste matchup. Game 1 had hij vrij snel de combo en ik te weinig burn. Game 2 werd mijn Duress gecountered en had hij ook snel de combo.
1-4

Uiteindelijk 9e van de 11 geworden. Nu nog even wat gezeur over het deck:

De minst nuttige kaart: Jitte
Werkt niet in een burn deck, heeft uiteindelijk maar 1x wat kunnen doen en dat was die keer ook niet veel.

De nuttigste kaart: Price of Progress
Ja, heel leuk als bijna iedereen duals speelt en ik niet Smile

De minst nuttige kaart in het sideboard: Volcanic Fallout
Geen enkele keer nuttig geweest.

De nuttigste kaart in het sideboard: Smash to Smithereens
Niet alleen goed tegen equipments, maar ook tegen de CotV Smile

Het meest verpeste ding aan het deck: De manacurve
Logisch! Very Happy

Het meest goede ding aan het deck: De burn
Logisch! Very Happy

En dit was het weer, mijn eerste verslag, hoop dat het niet al te slecht was Very Happy
Volgende maand weer legacy!

Grts Onno

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3075
Leeftijd : 30
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy 11 april   wo apr 14 2010, 17:27

leuk verslagje Onno... en keep it up! op den duur zul je wel stijgen in plek en zullen je decks ongetwijfeld beter worden Very Happy

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down

Legacy 11 april
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dutch Open Series | 9-10 APRIL | Modern, Legacy & Sealed | € 8.000,- PRIZES
» Legacy toernooi 3 september in groningen
» MWS Legacy toernooi! Ronde 5 tot woensdag 17-02-2010
» reanimate legacy
» Legacy 04-03-2012 De Oude Drogisterij

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: