MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de dondermodern van 18 augustus **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Reserved list fail

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5772
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Reserved list fail   do maa 18 2010, 09:41

Kijk eens, in al zijn wijsheid heeft WotC besloten de loophole die nog in de reserved list zat af te schaffen! Veel succes met het vinden van nieuwe legacy spelers heren, het zal niet meer lang duren voordat ook dat formaat onbetaalbaar wordt.

Ik heb in elk geval mijn beklag gedaan via de link in die post, dit is zonder twijfel het slechtste besluit wat WotC heeft gemaakt sinds het opstellen van de reserved list.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 09:47

Tja, ik snap het wel... Op deze manier raak je de ruil/verkoop markt niet.
Toen men P9 bij zendikar in deed werd er her en der gebitch'd dat de markt voor P9 nu ineens gaat zakken.

Toen later bleek dat het aantal P9 verspreid over de wereld lang niet genoeg is om de markt te raken, toen hoorde je niemand meer :-).

Maar... Legacy wordt onbetaalbaar op termijn. Meer standard/extended in Groningen cheers :p
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2028
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 09:47

Wat mis ik? Mogen ze Mox Diamond niet reprinten? Of gaat het om het principe dat een van die kaarten reserved was en als ze met een beginnen te reprinten, men niet weet waar het stoppen zal?

Ik vermoed dat de impact op Legacy wel zal meevallen hoor.. Die angst valt denk ik in dezelfde categorie als dat men bij elke nieuwe set dacht aan enemy fetch, een 6e kleur, etc. etc.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 09:52

Mox Diamond zal de laatste reprint zijn van de reserved list.
In de toekomst dus geen andere reprints meer van de reserved list. Kaarten als Tabernacle, Moat, duallands, etc. zullen straks onbetaalbaar worden...

Ik ga geen 70 dollar neerleggen voor een Underground Sea, terwijl dat inmiddels al wel de gangbare prijs is in Amerika. Daardoor kan je ervan uitgaan dat het in de toekomst ook hier (Europa) deze kant op zal gaan.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 10:02

Het verschil met enemy fetch is namelijk dat er daar meer dan genoeg van in omloop zijn. Voor de originele dual lands zijn er, gezien het groeiende aantal legacy spelers, veel te weinig in omloop.

De enige oplossing die WotC had om dat probleem op te lossen was het afschaffen van de reserved list. Kennelijk hadden een aantal figuren bij WotC niet de ballen voor die oplossing.

Tot voor kort zat er nog een loophole in, kaarten op de reserved list mochten als foil gereprint worden, maar die loophole hebben ze er dus uit gehaald.

Tot slot: fuck de collectors. 99% van de waarde van de kaarten op de reserved list wordt bepaald door 1% van de kaarten. Kijk eens goed naar die lijst, de meeste kaarten zijn niets waard. Op meerdere punten slaat de lijst dus compleet de plank mis en wordt niet bereikt wat men probeert te bereiken. Sterker nog, betakaarten die gereprint mogen worden zijn vaak meer waard dan betakaarten op de reserved list, simpelweg omdat er meer vraag naar is.

Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 10:08

Magno schreef:
Mox Diamond zal de laatste reprint zijn van de reserved list.
In de toekomst dus geen andere reprints meer van de reserved list. Kaarten als Tabernacle, Moat, duallands, etc. zullen straks onbetaalbaar worden...

Ik ga geen 70 dollar neerleggen voor een Underground Sea, terwijl dat inmiddels al wel de gangbare prijs is in Amerika. Daardoor kan je ervan uitgaan dat het in de toekomst ook hier (Europa) deze kant op zal gaan.

Kom op, hoopte jij serieus dat dingen als Moat en duallands zouden worden gereprint? DAT zou ik pas schandalig vinden. Legacy decks die nu >1000 euro waard zijn dalen ineens naar 200 euro. Leuk om in te stappen, maar enorm *** voor huidige spelers.

Dat gezegd hebbende, de prijzen zullen nauwelijks veranderen denk ik. Alsof iemand (naast jou dan) er serieus van uit gaat dat deze nog reprint zouden worden..

Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1310
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 10:15

Slechte zaak inderdaad, die list is ook compleet achterhaalt. Het merendeel van de kaarten zal niemand wakker van liggen als die gereprint worden. De list stamt ook uit de tijd dat magic er heel anders uitzag, kijk bijvoorbeeld naar de gigantische lading crap die er op staat, terwijl Sol Ring er bijvoorbeeld weer niet op staat Razz.
Snap wel dat je bepaalde kaarten liever niet reprint maar om bijvoorbeeld duals te reprinten om Legacy enigzins betaalbaar te houden lijkt me geen slecht idee (een nieuwe cycle duals printen die maar net iets minder goed zijn blijft natuurlijk een optie, maar of dat ooit gebeurd..).
Zo'n reserved list is op zich niet zo bezwaarlijk, maar had wel graag gezien dat ie in ieder geval up to date was gebracht en/of het toelaten van foil reprints behouden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 10:19

En om de reden die jij geeft (Waarde daling) wordt de reserved list niet afgeschaft. Kaarten zullen constant schaarser worden en daardoor duurder. Legacy zal straks onbetaalbaar worden en daardoor zal er een langzame dood volgen (Net als Vintage).

En ik had niet verwacht dat ze kaarten zouden reprinten in nieuwe sets, maar wel als promo's zodat er af en toe nog kaarten in omloop zouden komen... Nu er helemaal geen duals e.d. in omloop gebracht zullen worden, zal het formaat alleen maar duurder en duurder worden.

Duurder = minder aantrekkelijk = minder beginnende spelers in formaat = langzame dood.
Tis niet anders...
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 10:23

@Bart schreef:
Kom op, hoopte jij serieus dat dingen als Moat en duallands zouden worden gereprint? DAT zou ik pas schandalig vinden. Legacy decks die nu >1000 euro waard zijn dalen ineens naar 200 euro. Leuk om in te stappen, maar enorm *** voor huidige spelers.
De geschiedenis leert dat dat een enorme misvatting is Bart. Het reprinten van een kaart verhoogd de waarde van de originele print juist. Als Force of Will nu gereprint zou worden, dan zou de alliances versie dus alleen maar duurder worden, terwijl de nieuwe versie het mogelijk zou maken voor nieuwe spelers om goedkoper in te stappen.

Daarnaast zorgt het toegankelijk maken van legacy staples ervoor dat er meer spelers geļnteresseerd zijn in het formaat. Meer spelers betekent meer vraag naar de kaarten, en de wet van vraag en aanbod leert ons dat dit de prijs van de kaarten dus alleen maar zal opdrijven.

Kortom, de prijs is een kul argument.

Edit: Sterker nog, doordat Legacy hierdoor een langzame dood zal sterven zullen je kaarten alleen maar minder waard worden. De enige reden dat je Legacy deck op dit moment 1000 euro waard is, is dat er een brede markt is die allemaal geļinteresseerd zijn in je kaarten. Als die vraag wegvalt blijf je alsnog over met een 200 euro deck.

Team Moosebite

Aantal berichten : 3067
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 10:25

Wat Bart zegt!

Mensen die nu Legacy instappen, er een aardige duit voor neerleggen en daarna genaaid worden doordat hun doorbetaalde kaarten weer vers in de omloop komen, die zullen niet meer zo happig zijn op magic en WotC.

Wat heb je liever? mensen die al legacy spelen tegen het zere been stoten, of mensen die mogelijk legacy zouden willen spelen toelaten?

Vintage is ook al onbetaalbaar, maar kent ook een community waarin mensen bereid zijn om veel geld neer te leggen voor karton.

Hier komt bij dat legacy niet draait om tabernacle en moat... Dit zijn in de huidige en voorgaande meta's kaarten geweest die geen tot zeer weinig play zagen, maar zeker niet formatbepalend waren/zijn.

Legacy is duur, zeker weten. Hoe dan ook weet GP madrid 2200+ mensen te trekken... Denk niet dat het niet reprinten van oude kaarten de prijs opdrijft, maar de vraag naar deze kaarten door de groei van een populair format. En mensen betalen toch wel...

Voor mensen die toch niet de eternal formats in wilden stappen is dit niet interessant en waarom zouden mensen die eerst niet wilden nu op eens wel willen?

Edit: en daarnaast is vintage niet dood. Baseer je feiten niet alleen op Groningen... daar is vintage dood, door Nederland heen kent het een gezonde community. En ik wil maar benadrukken dat legacy ten tijde van madrid op zijn duurst was en de markt toen drukker was dan ooit.

***Pauper to the People***

Laatst aangepast door Arne op do maa 18 2010, 10:27; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 10:27

@Arne schreef:
Wat Bart zegt!
Nein nein nein! Zie mijn vorige reply. Het is een complete misvatting dat de reserved list de prijzen hoog houdt.

Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

Magno schreef:
En om de reden die jij geeft (Waarde daling) wordt de reserved list niet afgeschaft. Kaarten zullen constant schaarser worden en daardoor duurder. Legacy zal straks onbetaalbaar worden en daardoor zal er een langzame dood volgen (Net als Vintage).

En ik had niet verwacht dat ze kaarten zouden reprinten in nieuwe sets, maar wel als promo's zodat er af en toe nog kaarten in omloop zouden komen... Nu er helemaal geen duals e.d. in omloop gebracht zullen worden, zal het formaat alleen maar duurder en duurder worden.

Duurder = minder aantrekkelijk = minder beginnende spelers in formaat = langzame dood.
Tis niet anders...

Het probleem dat onstaat bij het reprinten van duals, moats etc is dat de secundaire markt instort. Een goed voorbeeld zijn de Elder Dragon Legends. Handelaren hadden deze voor veel geld ingekocht en konden ze voor nog veel meer geld kwijt op de secundaire markt. Toen kwam Chronicles en de waarde zakte met meer dan 90%!! Dat betekende een gigantische strop voor de handelaren. Als straks duals en P9 geen gegarandeerde investering zijn voor handelaren en spelers dan brandt niemand zijn vingers daar nog aan. "Ja, je Underground Sea is nu nog 50 euro waard, maar straks nog maar 10 omdat deze gereprint wordt". Als de secundaire markt te onzeker wordt dan houdt deze op met bestaan en daarmee uiteindelijk ook magic als geheel.

Disclaimer. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee als duals gerepint gaan worden. Mijn collectie zal zeker in waarde afnemen, echter is magic voor mij geen investering maar een prettig tijdverdrijf. Daarnaast zouden er foil underground Seas komen.. jammie..
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Bart
Lelijk Konijn

Magno schreef:

Tis niet anders...

Je past de marktwerking wel eenzijdig toe he. Enkel de negatieve kant op. Diezelfde werking zorgt ook voor lagere prijzen, voorbeeld:

Hogere instap (door beschreven reden) --> minder spelersbase --> meer aanbod van duals (minder interesse in constant circulerend aantal) --> lagere prijzen.

Het is een cyclus die altijd doorgaat en tot een evenwicht moet komen. Het zal zichzelf dus wel in stand houden (essentie marktwerking).

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 10:32

@Hennink schreef:

Edit: Sterker nog, doordat Legacy hierdoor een langzame dood zal sterven zullen je kaarten alleen maar minder waard worden. De enige reden dat je Legacy deck op dit moment 1000 euro waard is, is dat er een brede markt is die allemaal geļinteresseerd zijn in je kaarten. Als die vraag wegvalt blijf je alsnog over met een 200 euro deck.

Je moet het met me eens zijn dat er toch zoiets bestaat als vraag en aanbod. Op het moment dat Force of Will nu een reprint krijgt als uncommon en weer in miljoenen beschikbaar is voor de markt, leg me dan eens uit waarom mijn Alliances versie in waarde zal toenemen. Momenteel staat de FoW op 25 euro !! met een reprint zal deze zeker zakken naar een tientje.. misschien wel minder.
De kaarten zijn nu zo ontzettend veel waard omdat er geen balans is tussen vraag en aanbod. De vraag is veel groter dan het aanbod. Door dit om te buigen naar een groter aanbod dan de vraag gaan kaarten echt niet duurder worden.

Laatst aangepast door Jasper op do maa 18 2010, 10:47; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

Aantal berichten : 1387
Leeftijd : 33
Registration date : 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 10:38

Het grootste voordeel is dat al die vage legacy alto's straks geen geld meer hebben voor kettingen, piercings, speelmatjes, hoeden, lange jassen en andere onzin. Ik zeg: way to go wizards!

Maar serieus: gewoon de duals bannen en klaar met het gezeur. Zijn mana-bases ook weer interessant om goed te bouwen.

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 10:50

Jasper schreef:
@Hennink schreef:

Je moet het met me eens zijn dat er toch zoiets bestaat als vraag en aanbod. Op het moment dat Force of Will nu een reprint krijgt als uncommon en weer in miljoenen beschikbaar zijn voor de markt, leg me eens uit waarom mijn Alliances dan in waarde zal toenemen. Momenteel staat de FoW op 25 euro !! met een reprint zal deze zeker zakken naar een tientje.. misschien wel minder.
De kaarten zijn nu zo ontzettend veel waard omdat er geen balans is tussen vraag en aanbod. De vraag is veel groter dan het aanbod. Door dit om te buigen naar een groter aanbod dan de vraag gaan kaarten echt niet duurder worden.
Leg mij eens uit waarom een beta Hypnotic Specter $35 kost en een 10th Hypnotic Specter (ook black-bordered) $2?

Juist door te reprinten gaat de vraag omhoog, omdat er meer spelers interesse krijgen in het formaat.

Magic is een heel ander spelletje dan destijds met Chronicles. Kijk nu maar eens naar de prijzen. Nemen we een onspeelbare kaart als Arcades Sabboth, dan is het origineel uit legends net iets minder dan $10 waard, terwijl de reprint uit Chronicles nog geen dollar kost.

De prijzen op de secundaire markt worden dus kennelijk niet alleen door reprints bepaald, en dat is al heel lang zo. Eigenlijk sinds magic een volwassen "toernooisport" is geworden. Ik betwijfel ten zeerste of het reprinten van Force of Will ervoor zou zorgen dat de alliance FoW minder waard zou worden. Sterker nog, zoals aangegeven, denk ik dat deze alleen maar in prijs zou stijgen.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 10:56

ugh Bart..
Minder spelers = Dood gaande formaat.
Of had je daar nog niet over nagedacht?

Als prijzen gaan dalen, dan is het formaat overleden denk ik.
Als prijzen gaan stijgen, dan zal het formaat ook overlijden.

Zonder reprints van staples denk ik dat Legacy langzamerhand zal overlijden. Je kan het er niet mee eens zijn, maar ik ben er van overtuigd.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 11:03

@Hennink schreef:
Jasper schreef:
@Hennink schreef:

Je moet het met me eens zijn dat er toch zoiets bestaat als vraag en aanbod. Op het moment dat Force of Will nu een reprint krijgt als uncommon en weer in miljoenen beschikbaar zijn voor de markt, leg me eens uit waarom mijn Alliances dan in waarde zal toenemen. Momenteel staat de FoW op 25 euro !! met een reprint zal deze zeker zakken naar een tientje.. misschien wel minder.
Leg mij eens uit waarom een beta Hypnotic Specter $35 kost en een 10th Hypnotic Specter (ook black-bordered) $2?

Juist door te reprinten gaat de vraag omhoog, omdat er meer spelers interesse krijgen in het formaat.

Magic is een heel ander spelletje dan destijds met Chronicles. Kijk nu maar eens naar de prijzen. Nemen we een onspeelbare kaart als Arcades Sabboth, dan is het origineel uit legends net iets minder dan $10 waard, terwijl de reprint uit Chronicles nog geen dollar kost.

De prijzen op de secundaire markt worden dus kennelijk niet alleen door reprints bepaald, en dat is al heel lang zo. Eigenlijk sinds magic een volwassen "toernooisport" is geworden. Ik betwijfel ten zeerste of het reprinten van Force of Will ervoor zou zorgen dat de alliance FoW minder waard zou worden. Sterker nog, zoals aangegeven, denk ik dat deze alleen maar in prijs zou stijgen.

Als er geen M10 Hypnotic Specter was geweest, dan was de Beta misschien wel 100 euro geweest...
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 11:03

Magno schreef:
ugh Bart..
Minder spelers = Dood gaande formaat.
Of had je daar nog niet over nagedacht?

Als prijzen gaan dalen, dan is het formaat overleden denk ik.
Als prijzen gaan stijgen, dan zal het formaat ook overlijden.

Zonder reprints van staples denk ik dat Legacy langzamerhand zal overlijden. Je kan het er niet mee eens zijn, maar ik ben er van overtuigd.

Drie dingen:

1. Magic an sich zal een keer uitsterven, alleen de vraag is wanneer. Over 10, 20 of 30 jaar?

2. Stel dat Legacy sterft. Wellicht staat er een nieuw formaat op, type 1.75 of zo. Soort Extended, maar dan zonder roulatie. Dit komt overeen met Anne's suggestie de duals te bannen. De allereerste sets worden gebanned en er ontstaat gewoon een nieuw soort Legacy.

3. @Minder spelers = doodgaan formaat. Je bedoelt minder nieuwe spelers. Huidige spelersbase zal blijven. Wanneer die vertrekken, zullen ze hun spul verkopen (duur of niet) aan nieuwe spelers. Kunnen ze hun spul niet kwijt (te duur), wordt het vanzelf weer goedkoper. De huidige spelersbase zal daardoor in principe niet afnemen. Tenzij het spelletje gewoon k*t wordt Razz

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 11:18

Jasper schreef:
Als er geen M10 Hypnotic Specter was geweest, dan was de Beta misschien wel 100 euro geweest...
Ik geloof het niet, maar laten we eens het prijsverloop van een andere kaart bekijken...

Beta Psionic Blast
Time Spiral Psionic Blast

De grafiekjes laten het gemiddelde prijsniveau over een aantal jaren zien. De beta versie kost tegenwoordig nog steeds zo'n $36 (voor een near minte versie). De prijs is dus omhoog gegaan een poosje voordat Time Spiral op de markt kwam, en is sindsdien niet onder de prijs gekomen die hij behaalde toen TS op de markt kwam. De Time Spiral versie daarentegen? Die begon ook hoog, maar zakte al snel en is tegenwoordig nog maar een fractie waard van toen hij net in standard zat.

Dus, voordat Psi Blast werd gereprint kon je hem voor een stuk minder krijgen, en kennelijk dreef de reprint de prijs op. Ik voorspel hetzelfde patroon bij legacy staples.

Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 11:23

Probleem bij duals is alleen dat men liever een blackboarded versie wil uit een nieuwe editie dan een whiteboarded revised.

Anne
Pro Player

Aantal berichten : 1387
Registration date : 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 11:37

Ff serieus mensen, hoe vaak is de `dood' van magic of een formaat al niet voorspeld?

In de praktijk gebeurd het nooit. En nu ook niet. En al helemaal niet door zoiets oninteressants als een opmerking over de reserve list. Het komt er volgens mij op neer dat het allemaal niet zoveel uit maakt.

@Bart: hehe, ik had de term 1.75 ook in mijn hoofd bij die ban opmerking. Great minds think alike!

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 11:41

@Bart schreef:
Probleem bij duals is alleen dat men liever een blackboarded versie wil uit een nieuwe editie dan een whiteboarded revised.
Misverstand. Kijk maar naar de Unlimited Psionic Blast. Ook die is meer waard geworden nadat Time Spiral is uitgekomen, en was meer waard dan een Time Spiral Psi Blast! Het relatieve verschil in prijs is alleen maar erger geworden nadat de Time Spiral versie enorm in prijs gekelderd is.

Het white-bordered zijn speelt kennelijk een veel kleinere rol dan je zou verwachten!

Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 11:43

blackbordered oude layout > whitebordered oude layout
whitebordered oude layout > Blackbordered nieuwe layout

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 11:44

@Arne schreef:
blackbordered oude layout > whitebordered oude layout
whitebordered oude layout > Blackbordered nieuwe layout
Klopt, sterker nog.

whitebordered oude layout > blackbordered oude layout van een nieuwere set, zoals het Psi Blast voorbeeld ons laat zien.

Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 12:00

d'oh... tuurlijk, die shit heeft oude layout... maar een ongelooflijk lelijk paars expansie symbooltje Wink

Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 12:02

Laten we dan ook het tarmogoyf voorbeeld aansnijden: deze is in ZEER grote oplage geprint en wordt gespeeld in circa 50% van de legacy meta. Deze komt toch zeker in de beurt van het prijsniveau van (niet-NM) duals. Nu mijn vraag: hoe verhouden aantallen tarmo's zich tot aantallen tundra's? Hoe zit het met de marktwerking hier? En dan nog te bedenken dat wizards gewoon het recht heeft er `oneindig' van bij te printen; hij is tenslotte `timesifted from the future'!

Kortom marktwerking is in mijn ogen de grootste illusie van de 20e eeuw en de balans tussen vraag en aanbod is iets wat zich volgens mij niet autonoom manifesteert.....
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 12:06

Wat is precies je punt?

Omdat er meer Tammo's dan Tundra's zijn en ze even duur zijn en beiden gespeeld worden, klopt het principe van marktwerking niet?

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 12:22

@Bart schreef:
Wat is precies je punt?

Omdat er meer Tammo's dan Tundra's zijn en ze even duur zijn en beiden gespeeld worden, klopt het principe van marktwerking niet?
Zijn punt is dat het een illusie is dat het reprinten van duals de prijs van de revised duals zal doen kelderen. Volgens de marktwerking zou dat misschien het geval moeten zijn, maar zo werkt het dus niet.

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 12:57

@Bart schreef:
Wat is precies je punt?

Wie zegt dat er meer Tammo's zijn dan Tundra's ?? Je hebt tundra's zitten in A/B/U/R en italiaans, duits, frans.. etc..

Tarmo zit alleen in Future Sight + aantal talen
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 13:30

Een paar punten:

1. Volgens mij is Vintage inmiddels wel bijna dood, althans dat heb ik meerdere keren gelezen.

2. Het maakt toch helemaal geen drol uit of de oorsronkelijke kaart duurder (of goedkoper) wordt bij een reprint? Het gaat er toch om dat als je de kaart echt nodig hebt je er makkelijk één kan krijgen?

3. Wizards kan toch wel functioneel gelijkwaardige kaarten printen?

4. Maarten heeft gelijk.

5. Anne moet maar weer eens komen magiccen.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 13:37

Callahan schreef:
3. Wizards kan toch wel functioneel gelijkwaardige kaarten printen?
Nee, van de official reprint policy (emphasis mine):

Citaat :
Reserved Cards

The complete list of reserved cards appears at the end of this document. Reserved cards will never be printed again in a functionally identical form. A card is considered functionally identical to another card if it has the same card type, subtypes, abilities, mana cost, power, and toughness. No cards will be added to the reserved list in the future. No cards from the Mercadian Masques set and later sets will be reserved. In consideration of past commitments, however, no cards will be removed from this list. The exclusion of any particular card from the reserved list doesn't indicate that there are any plans to reprint that card.

Voor de duals geldt dat ze dus nooit een functioneel equivalent kunnen printen. Dichterbij dan de Ravnica duals gaan zedus niet komen.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 13:59

Ik had dat niet gelezen maar ik bedoelde ook eigenlijk vrijwel functioneel gelijkwaardig.
Terug naar boven Go down
Onno
Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 23
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   do maa 18 2010, 21:59

Simpelste oplossing: ban of restrict de duals en print een setje net iets andere duals in M11, bijvoorbeeld met "when this enters the battlefield, you lose 1 life" oid. Veel mensen zullen hier tegen zijn, maar ja, dan zit er tenminste niemand meer te zeuren over dat legacy dood zal gaan of over een underground sea van 80 dollar Razz

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3483
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   vr maa 19 2010, 00:11

Ja dan zitten allemaal mensen met 40 duals waar je geen drol mee kan.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   vr maa 19 2010, 09:50

Dat kunnen ze ook niet maken. Die reserved list is er juist voor bedoeld dat mensen er zeker van zijn dat hun kaarten hun collectors waarde, en daarmee hun geldelijke waarde, min of meer, behouden blijft. Als je ze gaat bannen dat verliezen we zeker ons vertrouwen in wizards. Ik denk dat het ook zeker hun bedoeling is em een signaal af te geven dat ze een betrouwbaar bedrijf zijn en niet op eerder gemaakte beloftes (zoals het aanhouden van de reserved list) teru komen.

Het is voor Wizards veel belangrijker om producten te verkopen, ze hebben er dus veel meer belang bij dat we Extended, Standard en Limited gaan spelen. Ik neem aan dat ze bij Legacy gewoon op de marktwerking gaan vertrouwen., het blijven natuurlijk amerikanen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   vr maa 19 2010, 09:57

Wizards moet gewoon goede nieuwe kaarten drukken die ook legacyspeelbaar zijn, dan zal iedere nieuwe set in no time weer uitverkocht zijn.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   vr maa 19 2010, 10:07

En dat erbij idd maar in principe als de prijzen blijven stijgen zullen de prijzen van Legacy volgens de marktwerking weeg rechtgetrokken moeten worden. (als je daarin gelooft)
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   vr maa 19 2010, 16:45

De eeuwige formaten beginnen erg exclusief te worden.
Terug naar boven Go down
Onno
Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 23
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   vr maa 19 2010, 22:50

@Barachem schreef:
De eeuwige formaten beginnen erg exclusief te worden.
Als WotC zich dat nou eens realiseert en zoals Pannekoek (coole naam eigenlijk XD) als zei nou eens wat meer kaarten gaat maken die goed zijn in legacy, dan gaat legacy tenminste niet dood:P

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   za maa 20 2010, 11:43

Mooi dat Legacy maar blijft groeien en groeien (stijgende lijn) en iedereen het hier maar over heeft dat het dood gaat..

Natuurlijk gaat het dood, maar voorlopig nog niet..

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   za maa 20 2010, 12:33

Ik heb nog eens over dat hele marktwerkingverhaal nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat marktwerkingprincipes anders werken bij artikelen / producten met een hoge emotionele waarde.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Reserved list fail   wo maa 24 2010, 17:44

http://www.wizards.com/magic/Magazine/Article.aspx?x=mtgcom/daily/mr65
Terug naar boven Go down

Reserved list fail
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mtg-Peasant and ban list
» B/R list update Fate Reforged

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: