MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andr en Gideon winnen de prereleases Dominaria! **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de Donderdraft M25 van 12 april! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed van 5 april! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint de FNM Modern van 23 maart! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderconstructed van 8 maart! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

We bouwen onze eigen set.

Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3089
Leeftijd : 31
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   wo mei 07 2008, 10:53

ja zeker... zo wordt het een leuke common... zitten een stel leuke kaarten tussen

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5839
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   wo mei 07 2008, 16:31

En een heel aantal kaarten die behoorlijk narrow en/of overpowered zijn. Crows of the Aftermath en Deepfire Dragon zijn positieve uitzonderingen. Beide hele coole kaarten.

Worst offenders: Battlefield Butcher (absoluut geen witte kaart want deathtouch (B of G) en rage (B of R of G)) en Benalish Archer (absoluut geen groene kaart want direct damage (B of R) en haat op zwart n rood (W).

Champion of the Hunt is een 6/3 voor vier mana, beetje over the top. Charismatic Centurio is een Hill Giant die al je andere beestjes groter maakt, als je er "other creatures you control get +1/+1" van maakt en het blijft een 2/2 dan is ie een stuk gebalanceerder.

Twee groen/blauwe dubbellandjes op common is een beetje veel van het goede, zeker als dit impliceert dat er voor elke andere kleurencombinatie ook nog twee landjes op common zijn. Daarnaast is een tribal landje een heeeeeel slecht idee (zie hiervoor ook n van Rosewater's columns, weet zo niet welke). Naast de tribal ship heb ik nog geen enkel ander ship gezien, alleen maar een gigantische bult hate...

A propos hate, die witte human hate kaart is ook erg cool.

Laatste nitpick: City Drake verwijst naar Cliff Drake in zijn text box, Cliff Drake is overigens veeeeeeeel en veeeeeel te goed, een rode 2/1 flyer met flash voor 1R zonder drawbacks? Sign me up! Way, way, waaaaay out of color pie (en zelfs in wit zou WotC nooit een 2/1 flash, flying voor twee mana printen op common)

Ok, vooruit, nog n opmerking dan. De life loss op Darknight Cavalry is behoorlijk steep, dat is een kwart van je leven! Erg coole flavor, maar volgens mij is 3, maximaal 4 leven ook wel genoeg. Tenzij je het natuurlijk zo'n borderline uncommon probeert te maken Smile

Overall: een paar erg leuke kaarten, een paar kaarten met potentie, een aantal kaarten die erg narrow lijken en een aantal kaarten die nog nooit van de woorden color pie en/of overpowered hebben gehoord.

Edit: Endure = Absorb, zie die witte sliver uit Future Sight.

Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 143
Leeftijd : 29
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   do mei 08 2008, 09:49

Hey bedankt Hennink, De Ships komen eraan, ik ben ook nog maar bij de "e" met uploaden....
Dat absorb vind ik dan wel weer een beetje jammer, ik maar denken dat ik een vet nieuwe ability had bedacht, moet ik daar ff wat nieuws voor verzinnen
De Cliff drake heb ik idd weer 1/1 gemaakt zoals oorspronkelijk, hij moet echter wel flash hebben omdat het anders niet werkt met transported creatures en flavorwise rood omdat het beesten zijn die uit de rotsen bij smallere rivieren juist bemanning meenemen

Ook de rest van het commentaar geheel terecht, alleen dacht ik dat die champion of the hunt er als rare toch wel mee doorkon omdat echt alle beesten "semi-first strike hebben tov zijn laatste klap, hij. Hij gaat dus al wel dood tegen een 3/3 ...ikga eerst wel verder uploaden
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   wo jun 11 2008, 17:15

Zou wel willen helpen met het bedenken maar zelf maken via photoshop ofzo kan ik niet omdat ik geen photoshop heb lol!
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3089
Leeftijd : 31
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   wo jun 11 2008, 17:43

is niet gedaan met photoshop maar met magic set editor... kun je zelf downloaden, gratis, en dan je eigen kaarten maken... een linkje staat wel op t forum ergens.

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   do jun 12 2008, 10:14

@Arne schreef:
is niet gedaan met photoshop maar met magic set editor... kun je zelf downloaden, gratis, en dan je eigen kaarten maken... een linkje staat wel op t forum ergens.
'

wooooo tof! Ga ik doen farao
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   do jun 12 2008, 11:24

Ik heb ook 1'tje gemaakt..

Weet niet wat jullie er van vinden.. tis me 1e plaatje Wink
Terug naar boven Go down
Guus
Ik had meer dan 1000 posts

Aantal berichten : 660
Leeftijd : 29
Registration date : 10-06-08

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   vr jun 20 2008, 13:56

Ik neem aan dat bij treacherous Rainfall een tap symbool moet staan?

Dan heb ik het over het " schip" gedeelte.
En bij maramuto is het to your hand, niet into Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   vr aug 15 2008, 10:58

@Shard schreef:
Aangezien ik best druk ben kan ik hier nu alleen de draft van het verhaal neerplempsen:

Een machtige Lich, Dralnachheeft na eeuwen voorbereiden een ritueel/ spell gecast waarmee hij tot goddelijkheid verheven zou worden.
Dit ritueel onttrekt een beetje energie uit alles , planten en dieren verliezen wat levensenergie, ondoden wat magische energie, zelfs voorwerpen worden erdoor aangetast.
Echter, op het hoogtepunt van het ritueel slagen een dappere groep helden erin de Lich te verslaan.
Dit resulteert er echter in dat de energie die verzameld was om de lich tot het godenrijk te verheffen geen doel meer heeft. Door de pure hoeveelheid energie ontwikkeld het een semi bewustzijn en begint meer macht te verzamelen.
Wanneer de entiteit alles in een omtrek van enige kilometers om zich heen heeft verzwolgen versplintert het, elk deel een semi bewust wezen.
Deze scherven reizen de wereld over, op zoek naar een doel. Veel van deze scherven vinden destructie op zichzelf een vervullend doel.

De bewoners van de wereld zagen enkel een zwarte vortex op de plaats vaan Dralnach zijn ritueel uitvoerde gevolgd door een aantal fantomen: de scherven die de wereld in trokken.
Ieder reageerde er anders op,

Zo verzamelden de goblin stammen hebben zich om een van de scherven te aanbidden in een orgie van bloed, sex en modder.
De scherf beschouwde dit een waar feestmaal, en voedde zich tot de laatste goblin. Na dit feestmaal had het genoeg macht om zich te manifesteren, en zo is Uboh-K'hal,Blood drinker ontstaan. Deze geest vult zijn dagen met, uitroeien doden en vernietigen.

Anderen scherven waren subtieler, en gebruiken hun macht om gehele religieuse ordes te onderwerpen: de hogepriesters bekeren hun volgelingen tot het aanbidden van de scherf waarna de scherf zich voed met de hooghartigheid van de priesters die denken de scherf te kunnen gebruiken, en de wanhoop van de aanbidders die hopen een graantje mee te pikken. tot er van de priesters niets over is dan een waanzinnig brabbelend hoopje mens, en de aanbidders leeggezogen zijn tot ene levenloze schil.
Zo verwerven sommige scherven een leger van onlevenden. Een aantal priesters, waanzinnig geworden door de beloftes van macht hebben vrijwillig hun lichaam beschikbaar gesteld voor een scherf. Zo heeft Tsseth-Al-Mashif, The Corruptor zijn vorm gevonden.

Maar niet alle scherven kozen het pad van het kwade, al waren de slechte scherven wel het dominantst in de jaren na de val van Dralnach.
Sommige scherven lieten zich uit de limbo vormen door de wanhopige smeekbeden van overlevenden. Zoals Al-Kell, Bringer Of justice de belichaming van blinde rechtvaardigheid.

Het nu:
De overlevenden van de eerste orgies van genocide en verwoesting hebben noodgedwongen hun schuilplaatsen verlaten op zoek naar vruchtbare grond en een veiliger onderkomen.
In de wanhoop zijn vele onzekere allianties ontstaan. Ook zijn velen uit pure noodzaak gedwongen tot ongewone handelingen. Zo zijn er verhalen bekend van Elven die slacht-offers brengen.

De scherven zwerven nog steeds over het land, maar zijn content met de status quo, zelfs Uboh-K'hal,Blood drinker heeft zich gerealiseerd dat volledige uitroeing van leven enkel leid tot verveling, en honger.

Zo, dat was het voor nu wel even, een paar legends benoemd, en hopelijk een goeie, werkbare sfeer gezet.
Feedback is zeer welkom, en liever nu dan later, omdat het nu nog een verhaal in wording is!!

Ben ik de enige die dit verhaal van Shard en de previews van Shard of Alara op elkaar vind lijken. Twisted Evil
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   wo dec 16 2009, 14:56

Niet te zwaar nemen, hoor. Maar ik stel voor dat je eens goed naar de template kijken voor wizards over tokens en dergelijke. Want je tekst in de textbox klopt niet.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   wo dec 16 2009, 14:58

Hoe zou het dan moeten?
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   wo dec 16 2009, 15:40

Het concept is simpel, de uitvoering is echter nogal een wespennest Wink

Wat Bob bedoelt: Iedere kaart die tokens maakt noemt alle eigenschappen van die token, zoals type (meestal creature), kleur (niet heel relevant bij landjes), en abilities.
Dus je eerste kaart zal iets moeten zegen als:

G T: put a colorless forest land token onto the battlefield with:"T: sacrifice this to add G to your manapool"

het idee is wel grappig al zou ik allereerst de tokens anders noemen, een land token die forest heet, maar geen forest is is heel erg verwarrend, (zijn type is namelijk niet land-forest, en hij tapt niet voor groen). Als je enkel de kaart ziet, en de token niet bij de hand hebt doet Avatar landscape vermoeden dat hij gewoon basic landjes maakt, dat zou wel heel erg ziek zijn
Verder zijn tokens die geen creatures zijn altijd een beetje lastig, volgens mij heeft wizards ooit een policy aangenomen geen landtokens te willen maken, ik kan me goed voorstellen waarom. Maar dat betekend natuurlijk niet dat het niet kan Wink .
Dit is momenteel gewoon een heel goede landfall enabler, al accellerate hij niet echt tenzij je eerst 4 beurten landjes gaat sparen. De kaart waar je deze het best mee kunt vergelijken zijn de storage landjes uit time spiral, het enige verschil is dat die geen tokens poepen waar je interactie mee kunt hebben.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   wo dec 16 2009, 16:58

Ik snap wat je bedoeld. Forest als tokennaam is inderdaad nogal verwarrend, alleen kon ik momenteel niks beters verzinnen. Ik denk dat ik het voor zover zo laat, totdat iemand er potentie in ziet. Het gaat nu even om het concept die mij wel leuk lijkt. Over Avatar Landscape; ik denk dat als ik alle 5 zinnen van elke kleur zou doen zoals het hoort bij tokens, dat de text wel erg klein wordt, vandaar.
Stel dat er een einde aan dit topic komt en er is een logo etc. gekozen en alles wordt op elkaar aangepast, ben ik wel bereid namen te bedenken voor de tokens, en alle tokens/lands te ontwerpen.
Als velen dit idee niet goed vinden, dan hoef ik ook geen extra tijd in dit concept te steken.
Iig bedankt voor je reactie Smile
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   wo dec 16 2009, 17:32

je realiseert je toch wel dat de post vr jou uit augustus 2008 komt? Er is al anderhalf jaar niets gedaan met dit idee, ik zou niet verwachten dat iedereen er 123 weer mee verder wil gaan.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   wo dec 16 2009, 21:43

Ahah meen je dat nou Embarassed Ik heb helemaal niet op de data gelet.. ik had wel verwacht dat er een of andere conclusie aan zat te komen aan dit topic met een complete serie ofzo.
Ach najaa, heb ik toch m'n ideen achter gelaten:P
Miss weer een leuke start voor dit topic Wink
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: We bouwen onze eigen set.   

Terug naar boven Go down

We bouwen onze eigen set.
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: